Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego niesterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/11/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

ODP NA PYT 18-2-2015

Poznań, dnia 2015-02-18
EZ/350/11/2015/….201….


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych postępowaniem o zamówienie publiczne

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na zakup i dostawę sprzętu medycznego niesterylnego jednorazowego użytku – nr 11/2015.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacja istotnych warunków zamówienia na które udzielamy odpowiedzi:

Pytanie: Dot. SIWZ, Formularza Oferty, oświadczeń
W związku z pojawieniem się wątpliwości dotyczących zakresu pełnomocnictwa w ww postępowaniu, zwracamy się z prośba do Zamawiającego o potwierdzenie, że wystarczające dla Zamawiającego będzie złożenie pełnomocnictwa w oryginale, podpisanego przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań i składania oświadczeń woli -potwierdzone stosownym dokumentem, w którym wskazana osoba umocowana jest do przygotowania, podpisania oferty przetargowej, wnoszenia odwołań, a także przyłączania się do postępowań wszczętych na skutek wykorzystania środków ochrony prawnej przez innych wykonawców oraz podpisywania dokumentów za zgodność z oryginałem.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający potwierdza.


Pytanie: Dot. § 7 pkt.1 b wzoru umowy
Zamawiający może obciążyć Wykonawcę jak również Wykonawca może obciążyć Zamawiającego karami umownymi w wysokości 5% łącznej wartości brutto przedmiotu umowy w przypadku zerwania niniejszej umowy.
Naszym zdaniem , kary umowne winny być naliczane od wartości niezrealizowanej umowy podobnie jak odsetki za zwłokę w płatnościach naliczane są od wartości niezapłaconych faktur w terminie a nie od wartości wszystkich wystawionych faktur. Taki zapis sprawia że strony umowy nie są równoprawne.
Prosimy zatem aby kary umowne naliczane były tylko od wartości nie wykonanego świadczenia ( czyli umowy).
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, że wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego. 3
Kary na takim samym poziomie zostały określone dla Zamawiającego w zakresie par 7.


Pytanie: Dot. § 7 pkt.2 wzoru umowy
Nawiązując do projektu umowy stanowiącej element SIWZ wnosimy o dokonanie modyfikacji ww paragrafu umowy poprzez dopisanie treści o następującym brzmieniu:
[… po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy do wykonania świadczenia”
Dostawca pragnie podnieść, iż wyżej oznaczony zapis umowny jest dla niego krzywdzący.
W przypadku bowiem popadnięcia Zamawiającego w zwłokę co do płatności, Wykonawca uprawniony jest jedynie do naliczenia odsetek, nie zaś do wypowiedzenia jej ze skutkiem natychmiastowym.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i dokonuje korekty zapisu:

W § 7 pkt.2
Jest: Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy oraz w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji.

Zmienia się na:
Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy oraz w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji, po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy do wykonania świadczenia.


Pytanie:
Dot.§ 7 pkt.4 wzoru umowy
Paragraf 7 pkt.4 wzoru umowy zawiera zapis: „W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę …......... “]
Wnosimy do Zamawiającego o modyfikację ww punktu poprzez dopisanie :
[..."z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi ].
Zaproponowane przez Zamawiającego warunki powodują znaczącą dysproporcję w ewentualnych roszczeniach stron a pozostawienie niezmienionego zapisu sprawia, że strony umowy nie będą równoprawne, gdyż np. Zamawiający za nieterminowość w płatnościach zapłaci Wykonawcy odsetki jedynie w wysokości ustawowej. W związku z powyższym wnosimy jak na wstępie.

ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i dokonuje korekty zapisu w umowie:
W § 7 pkt.4
Jest: W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
Zmienia się na: W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego


Pytanie: Dot. § 9 pkt. 1 wzoru umowy
Nawiązując do projektu umowy stanowiącej element SIWZ wnosimy o dokonanie modyfikacji ww paragrafu umowy poprzez dopisanie treści o następującym brzmieniu:
[1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy, po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonania zdarzenia ”].
Pozostawienie ww paragrafu w niezmienionej formie powoduje znaczącą dysproporcję w ewentualnych roszczeniach stron, w związku z czym wnioskujemy jak na wstępie.

ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i dokonuje korekty zapisu w umowie:
W § 9 pkt.1

Jest: Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Zmienia się na: Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, we wszelkich przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy, po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonania zdarzenia.



Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna






Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698

« Powrót do szczegółów zamówienia