Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa dwutlenku węgla - medycznego CO2 wraz z dzierżawą butli.

Numer zamówienia:

350/24/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp. na pyt 6-3-2015

Poznań, dnia 2015-03-06
EZ/350/24/2015/………314…………..


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych postepowaniem o zamówienie publiczne

Dotyczy: przetargu nieograniczonego - Zakup i dostawa dwutlenku węgla CO2. [350/24/2015]


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii udziela niniejszym odpowiedzi na pytania do siwz:

PYTANIE 1. Proszę o podanie ilości dzierżawionych butli (j.m. = butlodzień) oraz ilości transportu (j.m. = kurs), aby każdy Wykonawca mógł poprawnie uzupełnić formularz cenowy – załącznik nr 2 do SIWZ
Brak powyższych danych uniemożliwia prawidłowe obliczenie wartości przedmiotowego zamówienia, jak również złożone oferty będą nieporównywalne ponieważ każdy z Wykonawców mógłby przyjąć inną ilość dzierżawionych butli oraz inną ilość transportu.
ODPOWIEDŹ:
1. Szacunkowa ilość dzierżawionych butli - 18 szt.
2. Ilość transportów - przyjmuje się 53 kursy w ciągu roku – 1 raz w tygodniu po 4 lub 5 butli – 53 tygodnie w roku.
3. Ilość butlodni - 6570 - wyliczenie butlodni przygotowane w następujący sposób: 18 x [razy] 365 dni w roku

Zmienia się formularz cenowy [cztery pierwsze kolumny] – aktualny wzór:
LP. NAZWA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA J.M. ILOŚĆ
1 Medyczny dwutlenek wegla do laparoskopii poj. 40 l/ 26 kg Szt. 218
2 Dzierżawa 18 szt.. butli butlodzień 6570
3 Transport kurs 53



PYTANIE 2.Wzór Umowy – załącznik nr 6- proszę o dopisanie paragrafu dotyczącego dzierżawy butli

§
1. Butle dzierżawione stanowią wyłączną własność Wykonawcy.
2. Wszystkie butle muszą być zwrócone czyste i w stanie nadającym się do użytku, z zamkniętymi zaworami, bezpiecznie dokręconymi nakrętkami zaślepiającymi, z osłoną zaworu i kołpakami, jeśli elementy te były zamontowane przy dostawie.
3. Wykonawca ma prawo dokonywania inspekcji swoich butli dzierżawionych przez Zamawiającego.
4. W przypadku rozwiązania umowy lub zaprzestania dostaw, Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego wydania butli dzierżawionych lub umożliwienia ich odbioru przez Wykonawcę.
5. Zamawiający nie ma prawa do napełniania lub wymiany butli poza Wykonawcą lub dysponowania butlami Wykonawcy w jakikolwiek inny sposób. Napełnianie butli lub wymiana butli Wykonawcy poza Wykonawcą stanowi naruszenie przepisów prawa, a w szczególności rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 23 grudnia 2003r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy produkcji i magazynowaniu gazów , napełnianiu zbiorników gazami oraz używaniu i magazynowaniu karbidy (Dz,U. z2004r. nr.7poz.59).
6. Zamawiający zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej raz w roku pisemnej inwentaryzacji butli stanowiących własność Wykonawcy, w terminie uzgodnionym z Wykonawcą.
7. W przypadku nie przekazania do Wykonawcy inwentaryzacji w terminie 14 dni od daty jej zażądania, Wykonawca ma prawo przyjąć stan butli będących własnością Wykonawcy według własnych zapisów, a Zamawiający traci możliwość kwestionowania prawidłowości dokonanych w ten sposób ustaleń.
8. W przypadku uszkodzenia butli Zamawiający pokryje wszelkie poniesione przez Wykonawcę, koszty związane z doprowadzeniem zwróconej butli do stanu pełnej sprawności technicznej.
9. W przypadku zaginięcia butli lub jej uszkodzenia w sposób uniemożliwiający jej naprawę Wykonawca ma prawo żądać od Zamawiającego zapłaty jej równowartości w wysokości ceny odtworzeniowej butli według cennika Wykonawcy.

ODPOWIEDŹ: Tak, wyraża się zgodę - dodaje się proponowany paragraf do wzoru umowy.
Ostateczny wzór umowy będzie przygotowany po udzieleniu wszystkich odpowiedzi na pytania.


Dotyczy projektu umowy
Czy Zamawiający zgodzi się na wprowadzenie następujących modyfikacji?

§ 2.
1.Przedmiotem niniejszej umowy jest sprzedaż i dostawa przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego _______________________________ zgodnie z cenami oraz zakresem asortymentu wynikającymi ze złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia ______________ (dalej jako Przedmiot umowy) na podstawie zamówień jednostkowych składanych przez Zamawiającego sukcesywnie drogą telefoniczną, faxem lub e-mailem. W trakcie realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zamówień danego asortymentu w ilościach zgodnych ze swoim zapotrzebowaniem, do wartości ogólnej przedmiotu umowy otrzymanie zamówienia wino być potwierdzone przez Wykonawcę
Odpowiedź: NIE.

8.Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Przedmiotów umowy na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego znajdującego się w siedzibie Zamawiającego.
Odpowiedź: TAK.

§ 4.
2.Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej odpowiedniej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum 12 miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość dostawy Przedmiotów umowy z terminem ważności krótszym niż 12 m-cy od dnia dokonania dostawy, jednakże tylko w przypadku uprzedniego uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody od Zamawiającego.
Odpowiedź: TAK.
4.Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Przedmiotów umowy, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu. Otrzymanie reklamacji winno być potwierdzone przez Wykonawcę.
Odpowiedź: NIE.
§ 6.
1.Zapłata za zamówione i dostarczone Przedmioty umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT za zrealizowane zamówienie jednostkowe, po spełnieniu warunków, których mowa w § 2-4 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, wystawienia faktury przez Wykonawcę w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
Odpowiedź: NIE.
§ 7.
1. b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto netto Przedmiotów niezrealizowanej części umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy,. Odpowiedź: NIE.

3.Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
 5 % łącznej wartości brutto netto Przedmiotów niezrealizowanej części umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, Odpowiedź: NIE.
4.W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy oraz w trakcie rozpatrywania uzasadnionej reklamacji, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego pod warunkiem, że ceny zapłacone przez Zamawiającego nie odbiegają od średnich cen rynkowych. Odpowiedź: TAK
6.Uznane przez Wykonawcę za naliczone zasadnie kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 28 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty. Odpowiedź: NIE.
7.Wykonawca odpowiada jedynie za normalne następstwa swych działań lub zaniechań z wyłączeniem odpowiedzialności za szkody pośrednie lub utracone korzyści. Odpowiedź: TAK.
§ 9.
1.Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego. właściwy sąd powszechny. Odpowiedź: TAK.

Czy Zamawiający zgodzi się na wykreślenie z projektu umowy?
§ 7.
5.Kara umowna, o której mowa w ust. 1 lit. a) niniejszego paragrafu będzie naliczana do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną zawartą w ofercie Wykonawcy.

Odpowiedź: Nie, zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania zmiana do umowy.



Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia