Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa opatrunków

Numer zamówienia:

350/88/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt. 20-08-2013

Poznań, dnia 2013-08-20
EZ/350/88/2013/.……1020.……


Wg rozdzielnik:
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne.

dotyczy: przetargu nieograniczonego Zakup i dostawa opatrunków 88/2013.


Odpowiedzi na pytania.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż udziela odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

PYTANIE:
Pakiet nr 1
Czy Zamawiający odstąpi od wymogu by kompresy gazowe zaopatrzone były w etykiety zawierające pełną identyfikację wyrobu i składu? Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody na kompresy, które nie posiadają dwóch samoprzylepnych odcinków, gdyż są one niezbędnym elementem wklejanym do dokumentów pacjenta.
Pakiet nr 1, Pozycja nr 2
Czy Zamawiający dopuści kompresy 12 warstwowe, spełniające pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody – proponowane są za grube – stosowane przy zabiegach chirurgicznych.
Pakiet nr 1, Pozycja nr 4
Czy Zamawiający dopuści serwetę w rozmiarze 45 cm x 45 cm, 4 warstwową, spełniające pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody – proponowana serweta jest za mała.
Pakiet nr 1, Pozycja nr 5
Czy Zamawiający dopuści kompresy gazowe w opakowaniu a’20 szt. z przeliczeniem zamawianych ilości, spełniające pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: tak.
Pakiet nr 3, Pozycja nr 4
Czy Zamawiający dopuści przylepiec na włókninie nawinięty na rolkę, spełniający pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: tak.
Pakiet nr 9, Pozycja nr 1
Czy Zamawiający dopuści opatrunek poliuretanowy o rozmiarze 10 x 9 cm oraz o rozmiarze wkładki 5 x 6 cm, w opakowaniu 50 szt, z przeliczeniem zamawianych ilości, spełniający pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: tak.
Pakiet nr 10, Pozycja nr 1-4
Czy Zamawiający dopuści hemostatyczny opatrunek o czasie wchłaniania 5-8 dni, spełniający pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody – za krótki okres wchłaniania.

Pakiet nr 10, Pozycja nr 1
Czy Zamawiający dopuści opatrunek hemostatyczny w opakowaniu a’20 szt, spełniające pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: tak.
Pakiet nr 10, Pozycja nr 2
Czy Zamawiający dopuści opatrunek hemostatyczny w opakowaniu a’10 szt, spełniające pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: tak.
Pakiet nr 10, Pozycja nr 3
Czy Zamawiający dopuści opatrunek hemostatyczny w opakowaniu a’10 szt, spełniające pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: tak.
Pakiet nr 10, Pozycja nr 4
Czy Zamawiający dopuści opatrunek hemostatyczny w opakowaniu a’20 szt, o wymiarach 5cm x 1,25 cm, spełniający pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: tak.
Pakiet nr 10, Pozycja nr 5
Czy Zamawiający dopuści materiał hemostatyczny o czasie hemostazy 4-6 min, pH 7,0, spełniający pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody – wymagany jest materiał hemostatyczny przy pH= niższym niż 3.
Pakiet nr 10, Pozycja nr 5
Czy Zamawiający dopuści materiał hemostatyczny o czasie hemostazy 4-6 min, pH 4,0-4,5, spełniający pozostałe wymagania SIWZ? Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody – wymagany jest materiał hemostatyczny przy pH= niższym niż 3.
Pakiet nr 10, Pozycja nr 5
Czy Zamawiający odstąpi od wymogu by materiał hemostatyczny posiadał potwierdzone badaniami działanie bakteriobójcze na MRSA, MRSE i URE? Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody – bezwzględnie jest wymagane by materiał hemostatyczny posiadał potwierdzone badaniami działanie bakteriobójcze na MRSA, MRSE i URE z uwagi na bezpieczeństwo pacjentów.
Pakiet nr 13, Pozycja nr 1
Czy Zamawiający podając JM opakowanie miał na myśli op. a’ 50 szt paska do zamykania ran czy opakowanie a’50 blisterków a’ 6 szt? Odpowiedź: zamawiający wyjaśnia, iż op=50 blistrów po 6 szt.[pasków]
Pakiet nr 13, Pozycja nr 2
Czy Zamawiający podając JM opakowanie miał na myśli op. a’ 25 szt paska do zamykania ran czy opakowanie a’25 blisterków a’ 4 szt? Odpowiedź: zamawiający wyjaśnia, iż op=25 blistrów po 4 szt.
Pakiet nr 13, Pozycja nr 2
Czy Zamawiający dopuści materiał opatrunkowy w opakowaniu a’50 blisterków a’4 szt, z przeliczeniem zamawianych ilości? Odpowiedź: zamawiający wyjaśnia, iż op=50 blistrów po 4 szt.


Dot. opisu przedmiotu zamówienia:
Dot. Pakietu nr 1, poz.1-3:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę zaoferowanie kompresów gazowych zgodnych
z wymaganiami w opakowaniach typu blister (papier-folia), które nie posiadają dwóch samoprzylepnych odcinków, etykiet umożliwiających przeklejanie do dokumentacji zabiegowej? Odpowiedź: zmawiający nie wyraża zgody na kompresy, które nie posiadają dwóch samoprzylepnych odcinków, gdyż są one niezbędnym elementem wklejanym do dokumentów pacjenta.
Dot. Pakietu nr 1, poz. 4:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie serwety z dodatkową nitką RTG. Taka zmiana nie będzie miała wpływu na podwyższenie ceny wyrobu w ofercie przetargowej. Pozostałe parametry bez zmian. Odpowiedź: tak.
Dot. Pakietu nr 3, poz. 4:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie przylepców na tkaninie pokrytej hypoalergicznym klejem kauczukowym z tlenkiem cynku? Pozostałe parametry bez zmian. Odpowiedź: - zamawiający nie wyraża zgody i podtrzymuje zapisy specyfikacji.
Dot. Pakietu nr 14, poz. 1, 2:
Czy należy zaoferować siatki konfekcjonowane po jednym arkuszu w opakowaniu handlowym,
co umożliwi realizację zamówień dostosowaną do bieżących potrzeb Zamawiającego? Odpowiedź: tak.
Dot. Pakietu nr 14, poz. 1, 2:
Czy należy zaoferować siatkę pakowaną bez składania powodującego trwałe zagięcie
na powierzchni, które może utrudnić właściwą implantację? Odpowiedź: tak.
Dot. Pakietu nr 14, poz. 1, 2:
Czy Zamawiający mając na względzie bezpieczeństwo pacjenta wymaga zaoferowania siatek przebadanych na zawartość endotoksyn bakteryjnych wykazujących działanie gorączkotwórcze? Na potwierdzenie należy załączyć oświadczenie producenta. Odpowiedź: zamawiający wymaga zgodnie z zapisami specyfikacji siatek sterylnych, które nie mogą zawierać endotoksyn bakteryjnych.


Dot. projektu umowy:
1. Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy? Odpowiedź: tak – dni robocze to dni od poniedziałku do piątku.
2. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 4 ust. 7 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron. Odp. Zamawiający nie wyraża zgody - nie ma potrzeby dopisywania proponowanej treści do umowy.

3. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. a) wzoru umowy zostały wykreślone słowa „opóźnienia lub”? Uzasadnione jest aby kara była naliczana tylko za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez wykonawcę), nie zaś za wszelkie opóźnienia, czyli także niezawinione przez wykonawcę. Nie ma uzasadnienia rozszerzanie odpowiedzialności wykonawcy także na niezawinione naruszenie terminu. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 września 2011 r. KIO 1910/11, wykonawca może być obciążony karą umowną za wystąpienie tylko takich czynników, za które jest odpowiedzialny. ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze sankcje karne zostały ustanowione na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

4. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy słowa „łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” zostały zastąpione słowami „łącznej wartości brutto niedostarczonych Przedmiotów umowy”? ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze sankcje karne zostały ustanowione na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

5. Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 2 wzoru umowy zostały dopisane słowa „, po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, celowe jest aby przed odstąpieniem od umowy/wypowiedzeniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, a tym samym uniknąć skutków odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, które są niekorzystne dla obu stron.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania proszę wziąć pod uwagę bieżące orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące umów. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 czerwca 2009 r. KIO/UZP 767/09, „mimo iż sytuacja Zamawiającego przy kształtowaniu treści umowy jest silniejsza, powinien on brać pod uwagę nie tylko swoje interesy, ale także interesy Wykonawcy i starać się ułożyć stosunek prawny tak, aby te interesy były jak najbardziej zrównoważone”. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 21 lutego 2008 r. KIO/UZP 97/08 oraz w wielu innych orzeczeniach.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody - nie ma potrzeby dopisywania proponowanej treści do umowy.



Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. Lecznictwa


dr n med. Józef Mazurek


Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia - Katarzyna Witkowska tel 61/88 50 643; fax ...698

« Powrót do szczegółów zamówienia