Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Wykonanie robót w branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej w zakresie adaptacji bunkra dla SYMULATORA w Ośrodku Radioterapii w Kaliszu, zgodnie z „Projektem wykonawczym adaptacji pomieszczeń dla symulatora firmy Varian w budynku Ośrodka Radioterapii w Kaliszu” z grudnia 2014 r.

Numer zamówienia:

350/70/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

UMOWA po zmianach

UMOWA
na roboty budowlane nr 70/2015

Na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm) w dniu ...................................... pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii w Poznaniu ul. Garbary 15,
NIP: 778-13-42-057 ,REGON: 000291204; zwanym dalej Zamawiającym, reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych
dr Mirellę Śmigielską - Głównego księgowego
z jednej strony,
a
firmą …………………….
z siedzibą w …………………………………………………
NIP: ………………………. REGON: ……………………………..
zwaną dalej Wykonawcą, reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
z drugiej strony,
została zawarta umowa o roboty budowlane następującej treści:

§ 1.

1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego 70/2015 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.).
2. Umowa nie jest dotknięta wadami, o których mowa w art. 22 i 24 cytowanej ustawy.
3. Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
4. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 zgodnie z opisem zawartym w niniejszej umowie oraz zgodnie z:
a) warunkami technicznymi wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.),
b) wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy, a w przypadku ich braku z aktów prawnych wyszczególnionych w art. 30 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm).



§ 2.

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest: Wykonanie robót w branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej zgodnie z „Projektem wykonawczym adaptacji pomieszczeń dla symulatora firmy Varian w budynku Ośrodka Radioterapii w Kaliszu” z dnia 19.12.2014r.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określają: dokumentacja projektowa wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, oraz załączone do niniejszej umowy kosztorysy ofertowe Wykonawcy, uwzględniające zakres wykonania i zmiany w dokumentacji wykonawczej uzgodnione przez Strony.
1. Wykonawca oświadcza, że
a) zna i akceptuje warunki realizacji przedmiotu umowy, a w szczególności zapoznał się warunkami technicznymi i lokalizacją przedmiotu umowy oraz założeniami i oczekiwaniami Zamawiającego, co do standardu i jakości realizowanych robót budowlanych,
b) posiada odpowiednie umiejętności, kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem, materiałami oraz wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do profesjonalnego świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
c) zobowiązuje się do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy z należytą starannością wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującym się świadczeniem przedmiotowych usług,
2. Wykonawca może powierzyć wykonywanie części prac będących przedmiotem niniejszej umowy podwykonawcom, za uprzednią zgodą Zamawiającego. Zatrudnienie wskazanych przez Wykonawcę podwykonawców nie może w żaden sposób skutkować powiększeniem kwoty wynagrodzenia Wykonawcy ponad kwotę określoną w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
3. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawców, jak za działania lub zaniechania własne.
4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić właściwą koordynację robót powierzonych poszczególnym podwykonawcom.
5. Strony ustalają, iż w przypadku, gdyby Wykonawca naraził Zamawiającego na odpowiedzialność solidarną wobec Podwykonawców z powodu niezapłacenia podwykonawcom wymagalnych należności, wówczas Zamawiający uprawniony jest do dochodzenia od Wykonawcy naprawienia w całości poniesionej szkody ( w tym w szczególności zwrotu wynagrodzenia wypłaconego przez Zamawiającego Podwykonawcom).

§ 3.

1. Do obowiązków Zamawiającego należy:
a) Wprowadzenie Wykonawcy na obiekt objęty przedmiotem umowy i przekazanie
frontu robót w ciągu 7 dni od podpisania umowy.
b) Wskazanie i udostępnianie punktów poboru energii elektrycznej i wody do celów
objętych przedmiotem umowy.
c) Wyznaczenie inspektorów nadzoru inwestorskiego.
d) Dokonywanie odbiorów na zasadach określonych w § 6 niniejszej umowy

2. Do obowiązków Wykonawcy należy:
a. Wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z niniejsza umową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, a przede wszystkim prawem budowlanym, obowiązującymi przepisami bhp, Sanepid, p.poż, wiedzą techniczną, Polskimi Normami oraz wskazówkami i zaleceniami inspektorów nadzoru wyznaczonych przez Zamawiającego.
b. Prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy w zakresie umożliwiającym użytkowanie tych obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem.
c. Stosowanie przy realizacji przedmiotu umowy, jedynie wyrobów/materiałów budowlanych dopuszczonych do używania w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
d. Dostarczenie atestów, certyfikatów, świadectw jakości itp. na materiały i wyroby budowlane wykorzystywane przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy.

3. Ponadto, do obowiązków Wykonawcy należy:
a. Wykonanie robót budowlanych, objętych przedmiotem umowy w sposób nie naruszający interesów Zamawiającego i osób trzecich.
b. Zorganizowanie placu budowy oraz wszystkich elementów niezbędnych do właściwego wykonania robót. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować teren prowadzonych robót oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji robót budowlanych. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy – w zakresie wykorzystywanych pomieszczeń.
c. Utrzymanie w czasie realizacji robót porządku na terenie budowy, bieżące usuwanie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów przez składowiska i dokonanie stosownych opłat.
d. Współpraca ze służbami technicznymi Zamawiającego.
e. Przygotowanie wykonanych robót - do odbioru przez Zamawiającego.
f. Zgłoszenie robót do odbioru.
g. Przestrzeganie przepisów BHP, sanitarnych i przeciwpożarowych.
h. Zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami.
i. Zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych.
j. Likwidacja zaplecza własnego Wykonawcy oraz doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także – w razie korzystania – ulicy i sąsiedniej nieruchomości bezzwłocznie po zakończeniu prac.

§ 4.

1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy w następujących terminach:
- rozpoczęcie – w ciągu 7 dni od podpisania umowy,
- przygotowanie podłoża dla osadzenia ramy symulatora – do 16.10.2015 r.
- zakończenie całości robót – do 13.11.2015 r.
2. Terminy ustalone w ust. 1 ulegają przesunięciu w przypadku:
a) Przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego.
b) Działania siły wyższej mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót.
c) Wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności
3. W przedstawionych powyżej przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy wykonania przedmiotu umowy, z tym, że minimalny okres przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
4. Wielkopolskie Centrum Onkologii zwraca uwagę, iż Ośrodek Radioterapii w Kaliszu mieści się przy ulicy Kaszubskiej 12. Wszelkie dostawy materiałów i urządzeń związane z realizacją niniejszej umowy/zlecenia należy realizować wyłącznie przez wjazd na teren posesji od ul. Kaszubskiej (wjazd w ulicę Kaszubską z ulicy Warszawskiej).

§ 5.
1. Wykonawcy przysługuje od Zamawiającego wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia ustalone na podstawie kosztorysów ofertowych sporządzonych przez Wykonawcę oraz protokołu z negocjacji między Stronami, stanowiących integralną część niniejszej umowy, w wysokości:
Netto ……………………….. zł.
(słownie: ……………………………………………….),
Brutto ……………………….. zł.
(słownie: ………………………………………………………..),
w tym podatek VAT w wysokości na dzień podpisania niniejszej umowy 23% w kwocie ………………………….. zł. (słownie: ………………………..).
2. Wynagrodzenie określone w § 5 ust. 1 odpowiada zakresowi robót budowlanych, który jest niezbędny do wykonania całości przedmiotu zamówienia, a także zawiera wszystkie inne koszty związane z realizacją zamówienia w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy płatne będzie jednorazowo w całości po zrealizowaniu całości przedmiotu zamówienia, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT. Faktura wystawiona będzie po podpisaniu przez inspektorów nadzoru protokołu końcowego odbioru robót.
4. Wykonawca zobowiązuje się do naliczenia podatku VAT zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, stosując stawkę podatku VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawiania faktury.
5. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 5 ust. 1, płatne będzie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę na fakturze, w terminie 30 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu.
6. Za datę zapłaty przyjmuje się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
7. Na fakturach VAT wystawianych Zamawiającemu na podstawie niniejszej umowy Wykonawca umieści: nr niniejszej umowy, nr NIP Zamawiającego i Wykonawcy.
8. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.
9. W przypadku zmiany stawek urzędowych podatku VAT zmianie ulegnie wynagrodzenie umowne Wykonawcy – odpowiednio do tych zmian.

§ 6.
1. Przedmiotem odbioru końcowego jest wykonanie całości przedmiotu zamówienia objętego niniejszą umową – 100% zakresu rzeczowego przedmiotu umowy.
Na co najmniej 2 dni robocze przed dniem dokonania odbioru końcowego Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wszystkie dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu odbioru.
2. Odbiór końcowy podjęty zostanie przez komisję powołaną przez Zamawiającego, w terminie 5 dni od zakończenia wszystkich prac. Zakończenie czynności odbiorowych winno nastąpić najpóźniej 10 dnia licząc od dnia ich rozpoczęcia.
3. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszystkich wad, stwierdzonych w protokole odbioru, na własny koszt w terminie określonym w protokole.
4. Z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego na Zamawiającego przechodzi ryzyko uszkodzenia przedmiotu umowy.
5. Jeżeli w toku prowadzenia czynności związanych odbiorem końcowym zostanie stwierdzone, że przedmiot odbioru nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót lub ich wadliwego wykonania, to Zamawiający ma prawo odmówić dokonania odbioru z winy Wykonawcy.
6. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zadania zostaną stwierdzone wady:
6.1 nadające się do usunięcia, to Zamawiający może zażądać usunięcia wad wyznaczając odpowiedni termin. Fakt usunięcia wad zostanie stwierdzony protokolarnie . Terminem odbioru w takich sytuacjach będzie termin usunięcia wad określony w protokole usunięcia wad.
6.2 nie nadające się do usunięcia, to Zamawiający może :
a) jeżeli wady umożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej
b) jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem zażądać wykonania przedmiotu umowy po raz drugi, zachowując prawo do naliczania Wykonawcy zastrzeżonych kar umownych i odszkodowań za zwłokę na zasadach określonych w niniejszej umowie.
c) w przypadku nie wykonania w ustalonym terminie przedmiotu umowy po raz drugi Zamawiający odstąpi od umowy z winy Wykonawcy.

§ 7.
1. Wykonawca może powierzyć podwykonawcy wykonanie części zamówienia, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi oraz prace związane z rozmieszczeniem i instalacją w ramach dostawy.
2. Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się do zawarcia umów z
podwykonawcami:
1) w zakresie: robót budowlanych
2) w zakresie robót instalacji sanitarnych
3) w zakresie robót instalacji elektrycznych

3. Wykonawca odpowiada za działania podwykonawców jak za własne.
4. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty
budowlane, jest obowiązany w trakcie realizacji zamówienia, do przedłożenia
Zamawiającemu projektu tej umowy, a także projektu jej zmiany przy czym
podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.
5. Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy
przewidziany w umowie o podwykonawstwo wynosi 30 dni od dnia doręczenia
wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku,
potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy
dostawy, usługi lub roboty budowlanej.
6. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą jest wymagana zgoda
Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez
Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.
7. W przypadku zawarcia umowy podwykonawcy z dalszym podwykonawcą wymagana
jest zgoda Zamawiającego i Wykonawcy. W tym przypadku stosuje się odpowiednio
postanowienia ust. 5, zdanie 2.
8. Zamawiający zgłasza na piśmie zastrzeżenia do projektu umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą i do projektu jej zmiany lub sprzeciw do umowy o
podwykonawstwo i do jej zmiany w terminie 14 dni od dnia ich doręczenia w
przypadkach:
1) niespełnienia wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2) ustalenia terminu zapłaty wynagrodzenia dłuższego niż określony w ust. 5.
9. Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o
podwykonawstwo lub sprzeciwu do umowy o podwykonawstwo której przedmiotem są roboty budowlane w terminie o którym mowa w ust. 8 uważa się za akceptację projektu umowy przez Zamawiającego.
10. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca niniejszej umowy przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
11. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca niniejszej umowy przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000 zł.
12. Przepisy ust. 4-11 stosuje się do zmian tej umowy o podwykonawstwo.


§ 8
1. Wykonawca obowiązany jest informować Zamawiającego o wysokości wynagrodzenia
należnego podwykonawcom i o zapłatach dla podwykonawców, a wraz z fakturą za
wykonane roboty przedstawić Zamawiającemu kserokopie potwierdzonego przelewu
bankowego na kwotę należną podwykonawcom.
2. Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia
przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł
zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której
przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną Zamawiającemu
umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, wobec
których Zamawiający nie wyraził sprzeciwu, w przypadku uchylenia się od
obowiązku zapłaty odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego
podwykonawcę niniejszego zamówienia.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 2, dotyczy wyłącznie należności powstałych
po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, umowy o podwykonawstwo, której
przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu
poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której
przedmiotem są dostawy lub usługi.
4. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek,
należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.
5. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwi wykonawcy
zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty
wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 2
Zamawiający informuje o terminie zgłaszania uwag, nie krótszym niż 7 dni od dnia
doręczenia tej informacji.
6. W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w ust. 5, w terminie wskazanym przez
Zamawiającego, Zamawiający może:
1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu
podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty,
2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia
podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej
wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu,
któremu płatność się należy,
3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu
podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże
zasadność takiej zapłaty.
7. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu
podwykonawcy, o których mowa w ust. 2, Zamawiający potrąci kwotę wypłaconego
wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy. W takim przypadku
Wykonawca nie będzie domagał się zapłaty wynagrodzenia w części przekazanej
bezpośrednio podwykonawcy.
1. Konieczność trzykrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub
dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 2, lub konieczność dokonania
bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5 % wartości umowy w sprawie zamówienia
publicznego może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy w sprawie
zamówienia publicznego przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy.
9. Wykonawca w umowach z podwykonawcami, a podwykonawcy w umowach z dalszymi
podwykonawcami zobowiązani są zastrzec postanowienie, iż Zamawiający ma prawo
wglądu w dokumenty finansowe podwykonawców lub dalszych podwykonawców i
żądania przedstawienia na każde żądanie Zamawiającego dowodów zapłaty należnego
podwykonawcom wynagrodzenia.

§ 9.
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
a. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę lub przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca w wysokości 10 % wynagrodzenia netto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
b. Za zwłokę w oddaniu określonego w umowie przedmiotu odbioru, w wysokości 0,1 % wynagrodzenia netto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej umowy za każdy dzień zwłoki, jednakże nie więcej niż 10% wartości netto tego wynagrodzenia.
c. Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,2 % wartości przedmiotu odbioru ( zadania) za każdy dzień zwłoki, liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad, jednakże nie więcej niż 10% wartości wynagrodzenia netto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający w wysokości 1 % wynagrodzenia netto określonego w § 5 ust. 1 niniejszej umowy. za wyjątkiem wystąpienia okoliczności przewidzianych w art. 145 ustawy Prawa zamówień publicznych.
3. Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich zastrzeżonych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
4. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia wszelkich ewentualnych kar umownych przewidzianych niniejszą umową z należności Wykonawcy przysługujących mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
5. W przypadku uzgodnienia zmiany terminów realizacji wykonania przedmiotu umowy, kara umowna będzie liczona od nowych terminów.
6. Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów.
7. Zamawiający może usunąć, w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt, wady nieusunięte przez niego w wyznaczonym terminie.

§ 10.
1. Zamawiającemu przysługuje – i to w terminie 30 dni od powzięcia wiedzy o podstawie odstąpienia - prawo do odstąpienia od umowy w przypadku:
a. wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
b. nie przystąpienia do wykonywania robót budowlanych w terminie 30 dni od daty zawarcia niniejszej umowy pomimo pisemnego wezwania do rozpoczęcia robót budowlanych.
c. przerwy w wykonywaniu robót budowlanych trwającej dłużej niż jeden miesiąc, chyba że przerwa spowodowana jest okolicznościami, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
d. opóźnienia w wykonywaniu robót budowlanych w stosunku do uzgodnionego harmonogramu wynoszącego więcej niż trzy miesiące, chyba że opóźnienie spowodowane jest okolicznościami, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
e. ogłoszenia upadłości lub rozwiązania firmy Wykonawcy
f. gdy zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy powyżej kwoty 100.000 zł.

2. Wykonawcy przysługuje, i to w terminie 30 dni od powzięcia wiedzy o podstawie odstąpienia, prawo odstąpienia od umowy, jeżeli:
a. Zamawiający pozostaje w zwłoce z zapłatą jakiejkolwiek części wynagrodzenia przez okres co najmniej trzech miesięcy.
b. Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia bez uzasadnionej przyczyny podpisania protokołu odbioru robót.
c. Zamawiający pisemnie zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.
3. Odstąpienie od umowy winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki szczegółowe:
a. W terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku wg stanu na dzień odstąpienia.
b. Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, z której winy nastąpiło odstąpienie od umowy.
c. Wykonawca sporządzi wykaz tych materiałów, konstrukcji lub urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nieobjętych niniejszą umową, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego.
d. Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada.
e. Wykonawca niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od daty skutecznego odstąpienia od umowy, usunie z terenu budowy dostarczone przez niego lub wniesione urządzenia zaplecza.
5. Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności zobowiązany jest do:
a) Dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia.
b) Odkupienia materiałów, konstrukcji lub urządzeń określonych w ust. 4 lit. c, po cenach przedstawionych w kosztorysie ofertowym.
c) Przejęcie od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy.

§ 11.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu ______ miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty, o których mowa w § 2 umowy, licząc ich początek od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca udziela gwarancji za dostarczone urządzenia i wbudowane materiały na okres na jaki gwarancji udzielają producenci takich urządzeń czy materiałów, jednak na okres nie krótszy niż 24 miesiące od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
2. W ramach gwarancji i rękojmi, o których mowa w § 11 ust. 1 umowy - Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia bezpłatnie wszystkich wad fizycznych robót określonych w § 2 umowy, stwierdzonych w zakresie, za który odpowiada Wykonawca.
3. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie ustalonym przez Zamawiającego, i umożliwiającym z punktu widzenia technicznego usunięcie wad to Zamawiający może zlecić usunięcie wad osobie trzeciej. Udokumentowany koszt usunięcia wad przez osobę trzecią ponosi Wykonawca.
4. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej:
- w okresie realizacji umowy.
- w okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi.


§ 12.
1 Wykonawca zobowiązuje się do uregulowania należności za świadczone przez Zamawiającego usługi w zakresie zapewnienia możliwości korzystania z energii elektrycznej i wody dla celów budowy, socjalnych, itp. w kwocie ryczałtowej, uzgodnionej między Stronami w wysokości 3.000 zł za cały okres realizacji zamówienia.
2 W przypadku korzystania z innych usług Zamawiającego ich zakres i sposób rozliczenia będzie przedmiotem dodatkowego porozumienia.

§ 13.

1. Zamawiający, jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U.2014.1182 j.t, zwanej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbioru danych medycznych pacjentów Wielkopolskiego Centrum Onkologii.
2. Dane osobowe ze zbioru przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy.
3. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować czynności, o których mowa w art. 7 pkt 2) Ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
5. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
6. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy, których imienną listę przedstawia Wykonawca Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji (ABI) Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy.
7. Wykonawca zobowiązuje się do podania Zamawiającemu ewentualnej aktualizacji listy imiennej pracowników Wykonawcy.
8. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
9. Wykonawca zapewnia, że systemy, przy użyciu których będą przetwarzane dane osobowe spełniają wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
10. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje ABI Wykonawcy w postaci papierowej w dwóch egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej strony w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
11. Fakt wydania upoważnienia ABI Wykonawcy odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
12. Wykonawca oświadcza, że dostarczy Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy wystawione przez Wykonawcę: Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych podpisane przez pracowników Wykonawcy.
13. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy Wykonawca będzie zobligowany do dostarczenia dokumentów wymienionych w pkt. 10 dla nowo powołanych członków personelu.
14. Za zapoznanie z przepisami ochrony danych osobowych pracowników Wykonawcy odpowiada Wykonawca.
15. Zamawiający zezwala na zdalny dostęp Wykonawcy do systemu informatycznego o nazwie:


zgodnie z niniejszymi zasadami:
a) dostęp z użyciem szyfrowanego protokołu …………………………………………………. wyłącznie ze stałego(ych) adresu(ów) IP Wykonawcy
b) zestawienie połączenia będzie następowało po uzyskaniu zgody Działu Informatyki Zamawiającego, w celu uzyskania której Wykonawca każdorazowo będzie się zwracał w postaci elektronicznej na adres informatycy@wco.pl lub telefonicznie na numer 61/88 50 636, 61/88 50 869,
c) zestawienie połączeń będzie następowało w godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego tj. w dni robocze, od godz. 07:00 do 16:00, a po godzinach pracy automatycznie zamykane z zastrzeżeniem punktu d. niniejszego ustępu,
d) wykonanie połączenia zostanie każdorazowo odnotowane w dzienniku połączeń – Ewidencja zdalnych połączeń prowadzonym przez Dział Informatyki Zamawiającego,
e) w szczególnych przypadkach, jeżeli będą za tym przemawiały przesłanki merytoryczne, zestawienie połączenia będzie mogło nastąpić po godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego, przy czym każdorazowo w takich okolicznościach Strony uzgodnią szczegóły otwarcia i zamknięcia połączenia.
16. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez żądanie od Wykonawcy udzielenia pisemnych wyjaśnień lub jeżeli okażą się one niewystarczające, poprzez inspekcję lokalizacji, w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
17. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
18. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
19. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
20. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000 zł (pięć tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
21. Postanowienia niniejszego paragrafu obowiązują przez czas trwania umowy .


§ 14.

Strony wyznaczają swoich przedstawicieli w zakresie objętym przedmiotem niniejszej umowy – zamówienia:
1. Zamawiający - mgr inż. Tadeusz Krzymański – Kierownik Działu Inwestycji i Remontów.
2. Wykonawca: - …………………………………………


§ 15.

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy.
4. W szczególności Zamawiający dopuszcza:
a) Aktualizację danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej, zmianę osoby reprezentującej itp.,
b) Skrócenie terminu realizacji zamówienia,
c) Zmniejszenia zakresu robót stanowiących przedmiot umowy, w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodujących, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia lub rezygnację z wykonania części robót budowlanych oraz związane z tym zmniejszenie wartości umowy,
d) Zmianę zastosowanej technologii wykonania zamówienia na lepszą ( np. nowocześniejszą, mniej energochłonną), po zaakceptowaniu jej przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz osoby upoważnione przez Zamawiającego, pod warunkiem, że cena oferty nie ulegnie zmianie,
e) Wykonanie robót zamiennych, zgodnie z procedurami i wymogami zawartymi w przepisie art. 36a ustawy Prawo budowlane,
f) Zmiana parametrów urządzeń lub wyposażenia, wynikających z dostępności danych produktów na rynku, nie gorszych niż zaprojektowanych, po zaakceptowaniu jej przez osoby pełniące nadzór inwestorski oraz osoby upoważnione przez Zamawiającego pod warunkiem, że cena oferty nie ulegnie zmianie,
g) Zmianę terminów realizacji zamówienia z przyczyn wskazanych w § 4 ust. 2 niniejszej umowy,
h) Zmiana terminu może wystąpić wyłącznie o czas trwania i czas usunięcia skutków działania ww. czynników. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy może mieć miejsce jedynie w razie wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie realizacji przedmiotu umowy poprzez: przesunięcie w czasie spowodowane obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację przedmiotu umowy zgodnie z pierwotną wersją harmonogramu.
5. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

Zamawiający: Wykonawca:

_______________________ ________________________

« Powrót do szczegółów zamówienia