Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatu do reakcji RT-PCR w czasie rzeczywistym (qRT-PCR).

Numer zamówienia:

350/6/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 09.03.2015
EZ/350/6/2015/321



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr EZ/350/6/2015
dotyczy: Zakup i dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatu do reakcji RT-PCR w czasie rzeczywistym (qRT-PCR).

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji, na które udzielamy odpowiedzi:


PYTANIE
Dotyczy przedmiotu zamówienia:
pkt 1 B Czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania aparatu z oprogramowaniem w języku angielskim jeśli aparat spełniający parametry techniczne ma fabrycznie zaimplementowane oprogramowanie tylko w języku angielskim?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Dotyczy przedmiotu zamówienia:
pkt 1 C Czy Zamawiający dopuszcza ofertę dzierżawy aparatu wraz kompletnym oprogramowaniem, laptopem oraz 1 sztuką UPS? Oferowany zestaw spełniający wymogi SIWZ nie wymaga do prawidłowego funkcjonowania serwera ani też stacjonarnego komputera z monitorem

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Obowiązki wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, 3)
Czy faktycznie Zamawiający ma na myśli instruktaż dla Pracowników Pracowni Radiobiologii?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis- chodzi o instruktaż dla Pracowników Zakładu Immunologii i Diagnostyki Nowotowrów.

PYTANIE
Termin wykonania zamówienia:
pkt IV. B2.
4. Czy Zamawiający zgodzi się na sukcesywne dostawy odczynników maksymalnie w ciągu 14 dni a odczynników z pozycji 4 formularza cenowego w ciągu maksymalnie 4 tygodni ?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Zał. nr 1 do SIWZ Formularz ofertowy:
Czy Zamawiający zgodzi się na 6 miesięczną gwarancję odczynników?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Zał. nr 2 do SIWZ Formularz cenowy:
W pozycji nr 4 formularza cenowego Zamawiający wymaga dostawy odczynnika UPL Human Gene Assay z katalogu genów referencyjnych w opakowaniu na 500 reakcji. Czy w związku ze zmianą ofertową Zamawiający dopuści możliwość oferowania UPL Human Gene Assay dla genów kodujących ACTB, GAPD oraz G6PD na 500 reakcji wyznakowanych barwnikiem Yellow 555 na 5 ' końcu oraz odpowiedniki dla pozostałych 7 ludzkich genów referencyjnych Real Time Ready Catalog Assay po 2 opakowania na 300 reakcji ( w miejsce 1 opakowania na 500 reakcji)? Real Time Ready Catalog Assay zawierają sondę UPL i startery i są wyznakowane FAM oraz sprawdzane przed wysyłką w laboratorium.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy wzoru umowy - Załącznik nr 6 do SIWZ
7. Par. 3 ust. 4 pkt a) Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby zamówienia były składane wyłącznie za pośrednictwem faxu albo poczty elektronicznej?
Uzasadnienie:
Składanie zamówień telefonicznie uniemożliwia Wykonawcy identyfikację tożsamości osoby dzwoniącej, a tym samym weryfikację czy jest to osoba upoważniona do składania zamówień.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Par. 3 ust. 21 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę słowa „opóźnieniem” na „zwłoka” oraz doprecyzowanie co rozumie przez ,,z rażącym opóźnieniem''?
Uzasadnienie: „Opóźnienie” oznacza uchybienie terminowi bez względu na przyczynę tego uchybienia, natomiast „zwłoka” zgodnie z art. 476 K.C., następuje w sytuacji gdy dłużnik nie spełnia świadczenia w skutek okoliczności za które ponosi odpowiedzialność.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyjaśnia, że pod pojęciem „z rażącym opóźnieniem” należy rozumieć , że termin dostawy będzie przekraczać 5 dni roboczych od terminu wyznaczonego w §3 ust. 4a.
Zamawiający modyfikuje treść §3 ust. 21:
Obecny zapis
21. Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonych przez Wykonawcę Odczynników, w przypadku jego dostarczenia przez Wykonawcę z rażącym opóźnieniem.
Zapis po modyfikacji:
21.Zamawiający może także odmówić przyjęcia dostarczonych przez Wykonawcę Odczynników, w przypadku jego dostarczenia przez Wykonawcę z przekroczeniem 5 dni od terminu dostawy – określonego w §3 ust. 4a.

PYTANIE
Par. 5 ust. 9 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę ,,nieodpłatnego szkolenia'' na ,,szkolenia w ramach czynszu dzierżawnego''?

ODPOWIEDŹ
Wyrażamy zgodę. W związku z powyższym modyfikuje par. 6 ust. 9 umowy na poniższy:
9.Wykonawca (Wydzierżawiająca) zobowiązuje się do przeszkolenia personelu
Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, w ramach czynszu dzierżawnego.

PYTANIE
Par. 6 ust. 1 pkt b) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wysokości kary umownej na 0,1% sumy czynszu dzierżawnego?

ODPOWIEDŹ
Nie . Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.

PYTANIE
Par. 6 ust. 1 pkt c) oraz par. 6 ust. 1 pkt d) oraz par. 6 ust. 7 pkt a) Prosimy o modyfikację ww. postanowienia wzoru umowy w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości wynagrodzenia brutto dot. niezrealizowanej części umowy. Ponadto prosimy o doprecyzowanie brzmienia par. 6 ust. 1 pkt d) poprzez wskazanie kary umownej, o której mowa w par. 6 ust. 1 pkt c).
Uzasadnienie: Jeśli dostawa towaru będzie w znaczącej mierze realizowana w sposób prawidłowy, a dla przykładu odstąpienie do umowy będzie dotyczyć niewielkiej partii towaru, to zastrzeżenie kary umownej naliczanej od ogólnej wartości całej umowy na dostawę będzie miała charakter rażąco zawyżony. W takiej sytuacji nie budzi wątpliwości dysproporcja między poniesioną szkodą a wysokością kary umownej.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.
Dodatkowo zapis par. 6 ust. 7 pkt. b otrzymuje brzmienie:
b) „odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub wypowiedzenia jej przez Wykonawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opóźnienia w płatności przekraczającego termin 30 dni Zamawiający zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w lit. a) niniejszego ustępu



PYTANIE
Par. 6 Prosimy o dodanie zapisu o brzmieniu: „Zamawiający może w każdym czasie odstąpić od żądania zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.”

ODPOWIEDŹ
Nie . Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.

PYTANIE
Par. 8 ust. 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na to aby termin płatności był liczony od daty wystawienia faktury?
Uzasadnienie: Utrzymanie zapisu w obecnej postaci spowoduje, iż niemożliwe będzie dokładne określenie terminu płatności oraz powstania zobowiązania podatkowego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.



W związku z udzielonymi odpowiedziami zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do dnia 19.03.2015r. do godz. 09.00
Otwarcie ofert w dniu 19.03.2015r. o godz. 10.00

UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.






Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna
















Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia