Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usługi odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych z terenu Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu

Numer zamówienia:

350/115/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 14.11.2013 r

EZ/ 350/115/2013/1347




Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o zamówienie publiczne nr EZ/ 350/115/2013
na świadczenie usługi odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych z terenu
Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu


Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły pytania do siwz na które zamawiający udzielił odpowiedzi:

1. Czy Zamawiający dopuści możliwość jednorazowego dostarczenia pojemników 60l i 30l w ilości np. rocznej, bez konieczności dostarczania ich przy każdym odbiorze?
Odp. Zamawiający pozostaje przy ustaleniu, że pojemniki 60 i 30 litrowe będą dostarczane przy każdym odbiorze ze względu na brak zaplecza do ich całorocznego przechowywania.

2. Prosimy o wyjaśnienie czy w Oddziale w Kaliszu Zamawiający wymaga takiej samej częstotliwości odbioru odpadów jak w Poznaniu?
Odp. W Oddziale w Kaliszu Zamawiający nie będzie wymagał takiej samej częstotliwości odbioru odpadów jak w Poznaniu.

3. Prosimy o wyjaśnienie czy Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia pojemników do Oddziału w Kaliszu? Jeśli tak to prosimy o podanie ilości i pojemności.
Odp. Wykonawca nie będzie zobowiązany do dostarczenia pojemników na odpady do Oddziału w Kaliszu.

4. Prosimy o wyjaśnienie czy po uruchomieniu Oddziału w Kaliszu zwiększy się ilość oddawanych odpadów? Czy może ilości podane w postępowaniu obejmują już odpady z Kalisza? Jeśli się zwiększą to prosimy o podanie o ile.
Odp. Podane w postępowaniu ilości odpadów medycznych obejmują odpady wytwarzane w Oddziale w Kaliszu.

5. Wnosimy o modyfikację zapisu w Dziale V oraz Dziale VI SIWZ dotyczących wymaganych decyzji w taki sposób, aby decyzja na zbieranie była wymagana tylko w przypadku podmiotów zobowiązanych do jej posiadania. Zgodnie z definicją zbieraniem jest magazynowanie odpadów w celu ich przygotowywania do transportu, a tym zajmuje się Zamawiający we własnym zakresie. Natomiast odbiór odpadów to jedynie czynność wstępna ich transportu polegająca na załadowaniu przygotowanych odpadów na środek transportu. Zgodnie z zapisem w art. 23 pkt 2 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. zakazuje się zbierania zakaźnych odpadów medycznych poza miejscem wytwarzania. Decyzja na zbieranie odpadów zakaźnych może być wydana jedynie w szczególnych przypadkach, w celu zapewnienia ciągłości odbioru odpadów. W przypadku naszej firmy nie ma takiego obowiązku, ponieważ odbierane odpady transportowane są bezpośrednio do unieszkodliwiania i wymagana jest od nas jedynie decyzja na transport i unieszkodliwianie odpadów.
Odp. Zamawiający przychyla się do wniosku Wykonawcy i dokonuje stosownych modyfikacji w tym zakresie.

Zmodyfikowany zapis punktu V. 2.1 siwz
1
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
W celu wykazania spełnienia w/w warunku należy złożyć:
 Decyzje właściwych organów administracyjnych na prowadzenie działalności w zakresie, transportu, unieszkodliwiania odpadów z grupy: 18 01 02*; 18 01 03*; 18 01 04; 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 08*; 18 01 09.
 Decyzja właściwych organów do administracyjnych na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów z grupy: 18 01 02*; 18 01 03*; 18 01 04; 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 08*; 18 01 09 - w przypadku podmiotów zobowiązanych do jej posiadania.

 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Zmodyfikowany zapis punktu VI. 1. 1 siwz:
1. 1 Oświadczenie o spełnianiu warunków
1. Decyzje właściwych organów administracyjnych na prowadzenie działalności w zakresie transportu, unieszkodliwiania odpadów z grupy: 18 01 02*; 18 01 03*; 18 01 04; 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 08*; 18 01 09.
2. Decyzja właściwych organów do administracyjnych na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów z grupy: 18 01 02*; 18 01 03*; 18 01 04; 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 08*; 18 01 09 - w przypadku podmiotów zobowiązanych do jej posiadania.

3. Oświadczenie o spełnianiu warunków

6. W związku z tym, że w naszym przypadku Karty przekazania odpadu przesyłane są do głównej siedziby firmy, czasami z późnieniem, prosimy o wyrażenie zgody na to, aby faktury były wystawiane raz, po zakończeniu miesiąca?
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur raz w miesiącu
W związku z powyższym zmianie podlega zapis w pkt. III.2 siwz
Oferent w formularzu cenowym winien podać :
 cenę netto za 1 kg odpadów netto, brutto oraz wartość vat .
 wartość netto oferty, wartość brutto oraz wartość vat
Faktury VAT wystawiane 1 (raz) w miesiącu na podstawie potwierdzonych kart przekazania odpadów (w okresach miesięcznych).

oraz w projekcie umowy w § 5 ust. 4 projektu umowy:
4. ŁŁączna wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług nie może przekroczyć kwoty wskazanej w ust. 1 niniejszego paragrafu.
Wynagrodzenie za Usługi, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany a fakturze VAT w terminie 30 dni od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu. Faktury VAT wystawiane 1 (raz) w miesiącu na podstawie potwierdzonych kart przekazania odpadów (w okresach miesięcznych).

7. W związku z tym, że Zamawiający oczekuje dużej częstotliwości odbioru odpadów pragniemy zaproponować Państwu podstawienie kontenera chłodniczego wraz z agregatem w jednostce w Poznaniu w celu zmniejszenia częstotliwości odbioru np. do 3 x w tygodniu. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na takie rozwiązanie?

Odp. Z uwagi na brak miejsca na ustawienie kontenera chłodniczego wraz z agregatem, Zamawiający nie wyraża zgody na proponowane rozwiązanie i pozostaje przy zapisach SIWZ.

8. Czy Zamawiający zmieni zapisy umowy i siwz i dopuści możliwość transportu odpadów bez kontenerów czyli luzem, w workach. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi czy inne przepisy dotyczące odpadów medycznych nie nakładają na Wytwórcę odpadów medycznych obowiązku przekazywania ich do unieszkodliwienia w kontenerach. Kontenery takie służą jedynie do składowania odpadów. Po każdorazowym opróżnieniu powinny być one wymyte i wydezynfekowane. W przypadku, gdy pojazd jest przystosowany do transportu odpadów medycznych (UN3291) na podstawie przepisu szczególnego VV11 odpady mogą być transportowane luzem. Czy w związku z powyższym zamawiający przychyli się do naszej prośby i odstąpi od wymogu transportu odpadów w kontenerach i ich każdorazowej wymiany?
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na transport odpadów bez kontenerów i wymaga złożenia oferty zgodnie z SIWZ. Zamawiający nie ma możliwości mycia i dezynfekowania kontenerów po każdym opróżnianiu przez Wykonawcę stąd wymóg aby odpady były zabierane razem kontenerami i w miejsce zabranych kontenerów Wykonawca wstawia puste, umyte i zdezynfekowane.

W załączeniu zmodyfikowany obowiązujący projekt umowy.

W związku z tym , iż odpowiedzi na pytania powodują zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert z dnia 04.12.2013 na dzień 09.12.2013r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.

Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia