Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa bronchofiberoskopu wykorzystywanego w brachyterapii raka płuca, kompatybilny z systemem wideoendoskopii EXERA 180 firmy Olympus.

Numer zamówienia:

350/25/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 25.03.2013 r

EZ/ 350/25/2013/374




Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne nr EZ/ 350/25/2013
na zakup i dostawa bronchofiberoskopu wykorzystywanego w brachyterapii raka płuca, kompatybilny z systemem wideoendoskopii EXERA 180 firmy Olympus.




Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły pytania do ww przetargu, na które zostały udzielone odpowiedzi.


Uprzejmie prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania dotyczące zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:


 Załącznik Nr 5 do SIWZ – projekt umowy (§ 3 ustęp 17) i załącznik nr 1 do SIWZ – formularz ofertowy (punkt 5)

Ppkt. a) wliczone w cenę Urządzeń pokrycie wszystkich kosztów związanych z naprawą Urządzeń,

Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca nie będzie zobligowany do pokrycia kosztów związanych z naprawą urządzenia w przypadku niezgodnego z instrukcją obsługi użytkowania.
Naprawy mogą być bowiem następstwem zarówno wady tkwiącej w urządzeniu jak i nieprawidłowego użytkowania bądź celowego uszkodzenia (aktów wandalizmu).
Odp. W cenę nie wchodzą koszty związane z naprawą urządzenia wynikającą z niezgodnego z instrukcją obsługi użytkowania.

Ppkt. b) przystąpienie do naprawy gwarancyjnej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od chwili powiadomienia o wykryciu wady Urządzenia. W razie, gdyby termin wskazany w zdaniu poprzedzającym upływał w dniu wolnym od pracy, Wykonawca zobowiązany będzie do przystąpienia do naprawy gwarancyjnej nie później niż do godziny 14 pierwszego dnia roboczego następującego po upływie terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym. W przypadku niedotrzymania powyższego terminu Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,2 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia

Specyfika konstrukcji i technologii zamawianego urządzenia wymaga aby naprawy były wykonywane w specjalnych warunkach przy użyciu dedykowanych narzędzi. W związku z godzinami pracy serwisu (zgodne z prawem pracy), w dni robocze od poniedziałku do piątku włącznie, w przypadku zgłoszeń które zostałyby wysłane do serwisu w sobotę, powodowałyby one niemożność rozpoczęcia działań naprawczych do godziny 14.00 w poniedziałek, ponieważ potrzebny jest czas na transport urządzenia do serwisu. Czy w związku z tym Zamawiający wyrazi zgodę na określenie czasu na podjęcie naprawy jako 2 dni robocze od przyjęcia zgłoszenia?
Odpowiedź: TAK.

Ppkt. e) w razie nieusunięcia wady Urządzenia w terminie wskazanym w pkt. c. lub d. niniejszego ustępu Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się do Wykonawcy wymiany Urządzenia na nowe lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,2 % całkowitej wartości netto Urządzenia, o której mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia.

Czy Zamawiający odstąpi od naliczania kar umownych w wypadku gdy wykonawca zapewni sprzęt zastępczy na czas naprawy (którego ponadto wymaga sam Zamawiający w ppkt-cie f)?
Interes Zamawiającego jak i jego pacjentów będzie w takim wypadku w pełni zabezpieczony.
Poza tym naliczanie kary umownej w przypadku dostarczenia sprzętu zastępczego byłoby dalece niesprawiedliwe i świadczyło o nierównym traktowaniu stron umowy.
Odpowiedź. Tak.

Ppkt. h) w przypadku, gdy wada Urządzenia nie da się usunąć lub gdy pomimo dokonania 2-krotnej naprawy gwarancyjnej Urządzenia wada Urządzenia nie zostanie usunięta, Wykonawca obowiązany jest wymienić Urządzenie na nowe.

Wideobronchoskop jest urządzeniem złożonym i technologicznie zaawansowanym, składa się z wielu delikatnych podzespołów.
Czy w związku z powyższym Zamawiający wyrazi zgodę aby wymiana sprzętu na nowy następowała po drugiej naprawie gwarancyjną tego samego podzespołu?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

 Załącznik Nr 2 do SIWZ – formularz cenowy i załącznik nr 7 do SIWZ – wymagane warunki techniczne oferowanego sprzętu

Czy Zamawiający zrezygnuje z wymogu podania miesiąca produkcji oferowanego sprzętu, ponieważ na etapie składania ofert nie jesteśmy w stanie podać takiej informacji? Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zastąpienie podania miesiąca produkcji zwrotem: „sprzęt fabrycznie nowy, rok produkcji...”?

Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę. W tym wypadku Wykonawca może wpisać tylko rok produkcji w formularz cenowy i w tabeli załącznika nr 7.

W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania Zamawiający modyfikuje treść projektu umowy oraz formularz ofertowy – wzory w załączeniu do niniejszego pisma.


Wprowadza się dodatkowy pkt. VI.4.8 o treści:
Wymagane dokumenty (certyfikaty, zaświadczenia, świadectwa) i oświadczenia w odniesieniu do oferowanych urządzeń medycznych. Wykonawca winien posiadać i załączyć do oferty:

1.Deklaracja Zgodności lub Certyfikat Zgodności (jeżeli dotyczy),
2. alternatywnie jeden z poniższych dokumentów wraz z potwierdzeniem złożenia ich w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych:
a. powiadomienie Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych o wprowadzeniu wyrobu do obrotu,
b. zgłoszenie wyrobu do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych,
c. wniosek o przeniesienie danych objętych wpisem do rejestru wyrobów medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i do używania, prowadzonego na podstawie wcześniejszej ustawy, do bazy danych prowadzonej przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
3. Oświadczenie o klasyfikacji wyrobu, o ile nie wynika to z ww. dokumentów


W związku z tym, że odpowiedzi na pytania oraz modyfikacja siwz nie wpływa na zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu termin składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-ekspoatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia