Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa opatrunków

Numer zamówienia:

350/112/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 14.11.2013 r

EZ/ 350/112/2013/1358




Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne nr EZ/ 350/112/2013
na zakup i dostawę opatrunków


Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły pytania do siwz na które zamawiający udzielił odpowiedzi:

Pyt. 1
Pakiet nr 4, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści kompres włókninowy w opakowaniu 5 szt z przeliczeniem ilość oczekiwanych przez Zamawiającego, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody, ponieważ w jednym zabiegu mogą być wykorzystywane tylko 2 sztuki. W proponowanym przez Wykonawcę opak. = 5 szt. wykorzystane byłyby 2 szt. pozostałe podlegały by wyrzuceniu.

Pyt. 2
Pakiet nr 4, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści kompres jałowy o rozmiarze 9cm x 10cm o gramaturze min 30g, w opakowaniu 1 szt. z przeliczeniem ilości oczekiwanych przez Zamawiającego, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odp. Nie. Ze względu na specyfikę zabiegów wymagany jest rozmiar podany w siwz.

Pyt. 3
Pakiet nr 4, pozycja 3
Czy Zamawiający dopuści kompres jałowy o rozmiarze 9cm x 10cm lub kompres jałowy 12 cm x 14cm, w opakowaniu 1 szt. z przeliczeniem ilości oczekiwanych przez Zamawiającego, pozostałe parametry zgodne z SIWZ?
Odp. Zamawiający dopuszcza kompres o rozmiarze 9 x 10cm, pakowany po 1 szt. z odpowiednim przeliczeniem ilości sztuk.

Pyt. 4
Dot. wszystkich pakietów:
Czy Zamawiający, celem weryfikacji zaoferowanych wyrobów, pozostawia sobie możliwość wezwania Wykonawców do przesłania próbek?
Odp. Tak. W uzasadnionych przypadkach zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania wykonawcy do przesłania próbek oferowanych wyrobów.

Pyt. 5
Dot. pakietów z wymogiem sterylizacji parą wodną (pakiety nr 3):
Czy Zamawiający w przypadku, gdy wykonawca oferuje wyroby sterylizowane w parze wodnej, będzie wymagał załączenia do oferty raportu walidacji procesu sterylizacji parowej?
Pozwoli to Zamawiającemu na zweryfikowanie, czy producent, którego wyroby są oferowane ma zdolność do sterylizacji wyrobów tą bezpieczną metodą, zgodnie z wymaganiami normatywnymi.
Odp. TAK.

Pyt. 6
Dot. pakietu nr 4, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści w wyżej wymienionej pozycji kompresy o gramaturze 40g/m2?
Odp. TAK.

Pyt. 7
Dot. projektu umowy:
Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odp. TAK.

Pyt. 8
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 4 ust. 7 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron.
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie proponowanego zapisu w § 4 ust. 8 wzoru umowy

Pyt. 9
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 5 ust. 3 lit. c) wzoru umowy zostały dodane słowa „lub w przypadku przekraczającej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy; lub w przypadku gdy suma miesięcznych lub kwartalnych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3%”?
Proponowana modyfikacja nie zagraża interesom Zamawiającego. Chodzi o to, aby zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zachował możliwość podjęcia w przyszłości decyzji w sprawie ewentualnej zmiany cen w szczególnych okolicznościach takich jak inflacja lub znaczna zmiana kursów walut. Jeżeli Zamawiający nie będzie akceptował zmiany cen, będzie mógł odmówić podpisania aneksu o zmianie umowy.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody - nie ma potrzeby wprowadzania proponowanej treści do umowy.

Pyt. 10
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. a) wzoru umowy zostały wykreślone słowa „opóźnienia lub”?
Uzasadnione jest aby kara była naliczana tylko za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez wykonawcę), nie zaś za wszelkie opóźnienia, czyli także niezawinione przez wykonawcę. Nie ma uzasadnienia rozszerzanie odpowiedzialności wykonawcy także na niezawinione naruszenie terminu. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 września 2011 r. KIO 1910/11, wykonawca może być obciążony karą umowną za wystąpienie tylko takich czynników, za które jest odpowiedzialny.
Odp. Zamawiający wyraża zgodę.

Pyt. 11
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy słowa „łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” zostały zastąpione słowami „łącznej wartości brutto niedostarczonych Przedmiotów umowy”?
Uzasadnione jest aby kara umowna za zerwanie umowy była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku zerwania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna mogłaby okazać się niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania proszę wziąć pod uwagę bieżące orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące umów.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 czerwca 2009 r. KIO/UZP 767/09, „mimo iż sytuacja Zamawiającego przy kształtowaniu treści umowy jest silniejsza, powinien on brać pod uwagę nie tylko swoje interesy, ale także interesy Wykonawcy i starać się ułożyć stosunek prawny tak, aby te interesy były jak najbardziej zrównoważone”. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 21 lutego 2008 r. KIO/UZP 97/08, w wyroku z dnia 27 grudnia 2011 r. KIO 2649/11, w wyroku z dnia 17 grudnia 2012 r. KIO 2631/12, KIO 2655/12 oraz w wielu innych orzeczeniach.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody - nie ma potrzeby wprowadzania proponowanej treści do umowy.

Pyt. 12
Czy Zamawiający w pakiecie 1 dopuści tampony neurochirurgiczne z Lejcami z czarnego jedwabiu przyszywanymi ręcznie szwem krzyżykowym, mające wysoką wytrzymałość i nie chłonące płynów
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę przy zachowaniu pozostałych parametrów zawartych w siwz.


W zał. zmodyfikowany projekt umowy.


W związku z tym , iż odpowiedzi na pytania powodują zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert z dnia 27.11.2013 na dzień 11.12.2013r – składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert o godz. 11.00.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia