Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Dostawa odczynników do oznaczeń morfologii krwi obwodowej oraz retikulocytów wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych.

Numer zamówienia:

350/122/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 23.12.2013
EZ/350/122/2013/1548



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/122/2013 Dostawa odczynników do oznaczeń morfologii krwi obwodowej oraz retikulocytów wraz z dzierżawą analizatorów hematologicznych


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza jeden analizator hematologiczny WBC-5DIFF o budowie kompaktowej modułowej, składający się z dwóch niezależnych modułów na którym zamierza wykonać 300 000 oznaczeń morfologii i 4 000 tyś retykulocytów oraz 1 analizator hematologiczny (back-up) WBC-5DIFF na którym Zamawiający zamierza wykonać 40 000 oznaczeń morfologii.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza jeden analizator hematologiczny WBC-5DIFF o budowie kompaktowej modułowej, składający się z dwóch niezależnych modułów na którym zamierza wykonać 300 000 oznaczeń morfologii i 4 000 tyś retykulocytów oraz 1 analizator hematologiczny (back-up) WBC-5DIFF na którym Zamawiający zamierza wykonać 40 000 oznaczeń morfologii

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Rozdział III, Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, pkt. 5):
Prosimy o poprawienie omyłki pisarskiej, gdyż przedmiotem zamówienia nie jest dzierżawa automatów do barwień immunohistochemicznych. Jednocześnie prosimy o wykreślenie obowiązku wykonawcy dostarczenia Zamawiającemu serwera, gdyż nie dotyczy to badań hematologicznych.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje powyższy zapis wykreślając określenie „dzierżawa automatów do barwień immunohistochemicznych” oraz wymóg dostarczenia serwera.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Rozdział IV, Termin wykonania zamówienia:
Prosimy o wykreślenie zwrotu „telefonicznie” i usunięcie możliwości składania zamówień częściowych telefonicznie jako nie odpowiedniej formy, biorąc pod uwagę brak możliwości po stronie Wykonawcy weryfikacji poprawności składanych zamówień i osoby składającej zamówienia.
Jednocześnie prosimy o odpowiednią zmianę Załącznika nr 6 – Umowa w par. 4 ust. 4 lit. a) oraz ust. 9.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe wykreślając słowo „ telefonicznie” z zapisów umowy dotyczących składania zamówień.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Rozdział XII, Opis sposobu obliczenia ceny i Załącznik nr 2 – formularz cenowy:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę sposobu obliczenia ceny i porównywania ofert cenowych, w ten sposób iż Wykonawca będzie zobowiązany do podania ceny jednostkowej jednego opakowania poszczególnych odczynników niezbędnych do wykonania wskazanych przez Zamawiającego ilości oznaczeń, poprzez zmianę w Załączniku nr 2 zmianie kolumny 3 „J.m” (oznaczenie) na „opakowanie” oraz dodanie dodatkowej kolumny „ilości” wyrażającej ilość opakowań danego danych odczynników niezbędnych do wykonania wskazanej ilości oznaczeń?
Zamawiający po złożeniu zamówienia otrzymuje odczynniki w pełnych opakowaniach, a także otrzymuje informacje do zapłaty na fakturze VAT, na której to podana jest cena za opakowanie danego odczynnika.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający zgodnie z zapisami SIWZ w porównaniu ofert będzie brał pod uwagę koszt wykonania określonej ilości oznaczeń.
Jednocześnie zdając sobie sprawę, iż faktury za realizację przedmiotu zamówienia będą zawierały koszt materiałów niezbędnych do wykonania oznaczeń wymaga się dodatkowo podania cen jednostkowych wszystkich odczynników i asortymentu wchodzącego w cenę wykonania oznaczeń, które to będą później podstawa de weryfikacji zgodności cen umowy z fakturą. Jednocześnie przy wykazie odczynników i asortymentu należy podać jego nr katalogowe. Wyraża się zgodę na podanie cen opakowań wymienionego asortymentu.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§3 ust. 9: Prosimy o modyfikację ww. postanowienia poprzez dodanie zdania w następującym brzmieniu:
„Przed zastosowaniem jednak powyższego środka, Zamawiający zobowiązany jest wezwać Dostawcę do spełnienia świadczenia, wyznaczając mu odpowiedni termin do wykonania obowiązku umownego.”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe. Wykonawca zgodnie z postanowieniami umowy jest zobowiązany do utrzymania terminów dostaw bez konieczności każdorazowego wzywania do spełnienia świadczenia.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§3 ust. 22: Prosimy o modyfikację ww. postanowienia poprzez dodanie zwrotu w następującym brzmieniu: „dotyczy pierwszej dostawy”, biorąc pod uwagę fakt, iż ulotki w języku polskim są do dokumenty, które nie ulegają częstym zmianom.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.


PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§4 ust. 6: Prosimy o wykreślenie zdania pierwszego, gdyż jego treść stanowi powtórzenie §9 ust. 2 niniejszego wzoru umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§4: Prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu:
„Na wypadek zwłoki Zamawiającego w zapłacie ceny zakupu ponad 60 dni licząc od terminu zapłaty, Wykonawca będzie uprawniony do powstrzymania się ze spełnieniem obowiązku kolejnych dostaw do dnia zapłaty całości zaległych należności”.
W stosunkach zobowiązaniowych wynikających z umów wzajemnych jest regułą, że każda ze stron, zobowiązując się do świadczenia, czyni to w przekonaniu, iż otrzyma ekwiwalent swego świadczenia od kontrahenta, dlatego też zgodnie z art. 490 KC gdy spełnienie świadczenia przez drugą stronę staje się wątpliwe ze względu na jej stan majątkowy, strona zobowiązana do wcześniejszego świadczenia może powstrzymać się z jego spełnieniem do czasu gdy druga strona zaofiaruje świadczenie wzajemne lub nie da stosownego zabezpieczenia.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§5 ust. 2: Prosimy o poprawienie omyłki pisarskiej, gdyż przedmiot umowy zgodnie z treścią SIWZ będzie realizowany w terminie 48 miesięcy, nie 36 miesięcy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający poprawia omyłkę pisarską.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§6 ust. 13: Prosimy o uzupełnienie postanowienia poprzez dodanie zapisu w brzmieniu:
„, za wyjątkiem okoliczności, gdy konieczność dokonania napraw powstała z winy Dzierżawcy na skutek nieprawidłowej eksploatacji przedmiotu dzierżawy. Wówczas koszty napraw i części zamiennych pokrywa Dzierżawca”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§7 ust. 1 lit. b) i ust. 3 lit. a): Prosimy o modyfikację ww. postanowienia wzoru umowy w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości pozostałej do realizacji umowy, nie zaś od łącznej wartości brutto przedmiotów umowy
W sytuacji gdy umowa dotyczy świadczeń ciągłych, a dostawa odczynników będzie w znaczącej mierze realizowana w sposób prawidłowy, odstąpienie do umowy może dotyczyć niewielkiej partii odczynników, w konsekwencji zastrzeżenie kary umownej naliczanej od wynagrodzenia brutto umowy na dostawę będzie miało charakter rażąco zawyżony. W takiej sytuacji nie budzi wątpliwości dysproporcja między poniesioną szkodą a wysokością kary umownej.
Prosimy również o wyjaśnienie dlaczego Zamawiający różnicuje wysokość kary umownej biorąc pod uwagę termin 8 miesięcy, a nie inny? Prosimy o ujednolicenie wysokości kary umownej na poziomie 2% pozostałej do realizacji wartości umowy, niezależnie od tego kiedy nastąpiło zerwanie umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zaproponowanych zmian. Po pierwsze, należy wskazać, iż ustalenie górnej granicy do jakiej może być naliczana kara umowna jest niecelowe i wręcz może okazać się szkodliwe dla Zamawiającego, gdyż od pewnego pułapu wykonawcy przestaną ponosić negatywne skutki braku należytej realizacji umowy. Po drugie, wysokość określonych kra umownych ma zapewnić zamawiającemu należytą realizację umowy przez wykonawców przez cały jej okres. Zaproponowane zmiany mogą prowadzić do zmniejszenia efektywności w realizacji umowy przez wykonawców pod koniec jej obowiązywania, gdy znacznemu zmniejszeniu ulegną kary umowne. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż nie wyklucza możliwości miarkowania kar umownych w zależności od tego czy w konkretnych sytuacjach wystąpią okoliczności uzasadniające takie działanie.

Zamawiający koryguje zapis paragrafu 7 umowy
§7 ust. 1 lit. b) otrzymuje brzmienie:

b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa i dzierżawa jest przedmiotem niniejszej umowy.
§7 ust. 3 lit. a) otrzymuje brzmienie:
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§7 ust. 2: Prosimy o uzupełnienie ww. postanowienia wzoru umowy poprzez dodanie zapisu w brzmieniu:
„za wyjątkiem okoliczności, gdy opóźnienia w dostawie wynikają z okoliczności, iż Zamawiający zalega z płatnościami za dostarczony towar ponad 60 dni licząc od terminu zapłaty”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę wskazanego postanowienia, gdyż w odpowiedni sposób zabezpiecza one interesy Zamawiającego. Wykonawcy powinni liczyć się, iż w przypadku nieterminowej dostawy Zamawiający będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Z uwagi na zakres działalności Zamawiającego brak należytej realizacji zamówienia w postaci opóźnienia jego realizacji może przynieść bardzo poważne i nieodwracalne skutki, do czego Zamawiający nie może dopuścić.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§7 ust. 4: Prosimy o wykreślenie ww. postanowienia, gdyż jego treść stanowi powtórzenie §3 ust. 9 niniejszego wzoru umowy.


ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§7: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie postanowienia w brzmieniu:
"Łącznie wysokość kar umownych nie może przekroczyć 10% wartości umowy, określonej w §4 ust. 1. niniejszej umowy".

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zaproponowanych zmian. Po pierwsze, należy wskazać, iż ustalenie górnej granicy d jakiej może być naliczana kara umowna jest niecelowe i wręcz może okazać się szkodliwe dla Zamawiającego, gdyż od pewnego pułapu wykonawcy przestaną ponosić negatywne skutki braku należytej realizacji umowy. Po drugie, wysokość określonych kra umownych ma zapewnić zamawiającemu należytą realizację umowy przez wykonawców przez cały jej okres. Zaproponowane zmiany mogą prowadzić do zmniejszenia efektywności w realizacji umowy przez wykonawców pod koniec jej obowiązywania, gdy znacznemu zmniejszeniu ulegną kary umowne. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż nie wyklucza możliwości miarkowania kar umownych w zależności od tego czy w konkretnych sytuacjach wystąpią okoliczności uzasadniające takie działanie.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
9 ust. 1: Prosimy o zmianę użytego sformułowania „od dnia otrzymania przedmiotowej faktury” na zwrot „od dnia wystawienia przedmiotowej faktury”.
Dotychczasowy zapis powoduje, iż niemożliwe jest bezpośrednie ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego oraz dokładne określenie początku biegu terminu płatności. Ponadto zgodnie z art. 8 ust. 5 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych z dnia 8 marca 2013 r. w sytuacji gdy nie jest możliwe ustalenie daty otrzymania faktury za dostawę towaru, termin zapłaty może być liczony od dnia otrzymania przez towaru, co może wpłynąć na skrócenie biegu terminu płatności.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę. Termin do zapłaty winien biec dopiero od dnia otrzymania przez Zamawiającego podstawy stanowiącej do jego zapłaty. Przyjęcie propozycji wykonawcy prowadziłoby bowiem do sytuacji, iż z przyczyn niezależnych od Zamawiającego mógłby popaść w opóźnienie w zapłacie wynagrodzenia, a co za tym idzie byłby zobowiązany do zapłaty odsetek.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§9 ust. 2: Prosimy o uzupełnienie postanowienia zapisem w brzmieniu: „, a zgody takiej Zamawiający nie może bezpodstawnie odmówić”.
Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia swojego świadczenia przed Zamawiającym i jednocześnie udziela mu kredytu. Wykonawca czyni to w przekonaniu, iż otrzyma ekwiwalent tego świadczenia. Nie zrealizowanie, w przewidzianym w umowie terminie, obowiązku zapłaty z dostarczony towar stanowi w świetle przepisów Kodeksu Cywilnego niewykonanie zobowiązania. W związku z czym Wykonawca powinien mieć prawo, w sytuacji gdy dojdzie do naruszenia przez Zamawiającego, postanowień umownych w tym zakresie, do odzyskania należnego mu wynagrodzenia na drodze prawem przewidzianych środków. Jednym z tych środków jest prawo przeniesienia wierzytelności na osobę trzecią. Zamawiający ogranicza uprawnienia Wykonawcy w tym zakresie zastrzegając sobie prawo do nie wyrażenia zgody na cesję, tym samym wyłączając prawo do podochodzenia należnego Wykonawcy świadczenia, poza drogą przymusu sądowego. Tak skonstruowany zapis daje Zamawiającemu pełną swobodę i dowolność w podejmowaniu decyzji, co w istocie jest narzuceniem Wykonawcy uciążliwych warunków umownych w zakresie egzekwowania swoich praw. Dlatego też działając w ramach zasady równości praw i obowiązków stron Wykonawca prosi, o zwrot, iż zgody takiej nie można bezpodstawnie odmówić.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i dodaje zapis: Zgody takiej Zamawiający nie może bezzasadnie odmówić. W przypadkach przewidzianych ustawą z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. nr 112, poz. 654), zgoda taka musi spełniać warunki wskazane tą ustawą.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§9: Prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu:
„Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na dodanie ww. zapisu.

PYTANIE
Dotyczy SIWZ, Umowa – Załącznik nr 6 do SIWZ:
§9: Prosimy o dodanie postanowienia w następującym brzmieniu:
„W wypadku przekroczenia terminu zapłaty Wykonawca będzie uprawniony do naliczania odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia w zapłacie.”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na dodanie ww. zapisu.

PYTANIE
Na postawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r o ochronie danych osobowych prosimy o uzupełnienie wzoru umowy poprzez dodanie postanowień w brzmieniu:
1. W celu realizacji umowy Zamawiający powierza przetwarzanie danych osobowych ze zbioru danych osobowych ………………………………………….. w trybie art. 31 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmian.) zwanej dalej ustawą o ochronie danych osobowych a Wykonawca zobowiązuje się do ich przetwarzania w zakresie niezbędnym do wykonania niniejszej umowy.
2. Zamawiający oświadcza, że jest administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
3. Wykonawca oświadcza, że zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w niniejszej umowie. Przetwarzanie danych obejmuje w szczególności utrwalanie, przechowywanie i usuwanie danych.
4. Przekazywanie przetwarzania danych osobowych osobom trzecim Wykonawca nie jest uprawniony do przekazywania swoim podwykonawcom lub innym osobom danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w trybie powierzenia bez uprzedniej zgody Zamawiającego.
5. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r., w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100 poz. 1024) zwanego dalej rozporządzeniem.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zastosowania przy przetwarzaniu danych osobowych, środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, w zakresie określonym w art. 36-39a ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia.
7. Wykonawca oświadcza, że dostęp do powierzonych danych osobowych mają wyłącznie pracownicy/współpracownicy Wykonawcy, którym nadano imienne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, w tym celu Zamawiający upoważnia Wykonawcę do udzielenia w/w upoważnień. Upoważnienia mogą być ważne tylko do dnia odwołania lub ustania zatrudnienia, nie dłużej jednak niż do końca obowiązywania niniejszej umowy. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić upoważnienia wystawione swoim pracownikom/ współpracownikom na każde żądanie Zamawiającego.
8. Wykonawca oświadcza, że prowadzi ewidencję pracowników / współpracowników upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
9. Wykonawca oświadcza, że osoby upoważnione przez niego do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w ust. 3 zostały zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy. Tajemnica ta obejmuje również wszelkie informacje dotyczące sposobów zabezpieczenia powierzonych do przetwarzania danych osobowych.
10. Wykonawca odpowiada za szkody jakie powstały wobec Zamawiającego lub osób trzecich w wyniku niezgodnego z umową o powierzenie przetwarzania danych osobowych. Odpowiedzialność, o której mowa w niniejszym ustępie wynika z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów Kodeksu cywilnego.
11. Wykonawca po zakończeniu przetwarzania danych osobowych zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia (jeśli jest w ich posiadaniu) powierzonych mu danych.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis umowy dodając do jej postanowień kolejny paragraf. W miejsce obecnego paragrafu nr 12 dodaje się nowy, natomiast treśc paragrafu nr 12 zostaje przeniesiona do paragrafu nr 13.

§ 12

1.. W celu realizacji umowy Zamawiający powierza przetwarzanie danych osobowych ze zbioru danych osobowych .................. w trybie art. 31 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zmian.) zwanej dalej ustawą o ochronie danych osobowych a Wykonawca zobowiązuje się do ich przetwarzania w zakresie niezbędnym do wykonania niniejszej umowy.
2.. Zamawiający oświadcza, że jest administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
3.. Wykonawca oświadcza, że zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w niniejszej umowie.
Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmuje czynności, o których mowa w art. 7 pkt 2) Ustawy o ochronie danych osobowych
4.. Przekazywanie przetwarzania danych osobowych osobom trzecim Wykonawca nie jest uprawniony do przekazywania swoim podwykonawcom lub innym osobom danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w trybie powierzenia bez uprzedniej zgody Zamawiającego.
5.. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r., w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100 poz. 1024) zwanego dalej rozporządzeniem.
6.. Wykonawca zobowiązuje się do zastosowania przy przetwarzaniu danych osobowych, środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, w zakresie określonym w art. 36-39a ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia.
7. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy/współpracownicy Wykonawcy.
8. Wykonawca oświadcza, że dostarczy Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy zobowiązania (zgodne z wzorem oświadczenia Zamawiającego przekazanego Wykonawcy w dniu zawarcia Umowy) o zachowaniu w tajemnicy danych osobowych podpisane przez pracowników Wykonawcy wykonujących świadczenia będące przedmiotem Umowy, w celu wydania tym pracownikom imiennych upoważnień przez Zamawiającego, zgodnie z art. 37 Ustawy o ochronie danych osobowych.
9. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy Wykonawca będzie zobligowany do dostarczenia zobowiązań do zachowania w tajemnicy dla nowo powołanych członków personelu.
10. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez żądanie od Wykonawcy udzielenia pisemnych wyjaśnień lub jeżeli okażą się one niewystarczające, poprzez inspekcję lokalizacji, w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
11. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.

11.. Wykonawca odpowiada za szkody jakie powstały wobec Zamawiającego lub osób trzecich w wyniku niezgodnego z umową o powierzenie przetwarzania danych osobowych. Odpowiedzialność, o której mowa w niniejszym ustępie wynika z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów Kodeksu cywilnego.
12.. Wykonawca po zakończeniu przetwarzania danych osobowych zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia (jeśli jest w ich posiadaniu) powierzonych mu danych, nie później jednak aniżeli w ciągu 7 dniu roboczych od dnia zakończenia umowy.



UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.






Z poważaniem,
z-ca dyrektora ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna







Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia