Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

zakup i dostawa opatrunków

Numer zamówienia:

350/15/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 04.03.2015
EZ/350/15/2015/306



Wg rozdzielnika:do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.


dotyczy: przetargu nieograniczonego nr EZ/350/15/2015 Zakup i dostawa opatrunków

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.



PYTANIE
Pakiet nr 4 poz. 2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie opatrunku w rozmiarze 10 cm x 20 cm, spełniającego pozostałe wymogi SIWZ.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Dotyczy Pakiet 6
Zwracamy się do Zamawiającego czy dopuści plastry pakowane w op. = 50 szt.- pojedynczo pakowane listki- z odpowiednim przeliczeniem wymaganych ilości. Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet 4 pozycja 2
Prosimy o dopuszczenie opatrunku w rozmiarze 10cm x 20cm.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet 16
Prosimy o dopuszczenie opatrunku alternatywnego do opisanego w SIWZ, sterylnego, ze 100% wiskozy pokrytej warstwą aluminium od strony przylegającej do rurki tracheostomijnej. Opatrunek jest miękki, przyjemny w dotyku, przepuszczalny dla powietrza i pary wodnej. Zapewnia bezbolesną zmianę opatrunku oraz jego aplikację. Rozmiar 8cm x 9 cm.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza powyższego. Podtrzymuje się zapis SIWZ- wymaga się opatrunku piankowego.

PYTANIE
Pakiet 14
dotyczy pakietu nr 14 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów o gramaturze i wykroju minimalnie odbiegających od wymaganych:
Poz. 1 i 5 – waga kompresów 0,57g, wykrój 19,3x12cm
Poz. 2 - waga kompresów 1,12g, wykrój 17,5x29cm
Poz. 3 i 6 - waga kompresów 1,95g, wykrój 22,5x39cm
Poz. 4 - waga kompresów 3,95g, wykrój 38,5x43cm

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza powyższych produktów- w SIWZ określono minimalną wagę kompresów.

PYTANIE
dotyczy pakietu nr 14 poz. 3 i 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie kompresów pakowanych w kartony zbiorcze a’130szt? Pozostałe pozycje zgodnie z SIWZ.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe, pod warunkiem iż opakowanie handlowe będzie zawierało max. 130 op. Po max. 10 sztuk kompresów.

PYTANIE
Pakiet 4
Pozycja 2 - Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie opatrunku w rozmiarze 10x20cm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet 6
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie sterylnego opatrunku z klejem z syntetycznego kauczuku, w rozmiarze 8x15cm w opakowaniach a’25sztuk z odpowiednim przeliczeniem zamawianych ilości?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet 9
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie siatek opatrunkowych wykonanych z bawełny (68%), poliamidu i elastanu, o długości 11,6m w stanie nierozciągniętym, które po rozciągnięciu mają długość 25m, o szerokości odpowiednio w pozycjach:
-1 – 2cm
-2 – 3cm
-3 – 6,5cm
-4-6 – 8,5cm
-7 – 3cm
-8 – 5cm?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe ponieważ zaoferowana siatka jest za sztywna i mało rozciągliwa.

PYTANIE
Pakiet 11
Pozycja 1 - Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie pieluch anatomicznych dla kobiet w rozmiarze 16x43cm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet 11
Pozycja 2 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie pieluchomajtek o obwodzie bioder 80-120cm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe ponieważ zaoferowane pieluchomajtki są za duże.

PYTANIE
Pakiet 11
Pozycja 3 – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie pieluchomajtek o obwodzie bioder 100-150cm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe ponieważ zaoferowane pieluchomajtki są za duże.

PYTANIE
Dot. Pakietu nr 13, poz. 3
Czy nie zaszła oczywista omyłka i Czy Zamawiający wymaga kompresów o wadze minimalnej 0,644g?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający poniżej koryguje zapis pozycji.

PAKIET 13 poz. 3
jest "kompresy gazowe jałowe z nitką RTG 8 warstwowe 17nitkowe nieprzewiązywane 5cm x5cm
min waga 2,206g, wielkość wykroju gazy 14x20cm"
powinno być "kompresy gazowe jałowe z nitką RTG 8 warstwowe 17nitkowe nieprzewiązywane 5cm x5cm
min waga 1 644g, wielkość wykroju gazy 14x20cm"

PYTANIE
Dot. Pakietu nr 14, poz. 2
Czy nie zaszła oczywista omyłka i Czy Zamawiający wymaga kompresów o wykroju gazy 19 x 30 cm?

ODPOWIEDŹ
Nie zaszła omyłka w opisie.

PYTANIE
Dot. Pakietu nr 14, poz. 5
Czy nie zaszła oczywista omyłka i Czy Zamawiający wymaga kompresów o wadze minimalnej 0,644g?

ODPOWIEDŹ
Nie zaszła omyłka w opisie.

PYTANIE
Dot. Pakietu nr 18, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści kompresy o gramaturze 40 g/m2? Pozostałe wymagania zgodnie z SIWZ.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Dot. Pakietu nr 19, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści gazę 17 nitkową? Pozostałe wymagania zgodnie z SIWZ.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Dot. projektu umowy:
Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
Dot. projektu umowy:
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 4 ust. 7 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i dodaje proponowany zapis do projektu umowy.

PYTANIE
Dot. projektu umowy:
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 5 ust. 3 wzoru umowy został dodany podpunkt lit. d) o następującej (lub podobnej) treści: „przekraczającej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy lub w przypadku gdy suma miesięcznych lub kwartalnych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3% - pod warunkiem uzgodnienia zmiany cen w aneksie do umowy”?
Proponowana modyfikacja nie zagraża interesom Zamawiającego. Chodzi o to, aby zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zachował możliwość podjęcia w przyszłości decyzji w sprawie ewentualnej zmiany cen w szczególnych okolicznościach takich jak inflacja lub znaczna zmiana kursów walut. Jeżeli Zamawiający nie będzie akceptował zmiany cen, będzie mógł odmówić podpisania aneksu o zmianie umowy.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

PYTANIE
Dot. projektu umowy:
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. a) wzoru umowy zostały wykreślone słowa „opóźnienia lub”?
Uzasadnione jest aby kara była naliczana tylko za zwłokę (czyli opóźnienie zawinione przez wykonawcę), nie zaś za wszelkie opóźnienia, czyli także niezawinione przez wykonawcę. Nie ma uzasadnienia rozszerzanie odpowiedzialności wykonawcy także na niezawinione naruszenie terminu. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 lipca 2014 r. KIO 1338/14; KIO 1377/14, , „kara umowna należy się za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy (art. 483 i nast. Kodeksu cywilnego), a więc tradycyjnie za zwłokę, a nie każde opóźnienie w wykonaniu umowy.”.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dot. projektu umowy:
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy słowa „5% łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” zostały zastąpione słowami „5% łącznej wartości brutto niedostarczonych Przedmiotów umowy”?
Uzasadnione jest aby kara umowna za zerwanie umowy była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku zerwania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna byłaby niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.
Kary na takim samym poziomie zostały określone dla Zamawiającego w zakresie paragrafu 7.

PYTANIE
Dot. projektu umowy:
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 2 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Przed odstąpieniem od umowy lub wypowiedzeniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, celowe jest aby przed odstąpieniem od umowy/wypowiedzeniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, a tym samym uniknąć skutków odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, które są niekorzystne dla obu stron.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Jaka będzie wysokość kary umownej w przypadku, o którym mowa w § 7 ust. 4 lit. b) wzoru umowy?
§ 7 ust. 4 lit. b) wzoru umowy określa przesłanki obowiązku zapłaty kary umownej, ale nie określa jej wysokości. Dlatego wymaga uzupełnienia.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania proszę wziąć pod uwagę bieżące orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące umów.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 czerwca 2009 r. KIO/UZP 767/09, „mimo iż sytuacja Zamawiającego przy kształtowaniu treści umowy jest silniejsza, powinien on brać pod uwagę nie tylko swoje interesy, ale także interesy Wykonawcy i starać się ułożyć stosunek prawny tak, aby te interesy były jak najbardziej zrównoważone”. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 21 lutego 2008 r. KIO/UZP 97/08, w wyroku z dnia 27 grudnia 2011 r. KIO 2649/11, w wyroku z dnia 17 grudnia 2012 r. KIO 2631/12, KIO 2655/12 oraz w wielu innych orzeczeniach.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje treść zapisu § 7 ust. 4 lit. b
b) odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub wypowiedzenia jej przez Wykonawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opóźnienia w płatności przekraczającego termin 30 dni Zamawiający zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w lit. a) niniejszego ustępu

PYTANIE
Pakiet nr 4, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści opatrunek w rozmiarze 10 cm x 20 cm?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 7, pozycja 1-2
Czy Zamawiający wydzieli w/w pozycje i utworzy z nich odrębny pakiet?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe - wydziela pozycje 1-2 z pakietu nr 7 i tworzy z nich Pakiet nr 20. W związku z z powyższym zmianie ulegają zapisy SIWZ. Modyfikacje przedstawiamy poniżej.

PYTANIE
Pakiet nr 7, pozycja 7
Czy Zamawiający wydzieli w/w pozycje i utworzy z nich odrębny pakiet?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe - wydziela pozycje 7 z pakietu nr 7 i tworzy z niej Pakiet nr 21. W związku z z powyższym zmianie ulegają zapisy SIWZ. Modyfikacje przedstawiamy poniżej.


PYTANIE
Pakiet nr 17, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści opatrunek do mocowania cewników z dwustopniowym systemem aplikacji?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza powyższego. Oczekuje się korzystniejszej aplikacji czyli aplikacji trójstopniowej.


PYTANIE
Pakiet nr 18, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści pakiet kompresów zawierający a’5 szt. z przeliczeniem zamawianej ilości?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza powyższego., gdyż opakowanie 5 szt. jest nieekonomiczne.

PYTANIE
Pakiet nr 18, pozycja 1
Czy Zamawiający wydzieli w/w pozycje i utworzy z nich odrębny pakiet?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe- wymaga się trzech pozycji od jednego producenta.

W związku z wydzieleniem pozycji zmianie ulegają zapisy SIWZ:

W części IV pkt. 1 zmianie ulegają zapisy ust. 2 i 3

2 Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie- co najmniej 1 dostawę odpowiadającą swym rodzajem przedmiotowemu zamówieniu na kwotę minimum:
Pakiet nr 1- 12.220,00PLN
Pakiet nr 2- 12.220,00PLN
Pakiet nr 3- 116.660,00PLN
Pakiet nr 4- 21.100,00PLN
Pakiet nr 5- 5.550,00PLN
Pakiet nr 6- 6.100,00PLN
Pakiet nr 7- 7.000PLN
Pakiet nr 8- 6.600,00PLN
Pakiet nr 9- 12.930,00PLN
Pakiet nr 10- 22.500,00PLN
Pakiet nr 11- 6.400,00PLN
Pakiet nr 12- 41.800,00PLN
Pakiet nr 13- 70.000,00PLN
Pakiet nr 14- 61.600,00PLN
Pakiet nr 15- 28.000,00PLN
Pakiet nr 16- 4.000,00PLN
Pakiet nr 17- 6.600,00PLN
Pakiet nr 18- 6.600,00PLN
Pakiet nr 19- 2.300,00PLN
Pakiet nr 20- 5.000,00PLN
Pakiet nr 21- 120,00PLN

W przypadku składania ofert na więcej niż 1 pakiet Wykonawca na potwierdzenie warunku spełniania wiedzy i doświadczenia może złożyć 1 dokument potwierdzający, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie na sumę wszystkich zaoferowanych pakietów łącznie lub wskazać, jeśli dokumentów potwierdzających jest więcej którego pakietu dotyczą.
3 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż:
Pakiet nr 1- 20.300,00PLN
Pakiet nr 2- 20.300,00PLN
Pakiet nr 3- 194.000,00PLN
Pakiet nr 4- 35.100,00PLN
Pakiet nr 5- 9.200,00PLN
Pakiet nr 6- 10.100,00PLN
Pakiet nr 7- 11.700,00PLN
Pakiet nr 8- 11.100,00PLN
Pakiet nr 9- 21.500,00PLN
Pakiet nr 10- 37.500,00PLN
Pakiet nr 11- 10.700,00PLN
Pakiet nr 12- 69.800,00PLN
Pakiet nr 13- 116.600,00PLN
Pakiet nr 14- 102.700,00PLN
Pakiet nr 15- 46.700,00PLN
Pakiet nr 16- 6.600,00PLN
Pakiet nr 17- 11.100,00PLN
Pakiet nr 18- 11.100,00PLN
Pakiet nr 19- 3.800,00PLN
Pakiet nr 20- 8.400,00PLN
Pakiet nr 21- 208,00PLN

W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet [dotyczy - w przypadku pakietów] Wykonawca może złożyć jedną polisę na wartość stanowiącą sumę wartości wymaganej we wszystkich złożonych pakietach.

Część VIII pkt. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości :
Pakiet nr 1- 200,00PLN
Pakiet nr 2- 200,00PLN
Pakiet nr 3- 1.900,00PLN
Pakiet nr 4- 350,00PLN
Pakiet nr 5- 92,00PLN
Pakiet nr 6- 101,00PLN
Pakiet nr 7- 110,00PLN
Pakiet nr 8- 110,00PLN
Pakiet nr 9- 215,00PLN
Pakiet nr 10- 370,00PLN
Pakiet nr 11- 107,00PLN
Pakiet nr 12- 690,00PLN
Pakiet nr 13- 1.160,00PLN
Pakiet nr 14- 1.000,00PLN
Pakiet nr 15- 460,00PLN
Pakiet nr 16- 66,00PLN
Pakiet nr 17- 110,00PLN
Pakiet nr 18- 110,00PLN
Pakiet nr 19- 38,00PLN
Pakiet nr 20- 84,00PLN
Pakiet nr 21- 2,00PLN

W związku z modyfikacją Specyfikacji zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.

Składanie ofert do dnia 30.03.2015 do godz. 09:00
Otwarcie ofert w dniu 30.03.2015 o godz. 10.00



UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.








Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna





















Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia