Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa rękawiczek diagnostycznych.

Numer zamówienia:

350/26/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

ogłoszenie

09/03/2013 S49 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
I.II.III.IV.VI.
PL-Poznań: Rękawice jednorazowe

2013/S 049-079767

Ogłoszenie o zamówieniu

Dostawy

Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15
Punkt kontaktowy: Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia
Osoba do kontaktów: Katarzyna Witkowska, Sylwia Krzywiak, Maria Wielgus
61-866 Poznań
POLSKA
Tel.: +48 618850643
E-mail: zaopatrzenie@wco.pl
Faks: +48 618850698

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.wco.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Podmiot prawa publicznego

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Zdrowie

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Zakup i dostawa rękawic diagnostycznych.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Dostawy
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: MAGAZYN W SIEDZIBIE ZAMAWIAJĄCEGO - W W/W MIEJSCU.
Kod NUTS

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Zakup i dostawa rękawic diagnostycznych.Pakiet 1.
Rękawice diagnostyczne niejałowe nitrylowe, kolor niebieski, teksturowane na końcach palców, Pakiet 2.
Rękawice diagnostyczne, niejałowe, lateksowe, pudrowane, powierzchnia posiadająca teksturę, równomiernie rolowany brzeg, uniwersalny kształt pasujące na lewą i prawą dłoń, zawartość protein Pakiet 3.
Rękawice diagnostyczne, niejałowe, bezpudrowe, o grubszych ściankach, lateksowe, kolor ciemnoniebieski lub inny równie intensywny ciemny, zawartość protein Pakiet 4.
Rękawica nitrylowa, bezpudrowa, teksturowane końce palców, AQL 1,5, długość min. 300 mm, grubość na palcu min. 0,16 mm, wyrób medyczny, ochrona kat. I, badania na przenikanie związków chemicznych wg EN 374
Pakiet 5.
Rękawica niejałowa nitrylowa o właściwościach nawilżająco-łagodzących z wewnętrzną warstwą z wyciągu aloesu naturalnego, bezpudrowe, cienkie na palcach

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
18424300, 33124130

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości powyżej 200 000 EURO.

II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 24 (od udzielenia zamówienia)

Informacje o częściach zamówienia

Część nr: 1 Nazwa: PAKIET 1
1)Krótki opis
Pakiet 1.
Rękawice diagnostyczne niejałowe nitrylowe, kolor niebieski, teksturowane na końcach palców, rozmiary XS,S,M,L,XL, pakowane po 100 sztuk, grubość na palcu minimum 0.11mm, grubość na dłoni minimum 0.07mm, grubość na mankiecie minimum 0.06mm, długość minimum 245mm, siła zrywu przed starzeniem minimum 6.0 N, siła zrywu po starzeniu minimum 6.5 N, AQL 1.0 oznakowany na opakowaniu, zgodność z normami: EN 455,EN 420, EN 388, EN 374 1, 2 oraz przebadane na przenikanie według EN 374-3 dla 12 substancji chemicznych zgodnie z załącznikiem normy EN 374 – rękawice oznakowane fabrycznie zgodnie z odpowiednimi normami wraz z czasami przenikania dla substancji chemicznych z normy, rękawice przebadane na przenikanie mikroorganizmów zgodnie z normą ASTM F1671, przebadane na przenikanie bromku etydyny, cykloheksanolu, formaldehydu oraz kwasu chlorowodorowego, przebadane na przenikanie cytostatyków zgodnie z ASTM D6978 (co najmniej 13 cytostatyków), rękawice odpowiednie do kontaktu z żywnością, posiadające badanie migracji globalnej, rękawice oznakowane jako Wyrób Medyczny i Środek Ochrony Indywidualnej w kategorii III. Data produkcji - minimum 2012 rok.
Ilość opakowań – 46.000
Powyższe parametry należy potwierdzić odpowiednimi badaniami i/lub raportami i/lub certyfikatami i kartą techniczną wytwórcy.

2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
18424300, 33124130

3)Wielkość lub zakres
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
w dniach: 24 (od udzielenia zamówienia)

5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Część nr: 2 Nazwa: PAKIET 1
1)Krótki opis
Pakiet 2.
Rękawice diagnostyczne, niejałowe, lateksowe, pudrowane, powierzchnia posiadająca teksturę, równomiernie rolowany brzeg, uniwersalny kształt pasujące na lewą i prawą dłoń, zawartość protein max. 60µg/g*, grubość palca 0,12mm - 0,13mm, grubość dłoni 0,10mm - 0,11 mm, wytrzymałe, zgodność z normami CE EN-455-1-2-3, rozm. S, M, L (op.-100 szt.) Data produkcji - minimum 2012 rok.
w ilości 4000 op.
*- wg zmodyfikowanej metody Lowry'ego
Powyższe parametry należy potwierdzić odpowiednimi badaniami i/lub raportami i/lub certyfikatami i kartą techniczną wytwórcy

2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
18424300, 33124130

3)Wielkość lub zakres
w ilości 4000 op.

4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
w dniach: 24 (od udzielenia zamówienia)

5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Część nr: 3 Nazwa: PAKIET3
1)Krótki opis
Pakiet 3.
Rękawice diagnostyczne, niejałowe, bezpudrowe, o grubszych ściankach, lateksowe, kolor ciemnoniebieski lub inny równie intensywny ciemny, zawartość protein max. 30µg/g*, długość min. 297mm, grubość palca min 0,35mm, grubość dłoni min. 0,33mm, rozm. S, M, L, odporne na rozdarcia i przekłucia op./50 szt. Data produkcji - minimum 2012 rok.
Ilość opakowań – 200
*- wg zmodyfikowanej metody Lowry'ego
Powyższe parametry należy potwierdzić odpowiednimi badaniami wytwórcy i kartą techniczną wytwórcy.

2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
18424300, 33124130

3)Wielkość lub zakres
Ilość opakowań – 200

4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
w dniach: 24 (od udzielenia zamówienia)

5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Część nr: 4 Nazwa: PAKIET 4
1)Krótki opis
Pakiet 4.
Rękawica nitrylowa, bezpudrowa, teksturowane końce palców, AQL 1,5, długość min. 300 mm, grubość na palcu min. 0,16 mm, wyrób medyczny, ochrona kat. I, badania na przenikanie związków chemicznych wg EN 374 . Data produkcji - minimum 2012 rok.
Powyższe parametry należy potwierdzić odpowiednimi badaniami wytwórcy i kartą techniczną wytwórcy
Ilość opakowań 600

2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
18424300, 33124130

3)Wielkość lub zakres
Ilość opakowań 600

4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Okres w miesiącach: 24 (od udzielenia zamówienia)

5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Część nr: 5 Nazwa: PAKIET 5
1)Krótki opis
Pakiet 5.
Rękawica niejałowa nitrylowa o właściwościach nawilżająco-łagodzących z wewnętrzną warstwą z wyciągu aloesu naturalnego, bezpudrowe, cienkie na palcach 0,1 +/-0,01 mm teksturowane na końcach palców spełniające normy EN 455, EN 420, EN 374, ASTM F1671, AQL <1,5 , zgodność z normą EN 455 oznakowane jako Wyrób Medyczny i Środek Ochrony Indywidualnej w kategorii III. 100 sztuk w opakowaniu. Data produkcji - minimum 2012 rok.
Ilość opakowań 4.600
Powyższe parametry należy potwierdzić odpowiednimi badaniami wytwórcy i kartą techniczną wytwórcy.


2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
18424300, 33124130

3)Wielkość lub zakres
Ilość opakowań 4.600

4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
w dniach: 24 (od udzielenia zamówienia)

5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości :
Numer pakietu Kwota wadium zł.
1. 15.180,00
2. 1.200,00
3. 100,00
4. 400,00
5. 1.200,00

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Wymagany przez Zamawiającego termin płatności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia – wynosi 30 dni.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków;
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki i wymagania określone w niniejszej Specyfikacji oraz w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
Lp. Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2 Wiedza i doświadczenie
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
lub oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym powyżej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia, zrealizowanemu w jednostce świadczącej usługi medyczne oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum :
Pakiet nr 1 - 490.000,00 zł.
Pakiet nr 2 - 40.000,00 zł.
Pakiet nr 3 - 3.500,00 zł.
Pakiet nr 4 - 13.600,00 zł.
Pakiet nr 5 - 40.000,00 zł.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/ nie spełnia..
3 Potencjał techniczny
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
Oświadczenie o spełnieniu warunków.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
4 Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
Oświadczenie o spełnieniu warunków .
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
5 Sytuacja ekonomiczna i finansowa
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki i wymagania określone wart. 22 ust. 1 ww. ustawy.
W celu wykazania spełnienia ww. warunku należy złożyć:
Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż :
Pakiet nr 1 - 800.000,00 zł.
Pakiet nr 2 - 67.000,00 zł.
Pakiet nr 3 – 5.900,00 zł.
Pakiet nr 4 - 22.600,00 zł.
Pakiet nr 5 – 66.500,00 zł.
Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców na podstawie przepisów art. 24 ust.1 pkt 1-9 oraz art. 24 ust. 2 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
7. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: OKRESLONE W PKT III.2.1.

III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
OKRESLONE W PKT III.2.1.

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
350/26/2013

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
26.4.2013 - 10:00

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 26.4.2013 - 10:00

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych
UL. POSTEPU 17A
00-582 WARSZAWA
POLSKA
Tel.: +48 2224587702
Faks: +48 2224587700

VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Wobec niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany
na podstawie ustawy, można wnieść odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności
Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia za pomocą poczty elektronicznej
lub faksu, albo w terminie 10 dni – jeśli zostały przesłane w inny sposób (pisemnie).
W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu
związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.
W niniejszym postępowaniu odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;
2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
3) odrzucenia oferty odwołującego.
Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której
zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów,
określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie
odwołania (art.180 ust. 3 ustawy).
Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej
bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu (art.180 ust. 4 ustawy).
Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia
odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego
terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed
upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem
terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2
ustawy (art.180 ust. 5 ustawy).
Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje
skarga do sądu.
Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania
Zamawiającego.
Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia
orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi
w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem (art. 198 a do art. 198 g ustawy).

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
JAK W PKT VI.4.1

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
8.3.2013

« Powrót do szczegółów zamówienia