Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych.

Numer zamówienia:

350/118/2014

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 19. 12.2014
350/118/2014/112


Wg rozdzielnika


Przetarg nieograniczony nr 350/118/2014 Zakup i dostawa urządzeń medycznych.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż zostały złożone do ww przetargu pytania, na które Zamawiajacy udzielił odpowiedzi.

Na pozostałą część pytań Zamawiajacy odpowie niezwłocznie w oddzielnym terminie.

Pytanie 1 Pakiet 3
Lampa operacyjna bezcieniowa, jednoramienna w technologii diodowej LED – 1 szt.
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę, która nie posiada dodatkowego doświetlenia centralnej części pola oświetlanego ? Oferowana lampa posiada wymagane przez Zamawiającego natężenie oświetlenia oraz wysoką bezcieniowość więc nie ma potrzeby aby dodatkowo doświetlać pole zabiegowe. Lampa posiada również możliwość regulacji natężenia pola operacyjnego, a więc chirurg może w każdej chwili ustawić wartość maksymalnego ( wymaganego przez Zamawiającego ) natężenia oświetlenia. Dodatkowo należy zauważyć, że samo stwierdzenie „doświetlanie pola operacyjnego” nie precyzuje czego Zamawiający tak naprawdę wymaga. Konstrukcja każdej lampy operacyjnej jest taka, że przyjąć, że pole operacyjne jest doświetlane.
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza lampy bez możliwości wzmocnienia doświetlania e części centralnej oświetlanego pola. Proponowane rozwiązanie obniża jakość i funkcjonalność lampy.

Pytanie 2 Pakiet 3
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę, która posiada regulację natężenia w zakresie 25-100 % oraz możliwość regulacji tzw. funkcji endoskopowej od 3 – 13 % ?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 3 Pakiet 3
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę, w której ustawiania parametrów świetlnych odbywa się za pomocą panelu sterowania a sterylizowalny uchwyt centralny służy do pozycjonowania lampy? Takie rozwiązanie wyklucza możliwość przypadkowej zmiany parametrów świetlnych przy zmiany pozycji lampy.
Odp. Nie. Proponowane rozwiązanie jest gorsze od wymaganego w siwz, uchwyt sterylizowany ma służyć zarówno do pozycjonowania jak i ustalania parametrów świetlnych lampy.

Pytanie 4 Pakiet 4
Lampa operacyjna bezcieniowa, trzyramienna w technologii diodowej LED, z systemem wideo HD i kolorowym monitorem – 1 szt.
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę posiadającą białe diody LED oraz o regulacji natężenia w zakresie 25-100 % oraz możliwość regulacji tzw. funkcji endoskopowej od 3 – 13 % ?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 5 Pakiet 4
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę, która nie posiada dodatkowego doświetlenia centralnej części pola oświetlanego ? Oferowana lampa posiada wymagane przez Zamawiającego natężenie oświetlenia oraz wysoką bezcieniowość więc nie ma potrzeby aby dodatkowo doświetlać pole zabiegowe. Lampa posiada również możliwość regulacji natężenia pola operacyjnego, a więc chirurg może w każdej chwili ustawić wartość maksymalnego ( wymaganego przez Zamawiającego ) natężenia oświetlenia. Dodatkowo należy zauważyć, że samo stwierdzenie „doświetlanie pola operacyjnego” nie precyzuje czego Zamawiający tak naprawdę wymaga. Konstrukcja każdej lampy operacyjnej jest taka, że przyjąć, że pole operacyjne jest doświetlane.
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza lampy bez możliwości wzmocnienia doświetlenia w części centralnej oświetlanego pola – proponowane rozwiązanie obniża jakość i funkcjonalność lampy.

Pytanie 6 Pakiet 4
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę, w której ustawiania parametrów świetlnych odbywa się za pomocą panelu sterowania a sterylizowalny uchwyt centralny służy do pozycjonowania lampy? Takie rozwiązanie wyklucza możliwość przypadkowej zmiany parametrów świetlnych przy zmiany pozycji lampy.
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Proponowane rozwiązanie jest gorsze od wymaganego w siwz, uchwyt sterylizowany ma służyć zarówno do pozycjonowania jak i ustawiania parametrów świetlnych lampy.

Pytanie 7 Pakiet
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę, której czasza satelitarna posiada 30 diod LED a kamera HD o parametrach wymaganych przez Zamawiającego jest umieszczona centralnie w czaszy głównej w sterylizowalnym uchwycie?
Odp. Zamawiający dopuszcza lampę , której czasza satelitarna posiada 30 diod LED.
Zamawiający nie dopuszcza się kamery umieszczonej centralnie w czaszy w sterylizowanym uchwycie, ponieważ jest to rozwiązanie niefunkcjonalne, które powoduje zabrudzenie kamery przy dotykaniu uchwytu przez operatorów.

Pytanie 8 Pakiet 4
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania lampę, która posiada regulację temperatury barwowej między wartościami 4500 i 5000 K ?
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Proponowane rozwiązanie nie mieści się w granicach wyznaczonych w siwz. Wymaga się regulacji temperatury barwowej w skali co najmniej pięciostopniowej.

Pytanie 9
Pakiet Nr 4- Lampa operacyjna bezcieniowa, trzyramienna w technologii diodowej LED, z systemem wideo HD i kolorowym monitorem - 1 sztuka.
Czy Zamawiający dopuści lampę operacyjną w której uchwyt służący do ustawiania parametrów świetlnych i pozycjonowania oprawy, znajduje się w osi symetrii kopuły? Położenie to umożliwia bardziej ergonomiczne sterowanie kopułą.( punkt 11,25 tabeli)
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Proponowane rozwiązanie jest gorsze od wymaganego w siwz, uchwyt sterylizowany ma służyć zarówno do pozycjonowania jak i ustawiania parametrów świetlnych lampy (patrz odpowiedź na pyt. 6

Pytanie 10 Pakiet nr 4
Czy Zamawiający dopuści lampę operacyjną, w której regulacja doświetlenia pola operacyjnego wykonywana jest z panelu sterowania?
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Proponowane rozwiązanie jest gorsze od wymaganego w siwz, uchwyt sterylizowany ma służyć zarówno do pozycjonowania jak i ustawiania parametrów świetlnych lampy (patrz odpowiedź na pyt. 6)

Pytanie 11 pakiet nr 4
Czy Zamawiający dopuści lampę operacyjną w której regulacja temperatury barwowej zawiera się w przedziale 4000-4800K?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 12 pakiet 4
Czy Zamawiający dopuści lampę operacyjną, w której kamera medyczna umieszczona jest w uchwycie sterylnym w osi symetrii kopuły? Położenie to zapewnia spełnienie parametrów SIWZ.
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza się kamery umieszczonej centralnie w czaszy w sterylizowanym uchwycie, ponieważ jest to rozwiązanie niefunkcjonalne, które powoduje zabrudzenie kamery przy dotykaniu uchwytu przez operatorów.

Pytanie 13 pakiet 4
Czy Zamawiający w punkcie 27 tabeli ma na myśli konwektor czy konwerter?
Odp. Zamawiający miał na myśli konwerter.

Pytanie 14 pakiet 4
Czy w pomieszczeniu, w którym będzie wisiała lampa przewidziane jest zasilanie awaryjne. Jeżeli tak to jakie: agregat na 24V, czy UPS na 230V ?
Odp. Istnieje zasilanie awaryjne, UPS 230V.

Pytanie 15 pakiet 4
Jaka jest wysokość sali, gdzie ma być zamontowana lampa, czy istnieje tam sufit podwieszany, a jeżeli tak to na jakiej wysokości? Jaka jest odległość sufitu podwieszanego do stropu właściwego?
Odp. Wysokość sufitu podwieszanego 294 cm. Wysokość stropu 360cm.

Pytanie 16 pakiet 4
Jakiego rodzaju jest strop w miejscu montażu lampy?
Odp. Strop w technologii monolitycznej.

Pytanie 17 pakiet 4
Czy w sali gdzie ma być zamontowana lampa są doprowadzone przewody zasilające, a jeżeli tak to o jakich przekrojach?
Odp. Istniejąca sieć IT – 230 V separowane.

Pytanie 18 pakiet 4
Czy w tym pomieszczeniu istnieje dojście z piętra wyżej w celu posadowienia płyty stropowej?
Odp. Pomieszczenia bloku operacyjnego – brak możliwości ingerencji.

Pytanie 19 do pakietu 2
Zwracamy się z uprzejmą prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie pompy objętościowej fabrycznie nowej o dacie produkcji nie starszej niż 2012 rok, pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 20
Dot. wzór umowy par. 3 pkt. 17 c
Prosimy o modyfikację istniejącego zapisu, tak aby powstał zapis:
„czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych ≤ 24 godz. w dni robocze (rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej).
Wymóg reakcji serwisowej w terminie 24 godz. jest zbyt krótki. Informacja o wadzie może nadejść w każdej chwili i zobowiązać Wykonawcę do pilnej reakcji. W przypadku np. zgłoszenia wady o godz. 20 zobowiązuje wykonawcę do reakcji do godz. 20 dnia następnego.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza. W związku z powyższym zostaje zmodyfikowany zał. 7 w pak. 2.
Zmodyfikowany projekt umowy w załączeniu.

Pytanie 21
Dot. wzór umowy par. 3 pkt. 17 e
Zwracamy się z prośbą o modyfikację istniejącego zapisu na następujący:
Czas na usunięcie awarii (rozumiane jako - od momentu zgłoszenia – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) 5 dni roboczych, a w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy 14 dni.
Należy zwrócić uwagę, iż na czynności serwisowe składają się: dojazd serwisu, diagnoza usterki, naprawa lub wymiana części. W przypadku każdej z usterek, termin wymagany przez zamawiającego jest niemożliwy do dotrzymania. Ponadto w przypadku braku części w magazynie, lub też elementów potrzebnych w celu dokonania naprawy urządzenia zachodzi konieczność sprowadzenia ich spoza granic Polski.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza. W związku z powyższym zostaje zmodyfikowany zał. 5 w par. 3 pkt. 17 e. Zmodyfikowany projekt umowy w załączeniu.

Pytanie 22
Dot. wzór umowy par. 3 pkt. 17 j
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
j. „jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Zamawiający jest uprawniony do wszczęcia procedury opisanej w niniejszym ustępie poprzez pisemne powiadomienie Wykonawcy o wykryciu wady Urządzenia.”
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 23
Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ, § 3 ust. 14
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
„14. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości, tzn. jakości innej niż wymagana zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ,
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zamówieniem.”
Doprecyzowanie tego zapisu w sposób określony powyżej, wydaje się być o tyle konieczne, że ust. 13 lit. a) zawiera sformułowanie na tyle ogólne i niedokładne, że może być w sposób dowolny interpretowany przez Zamawiającego, co z kolei powodować może rażące naruszenie interesów Wykonawcy.
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.
Proponowany zapis jest w obu podpunktach tożsamy. Zapisy w § 3 ust. 14 umowy mają chronić zamawiającego przed zaoferowaniem urządzenia zgodnego z siwz i ofertą ale posiadającym wady jakościowe uniemożliwiającego korzystanie z niego.

Pytanie 24
Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ, § 3 ust. 15
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
„15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczanego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 5 dni od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o których mowa powyżej, po uprzednim, pisemnym wezwaniu Wykonawcy do usunięcia danej wady i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, nie krótszego niż 7 dni liczonych od dnia otrzymania pisma od Zamawiającego, przy czym w przypadku konieczności sprowadzenia Urządzenia, bądź określonej jego części z zagranicy, termin na usunięcie wad będzie wynosił nie mniej niż 14 dni.”
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 25
Dotyczy wzoru umowy § 4 ust. 6
Wnosimy o zmianę § 4 ust. 6 na: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 26
Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ, §5 ust. 2
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
„2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy zwłoka w dostawie lub montażu Urządzenia będzie przekraczać 30 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 niniejszej umowy i po bezskutecznym upływie wyznaczonego uprzednio Wykonawcy odpowiedniego terminu do nadrobienia opóźnień, nie krótszego niż 14 dni roboczych.”
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 27
Dot. załącznik nr 5 do SIWZ par. 5 ust. 1 a
Prosimy o doprecyzowanie istniejącego zapisu poprzez dodanie następującego zastrzeżenia:

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:

a) opóźnienia w dostawie Przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 %, wartości brutto towaru nie dostarczonego w terminie za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 niniejszej umowy. Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 5% wartości brutto umowy.

Obecnie istniejący zapis jest nieprecyzyjny i może sugerować sposób naliczania kar od wartości całej umowy i naruszenie proporcji pomiędzy stopniem zawinienia, a wysokością kary oraz zasadę równości stron umowy. Tym samym wymaga on stosownej zmiany w tym zakresie.
Odp. Zamawiający modyfikuje zapis w par. 5 ust. 1 a umowy na poniższy:

a) „opóźnienia w dostawie Przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % wartości brutto całego
pakietu, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 niniejszej umowy. Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 5% wartości brutto umowy.”

Zmodyfikowany projekt umowy w załączeniu.






Zamawiający modyfikuje siwz w zał. 7 wg na poniższy obowiązujący zapis:
W pakiecie 3 w poz. 1

1. Zasada zawieszenia: konstrukcja lampy jednoramienna z zawieszeniem sufitowym, ramiona łamane, z regulacją wysokości i kątem obrotu wszystkich części ramion poziomych o 360º, ramiona zapewniające swobodę manewrowania kopułą w osiach X, Y, Z ograniczenie obrotu kopuły TAK

W pakiecie 3 w pozycji 13
1. Dwa zintegrowane uchwyty do pozycjonowania opraw umieszczone na części zewnętrznej (na obwodzie) każdej oprawy TAK

W pakiecie 3 w poz. 17
1. Przedział roboczy bez konieczności ogniskowania dla kopuły głównej i satelitarnej min. 60-150 cm TAK


W pakiecie 5 poprzez wykreślenie poz. 22 i 23
22 Pilot zdalnego sterowania z pola operacyjnego Tak
23 Bateria umożliwiająca pracę bez zasilania stacjonarnego min. 3 godziny Tak


W pakiecie 4 poprzez skorygowanie omyłki pisarskiej w pozycji 27
27. Obrotowa, kamera medyczna cyfrowa o wysokiej rozdzielczości HD-SDI (1080p) umieszczona w części bocznej opraw świetlnych. Rozdzielczość HD-SDI ma być realizowana bezpośrednio z kamery (bez dodatkowych urządzeń, np. konwektora konwertera). TAK


W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania Zamawiający załączył do niniejszego pisma zmodyfikowane załączniki do siwz: załącznik nr 7 Opis przedmiotu zamówienia oraz załącznik nr 5 projekt umowy.

Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia