Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników do fenotypowania metodą cytometrii przepływowej.

Numer zamówienia:

350/111/2014

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt

Poznań, dnia 15-12-2014
EZ/350/111/2014/__1623____



Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postepowania o zamówienie publiczne


Dotyczy: przetargu nieograniczonego - Zakup i dostawa odczynników do fenotypowania metodą cytometrii przepływowej. [350/111/2014]


Odpowiedzi na pytania
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż udziela się odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia

Pytanie 1 dotyczy wzoru umowy:
Czy Zamawiający dopuści dostawy sukcesywne w terminie do 14 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia ze względu na konieczność sprowadzenia odczynników z zagranicy?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający przy założeniach [jak niżej] 1-2 dostaw miesięcznie - wymaga maksymalnie 10 dni roboczych jako termin realizacji – zapis specyfikacji pozostaje bez zmian.

Pytanie 2 dotyczy wzoru umowy:
W nawiązaniu do zapisów SIWZ, sugerujących konieczność uwzględnienia w cenie oferty wszystkich kosztów związanych z realizacja zamówienia, zwracamy się z prośbą o podanie prognozowanej ilości zamówień, składanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Powyższe stanowi niezbędne informacje, konieczne do właściwego przygotowania oferty przetargowej w zakresie dokonania właściwej wyceny asortymentu w koszt którego Wykonawcy powinni wkalkulować koszt wykonywanych dostaw.
Dodatkowo wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu o następującym brzmieniu:
„Zamawiający oświadcza, że w trakcie realizacji umowy przewiduje realizacje maksymalnie …. dostaw miesięcznie, co daje liczbę …… dostaw przez pełen okres obowiązywania niniejszej umowy. W przypadku złożenia większej ilości zamówień od ilości prognozowanych w okresie miesięcznym, Zamawiający wyraża zgodę na realizację zamówienia w terminie dostosowanym do prognoz.”
Odpowiedź: Tak. Wprowadza się zapis informujący o orientacyjnie przewidywanych ilościach dostaw:
Dodaje się w § 4
ust. 10 o treści: „Zamawiający oświadcza, że w trakcie realizacji umowy przewiduje orientacyjnie realizacje maksymalnie 1 do 2 dostaw miesięcznie, co daje liczbę maksymalnie ok. 20 rocznie dostaw przez pełen okres obowiązywania niniejszej umowy. W przypadku złożenia większej ilości zamówień od ilości prognozowanych w okresie miesięcznym, Zamawiający wyraża zgodę na realizację zamówienia w terminie dostosowanym do prognoz.”

Pytanie 3 dotyczy wzoru umowy § 4 ust. 5
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę terminu rozpatrywania reklamacji jakościowych z „nie później niż w terminie 3 dni roboczych” na „w terminie 14 dni od daty odbioru towaru”. Prośbę swoją motywujemy tym, że Wykonawca, aby wymienić reklamowany asortyment musi najpierw zbadać zwrócony towar i następnie podjąć decyzję o uznaniu reklamacji. Załatwienie reklamacji wymaga spełnienia określonych procedur, co jest czasochłonne, dlatego też właściwe rozpatrzenie reklamacji i wymiana towaru w ciągu 7 dni jest trudne do wykonania.
Odpowiedź: Tak wyraża się zgodę na zmianę ilości dni.
W § 4 ust. 5 winno być: W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.

Pytanie 4 dotyczy SIWZ pkt III Opis przedmiotu zamówienia:
W nawiązaniu do zapisu SIWZ odnośnie szkolenia z zakresu poszerzonej wielokolorowej analizy na aparacie BD FACSCANTO, Zamawiający wymaga aby takie szkolenie zostało przeprowadzone przez specjalistę aplikacyjnego producenta tego sprzętu tj. firmy Becton Dickinson w czasie maksymalnie dwóch dni roboczych?
Odpowiedź: Tak – dwa dni robocze, dla 2 osób.

Pytanie 5 dotyczy SIWZ pkt VI (5) podpunkt 7 tabeli
W nawiązaniu do zapisu pkt VI (5) ppkt 7 czy Zamawiający pod pojęciem „certyfikaty jakości” rozumie certyfikat ISO 13485? Jeśli nie, to prosimy o doprecyzowanie jakie certyfikaty jakości Zamawiający miał na myśli?.
Odpowiedź: Tak.


Informacja dodatkowa:
Poprawiona treść umowy zostanie opublikowana po uwzględnieniu wszystkich pytań i odpowiedzi.



Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna








Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698

« Powrót do szczegółów zamówienia