Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/123/2014

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania + modyfikacja siwz

Poznań, dn. 31.12.2014r

EZ/350/123/2014/ 1655



Wg rozdzielnika



Dot. przetargu nieograniczonego nr 350/123/2014 na zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.



Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie iż wpłynęły pytania do wymienionego wyżej przetargu, na które Zamawiajacy udzielił odpowiedzi podanych poniżej.
Na pozostałe pytania odpowiedzi zostaną udzielone niezwłocznie oddzielnym pismem.

Zamawiający na mocy art. 38 ust. 4 ustawy Pzp modyfikuje opis przedmiotu zamówienia w pakiecie 12 poz. 1, tj.

Jest

Pakiet 12
1. Skalpel DS. (ostrze + trzonek).
Nr 10 800 szt. ;
Nr 11 4.200 szt. ;
Nr 12 800 szt. ;
Kształt ostrza nr 10 i nr 11 prosty, natomiast ostrza nr 12 w kształcie sierpa; nasadka plastikowa. Sterylne, pakowane pojedynczo, jednorazowego użytku. Na każdym pojedynczym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności oraz nazwa i opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.

Powinno być:

Pakiet 12
1. Skalpel DS. (ostrze + trzonek).
Nr 10 800 szt. ;
Nr 11 4.200 szt. ;
Nr 12 800 szt. ;
Kształt ostrza nr 10 i nr 11 prosty, natomiast ostrza nr 12 w kształcie sierpa; nasadka plastikowa. Sterylne, pakowane pojedynczo w opakowanie typu blister folia-folia, jednorazowego użytku. Na każdym pojedynczym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności oraz nazwa i opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.

Powyższe zawarte w zmodyfikowanym opisie przedmiotu zamówienia załączniku nr 7 (zał. do niniejszego pisma)

Pytanie 1 Dot. opisu przedmiotu zamówienia:
Dot. Pakietu nr 13, poz.1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie zestawu o następującym składzie:
serweta z laminatu FB 45x75cm 1
serweta z laminatu L2 45x75cm z otworem śr. 8 cm i przylepcem wokół otworu 45x75cm;Ø8cm 1
kompresy z gazy 17N, 8W 7,5x7,5cm 10
tupfer kula 17N 20x20cm 10
pęseta plastikowa 13 cm 1
strzykawka 10ml 10ml 1
strzykawka 20ml 20ml 1
igła 1,2x40mm 1,2x40mm 1
igła 0,8x40mm 0,8x40mm 1
ostrze nr 11 Nr 11 1
imadło metalowe 13 cm 1

Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 2
Dot. projektu umowy:
Czy za dni robocze w rozumieniu wzoru umowy będą uważane dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy?
Odp. Tak.

Pytanie 3
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 4 ust. 7 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron.
Odp. Tak. W związku z tym Zamawiajacy modyfikuje treść projektu umowy poprzez dołączenie proponowanego zdania.

Pytanie 4
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 5 ust. 3 wzoru umowy został dodany podpunkt lit. e) o następującej (lub podobnej) treści: „przekraczającej 3% zmiany średniego kursu NBP walut EUR lub USD w stosunku do kursu z dnia zawarcia umowy lub w przypadku gdy suma miesięcznych lub kwartalnych wskaźników cen i usług konsumpcyjnych opublikowanych przez Prezesa GUS za okres od dnia zawarcia umowy przekroczy 3% - pod warunkiem uzgodnienia zmiany cen w aneksie do umowy”?
Proponowana modyfikacja nie zagraża interesom Zamawiającego. Chodzi o to, aby zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zachował możliwość podjęcia w przyszłości decyzji w sprawie ewentualnej zmiany cen w szczególnych okolicznościach takich jak inflacja lub znaczna zmiana kursów walut. Jeżeli Zamawiający nie będzie akceptował zmiany cen, będzie mógł odmówić podpisania aneksu o zmianie umowy.
Odp. Tak. W związku z tym Zamawiajacy modyfikuje treść projektu umowy poprzez dołączenie proponowanego zapisu.




Pytanie 5
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 1 lit. b) wzoru umowy słowa „5% łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy” zostały zastąpione słowami „5% łącznej wartości brutto niedostarczonych Przedmiotów umowy”?
Uzasadnione jest aby kara umowna za zerwanie umowy była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku zerwania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna byłaby niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego.
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 6
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 7 ust. 2 wzoru umowy zostało dodane zdanie o następującej (lub podobnej) treści: „Przed odstąpieniem od umowy lub wypowiedzeniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”?
Zważywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, celowe jest aby przed odstąpieniem od umowy/wypowiedzeniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do należytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej zmobilizuje wykonawcę do należytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, a tym samym uniknąć skutków odstąpienia od umowy/wypowiedzenia umowy, które są niekorzystne dla obu stron.

Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania proszę wziąć pod uwagę bieżące orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące umów.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 czerwca 2009 r. KIO/UZP 767/09, „mimo iż sytuacja Zamawiającego przy kształtowaniu treści umowy jest silniejsza, powinien on brać pod uwagę nie tylko swoje interesy, ale także interesy Wykonawcy i starać się ułożyć stosunek prawny tak, aby te interesy były jak najbardziej zrównoważone”. Podobne stanowisko Krajowa Izba Odwoławcza zajęła w wyroku z dnia 21 lutego 2008 r. KIO/UZP 97/08, w wyroku z dnia 27 grudnia 2011 r. KIO 2649/11, w wyroku z dnia 17 grudnia 2012 r. KIO 2631/12, KIO 2655/12 oraz w wielu innych orzeczeniach.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę. Proponowana zmiana została umieszczona w zmodyfikowanym projekcie umowy.

Pytanie 7
Pakiet 5
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie aparatu do przetoczeń płynów infuzyjnych automatycznie zatrzymujący infuzję po opróżnieniu komory kroplowej, przeciwdziałając zapowietrzeniu układu. Filtr hydrofobowy na końcu drenu , zabezpieczający przed wyciekaniem płynu z drenu podczas jego wypełniania. Elastyczna komora kroplowa bez PCV. Płaski filtr 15 µm położony na dnie komory kroplowej, dren długości 150 cm wykonany z elastycznego materiału z przeźroczystym dostępem bezigłowym na drenie. Zacisk rolkowy z miejscem do umocowania końcówki drenu i zintegrowaną osłoną na kolec komory kroplowej po zużyciu aparatu, przeźroczyste zakończenie luer-lock. Odpowietrznik zaopatrzony w filtr powietrza o skuteczności filtracji bakterii. Zestaw wolny od DEHP i lateksu. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza. Proponowana długość drenu jest zbyt krótka. Zamawiający wymaga drenu o dł. 210cm). Dren o długości 150cm znacząco obniży komfort pacjenta oraz utrudni pracę personelu medycznego.

Pytanie 8
Pakiet 8
Czy Zamawiający dopuści zestaw do przetoczeń krwi z komorą kroplową z ostrym kolcem i nisko umieszczonym ujściem umożliwiającym całkowite opróżnienie butelki(worka). Z odpowietrznikiem. Posiadające filtr uniemożliwiający powstawanie pęcherzyków powietrza. Elastyczna komora, która ułatwia ustalenie poziomu płynu. Precyzyjny zacisk rolkowy z dodatkowym miejscem na kolec komory kroplowej, który ma służyć do bezpiecznego chowania w celu wyeliminowania przypadkowego zakłucia personelu medycznego mającego styczność z przyrządem. Długość drenu 150 cm. Przyrząd sterylny, jednorazowego użytku, pakowany pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i data ważności. Opis w języku polskim. Okres Ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza opisany wyżej zestaw do przetoczeń z proponowaną długością 150cm.

Pytanie 9
Pakiet 8
Czy Zamawiający wymaga aby zestaw do przetoczeń krwi z komorą kroplową
z ostrym kolcem i nisko umieszczonym ujściem umożliwiającym całkowite opróżnienie butelki(worka). Z odpowietrznikiem. Posiadające filtr uniemożliwiający powstawanie pęcherzyków powietrza. Dolna część komory elastyczna, która ułatwia ustalenie poziomu płynu, nie zawiera PVC. Precyzyjny zacisk rolkowy
z dodatkowym miejscem na kolec komory kroplowej, który ma służyć do bezpiecznego chowania w celu wyeliminowania przypadkowego zakłucia personelu medycznego mającego styczność z przyrządem. Długość drenu 150 cm. Przyrząd sterylny, jednorazowego użytku, pakowany pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i data ważności. Opis w języku polskim. Okres Ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Zamawiający dopuszcza proponowany zestaw, w tym dopuszcza zestaw zawierający PVC.


Pytanie 10
Pakiet nr 3, poz. 1: Czy Zamawiający wymaga oprócz nadrukowanego rozmiaru cewnika poniżej konektora również skróconej nazwy producenta w celu szybkiej i łatwej identyfikacji cewnika nawet po wyjęciu go z opakowania jednostkowego?
Odp. Tak. Zamawiający wymaga.

Pytanie 11
Pakiet nr 7, poz. 2, 5: Czy Zamawiający wydzieli powyższe pozycje do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych ofert?
Odp. Tak. zamawiający wydziela z pakietu 7 poz. 2 i 5 i tworzy z nich nowy pakiet nr 21.

Pytanie 12
Pakiet nr 7, poz. 5: Czy Zamawiający dopuści tłok z gumy posiadający 3 ORINGI, które zapewniają płynny przesuw tłoka i i bardzo dobrą szczelność?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 13
Pakiet nr 12, poz. 2: Czy Zamawiający wymaga, aby cewnik Thieman posiadał powierzchnię „zmrożoną” (aksamitną), która ułatwia proces zakładania cewnika bez użycia dodatkowego żelu?
Czy Zamawiający wydzieli cewniki Thieman do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych ofert?
Odp. Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza opisany wyżej cewnik Thieman.
Jednocześnie z pakietu 12 wydziela się pozycję 2 i tworzy z niej nowy pakiet nr 22.

Pytanie14
Pakiet nr 12, poz. 3: Czy Zamawiający dopuści cewniki Foley z balonem o pojemności do 30ml?
Czy Zamawiający wydzieli cewniki Foley do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych ofert?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza opisany wyżej cewnik Foley.
Jednocześnie z pakietu 12 wydziela się pozycje 3 i tworzy z niej nowy pakiet nr 23.

Pytanie 15
Pakiet nr 12, poz. 4: Czy Zamawiający wydzieli cewniki do podawania tlenu do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych ofert?
Odp. Tak. zamawiający wydziela z pakietu 12 poz. 4 i tworzy z nich nowy pakiet nr 24

Pytania dot. przedmiotu Zamówienia:
Pytanie 16 do pakietu 12 poz. 4 Cewniki do podawania tlenu przez nos – wąsy.
Zwracamy się z uprzejmą prośbą do Zamawiającego o wydzielenie z pakietu 12 poz. 4 - Cewniki do podawania tlenu przez nos – wąsy i utworzenie odrębnego pakietu np. 12A. Przychylenie się do naszej prośby może przyczynić się do obniżenia wartości pakietu.
Odp. Tak. Zamawiajacy wydziela z pakietu 12 poz. 4 . Patrz odpowiedź na pytanie 15.

Pytanie 17 do pakietu 12 poz. 4
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie wąsów tlenowych o długości 180 – 210cm, mikrobiologicznie czyste. Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odp. Nie. Zamawiający nie dopuszcza. Proponowana długość jest za krótka.

Pytania dot. wzoru umowy:
Pytanie 18
Dot. rozdz. II pkt. 11 SIWZ
Czy Zamawiający potwierdza iż niniejszy pkt. dot. terminu przydatności do użycia? Przedmiotem postępowania jest sprzęt jednorazowego użytku, do którego okres gwarancji i rękojmi nie ma zastosowania.
Odp. Tak. Zamawiajacy potwierdza, iż dotyczy przydatności sprzętu do użycia.

Pytanie 19
Dot. rozdz. III SIWZ pkt. 3.2.2
Prosimy Zamawiającego o odstąpienie od istniejącego lub o modyfikację na następujący:
Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze względu na wadę rzeczy sprzedanej w przypadku braku zgody na wymianę wadliwego towaru na nowy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego jednak nie krótszym niż 5 dni roboczych.

Kara za odstąpienie od umowy w przypadku dostawy wadliwego towaru jest niewspółmiernie wysoka do stopnia zawinienia. W przypadku przetargu na sprzęt jednorazowy na okres 24 miesięcy, w którym ilości Zamawianych artykułów przekraczają w niektórych pakietach kilka tysięcy szt. może zaistnieć sytuacja, że dostarczony, pojedynczy asortyment może być wadliwy. Wykonawca odpowiada aby asortyment był zgodny z SIWZ, a w przypadku wady (ukrytej, niewidocznej w momencie wydania z magazynu) Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest wymienić towar na nowy.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 20
Zwracamy się z prośbą o zmianę zapisu wzoru umowy par. 2 ust. 5 na następujący: „Zamawiający przewiduje, możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, o kolejne 6 miesięcy, począwszy od końcowego dnia okresu, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazane w §2 ust. 2 niniejszej umowy z zachowaniem tych samych warunków, w przypadku, gdy ilość Przedmiotów umowy wskazana w specyfikacji istotnych warunków Zamówienia nie zostanie wyczerpana w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w §2 ust. 2 niniejszej umowy. Do przedłużenia wymagana jest zgoda obu stron.”.
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 21
Zawracamy się z prośbą o zmianę zapisu wzoru umowy par. 3 ust. 1 z:
„Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.” na następujący: „Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy.”
Odp. Nie Zamawiajacy niw widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 22
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację par. 3 ust. 3 wzoru umowy następujący: „Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć wraz z pierwszą dostawą ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.”.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 23
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §6 ust. 2 wzoru umowy w następujący sposób: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”
Odp. Nie Zamawiajacy nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 24
Prosimy o zmianę wysokości kar umownych określonych w par. 7 ust. 1b na następujące: „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co obie strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę w wysokości 5% wartości niewykorzystanej części umowy.”
Odp. Nie Zamawiajacy nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 25
Zwracamy się z prośbą o modyfikację par. 7 ust 2 wzoru umowy na następujący: „Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy trzykrotne opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy.”
Odp. Nie Zamawiajacy nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 26
Dot. par. 2 ust. 3
Zwracamy się z prośbą o wydłużenie terminu dostaw do 7 dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego Zamówienia.
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Wyznaczony przez Zamawiającego termin realizacji zabezpiecza płynność dostaw sprzętu niezbędnego dla świadczenia usług medycznych.

Pytanie 27
Dot. § 7 ust. 6
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę terminu zapłaty kar umownych poprzez wydłużenie go z 7 dni do 30 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty?
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę..

Pytanie 28
Dot. § 10 ust. 3
Wnosimy o dokonanie modyfikacji w/w zapisu tak, aby powstał zapis w brzmieniu:
„Ewentualne przedłużenie okresu obowiązywania umowy dokonane będzie za uprzednią zgodą Wykonawcy w formie aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.”
Odp. Wykonawca popełnił omyłkę w podaniu nr paragrafu i ustępu - Pytanie dotyczy §2 ust. 7.
Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie 29
Pakiet nr 7, pozycja 3,4
Czy Zamawiający wydzieli w/w pozycje i utworzy z nich odrębny pakiet?
Odp. Tak. Zamawiający wydziela z pakietu 7 poz. 3 i 4 i tworzy z nich nowy pakiet nr 25


Pytanie 30
Pakiet nr 12, pozycja 5,6
Czy Zamawiający wydzieli w/w pozycje i utworzy z nich odrębny pakiet?
Odp. Tak. Zamawiajacy wydziela z pakietu 12 poz. 5 i 6 tworząc z nich pakiet nr 26.

Pytanie 31
Dotyczy Pakietu 4 poz. 1.1 Zestaw do zbiórki stolca
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie Systemu do kontrolowanej zbiórki luźnego stolca wyposażonego w: silikonowy rękawem odprowadzającym pokrytym specjalną warstwą skutecznie hamującą nieprzyjemne zapachy o długości ~ 155 cm, z balonikiem retencyjnym, zakładanym bez konieczności penetracji odbytu palcem, z 3 portami (- port do napełnienia balonika retencyjnego; - port irygacyjny umożliwiający również podawanie leków doodbytniczo;
- port do pobierania próbek stolca z zastawką antyzwrotną) z systemem zapobiegającym przepełnieniu balonika retencyjnego poprzez użycie strzykawki o pojemności 45 ml do wypełnienia balonika retencyjnego wodą z pierścieniem uszczelniającym.
W zestawie 3 worki o pojemności 1500 ml wyposażone w filtr węglowy (niwelujący zapach) oraz substancję żelującą zawartość worka. Czas utrzymania systemu do 29 dni. Mikrobiologicznie czysty. Termin ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Nie Zamawiajacy nie dopuszcza. Zamawiający wymaga aby system posiadał kieszonkę dla palca wiodącego, co pozwala na bieżącą, precyzyjną oraz atraumatyczną aplikację systemu w bańce odbytniczej pacjenta onkologicznego.

Pytanie 32
Dotyczy Pakietu 4 poz. 1.2 Worki do systemu
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie do zaoferowania worków kompatybilnych z Zestawem z poz. 1.1 o pojemności 1500ml, skalowane 100ml, 250ml, 400ml, 750ml, 1000ml, 1250ml, 1500ml, wyposażone w absorbent żelujący płynną zawartość worka z filtrem węglowym o wysokiej absorpcji zapachów, zabezpieczone przed balonowaniem. Biologicznie czyste. Termin ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Zamawiający wymaga aby system posiadał wizualny sygnalizator wypełnienia balonika retencyjnego w ciele pacjenta. Sygnalizator wypełnia się gdy balonik zetknie się ze ścianką bańki odbytniczej dając w ten sposób informację o optymalnym wypełnieniu. Wg Zamawiającego chroni to pacjenta przed nadmiernym wypełnieniem balonika co mogłoby spowodować uszkodzenie tkanki miękkiej, a w konsekwencji co powstania odleżyny, infekcji. Dla zamawiającego sama strzykawka o pojemności 45ml nie jest wyznacznikiem optymalnego wypełnienia balonika, ponieważ anatomia każdego pacjenta jest inna.

Pytanie 33 Pakiet nr 1, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści przewód do cystoskopu z miękką końcówką wykonaną z PCV?
Odp. Tak . Zamawiający dopuści przewód do cystoskopu z miękką końcówką wykonaną z PCV. Pozostałe parametry SIWZ bez zmian.

Pytanie 34 Pakiet nr 3, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści cewniki do odsysania z bocznymi otworami naprzeciwległymi oraz z rozmiarem oznaczonym na opakowaniu jednostkowym, barwnymi konektorami bez nadrukowanego rozmiaru poniżej konektora?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga cewnika z otworem na końcu rurki zakończony prosto, atraumatyczny, zaokrąglony z dwoma bocznymi otworami naprzemianległymi. Zamawiający wymaga również dla bezpieczeństwa na każdym cewniku nadrukowany rozmiar poniżej konektora.

Pytanie 35 Pakiet nr 7, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści cewniki z trokarem znakowane w odstępach co 2 cm z oznaczeniem rozmiaru cyfrowym na trokarze bez oznaczenia kolorystycznego?
Odp. Tak , Zamawiający dopuści znakowanie co 2 cm, jednak wymaga oznaczenia kolorystycznego.

Pytanie 36 Pakiet nr 7, pozycja 5
Czy Zamawiający dopuści strzykawkę insulinową z igłą w rozmiarze 0,4x13mm i odstąpi od wymogu aby strzykawka pozbawiona była lateksu?
Odp. Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis ; tłoczek gumowy. bezlateksowy z podwójnym uszczelnieniem i kształcie zapewniającym minimalne straty insuliny.

Pytanie 37 Pakiet nr 8, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści przyrząd do przetoczeń krwi bez dodatkowego miejsca na kolec?
Odp. Nie. Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Wymaga dodatkowego miejsca na kolec komory kroplowej, który ma służyć do bezpiecznego chowania w celu wyeliminowania przypadkowego zakłucia personelu medycznego mającego styczność z przyrządem

Pytanie 38 Pakiet nr 12, pozycja 3
Czy Zamawiający dopuści cewniki Foley z balonem o pojemności 30 ml?
Odp. Nie. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Proponowana pojemność jest o 100% większa.

Pytanie 39 Pakiet nr 12, pozycja 4
Czy Zamawiający dopuści cewnik do podawania tlenu o długości 200 cm lub 300 cm?
Odp. Nie. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Podane wymiary w siwz dla zamawiającego są optymalne.

Pytanie 40 Pakiet nr 12, pozycja 7
Czy Zamawiający dopuści dren pakowany pojedynczo?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 41 Pakiet nr 13, pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści zestaw w składzie:
- 1 serweta włókninowa wykonana z materiału barierowego 2-warstwowa o wymiarach 75x90 cm.
- 1 serweta włókninowa barierowa z otworem o wymiarze 75x90 cm,
- 1 opatrunek foliowy poliuretanowy zabezpieczający wkłucie o wymiarze 10x12 cm,
- 2 kompresy gazowe 8-warstwowe o wymiarze 5x5 cm,
- 6 kompresów gazowych 8-warstwowych o wymiarze 7,5x7,5 cm,
- 5 tupferów (kulek) gazowych o wymiarze 30x30 cm,
- 1 strzykawka 10 ml,
- 1 strzykawka 20 ml,
- 1 igła jednorazowa 1,2 (18G) x 40 mm,
- 1 igła jednorazowa 0,7 (22G) x 30 mm,
- 1 igłotrzymacz metalowy,
- 1 skalpel jednorazowy (ostrze + uchwyt) nr 11
- 1 kleszczyki metalowe,
- 1 penseta anatomiczna metalowa,
- 1 nożyczki do nici metalowe,
- 1 nerka plastikowa ,2 rękawice lateksowe bezpudrowe rozm. M
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 42 Dotyczy zad. 3 poz. 1
Czy zamawiający wymaga aby bezpośrednio na cewniku widniała również nazwa producenta?
Odp. Tak, Zamawiający wymaga.

Pytanie 43 Dotyczy zad. 12 poz. 3
Czy zamawiający dopuści cewniki z balonem 30ml?
Odp. Nie, Zamawiający podtrzymuje zapis SIWZ. Proponowana pojemność jest znacznie powiększona.


Pytanie 44 Dotyczy zad. 12 poz. 3
Czy zamawiający dopuści cewniki w rozmiarach CH 18, Ch 20, Ch 22, CH 24 bez rozmiaru Ch 16?
Odp. Zamawiający wymaga cewników w rozmiarach podanych w siwz, w tym również cewniki Ch 16.

Pytanie 45 Dotyczy zad. 12 poz. 5
Czy zamawiający dopuści cewnik o długości 400mm?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

W związku z wydzieleniami dokonanymi na wniosek wykonawców Zamawiajacy modyfikuje treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia:


w pkt. V. 1. 2 siwz:

2 Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum PLN:

pak. 1- 1 600
pak. 2- 800
pak. 3- 6 700
pak. 4- 22 000
pak. 5- 173 000
pak. 6- 9 000
pak. 7- 5 000
pak. 8- 12 000
pak. 9- 82 000
pak. 10- 95 000
pak. 11- 727 000
pak. 12- 12 000
pak. 13- 52 000
pak. 14- 234 000
pak. 15- 84 000
pak. 16- 3 300
pak. 17- 10 000
pak. 18- 133 000
pak. 19- 503 000
pak. 20- 26 000
pak. 21- 2 700
pak. 22- 300
pak. 23- 1 300
pak. 24- 16 000
pak. 25- 33 000
pak. 26- 3 000


Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W przypadku składania ofert na więcej niż 1 pakiet Wykonawca na potwierdzenie warunku spełniania wiedzy i doświadczenia może złożyć 1 dokument potwierdzający, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie na sumę wszystkich zaoferowanych pakietów łącznie lub wskazać, jeśli dokumentów potwierdzających jest więcej którego pakietu dotyczą.
 Oświadczenie o spełnieniu warunku
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.


w pkt. V. 1. 3 siwz:

3
Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż podana niżej dla poszczególnych pakietów, na które składana jest oferta w PLN:

pak. 1- 2 600,00
pak. 2- 1 400,00
pak. 3- 11 000,00
pak. 4- 36 000,00
pak. 5- 287 000,00
pak. 6- 15 000,00
pak. 7- 8 000,00
pak. 8- 20 000,00
pak. 9- 137 000,00
pak. 10- 160 000,00
pak. 11- 1 212 000,00
pak. 12- 19 000,00
pak. 13- 87 000,00
pak. 14- 391 000,00
pak. 15- 140 000,00
pak. 16- 5 500,00
pak. 17- 17 000,00
pak. 18- 222 000,00
pak. 19- 838 000,00
pak. 20- 44 000,00
pak. 21- 4 500,00
pak. 22- 460,00
pak. 23- 2 200,00
pak. 24- 26 000,00
pak. 25- 55 000,00
pak. 26- 5 000,00

W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet Wykonawca może złożyć jedną polisę na wartość stanowiącą sumę wartość wymaganą we wszystkich złożonych pakietach.


W punkcie VII Wadium.

1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości podanej poniższej dla pakietów , na które składa ofertę. Wartość wadium dla poszczególnych pakietów jest następująca w PLN:
pak. 1- 26
pak. 2- 14
pak. 3- 111
pak. 4- 364
pak. 5- 2 878
pak. 6- 149
pak. 7- 77
pak. 8- 204
pak. 9- 1 370
pak. 10- 1 589
pak. 11- 12 120
pak. 12- 193
pak. 13- 871
pak. 14- 3 907
pak. 15- 1 404
pak. 16- 55
pak. 17- 171
pak. 18- 2 223
pak. 19- 8 376
pak. 20- 441
pak. 21- 45
pak. 22- 5
pak. 23- 22
pak. 24- 265
pak. 25- 556
pak. 26- 49

W związku z dokonanymi zmianami w Opisie przedmiotu zamówienia Zamawiajacy załącza zmodyfikowany OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (zał. nr 7 do siwz) oraz ZMODYFIKOWANY PROJEKT UMOWY.

Powyższa modyfikacja powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu w związku z tym przesuwa się termin składania i otwarcia ofert z dnia 20.01.2015r na dzień 23.01.2015r: składanie do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00

Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia