Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usługi odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych z terenu Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu

Numer zamówienia:

350/115/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany projekt umowy WORD

Załącznik nr 5 do SIWZ



UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 350/115/2013

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm) w dniu ................. pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a
_______________________________________________ ,
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ________________/
prowadzącym działalność gospodarczą jako : _______________________________________ , zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez _______________________________________________ pod numerem _____________________________
z siedzibą w .............................................................(nr kodu: ……..), ul. .............................
posiadającą/ym numer NIP: ................................ oraz numer REGON: .............................;
; zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
została zawarta umowa o następującej treści:


§1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/115/2013 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z późn. zm)
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
3. Niniejsza umowa zawarta jest na czas oznaczony wskazany w § 3 ust. 1, chyba że wcześniej nastąpi osiągniecie poziomu wynagrodzenia przewidzianego dla Wykonawcy w § 5.


§ 2

a) Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
b) Wykonawca oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się świadczeniem Usług,
c. zobowiązuje się do tego, by Usługi świadczone były zgodnie z wymogami stawianymi przez obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisami Ustawy o odpadach,
d. posiada wszelkie niezbędne zgody, pozwolenia, zezwolenia lub koncesje wymagane przepisami prawa do wykonywania wszelkich czynności wiążących się z wykonywaniem Usług i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
 wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy,

§ 3

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Usługami” polegających na odbiorze od Zamawiającego odpadów medycznych, opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Odpadami”, transporcie i unieszkodliwianiu Odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w okresie: od dnia ……………… do ………………………...
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji Usług, w zakresie i na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ___________________ – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. W ramach świadczenia Usług, Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
a. odbioru Odpadów z miejsca wskazanego przez Zamawiającego, transportu i unieszkodliwiania Odpadów, w tym w szczególności odpadów zaklasyfikowanych jako odpady medyczne o kodach 18 01 02 *; 18 01 03 *; 18 01 04; 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 08 *; 18 01 09.
Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać następujących zasad:
I. Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 02*:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów w terminie 2 dni od dnia poinformowania przez Zamawiającego telefonicznie, faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o konieczności ich odebrania (przeciętnie 1 raz na 2 tygodnie), w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego,
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów w stanie zamrożonym, przechowywanych przez Zamawiającego w zamrażarce, umieszczonych w pojemnikach jednorazowego użytku o pojemności 60L i 30L z pokrywą, a następnie transportu i unieszkodliwienia Odpadów w przedmiotowych pojemnikach
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia dwóch sztuk nowych, pojemników jednorazowego użytku z pokrywą, po jednym o pojemności 60L i 30L w terminie do dnia 31.12.2013, do godz. 12:00,
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania dwóch sztuk nowych, pojemników jednorazowego użytku z pokrywą, po jednym o pojemności 60L i 30L przy każdym odbiorze Odpadów, o których mowa w niniejszym podpunkcie
II. Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 03*:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego,
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów zgromadzonych w foliowych workach koloru czerwonego, przechowywanych w pojemnikach z pokrywą uchylną, mobilnych; o pojemności 1100L,
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu sześciu sztuk pojemników z pokrywą uchylną, mobilnych, o pojemności 1100L w terminie do dnia 31.12.2013, do godz. 12:00, oraz do utrzymywania w miejscu wskazanym przez Zamawiającego sześciu sztuk wskazanych pojemników przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy
III. Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 04 (głownie maski do naświetlań z materiału biodegradowalnego)
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego;
IV. Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 08* (głównie opakowania szklane po lekach cytostatycznych, odzież jednorazowa mająca styczność z cytostatykami, materiały jednorazowego użytku mające styczność z cytostatykami)
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego;
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów przechowywanych w pojemnikach o pojemności 240L z pokrywą, mobilnych;
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu dwóch sztuk pojemników z pokrywą, mobilnych, o pojemności 240L w terminie do dnia 31.12.2013, do godz. 12:00, oraz do utrzymywania w miejscu wskazanym przez Zamawiającego dwóch sztuk wskazanych pojemników przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy
V. Odpady zaklasyfikowane jako odpady medyczne o kodach z grup: 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 09:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego;
b. uzgodnienia miejsca rozmieszczenia pojemników, o których mowa w punkcie a. niniejszego ustępu należy z p. Małgorzatą Pietrasiak – kierownikiem Działu Administracji Zamawiającego, tel. 61/ 88 50 634 lub 633,
c. dostarczenia i wstawienia w miejsce zabranych pojemników z Odpadami pustych, umytych i zdezynfekowanych pojemników odpowiedniego rodzaju (nowych pojemników jednorazowego użytku do Odpadów, o których mowa w pkt. a. ppkt. I, II, IV) niniejszego ustępu, bez uszkodzeń w obudowie. Wykonawca nie jest uprawniony do mycia i dezynfekcji pojemników w siedzibie Zamawiającego lub jej bezpośrednim otoczeniu,
d. zapewnienia załadunku, transportu i rozładunku Odpadów,
e. dostarczania Odpadów do miejsca ich unieszkodliwiania, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
4. Miejsca odbioru odpadów:
a) Wielkopolskie Centrum Onkologii, Poznań, ul. Garbary 15.
b) Strony postanawiają, że w trakcie realizacji umowy będzie możliwe dołączenie nowego punktu odbioru odpadów medycznych w Oddziale Zamiejscowym WCO w Kaliszu przy ul. Kaszubskiej 12, z którego Wykonawca będzie odbierał odpady medyczne zgodnie z warunkami określonymi niniejszą umową; dołączenie nowych punktów odbioru odpadów medycznych, transport i unieszkodliwianie wynikać może z przyłączenia do WCO nowego Oddziału Zamiejscowego w Kaliszu przy ul. Kaszubskiej 12 oraz nabycia tytułu prawnego do obiektu(oddziału zamiejscowego). W takich wypadkach Zamawiający poinformuje pisemnie Wykonawcę o zamiarze przejęcia nowego obiektu(oddziału zamiejscowego)
5. Każdorazowe przekazanie Wykonawcy Odpadów przez Zamawiającego potwierdzone zostanie kartą przekazania odpadu zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik numer 4 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. (Dz.U. Nr 249 poz. 1673) w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, w której określona zostanie waga poszczególnych grup odpadów netto (bez wagi pojemników).
6. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania wszystkich przepisów prawa regulujących wykonywanie Usług.
7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w trakcie wykonywania Usług.
8. Wykonawca oświadcza, że posiada wystawioną przez …………………….z siedzibą w ………………., polisę ubezpieczeniową nr …… na sumę ubezpieczenia ………….w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej oraz zobowiązuje się utrzymać ubezpieczenie, co najmniej
w dotychczasowej wysokości przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.


§ 4

1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – mgr Małgorzata Pietrasiak – Kierownik Działu Administracji, tel. 61/88 50 634 lub. 61/88 50 633.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 5

1. Z tytułu świadczenia Usług Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia w wysokości wskazanej w formularzu cenowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia __________________.
2. Całkowite wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług, zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:.............................................................................................................),
brutto:...............................PLN
słownie...............................................................................................................),
w tym podatek VAT wg stawki …….% w kwocie ………………………………..
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu stanowić będzie iloczyn wskazanej w formularzu cenowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia __________________stawki za odbiór, transport i unieszkodliwienie 1 kg Odpadów zaklasyfikowanych do poszczególnych grup wymienionych w § 3 ust. 3 pkt a. oraz rzeczywistej liczby odebranych przez Wykonawcę od Zamawiającego Odpadów zaklasyfikowanych po poszczególnych grup wymienionych w § 3 ust. 3 pkt a. stwierdzonej w kartach przekazania odpadów, o których mowa w § 3 ust. 5 niniejszej umowy.
4. Łączna wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług nie może przekroczyć kwoty wskazanej w ust. 1 niniejszego paragrafu.
Wynagrodzenie za Usługi, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany a fakturze VAT w terminie 30 dni od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu. Faktury VAT wystawiane będą 1 (raz) w miesiącu na podstawie potwierdzonych kart przekazania odpadów (w okresach miesięcznych).
5. Podstawę do wystawienia faktury stanowić będą dostarczone przez Wykonawcę karty przekazania odpadów, o których mowa w § 3 ust. 5 niniejszej umowy wystawione przez upoważnionego pracownika Zamawiającego.
6. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 6.

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) opóźnienia lub zwłoki w odebraniu Odpadów od Zamawiającego, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości stanowiącej równowartość 5% wartości wynagrodzenia, które przysługiwałoby Wykonawcy za odbiór, transport i utylizację nieodebranych Odpadów, obliczonego na podstawie § 5 ust. 2 niniejszej umowy za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od chwili określonej na podstawie w § 3 ust. 1 niniejszej umowy.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę świadczenia Usług lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 15.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych),
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b. niniejszego ustępu
d) niedostarczenia Zamawiającemu jakiegokolwiek z pojemników, o których mowa w § 3 ust. 3 niniejszej umowy lub dostarczenia pojemnika niespełniającego warunków określonych w § 3 ust. 3 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych)
e) naruszenia przy wykonywaniu Usług przepisów, o których mowa w § 3 ust. 6 niniejszej umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich przewidzianych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
a) opóźnienie lub zwłoka w odebraniu Odpadów od Zamawiającego będzie przekraczać 3 dni robocze od chwili określonej na podstawie § 3 ust. 3 niniejszej umowy, a także w razie nieuzasadnionego zerwania przez Wykonawcę niniejszej umowy, o którym mowa w ust.1 pkt b) niniejszego paragrafu,
b) Wykonawca naruszy przy wykonywaniu Usług przepisy, o których mowa w § 3 ust. 6 niniejszej umowy,
c) Wykonawca utraci ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w § 3 ust. 8 niniejszej umowy,
d) Wykonawca w sposób rażący lub uporczywy naruszać będzie postanowienia niniejszej umowy.
5. Postanowienie ust. 4 niniejszego paragrafu nie będzie miało zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu wykonanych przez Wykonawcę Usług.
6. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
7. W przypadku zwłoki Wykonawcy w wykonaniu jakiejkolwiek Usługi, Zamawiający uprawniony jest do powierzenia ich wykonania innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy bez wyznaczania dodatkowego terminu na wykonanie Usługi. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo potrącenia kosztów zastępczego wykonania zobowiązania Wykonawcy z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.


§ 7.

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o odpadach, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany lub wprowadzenie nowych postanowień umowy mogą mieć miejsce tylko w następujących przypadkach przewidzianych:
a) udzielenia przez Zamawiającego zamówień uzupełniających
b) zmiany stawki podatku VAT obejmującej przedmiot umowy, przy czym zmianie ulega wyłącznie cena brutto, cena netto pozostaje bez zmian
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa,
d) zmiany cen o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłoszony przez Prezesa GUS za średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni
4. Waloryzacja cen przedmiotu umowy nie może być dokonywana częściej niż 1 raz w roku
kalendarzowym.
5. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy
6. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
7. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.


Wykonawca: Zamawiający

« Powrót do szczegółów zamówienia