Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
Zakup i dostawa sprzętu nici chirurgicznych.
Numer zamówienia:
350/121/2014
« Powrót do szczegółów zamówieniaOdpowiedzi na pytania
Poznań, dn. 29. 12.2014350/121/2014/1651
Wg rozdzielnika
Przetarg nieograniczony nr 350/121/2014 Zakup i dostawa nici chirurgicznych.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż zostały złożone do ww przetargu pytania, na które Zamawiajacy udzielił odpowiedzi
Pytanie 1
Z uwagi na zbyt rygorystyczny termin dostaw proszę o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby realizacja zamówień następowała w ciągu 5 dni od dnia złożenia zamówienia przez Zamawiającego?
Odp. Tak. Zamawiający dopuści termin dostawy 5 dni kalendarzowych.
Pytanie 2
Proszę o wyjaśnienie czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę brzmienia §7 ust. 2 umowy na następujące:
„Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie dwukrotnie przekroczy 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie §2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy oraz w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji.
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania powyższej zmiany.
Pytanie 3
1. Prosimy o dodanie w umowie w § 2 zapisu
„Zamówienie jest ważne jeżeli posiada numer klienta i kody produktów”
Prosimy o uwzględnienie w/w zapisu w treści umowy, ponieważ nieczytelne zamówienia znacznie opóźniają dostawę produktów ważnych dla zdrowia i życia.
2. Prosimy o zmianę w zapisie umowy § 4 ust. 5
W przypadku stwierdzenia braków ilościowych lub wad jakościowych Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę, który rozpatrzy reklamację dotyczącą:
- braków ilościowych w ciągu 72 godzin
- wad jakościowych w ciągu 14 dni
Po uwzględnieniu reklamacji przez Wykonawcę wymiana towaru nastąpi w ciągu 3 dni
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania powyższej zmiany.
Pytanie 4
3. Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 4 ust. 6
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania powyższej zmiany.
Pytanie 5
4. Prosimy o wykreślenie z zapisu umowy § 4 ust. 7
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania powyższej zmiany.
Pytanie 6
Dot. Pakietu 1
Zwracam się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie w/w Pakiecie nici wchłanialne, syntetyczne, plecione, niebarwione lub fioletowe, wykonane z kwasu poliglikolowego powlekane polikaprolaktonem i stearynianem wapnia, różniący się jedynie od opisywanych w SIWZ siłą podtrzymywania tkankowego, która po 14 dniach wynosi 80% oraz 50% po 21 dniach, wchłanianie zgodnie z SIWZ.
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuści. Różnica siły podtrzymywania tkankowego po 14 dniach przekracza 30%
Pytanie 7
Dot. Pakietu 1 poz. 3-5,7
Czy Zamawiający dopuści w w/w pozycjach nici o długości 75 cm?
Odp. Tak.
Pytanie 8
Dot. Pakietu 1 poz.6
Zwracam się z prośbą o dopuszczenie nici z igła ½ koła, okrągła 26mm, nie odłączana, 1x45cm, zwiększając tym samym ilość saszetek do 2880 szt. W przypadku odpowiedz negatywnej proszę o wydzielenie w/w pozycji do oddzielnego Pakietu.
Odp. Nie Zamawiający nie dopuszcza. Nitka ma być odłączana.
Zamawiajacy nie wydzieli tej pozycji. Opis przedmiotu zamówienia umożliwia złożenie ofert przez wielu wykonawców.
Pytanie 9
Dot. Pakietu 1 poz. 8
Czy Zamawiający w w/w pozycji dopuści igłę odwrotnie tnąca z precyzyjnym ostrzem, szczególnie polecaną do chirurgii plastycznej i kosmetycznej. Igłą ES ma dwie powierzchnie tnące co pozwala na gładkie i stopniowe przejście przez tkanki redukując jednocześnie traumatyzację tkanki.
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza. Ma być 5 krawędzi tnących.
Pytanie 10
Dot. Pakietu 2
Czy Zamawiający dopuści w w/w Pakiecie nici bez powleczenia antybakteryjnego?
Odp. Nie Zamawiajacy nie wyraża zgody.
Pytanie 11
Dot. Pakietu 3 poz. 1
Czy Zamawiający dopuści w w/w pozycji igłę o długości 6,4mm z nitka 45 cm?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.
Pytanie 12
1. Czy w § 6 ust 1 Zamawiający wyrazi zgodę na ustalenie terminu płatności za fakturę liczonego od daty wystawienia faktury?
Odp. Nie . Zamawiający nie widzi potrzeby dokonania proponowanej zmiany.
Pytanie 13
2. Czy w celu umiarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 7 ust 1 pkt. a, b:
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % wartości brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy, jednak nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia.
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5% wartości brutto niezrealizowanej części umowy,
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.
W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania Zamawiający załączył do niniejszego pisma zmodyfikowany załącznik nr 1 Formularz ofertowy.
Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych
inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna
« Powrót do szczegółów zamówienia