Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych.

Numer zamówienia:

350/99/2014

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + modyfikacja

Poznań, dn. 19.11.2014r

EZ/350/99/2014/1506



Wg rozdzielnika


Dot. przetargu nieograniczonego nr 350/99/2014 na zakup i dostawę urządzeń medycznych.


W związku ze złożonymi pytaniami do ww do przetargu Zamawiajacy udziela na nie odpowiedzi:

Pytanie 1:

Czy Zamawiający zezwoli na zaoferowanie w pakiecie nr 5 poniższego opisu:

Parametr/ opis Parametr wymagany Oferowane parametry z podaniem strony oferty potwierdzającej te parametry
Urządzenie fabrycznie nowe TAK
Rok produkcji 2014 TAK
I. Optyka
1 Długość robocza 302 mm
2 Maksymalna szerokość części wprowadzanej 2,7 mm
3 Średnica 2,7 mm
4 Kąt patrzenia 30 stopni, szerokokątna
5 Sterylizacja autoklaw
6 Tuba ochronna
7 Kontener do sterylizacji
II. Płaszcz histeroskopowy
1 Średnica 5,8 mm
2 Kanał roboczy 5 Fr/Ch
III. Kleszczyki chwytające
1 Średnica 5 Fr
2 Półgiętkie
IV. Nożyczki histeroskopowe
1 Średnica 5 Fr
2 Półgiętkie
V. Uszczelka
1 Do 5 Fr kanału roboczego
2 Opakowanie 10 sztuk
VI. Światłowód
1 Długość zewnętrzna światłowodu i adaptera światłowodu 3000 mm
2 Średnica wiązki włókien 4,8 mm
3 Typ S do optyk do 4 mm grubości
VII. Kontener do sterylizacji
1 Wymiary 537 x 139 x 268 mm +/- 20mm
2 Uchwyty silikonowe w komplecie
VIII. Dren do pompy płuczącej
1 Dren wielorazowego użytku
2 Podłączenie do 2 worków
IX. Kleszczyki chwytające
1 Średnica 3 Fr
2 Długość 280/400 mm
3 Półgiętkie
X. Certyfikat CE
XI. Gwarancja – min 12 m-cy
XII. Szkolenie
1. Szkolenie 3 osób


Odpowiedzi:

Poz. I. Optyka: poz. 1, poz. 2 i poz. 3 – Nie. Zamawiający podtrzymuje zapisy siwz ponieważ określone w opisie parametry umożliwiają korzystanie krzyżowe z posiadanego obecnie osprzętu.

Poz. II. Płaszcz histeroskopowy poz. 1 – Nie. Zamawiający podtrzymuje zapisy siwz. W planowanym zakupie histeroskopu zależy na najmniejszej średnicy zewnętrznej płaszcza, przy zachowanej jakości i niskiej awaryjności, ze względu na potrzebę jak najmniejszej urazowości kanału szyjki macicy.

Poz VI. Światłowód poz. 1 – Nie. Zamawiający podtrzymuje zapisy siwz. W planowanym zakupie histeroskopu zależy Zamawiającemu na najmniejszej średnicy zewnętrznej płaszcza, przy zachowanej jakości i niskiej awaryjności, ze względu na potrzebę jak najmniejszej urazowości kanału szyjki macicy.


Usuwa się z opisu przedmiotu zamówienia pozycję VII. Kontener do sterylizacji poz. 1 i 2.

VII. Kontener do sterylizacji
Wymiary 537 x 139 x 268 mm
Pokrywa i mata silikonowa w komplecie


W pozostałych pozycjach wymienionych w pytaniu – Zamawiajacy dopuszcza proponowane parametry.

Pytanie 2:

Dot. Pakiet 5 - Histeroskop
Działając na podstawie Art. 38 ust. 1 oraz Art. 29 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (z dnia 29 stycznia 2004 Dz. U. z 2010, Nr 113, poz. 759), zwracamy się z prośbą o pozytywną odpowiedz na nasze pytanie, dając tym samym możliwość złożenia oferty na wysokiej klasy histeroskop renomowanej firmy - Karl Storz, od lat istniejącej na rynku polskim i światowym, której histeroskopy spotkały się z bardzo pozytywnymi opiniami w wielu polskich szpitalach.
1. Czy zamiast elementów histeroskopu opisanych w punktach I, II, III, IV, V, VI, VII Zamawiający dopuści do zaoferowania równoważne pod względem przeznaczenia elementy histeroskopu o poniżej wyspecyfikowanych parametrach, które nieznacznie różnią się od opisanych przez Zamawiającego ? Poniżej przedstawiamy dwie opcje zestawów:
OPCJA I
I. Optyka
Długość robocza 30 cm,
Średnica 2,9 mm,
Kąt patrzenia 30°,
Sterylizacja w autoklawie 134 °C,
W zestawie tuba ochronna oraz kontener do sterylizacji

II. Płaszcz histeroskopowy
Płaszcza histeroskopowy przepływowy składający się z płaszcza wewnętrznego oraz płaszcza zewnętrznego:
- płaszcz wewnętrzny o owalnym profilu i rozmiarze 5,4 mm wyposażony w kanał instrumentowy z kranikiem, umożliwiający wprowadzanie 5 Fr. półsztywnych instrumentów, z dodatkowym przyłączem LUER-lock z kranikiem metalowym do podłączenia płukania
- płaszcz zewnętrzny o owalnym profilu i rozmiarze nie większym niż 6 mm kompatybilny z płaszczem wewnętrznym, z dodatkowym przyłączem LUER-lock z kranikiem metalowym do podłączenia odsysania

III. Kleszczyki chwytające
Nożyczki chwytające, półsztywne, obie bransze ruchome, rozm. 5 Fr.

IV. Nożyczki histeroskopowe
Nożyczki ostro zakończone, półsztywne, jedno ostrze ruchoma, rozm. 5 Fr.

V. Uszczelka
Uszczelka do kanału roboczego 5 Fr płaszcza histeroskopowego, 10 szt.

VI. Światłowód
Długość światłowodu 3000 mm, śr. 3,5 mm, kompatybilny z optyka histeroskopową

VII. Kontener do sterylizacji
Wymiary dostosowane do wymiarów instrumentów histeroskopowych
Pokrywa i mata silikonowa w zestawie



OPCJA II

I. Optyka
Optyka histeroskopowa ze zintegrowanym kanałem płuczącym z kranikiem, z okularem prostym, rozmiar 2,9 mm, kąt patrzenia 30 st., długość 24 cm. Konstrukcja umożliwiająca niezależną pracę bez płaszcza zewnętrznego jako histeroskop diagnostyczny jak również z nakładanym płaszczem zewnętrznym z kanałem roboczym z możliwością zamocowania w dwóch pozycjach: aktywnej oraz pasywnej. Sterylizacja w autoklawie 134 °C. W zestawie tuba ochronna oraz kontener do sterylizacji.

II. Płaszcz histeroskopowy
Płaszcz histeroskopowy o rozmiarze 4,4 mm, dł. 18 cm, z przyłączem ssącym z kranikiem oraz kanałem instrumentowym dla instrumentów 5 Fr., mocowanie płaszcza na optyce histeroskopowej w dwóch pozycjach: aktywnej oraz pasywnej

III. Kleszczyki chwytające
Nożyczki chwytające, półsztywne, obie bransze ruchome, rozm. 5 Fr.

IV. Nożyczki histeroskopowe
Nożyczki ostro zakończone, półsztywne, jedno ostrze ruchoma, rozm. 5 Fr.

V. Uszczelka
Uszczelka do kanału roboczego 5 Fr płaszcza histeroskopowego, 10 szt.

VI. Światłowód
Długość światłowodu 3000 mm, śr. 3,5 mm, kompatybilny z optyka histeroskopową

VII. Kontener do sterylizacji
Wymiary dostosowane do wymiarów instrumentów histeroskopowych
Pokrywa i mata silikonowa w zestawie

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza histeroskop z osprzętem zaoferowanym w OPCJI II.




Pytania ogólne dot. Pakiet 5 - Histeroskop
Pytanie 3: Czy Zamawiający wymaga zaoferowania igły bipolarnej 5 Fr. niezbędnej do zabiegów histeroskopowych?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 4: Czy Zamawiający wymaga zaoferowania igły bipolarnej 5 Fr. zagiętej pod kątem 90 stopni niezbędnej do zabiegów histeroskopowych?
Pytanie 5: Czy Zamawiający wymaga zaoferowania optyki soczewkowej (sztywnej), która gwarantuje lepszą jakość obrazowania ?
Odpowiedź na pytanie 4 i 5 – Zamawiający nie wymaga igły bipolarnej 5Fr prostej i zagiętej oraz optyki sztywnej soczewkowej, ale dopuszcza w/w elementy wyposażenia i konstrukcji jako znacząco podwyższające jakość wykonywanej histeroskopii.

Pytanie 6. : Czy Zamawiający mógłby wydzielić do odrębnego pakietu - punkty VIII i IX ponieważ dotyczą one elementów oferowanych tylko przez jednego dostawcę i są doposażeniem posiadanego przez Zamawiającego zestawu ?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający wyraża zgodę i z wydzielonych pozycji VIII i IX pakietu 5 tworzy pakiet nr 6.
Zapis dotyczący pakietu 6 poniżej:

Pakiet 6

Nazwa narzędzi ( typ): ......................................
Producent: ..........................................
Rok produkcji: nie wcześniej 2014r

Parametr/ opis Parametr wymagany Oferowane parametry z podaniem strony oferty potwierdzającej te parametry
Narzędzia fabrycznie nowe TAK
Rok produkcji 2014 TAK
VIII. Dren do pompy płuczącej - 3 sztuki
1 Dren wielorazowego użytku
2 Podłączenie do 2 worków
IX. Kleszczyki chwytające – 1 sztuka
1 Średnica 3 Fr
2 Długość 280 mm
3 Półgiętkie
X. Certyfikat CE
XI. Gwarancja – min 12 m-cy



Pytania dot. Pakiet 5 – Histeroskop, projekt umowy
Pytanie 7 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu dostawy do 8 tygodni od dnia podpisania umowy?
Odpowiedź: Nie. Zamawiający podtrzymuje wymagania dot. terminu realizacji do 6 tygodni.
Pytanie 8 Prosimy o wydłużenie czasu reakcji serwisu w okresie gwarancyjnym z 2 dni roboczych do 72h. Czas ten jest optymalny pod względem planowania prac serwisu i tym samym zapewnienia usług na najwyższym poziomie.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający wyraża zgodę
Pytanie 9 Prosimy o wydłużenie czasu usunięcia zgłoszonych usterek i wykonania napraw w przypadku kiedy usunięcie usterki i wykonanie naprawy będzie wymagało importu części zamiennych lub podzespołów w okresie gwarancyjnym z max. do 5 dni roboczych do 14 dni.
Odpowiedź: Zamawiający wyraził zgodę i dokonał stosownej modyfikacji w projekcie umowy pismem nr EZ/350/99/2014/1465 z dnia 04.11.2014r , cyt:
e) Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 7 dni robocze (pon.-pt), a w przypadku konieczności importu części zamiennych lub podzespołów do 14 dni roboczych (pon.-pt). Na czas naprawy trwającej powyżej 7 dni Wykonawca dostarczy urządzenie zastępcze o parametrach nie gorszych niż oferowany.


Pytanie 10 Czy Zamawiający zrezygnuje z naliczania kar umownych od umowy w wypadku wstawienia sprzętu zastępczego na czas usunięcia wad i usterek?
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

Zamawiający modyfikuje zapis w tabeli pakietu 5 –
 w pozycji I. Optyki: poz.1. Długość robocza 282,5 mm– na następujący wymóg: od 240mm – 285 mm
 w pozycji I. Optyki: poz. 3. Średnica 3mm – na następujący wymóg: od 2,9mm – 3,0mm
 w pozycji II. Płaszcz histeroskopowy: poz. 1. Średnica 5,5mm na następujący wymóg: max 5,5mm


W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania dokonuje się modyfikacji w pkt. V.1. 2 i 3 oraz w pkt.VII Wadium, tj.:

2 Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum PLN:

pak. 1- 6300
pak. 2- 6500
pak. 3- 4500
pak. 4- 5300
pak. 5- 29000
pak. 6- 4600


Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.
W przypadku składania ofert na więcej niż 1 pakiet Wykonawca na potwierdzenie warunku spełniania wiedzy i doświadczenia może złożyć 1 dokument potwierdzający, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie na sumę wszystkich zaoferowanych pakietów łącznie lub wskazać, jeśli dokumentów potwierdzających jest więcej którego pakietu dotyczą.
3 Aktualną umowę ubezpieczeniową - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż podana niżej dla poszczególnych pakietów, na które składana jest oferta w PLN:

pak. 1- 6300
pak. 2- 6500
pak. 3- 4500
pak. 4- 5300
pak. 5- 29000
pak. 6- 4600


W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet Wykonawca może złożyć jedną polisę na wartość stanowiącą sumę wartość wymaganą we wszystkich złożonych pakietach



Oraz modyfikacji WADIUM

1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości podanej poniższej dla pakietów , na które składa ofertę. Wartość wadium dla poszczególnych pakietów jest następująca:

pak. 1- 63 PLN
pak. 2- 65 PLN
pak. 3- 45 PLN
pak. 4- 53 PLN
pak. 5- 287 PLN
pak. 6- 45 PLN



W załączeniu zmodyfikowany załącznik nr 7 Opis przedmiotu zamówienia, Formularz ofertowy oraz zmodyfikowany projekt umowy.


W związku z powyższymi odpowiedziami i modyfikacją zmienia się termin składania i otwarcia ofert z dnia 24.11.2014r na dzień 12.12.2014r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.



Z poważaniem

Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia