Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku oraz niesterylnego wielorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/63/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 04.06.2013
EZ/350/63/2013/692

Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/63/2013 Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku oraz niesterylnego wielorazowego użytku

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi poniżej.

PYTANIE
Pakiet nr III
Bardzo proszę o dopuszczenie drenów pakowanych jako zwinięte.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na dopuszczenie powyższego sprzętu.

PYTANIE
Dot. SIWZ , Formularza Oferty , oświadczeń
W związku z faktem, że złożenie oferty w postępowaniu przetargowym nie jest czynnością zobowiązującą w rozumieniu prawa cywilnego (a jest nią dopiero podpisanie umowy) chcielibyśmy potwierdzić, że Zamawiający uzna za wystarczające pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej wskazujące, iż osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego? Naturalnie umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza, iż pełnomocnictwo może obejmować upoważnienie jedynie do złożenia oferty z wyłączeniem możliwości zawarcia umowy w imieniu wykonawcy. Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę, iż zasadnym byłoby, aby pełnomocnictwo do złożenia oferty obejmowało swoim zakresem również upoważnienie do reprezentowania wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia, z wyłączeniem czynności zawarcia umowy.

PYTANIE
Dot. §7 pkr.1 b ust.1 i 2 wzoru umowy
Zamawiający może obciążyć dostawcę karami umownymi w wysokości 5% łącznej wartości brutto (ust.1) oraz 2% łącznej wartości brutto (ust.2) przedmiotu umowy w przypadku zerwania niniejszej umowy.
Naszym zdaniem , kary umowne winny być naliczane od wartości niezrealizowanej umowy podobnie jak odsetki za zwłokę w płatnościach naliczane są od wartości niezapłaconych faktur w terminie a nie od wartości wszystkich wystawionych faktur. Taki zapis sprawia że strony umowy nie są równoprawne.
Prosimy zatem aby kary umowne naliczane były tylko od wartości nie wykonanego świadczenia ( czyli umowy).

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści załącznika numer 5 do siwz stanowiącego projekt umowy w zakresie § 5 ust. 1 pkt c) w sposób zaproponowany przez wykonawcę.

Wykonawca podejmując decyzję o złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego postępuje w sposób świadomy, kierując się miedzy innymi wymogami zamawiającego odnośnie terminów dostawy objętego zamówieniem publicznym sprzętu, a także konsekwencjami niedotrzymania tych terminów, w szczególności w zakresie uprawnienia zamawiającego do żądania kar umownych od wykonawcy opóźniającego się ze spełnieniem swojego świadczenia. Nie podlega wątpliwości, iż niedostarczenie przez wykonawcę w terminie objętego zamówieniem publicznym sprzętu spowodować może daleko idące konsekwencje po stronie Zamawiającego, wiążące się w szczególności z powstaniem po jego stronie szkody. W związku z powyższym istnieje konieczność zastrzeżenia kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania w wysokości określonej z góry przy zawieraniu umowy. Ponadto powiązanie wysokości kary umownej z wartością niedostarczonego przedmiotu zamówienia może prowadzić (przy niewielkiej jej wartości) do zanegowania funkcji kary umownej stanowiącej substytut odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, a zarazem będącej instrumentem mającym mobilizować wykonawców do terminowego realizowania przyjętych na siebie zobowiązań. Niewątpliwie powiązanie wysokości kary umownej z łączną wartością urządzeń objętych umową stanowi lepsze zabezpieczenie interesów Zamawiającego.

PYTANIE
Pakiet I
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie rurki zbrojonej wykonanej z medycznego, przezroczystego, termoplastycznego PCV.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ, wymaga się rurki silikonowanej, która ułatwia zakładanie.

PYTANIE
Pakiet I
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie, czy znacznik głębokości intubacji ma być w postaci jednego grubego ringu wokół całego obwodu rurki?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższy znacznik.

PYTANIE
Pakiet I
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie rurek posiadających czytelne oznaczenie średnicy rurki i rozmiaru na korpusie rurki i baloniku kontrolnym, spełniających pozostałe parametry SIWZ.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe, jednakże nie wymaga.

PYTANIE
Pakiet III
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie sterylnego drenu Ulmera jednorazowego użytku z trokarem wielorazowego użytku w dwóch rozmiarach CH 10 i CH 12 o długości 750mm renomowanej firmy Unomedical-Convatec. Dokładna perforacja krzyżowa na długości 80mm (10CH) i 100mm (12CH), otwory różnej wielkości, ułatwiające utrzymanie stałej siły odsysania na całej długości perforacji. Nitka radiacyjna na całej długości drenu, wyraźne czytniki głębokości w odległości 30, 50, 70mm od końca perforacji. Trokar jednostronnie ścięty. Nr serii i data ważności na każdym pojedynczym opakowaniu. Opis i nazwa w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza powyższego, ponieważ przedmiotem zamówienia jest dren sterylny z trokarem jednorazowego użytku, gotowy do natychmiastowego użycia.

PYTANIE
Do SIWZ
Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie, czy Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania Wykonawców w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, do złożenia próbek oferowanego asortymentu lub kart katalogowych w celu weryfikacji jego zgodności z opisami zawartymi w SIWZ?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza taką możliwość.

PYTANIE
Czy Zamawiający w pakiecie II w pozycji nr 1 dopuści balon do ewakuacji o rozmiarze 80 x 150mm oraz w pozycji nr 2 balon do ewakuacji o rozmiarze 140 x 180 mm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pytanie 1, Pakiet 1, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści rurki intubacyjne wykonane z wysokiej jakości medycznego PCV?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Wymaga się min.: „… Rurki intubacyjne zbrojone z mankietem uszczelniającym; Wykonane z delikatnego, miękkiego, termoplastycznego, przezroczystego PCV…”

PYTANIE
Pytanie 2, Pakiet 1, pozycja 1
Czy Zamawiający odstąpi od wymogu aby rurka posiadał znacznik głębokości i balonik kontrolny?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na odstąpienie od wymogu posiadania znacznika głębokości i balonika kontrolnego. Anestezjolog kieruje się przy użyciu rurki znacznikiem umiejscowionym na rurce, wskazującym na głębokość umieszczenia rurki.

PYTANIE
Pytanie 3, Pakiet 3, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści dren typu Redon z trokarem w rozmiarze Ch8 o długości 500mm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pytanie 4, Pakiet 3, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści dren typu Redon z trokarem z perforacją krzyżową na długości 15cm?


ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ
Czy Zamawiający wymaga aby na fakturze, dostarczonej wraz z zamówionym towarem, znajdowały się takie informacje jak nr serii i data ważności?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga zamieszczenia nr serii i daty ważności dostarczonego towaru na fakturze lub dokumencie dostawy.

PYTANIE
Czy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej, które nakłada obowiązek na wykonawcę powiadomienia zamawiającego o wszelkich wycofanych, wstrzymanych w obrocie produktach?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wymaga dołączenia koncesji.

PYTANIE
Czy Zamawiający wymaga aby dostawy towaru do siedziby Zamawiającego odbywały się odpowiednimi środkami transportu, czyli autami wyposażonymi w zabudowy typu „ izoterma” posiadającymi możliwość ogrzewania lub chłodzenia przewożonego asortymentu?

ODPOWIEDŹ
Dostawy winny być dokonywane w sposób jaki jest wymagany dla przedmiotów objętych zamówieniem, tak aby właściwości przedmiotu umowy nie uległy zmianie bądź uszkodzeniu. Zamawiający podkreśla przy tym, iż to na Wykonawcy ciąży obowiązek należytej realizacji dostaw, w związku z czym ryzyko związane z zastosowaniem niewłaściwego środka transportu również obciąża Wykonawcę.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę cen jednostkowych podczas trwania umowy ze względu na udokumentowaną zmianę cen u producenta? Wprowadzenie takiej zmiany będzie możliwe wyłącznie po wyrażeniu pisemnej zgody przez Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ
Zmiany cen umownych wyczerpująco określone zostały w paragrafie nr 5. Poza wyjątkami zawartymi w tym paragrafie Zamawiający nie wyraża zgody na zmiany cen.

PYTANIE
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę urzędowej stawki VAT w związku z jej planowaną zmianą, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian?

ODPOWIEDŹ
Zmiany cen umownych wyczerpująco określone zostały w paragrafie nr 5. Poza wyjątkami zawartymi w tym paragrafie Zamawiający nie wyraża zgody na zmiany cen.

PYTANIE
Pakiet 3, poz. 1
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie drenów pakowanych jako zwijane.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr III
Bardzo proszę o dopuszczenie drenów pakowanych jako zwinięte.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet V poz. 1.
Czy Zamawiający dopuści szczotkę z rączką wykonaną ze skręconego drutu, zakończoną pętlą, dodatkowo ułatwiającą chwytliwość szczotki.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga szczoteczki z rączką z tworzywa sztucznego, ponieważ umożliwia ona toaletę rurki zgodna z procedurami WCO.

PYTANIE
Pakiet V poz. 1.
Czy Zamawiający dopuści szczotkę, której specjalnie wygładzone zakończenie po stronie włosia nylonowego zapobiega przed zarysowaniem rurki?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Czy Zamawiający dopuści szczotki o wymiarach: długość całkowita- 11 cm, długość włosia nylonowego 5 cm, o średnicy 1, 25cm ( 12,5mm) oraz długość całkowita- 20cm, długość włosia nylonowego 10cm, o średnicy 1,25cm ( 12,5mm)

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga szczoteczek o trzech różnych rozmiarach w zależności od średnicy rurki- rozmiar 6; 8 i 12 mm.



UWAGA:

Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszej modyfikacji.




Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna



Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia