Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego i niesterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/140/2013

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 2014-01-22

EZ/350/140/2013/82




Wg rozdzielnik:
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 350/140/2013 na zakup i dostawę sprzętu medycznego jednorazowego użytku


Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, iż wpłynęły pytania do wymienionego w tytule przetargu na które zamawiający udzielił odpowiedzi:

Pytanie 1
Pytania dotyczące przedmiotu zamówienia:
Zwracamy się z uprzejmą prośbą do Zamawiającego o wyrażenie zgody na dopuszczenie i wydzielenie do osobnego pakietu, z pakietu nr 9 trzykomorowego zestawu do drenażu klatki piersiowej, o pojemności komory zbiorczej 2100 ml, ml z precyzyjną podziałką w zakresie małych objętości ewakuowanej treści co 1ml do 100ml, co 2 do 210ml i co 10 do 2100ml. Wysokość 31,5 cm oraz szerokości 5,5 cm, pracujący bezgłośnie. Półprzezroczysty elastyczny dren łączący, nie zawierający lateksu, umożliwiający zlokalizowanie zalegającej treści, wyposażony na końcu w nasadkę zabezpieczającą dren przed utratą sterylności. Spiralna ochrona przed załamaniem drenu łączącego. Zestaw wyposażony w klamrę zaciskową na drenie, umożliwiający szybki i łatwy dostęp do pobrania próbki płyny do badań. Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odp. Wykonawca pomylił nr pakietu – pytanie dotyczy pak. 5.
Zamawiający dopuszcza zestaw do drenażu klatki piersiowej o pojemności komory zbiorczej 2100 ml z podaną podziałką pod warunkiem : posiadania portu pobierania próbek na początku drenażu , posiadania przyrządu do „samoregulacji“, który umożliwia bulgotanie w kolumnach regulacji ciśnienia, posiadania uszczelniającą zastawkę wodną oraz kran regulujący strumień ssania. Zamawiający wymaga dostarczenia z ofertą 1 szt. próbki, celem weryfikacji. Zamawiajacy wydziela z pakietu 5 pozycję 1 i tworzy z niej nowy pakiet nr 23.









Pytanie 2
Czy w celu miarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 7 ust. 1a i b.

a) opóźnienia lub zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia lub zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy jednak nie więcej niż 10% niezrealizowanej w terminie części zamówienia.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
 5 % wartości brutto niezrealizowanej części umowy

Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany. Kary podane w projekcie umowy mają na celu dyscyplinowanie wykonawców przy realizacji umowy oraz zapewnienie ciągłości dostaw do zamawiającego.

Pytanie 3
Pakiet II:
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie zestawu do nefrostomii firmy Rusch o następujących właściwościach:
Zestaw do nefrostomii dwustopniowej , w zestawie:
 igła dwuczęściowa ostrze typu chiba - zakończenie igły (3 pierścienie) widoczne w USG;
 prowadnica Lunderquista (twarda) o długości 80 cm, z bezpiecznym końcem typu J;
 cewnik wykonany z poliuretanu, z końcówką pigtail, zakończenie dystalne typu luer - lock. Poprzecznie rowkowany w celu łatwego podszycia. Długość ok. 30 cm, 6 oczek drenujących;
 kranik odcinający z łącznikiem do worka na mocz;
 3 etykiety samoprzylepne na opakowaniu.
Dostępny w rozmiarach:
CH 6, CH 8, CH 10
Odp. Zamawiający dopuszcza powyższy zestaw do nefrotomii.

Pytanie 4 Pakiet II:
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie czy cewnik dodatkowo ma być pokryty hydrożelem na odcinku pierwszych 5 cm w celu łatwiejszego wprowadzenia?
Odp. Zamawiający nie wymaga ale dopuszcza.

Pytanie 5
Pakiet VIII: Poz. 5
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie rurek Guedel w rozmiarach: 1-70mm; 2-90mm; 3-100mm. W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy Zamawiającego o wydzielenie tej pozycji z pakietu VIII, co pozwoli większej licznie firm na złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza rurek rozmiarów 1-70mm i 3-100mm, ponieważ nie będą one przydatne na bloku operacyjnym ze względu na specyfikę zabiegów wykonywanych w WCO. Zamawiający wydziela z pakietu 8 poz. 5 i tworzy z niej nowy pakiet 24.

Pytanie 6, Pakiet VIII: Poz. 7
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie drenu do tlenu mikrobiologicznie czystego.
W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy Zamawiającego o wydzielenie tej pozycji z pakietu VIII, co pozwoli większej licznie firm na złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapis siwz i wymaga sterylnych drenów do tlenu, ponieważ są one używane na blokach operacyjnych. Zamawiający wydziela z pakietu 8 poz. 7 i tworzy z niej nowy pakiet 25.

Pytanie 7, Pakiet VIII: Poz. 8
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie następującego worka do godzinowej zbiórki moczu: sterylny, z płaskim portem bezigłowym, dren odprowadzający 150 cm, worek 2000 ml skalowany co 100 ml z kranikiem spustowym typu T mocowanym ku górze w otwartej zakładce, komora pomiarowa 500 ml nad workiem z poziomą dźwignią 90 stopni pozwalającą na opróżnianie bez konieczności manewrowania komorą, ze skalą linearną, skalowanie wydzielonej komory kroplowej Pasteur’a co 1 ml od 1 do 40 ml, komory pomiarowej od 40 do 90 ml co 5 ml i od 90 do 500 ml co 10 ml.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.


Pytanie 8, Pakiet VIII: Poz. 8
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie czy zestaw do godzinowej zbiórki moczu ma posiadać 3 niezależne sposoby podwieszania?
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.


Pytanie 9, Pakiet VIII: Poz. 8
Prosimy Zamawiającego o odpowiedź czy zestaw do godzinowej zbiórki moczu ma zabezpieczać przed cofaniem się moczu z drenu do cewnika Foley?
Odp. Tak.


Pytanie 10, Pakiet VIII: Poz. 8
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie czy dren odprowadzający 150 cm ma być zabezpieczony spiralą antyzałamaniową oraz posiadać przekrój dwuświatłowy co zabezpiecza przed zaleganiem moczu w drenie? W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy Zamawiającego o wydzielenie tej pozycji z pakietu VIII, co pozwoli większej licznie firm na złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga. W związku z tym nie wydziela tej pozycji do innego pakietu.

Pytanie 11, Pakiet VIII: Poz. 11
Poz. 11
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie zgłębnika wykonanego z PCV.
W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy Zamawiającego wydzielenie tej pozycji z pakietu VIII, co pozwoli większej licznie firm na złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.
Odp. Zamawiający wymaga zgłębnika wykonanego ze 100% sylikonu nie powodującego odparzeń i odleżyn , zgłębnika w rozmiarze „18”, który będzie zakładany donosowo na dłuższy czas (powyżej 30 dni) pacjentom na oddziale onkologii laryngologicznej. Zamawiający wydziela z pakietu 8 poz. 11 i tworzy z niej nowy pakiet 26

Pytanie 12, Pakiet IX
Prosimy Zamawiającego o informację jakie typy i rodzaje pomp Zamawiający posiada na wyposażeniu.
Odp. Zamawiajacy opisał przedmiot zamówienia w sposób wyczerpujący w poszczególnych pozycjach pakietu IX, zatem Wykonawca winien złożyć ofertę zgodnie z wymaganiami zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia.

Pytanie 13, Pakiet IX Poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie strzykawki wykonanej z polipropylenu.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 14, Pakiet IX Poz. 2, 3
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie czy na strzykawkach ma znajdować się również logo producenta, w celu łatwej weryfikacji sprzętu?
Odp. Zamawiający dopuszcza strzykawki, które posiadają oznaczenie producenta oraz typ strzykawki bezpośrednio na strzykawce, natomiast wymaga tych oznaczeń na każdym opakowaniu pojedynczej sztuki.

Pytanie 15, Pakiet IX Poz. 4
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie przedłużaczy do pomp infuzyjnych białych o średnicy wewnętrznej 1,20 mm, pozostałe parametry bez zmian.
W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy Zamawiającego o wydzielenie tej pozycji z pakietu IX, co pozwoli większej licznie firm na złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza średnicę 1,20mm. W związku z tym nie wydziela tej pozycji do innego pakietu.

Pytanie 16, Pakiet IX Poz. 5
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie przedłużaczy do pomp infuzyjnych bursztynowych o średnicy wewnętrznej 1,20 mm, pozostałe parametry bez zmian.
W przypadku odpowiedzi odmownej prosimy Zamawiającego o wydzielenie tej pozycji z pakietu IX, co pozwoli większej licznie firm na złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 17 Pakiet X: Poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie igły do bezpiecznego pobierania leków ściętej pod kątem 45°, co zapobiega wykrawaniu, wykruszaniu i zahaczaniu korka. Dodatkowo wyposażonej w tym celu w zatrzymujący zanieczyszczenia filtr 5µ?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany sprzęt i podtrzymuje swoje warunki ze względu na specyfikę stosowania igieł w pracowni rozpuszczania cytostatyków.

Pytanie 18 Pakiet X: poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie igły do pobierania leków z tępym ostrzem.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza igieł do pobierania z tępym ostrzem. Igła musi posiadać ostry szlif ołówkowy i boczny otwór, gdyż zabezpiecza to przed wpadnięciem korka do wnętrza fiolki.



Pytanie 19 Pakiet X: poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie igły w rozmiarze
18G - 1,2 mm x 40 mm.
Odp. Zamawiający dopuszcza igłę 18G -1,2mm x 40mm ale nie wymaga.





Pytanie 20 Pakiet X: poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający oczekuje czerwonej nasadki dla łatwej identyfikacji igły do pobrań leków.
Odp. Zamawiający nie zamieścił takiego opisu w siwz. Jednakże dopuszcza czerwoną nasadkę ale nie wymaga.

Pytanie 21 Pakiet X: poz. 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie czy Zamawiający oczekuje tępej igły do pobierania leków z filtrem 5 mikronów dla efektywnej filtracji drobin szkła, metalu, gumy i innych zanieczyszczeń.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany sprzęt i podtrzymuje swoje warunki ze względu na specyfikę stosowania igieł w pracowni rozpuszczania cytostatyków.

Pytanie 22
Treść umowy:
Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisu umowy w § 7 ust. 1 z:
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: […]
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
-5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę w terminie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.
-2 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę po upływie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia. […]
na:
Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku: […]
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
-5 % wartości niezrealizowanej części umowy brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę w terminie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.
-2 % wartości niezrealizowanej części umowy brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Wykonawca zerwie niniejszą umowę po upływie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia. […]
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany. Kary podane w projekcie umowy mają na celu dyscyplinowanie wykonawców przy realizacji umowy oraz zapewnienie ciągłości dostaw do zamawiającego.

Pytanie 23
Prosimy Zamawiającego o zmianę zapisu umowy w § 7 ust. 3 z:
Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku: […]
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
-5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Zamawiający zerwie niniejszą umowę w terminie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.
-2 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Zamawiający zerwie niniejszą umowę po upływie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia. […]
na:
Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku: […]
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
-5 % wartości niezrealizowanej części umowy brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Zamawiający zerwie niniejszą umowę w terminie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia.
-2 % wartości niezrealizowanej części umowy brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, jeżeli Zamawiający zerwie niniejszą umowę po upływie 8 miesięcy od dnia jej zawarcia. […]
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany

Pytanie 24
Czy w razie wątpliwości co do zgodności zaoferowanego sprzętu z zapisami SIWZ Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców do złożenia próbek zaoferowanego sprzętu?
Odp. Tak.

Pytanie 25
W § 2 ust. 4, Zamawiający odmawia Wykonawcy prawa do realizacji przedmiotu zamówienia, nie tylko w pełnym zakresie, ale i w ogóle w jakiejkolwiek nawet najmniejszej części, prosimy o podanie podstawy prawnej umożliwiającej Zamawiającemu przeniesienia w ramach udzielanego zamówienia publicznego w całości ryzyka gospodarczego na Wykonawcę i jednocześnie zwalniającej Zamawiającego z jednoznacznej deklaracji (określenia) ilości przedmiotu zamówienia stanowiącej przedmiot zakupu w sposób jednoznaczny i wyczerpujący zgodnie z dyspozycją z art. 29 ust 1 ustawy PZP.

UZASADNIENIE:
Należy zauważyć, że wykonawcy chcąc należycie wywiązać się z podjętych umową zobowiązań wobec Zamawiającego i jednocześnie nie narazić się na kary umowne, odszkodowanie i wykluczenie z przyszłych procedur przetargowych za nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia, muszą podjąć wszelkie niezbędne i kosztochłonne kroki w celu zgromadzenia niezbędnych, określonych zapisami SIWZ ilości przedmiotu dostaw. Całkowite, jednostronne zwolnienie się Zamawiającego z obowiązku nabycia przedmiotu umowy w oparciu o ogólne i subiektywne przesłanki (vide zapisy z § 2 ust. 4 wzoru umowy stanowiącego załącznik Nr 5 do SIWZ), nie odnoszące się do dyspozycji z art. 145 ustawy PZP, nie tylko może ale i naraża wykonawcę który dołożył należytej staranności w zorganizowaniu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy (także w kwestii zagwarantowania już w momencie składania oferty ustalonych umową ilości) na niczym nieuzasadnione straty.
Zarówno w zgodnej opinii doktryny jak i ugruntowanej linii orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), niejasności i niedookreślenia w zapisach SIWZ nie mogą obciążać wykonawcy, gdyż to na zamawiającym spoczywa obowiązek jednoznacznego opisu przedmiotu zamówienia, także w zakresie zamawianych ilości.
Biorąc pod uwagę powyższe wnosimy, albo o wykreślenie ww. zapisu z wzoru umowy (dotyczy § 2 ust. 4) albo zastąpienia dotychczasowej treści nową w brzmieniu: (…) Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu mniejszych ilości przedmiotu umowy niż w niej skazane, a Wykonawca wyraża na to zgodę, jednak z tym zastrzeżeniem, że redukcja ta nie może przekroczyć 20% wskazanej w umowie ilości. (…) albo też dopuszczenie możliwości jednostronnego odstąpienia od realizacji umowy przez wykonawcę gdy
z jakiejkolwiek przyczyny nie będzie on mógł zagwarantować ciągłości dostaw w zakresie „szacunkowych” jedynie ilości przedmiotu zamówienia wskazanych przez samego Zamawiającego w treści SIWZ.
Odp. W celu oszacowania łącznej ceny za realizację zamówienia w całym okresie objętym umową oraz porównania złożonych ofert określił W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia liczbę zamawianego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia uzależniając ją od bieżących potrzeb wynikających z zwiększenia liczby udzielonych świadczeń, zabiegów, terapii i wynikającego z tego zmniejszenia zapasów przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem, iż łączna wartość umowy nie może przekraczać kwoty, jaką Wykonawca zaoferuje za realizację całości zamówienia w ofercie.

Pytanie 26
dot. pak. 4:
Czy Zamawiający dopuści regulator z linią o długości 195 cm? Oferowana wartości nie różni się znacznie od wymaganej w SIWZ.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 27
Pytanie dot. pak. 4:
Czy Zamawiający dopuści regulator z naniesioną skalą 5 – 250 ml/h, pozwalający ustawić prędkość w zakresie 0 – 250 ml/h, z portem do dodatkowych wstrzyknięć umieszczonym 11 cm od końca linii infuzyjnej? Oferowane wartości nie wpływają na komfort użytkowania jak również nie zmniejszają funkcjonalności regulatora.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 28
Pytanie dot. pak. 4:
Czy Zamawiający dopuści regulator sterylizowany tlenkiem etylenu, z zaciskiem klipsowym typu „C” i ulotką z ilustracyjnym opisem użycia dołączoną do każdego opakowania? Oferowany zacisk jest zaciskiem wygodniejszym oraz pewniejszym aniżeli wymagany w SIWZ zacisk szczelinowy, natomiast metoda sterylizacji jest parametrem technologicznym, nie wpływającym na parametry końcowe produktu.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 29 dot. pak. 10:
Czy Zamawiający w poz. 1 dopuści przyrząd z igłą plastikową o średnicy 2,4 mm i długości 14 mm?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza. Igły używane są w pracowni do rozpuszczania cytostatyków w związku z tym wymagane są sztywne, metalowe z ostrym końcem i dłuższe, jak w siwz.

Pytanie 30 dot. pak. 10:
Czy Zamawiający w poz. 1 dopuści igły pakowane po 200 sztuk?
Odp. Zamawiający dopuszcza pakowanie igieł po 200sztuk pod warunkiem spełnienia wszystkich wymagań zawartych w siwz.

Pytanie 31 dot. pak. 10:
Prosimy o doprecyzowanie czy Zamawiający w poz. 2 wymaga przyrządu z precyzyjnym regulatorem wyskalowanym w ml/h, pozwalającym na podaż w zakresie 5 – 250 ml/h ?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.







Pytanie 32
Pakiet IV, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści grawitacyjny aparat do przetaczania płynów infuzyjnych długość linii 150 cm, zaciskiem rolkowym, portem do dodatkowych wstrzyknięć 20 cm od końca linii infuzyjnej.
Odp. Linia, która została zaoferowana jest za krótka dla komfortu pacjenta. Pacjent otrzymuje wlew na oddziale w czasie 24 godz. W związku z tym Zamawiający wymaga linii dłuższej zgodnie z siwz.

Pytanie 33
Pakiet V, poz. 2
Proszę o wydzielenie w/w pozycji do osobnego pakietu w celu złożenia oferty.
Odp. Zamawiający wyraża zgodę i wydziela z pakietu V poz. 2 i tworzy z niej nowy pakiet nr 28

Pytanie 34
Pakiet V, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści dren tkankowy o rozmiarach 25mm x 40cm oraz 50mm x 40 cm?
Odp. Do zabiegów operacyjnych zamawiający potrzebuje krótszych drenów. W związku z tym Zamawiający nie dopuszcza proponowane rozmiary drenów z uwagi na specyfikę zabiegów wykonywanych w WCO.

Pytanie 35
Pakiet VI, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści system do długotrwałych wlewów czas trwania wlewu 55 godz?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza systemu do długotrwałych wlewów o czasie 55h. Wymagany czas terapii to 48h.

Pytanie 36
Pakiet VI, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści system do długotrwałych wlewów tylko z filtrem 15um?
Odp. Zamawiający wymaga 2 rodzajów filtrów w porcie na drenie zgodnie z siwz, co zwiększa bezpieczeństwo przygotowania wlewu dla pacjenta.

Pytanie 37
Pakiet VIII, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści szpatułki laryngologiczne proste?
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza szpatułek prostych, ponieważ Zamawiający wymaga szpatułek profilowanych dostosowujących się do kształtu języka i umożliwiających ocenę tylnej ściany gardła w badaniu jamy ustnej co dla poradni i oddziału onkologii laryngologicznej ma duże znaczenie.

Pytanie 38
Pakiet VIII, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści igły do nakłuć w opakowaniu 100szt?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza

Pytanie 39
Pakiet VIII, poz. 4
Czy Zamawiający dopuści igłę typu „motylek” ze stali nierdzewnej?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza




Pytanie 40
Pakiet VIII, poz. 5
Czy Zamawiający dopuści rurki ustno gardłowe o rozmiarze 3/90mm
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ rurki ustno-gardłowe w tym rozmiarze nie mają zastosowania w WCO.

Pytanie 41
Pakiet VIII, poz. 6 po modyfikacji poz. 5
Czy Zamawiający dopuści strzykawkę 1ml/40 j.m.?
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza. Do precyzyjnego odmierzania dawki insuliny zamawiający podtrzymuje strzykawek w skali 1ml/ 100j.m.

Pytanie 42
Pakiet VIII, poz. 8 po modyfikacji poz. 6
Czy Zamawiający dopuści worki do godzinowej zbiórki moczu o pojemności 500ml, skala co 1 ml od 4 do 50ml co 5ml od 50 do 500ml, dren długości 120 cm?
Odp. Nie Zamawiający oczekuje worka do godzinowej zbiórki moczu o pojemności 2 litrów łącznie z komorą pomiarową umieszczoną na worku. Dren oferowany jest o 30cm krótszy dla potrzeb zamawiającego. Z opisu nie wynikasz , że worek posiada komorę pomiarową – co jest wymagane w siwz

Pytanie 43
Pakiet VIII, poz. 11 po modyfikacji pakiet 26
Czy Zamawiający dopuści zgłębnik żołądkowy o dł. 125cm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza długość zgłębnika przy spełnieniu pozostałych warunków siwz.

Pytanie 44
Pakiet X, poz. 2
Czy Zamawiający odstąpi od zapisu „bez ftalanów”?
Odp. Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis w siwz dot. Braku ftalanów w przyrządzie bursztynowym do podawania leków światłoczułych , aby uniknąć incydentów medycznych. Wyroby medyczne zawierające ftalany w kontakcie z płynami przeznaczonymi do iniekcji dożylnej mogą mieć negatywny wpływ na pacjentów.

Pytanie 45
Pakiet XIX, poz. 1
Czy zamawiający dopuści w pakiecie nr 19 znacznik umieszczony w igle 18G?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 46
Pakiet XIX, poz. 1
Czy zamawiający dopuści znacznik połączone ze sobą sterylnym elementem niewchłanialnym przez tkanki?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 47
Pakiet XIX, poz. 1
Czy zamawiający dopuści znacznik dystansowy, połączony ze sobą w odległości 23mm od środka do środka?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.




Pytanie 48
Pakiet 15 Poz. nr 1 serweta 150 cm x 100 cm z taśmą samoprzylepną
Prosimy o dopuszczenie serwety w rozmiarze 90 cm x 150 cm z taśmą lepną o gramaturze 55g/m2
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza rozmiar 90cm x 150cm, przy zachowaniu pozostałych parametrów serwety, jak w siwz.

Pytanie 49 Pakiet 15 Poz. nr 1
• serweta 150 cm x 100 cm bez taśmy samoprzylepnej
Prosimy o dopuszczenie serwety o gramaturze 55g/m2
Odp. Zamawiający nie dopuszcza gramatury serwety niższej niż 63g/m2 ze względu na niższą odporność wchłaniania płynów oraz niższą odporność na rozrywanie co ma znaczenie przy długotrwałych zabiegach na bloku operacyjnym.

Pytanie 50 Pakiet 15 Poz. nr 1
• serweta 150 cm x 200 cm z taśmą samoprzylepną
Prosimy o dopuszczenie serwety w rozmiarze 150 cm x 240 cm z taśmą lepną o gramaturze 74g/m2
Odp. Serweta operacyjna w rozmiarze 150cm x 240cm nie odpowiada oczekiwaniom zamawiającego. Serweta nie może spadać i równocześnie dotykać podłogi.

Pytanie 51 Pakiet 15 Poz. nr 1
• serweta 150 cm x 20 cm bez taśmy samoprzylepnej
Prosimy o dopuszczenie serwety o gramaturze 55g/m2
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapis siwz i wymaga serwety operacyjnej o gramaturze powyżej 55g/m2 ze względu na rodzaj zabiegów wykonywanych w WCO.

Pytanie 52, Pakiet nr 15 Poz. nr 2
Prosimy o dopuszczenie osłony zabezpieczającej kable video i optykę endoskopową w rozmiarze 13 cm x 250 cm
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza osłonę w rozmiarze 13cm x 250cm.

Pytanie 53
Pakiet nr 15, Poz. nr 3
Prosimy o dopuszczenie zestawu o gramaturze 55g/m2 w składzie:
1 serweta do nakrycia stolika Mayo 80 x 145 cm
1 serweta do nakrycia stołu instrumentariuszki wzmocniona 140 x 190 cm (opakowanie zestawu)
1 serweta samoprzylepna Protect 200 x 170 cm
1 serweta samoprzylepna Protect 175 x 170 cm
2 ręczniki celulozowe 33 x 33 cm
1 kieszeń samoprzylepna (2sekcje) 43 x 38 cm
1 taśma samoprzylepna 10 x 50 cm
2 serwety samoprzylepne Protect 90 x 75 cm
Odp. Nie Zamawiający nie dopuszcza niższej gramatury niż 63g/m2 w zestawie serwet uniwersalnych ze względu na wchłanialność płynów i odporność na rozrywalność.

Pytanie 54 Pakiet nr 15, Poz. nr 4
Prosimy o dopuszczenie kieszenie samoprzylepnych bez sztywnika lecz dającą się formować w rozmiarze 30 cm x 32 cm
Odp. Zamawiający nie dopuszcza kieszeni bez sztywnika, ponieważ ułatwia on odpowiednie formowanie kieszeni, łatwiejsze wyjmowanie i wkładanie narzędzi oraz elektrokoagulacji

Pytanie 55
Pakiet 3 poz. 1 – Prowadnica do trudnych intubacji wygięta typu Boggy 4,0/340 mm – Czy Zamawiający dopuści prowadnicę intubacyjną do ukształtowania z drutem, jednorazową w rozmiarze 4,0/335 mm ?
Odp. Po zapoznaniu się z produktem stwierdzono brak atraumatycznego zakończenia prowadnicy.

Jednocześnie Zamawiający modyfikuje zapis w opisie przedmiotu zamówienia w pakiecie 2 poz. 1 na poniższy:

1. Prowadnice do trudnych intubacji wygięte typu Boggy.
3,3/600 mm - 100 szt. ;
3,3/800 mm - 100 szt. ;
4,0/340mm – 100 szt. ;
5,0/600 mm - 500 szt. ;
5,0/800 mm – 1.200 szt. ;
Prowadnice elastyczne, wzmocnione na całej długości, skalowane. Materiał o właściwościach poślizgowych, nie zawierający PCV. Koniec prowadnicy zagięty ułatwiający wprowadzenie, atraumatycznie zakończony. Sterylne, jednorazowego użytku, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy.

Pytanie 56
Pakiet VI
Poz. 1 – Czy Zamawiający dopuści jako system do stałych wlewów pompę elastomerową o pojemności 250 ml, czas trwania wlewu 2 dni, szybkość przepływu 5 ml/h wykonaną z najwyższej jakości materiałów. Balon z izopropenowej gumy zapewniającej stałe ciśnienie balonu. Z mocną obudową mocnym portem zapewniającym szczelność połączony odporny na zagięcia, wolny od DEHP przewód infuzyjny. Dren wyposażony w samo filtrujący filtr cząsteczkowy 0,2 um. Produkt skalibrowany do temperatury skóry, z płaską jednostką kontroli przepływu, z wyraźną szczegółową skalą na obudowie. Siateczka w zestawie dla pacjenta. Produkt sterylny, jednorazowego użytku, pakowany pojedynczo. Na obudowie wyposażony w etykiety identyfikujące: nr serii, datę ważności, nr REF, oznaczenie CE, metodę sterylizacji.
Odp. Zamawiający dopuszcza zaproponowany produkt ale wymaga w części dystalnej drenu zatyczki Luer-Lock z filtrem hydrofobowym służącym do wypełnienia drenu bez zdejmowania zatyczki.

Pytanie 57
Pakiet XI
Czy Zamawiający dopuści kieszeń na narzędzia o rozmiarze 24,5 x 47cm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.


Pytanie 58
Czy Zamawiający w pakiecie X i XI dopuści organizator przewodów w kolorze białym
Odp. Pytanie dotyczy pakietu XI poz. 2, 3 i 4 oraz pakietu XII poz. 2:
Tak. Zamawiający dopuszcza









Pytanie 59
1.Prosimy o dodanie w umowie w & 2 zapisu:
„ Zamówienie jest ważne jeżeli posiada numer klienta i kody produktów”
Prosimy o uwzględnienie w/w zapisu w treści umowy, ponieważ nieczytelne zamówienia znacznie opóźniają dostawę produktów ważnych dla zdrowia i życia.
Odp. . Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany.



Pytanie 60
2.Prosimy o zmianę z zapisie umowy &4 ust. 4
W przypadku stwierdzenia braków ilościowych lub wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:
- braków ilościowych w ciągu 72 godzin
- wad jakościowych w ciągu 14 dni
Odp. . Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany.


Zamawiający modyfikuje zapis w załączniku nr 7 poprzez modyfikację dotychczasowych pakietów oraz dodanie nowego pakietu XXVII:


Pakiet XXVII
1.Kaseta do ogrzewania.
500 szt.
Jednorazowa kaseta podgrzewająca do krwi i płynów z drenami i łącznikami kompatybilnymi z zestawami do dożylnego podawania krwi/płynów stosowanymi standardowo. Kasety nie zawierające lateksu , przeznaczone do stosowania z urządzeniem podgrzewającym wielokrotnego użytku Ranger, który zamawiający ma w posiadaniu. Zestaw do ogrzewania płynów standardowy z dwoma portami do iniekcji i zestawem przedłużającym. Jeziorko eliminujące bąbelki powietrza .Dren pacjenta długość minimum 76 cm. Bez lateksu . Jednorazowy. Sterylizowany tlenkiem etylenu.


Zamawiajacy modyfikuje zapis w załączniku nr 5 – projekt umowy w §2 ust. 4, który przyjmuje teraz nowe brzmienie:

1. Szacowana ilość przedmiotu zamówienia ma charakter jedynie orientacyjny - wynikający z planowanego zużycia w trakcie obowiązywania umowy i uzależniona jest od bieżących potrzeb, w żadnym wypadku nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zakupu podanej ilości, Zamawiający zobowiązuje się do zakupu nie mniej niż 70% wartości przedmiotu umowy.
Zamawiajacy zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zamówień przedmiotu umowy określonych w załączniku do niniejszej umowy (tj. wartości szacunkowej) w przypadku udzielenia mniejszej ilości świadczeń zdrowotnych.








W związku z powyższym zmieniają się zapisy w pkt. V siwz, oraz ulegają zmianie kwoty wadium podane w pkt. VII siwz , tj.:
Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o spełnianiu warunków
Oświadczenie o spełnianiu warunków
2 Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum :

pak. 1- 119 000 zł
pak. 2 - 4 100 zł
pak. 3- 43 000 zł
pak. 4 - 178 000 zł
pak. 5- 1 600 zł
pak. 6 - 145 000 zł
pak. 7- 7 000 zł
pak. 8 - 82 000 zł
pak. 9- 26 000 zł
pak. 10 - 23 000 zł
pak. 11- 718 000 zł
pak. 12 - 575 000 zł
pak. 13- 2 700 zł
pak. 14 - 24 000 zł
pak. 15- 29 000 zł
pak. 16 - 23 000 zł
pak. 17- 2 700 zł
pak. 18 - 65 000 zł
pak. 19- 158 000 zł
pak. 20 - 5 600 zł
pak. 21 - 59 000 zł
pak. 22 - 13 000 zł
pak. 23 - 10 000 zł
pak. 24 - 20 000 zł
pak. 25 - 2 600 zł
pak. 26 - 4 400 zł
pak. 27 - 19 000 zł
pak. 28 - 11 000 zł




Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W przypadku składania ofert na więcej niż 1 pakiet Wykonawca na potwierdzenie warunku spełniania wiedzy i doświadczenia może złożyć 1 dokument potwierdzający, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie na sumę wszystkich zaoferowanych pakietów łącznie lub wskazać, jeśli dokumentów potwierdzających jest więcej którego pakietu dotyczą.
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.
4
Aktualną umowę ubezpieczeniową - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż podana niżej dla poszczególnych pakietów, na które składana jest oferta:

pak. 1- 198 000 zł
pak. 2 - 7 000 zł
pak. 3- 71 000 zł
pak. 4 - 296 000 zł
pak. 5- 2 600 zł
pak. 6 - 242 000 zł
pak. 7- 11 000 zł
pak. 8 - 137 000 zł
pak. 9- 44 000 zł
pak. 10 - 39 000 zł
pak. 11- 1 200 000 zł
pak. 12 - 960 000 zł
pak. 13- 4 600 zł
pak. 14 - 397 000 zł
pak. 15- 489 000 zł
pak. 16 - 39 000 zł
pak. 17- 4 500 zł
pak. 18 - 108 000 zł
pak. 19- 263 000 zł
pak. 20 - 9 000 zł
pak. 21 - 98 000 zł
pak. 22 - 22 000 zł
pak. 23 - 17 000 zł
pak. 24 - 33 000 zł
pak. 25 - 4 000 zł
pak. 26 - 7 000 zł
pak. 27 - 32 000 zł
pak. 28- 18 600 zł



W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet Wykonawca może złożyć jedną polisę na wartość stanowiącą sumę wartość wymaganą we wszystkich złożonych pakietach.

Wymagane kwoty wadium:

pak. 1- 1 834 zł
pak. 2 - 63 zł
pak. 3- 659 zł
pak. 4 - 2 741 zł
pak. 5- 24 zł
pak. 6 - 2 239 zł
pak. 7- 106 zł
pak. 8 - 1 273 zł
pak. 9- 407 zł
pak. 10 - 358 zł
pak. 11- 11 087 zł
pak. 12 - 8 873 zł
pak. 13- 42 zł
pak. 14 - 3 676 zł
pak. 15- 4 529 zł
pak. 16 - 360 zł
pak. 17- 42 zł
pak. 18 - 1 000 zł
pak. 19- 2 434 zł
pak. 20 - 86 zł
pak. 21 - 904 zł
pak. 22 - 201 zł
pak. 23 - 154 zł
pak. 24 - 309 zł
pak. 25 - 39 zł
pak. 26 - 68 zł
pak. 27 - 295 zł
pak. 28 - 172 zł









Zamawiający koryguje zapis SIWZ w zakresie

Część V pkt. 5. 6 otrzymuje brzmienie:
Wymagane dokumenty (certyfikaty, zaświadczenia, świadectwa) i oświadczenia w odniesieniu do oferowanych urządzeń medycznych. Wykonawca winien posiadać i załączyć do oferty:
1. Zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym lub oświadczenie dotyczące przedmiotu zamówienia ( załącznik do specyfikacji)

Treść oświadczenia stanowi załącznik do niniejszego pisma oraz załącznik nr 9 do siwz.


W załączeniu również zmodyfikowana treść załączników nr 5, 7 i 8 do siwz.

Powyższa modyfikacja prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w związku z tym Zamawiajacy przesuwa termin składania i otwarcia ofert z dnia 31.01.2014r na dzień 17.02.2014r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.

Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia