Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług telefonicznych – telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych oraz Internetu mobilnego.

Numer zamówienia:

350/86/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 16.10.2015r

EZ/350/86/2015/1165


Wg rozdzielnika




Dot. przetargu nieograniczonego nr 350/86/2015 na:
Świadczenie usług telefonicznych – telefonii komórkowej wraz z dostawą nowych aparatów telefonicznych oraz Internetu mobilnego.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły pytania do wymienionego wyżej przetargu , na które udzielono następujących odpowiedzi:

Pytanie 1 III.8.
g. blokada połączeń z numerami specjalnymi – tzn. taryfikowanymi wg cen wyższych niż
standardowa opłata za połączenia biznesowe,
Prosimy o modyfikację tego zapisu i doprecyzowanie go w następującą treść
„g. blokada połączeń „premium rate” oraz do płatnych infolinii”

Odp. Zamawiający zmienia treść punktu III.3 g , który otrzymuje brzmienie:
„g. blokada połączeń na numery specjalne, infolinie i numery dodatkowo płatne.

Zmianie ulega treść umowy w §3 ust. 7 pkt.c, który otrzymuje brzmienie „ - blokada połączeń na numery specjalne, infolinie i numery dodatkowo płatne.

Pytanie 2
13. Określenia jednej stawki za minutę połączenia w zależności od kierowania połączeń:
1) do wszystkich sieci, 2) w ramach sieci firmowej.
Czy Zamawiający zgodzi się na takie doprecyzowanie SIWZ, w taki sposób, że jedna stawka nie dotyczy połączeń na Infolinie i numery o podwyższonej opłacie?
W uzasadnieniu informuję, że taryfikacja połączeń na numery specjalne, infolinie i numery dodatkowo płatne, tzw. premium.
Odp. Zamawiający modyfikuje zapis SIWZ pkt.III.3.13, który otrzymuje brzmienie:
„13. Określenia jednej stawki za minutę połączenia w zależności od kierowania połączeń:
1) do wszystkich sieci, 2) w ramach sieci firmowej.
Za wyjątkiem połączeń na numery specjalne, infolinie i numery dodatkowo płatne.

Oraz modyfikuje zapis umowy w §3 ust. 7 pkt. f na poniższy:
f.określenia jednej stawki za minutę połączenia w zależności od kierowania połączeń: 1) do wszystkich sieci, 2) w ramach sieci firmowej, za wyjątkiem połączeń na numery specjalne, infolinie i numery dodatkowo płatne - zgodnie z zasadami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

Pytanie 3
14. Taryfikowania czasu połączeń w cyklu, co 1 sekundę począwszy od pierwszej sekundy, bez opłat za inicjowanie połączeń dotyczy wyłącznie połączeń głosowych krajowych.
Wnosimy o doprecyzowanie iż naliczanie sekundowe dotyczy połączeń krajowych z wyłączeniem połączeń na numery specjalne, skrócone, infolinie, serwisy informacyjne, Premium Rate
Odp. Zamawiający modyfikuje treść SIWZ. Pkt. III.3.14 otrzymuje brzmienie: „Taryfikowania czasu połączeń w cyklu, co 1 sekundę począwszy od pierwszej sekundy, bez opłat za inicjowanie połączeń dotyczy wyłącznie połączeń głosowych krajowych z wyłączeniem połączeń na numery specjalne, skrócone, infolinie, serwisy informacyjne.

Oraz modyfikuje zapis umowy w §3 ust. 7 pkt. g na poniższy:
g. Taryfikowania czasu połączeń w cyklu, co 1 sekundę począwszy od pierwszej sekundy, bez opłat za inicjowanie połączeń dotyczy wyłącznie połączeń głosowych krajowych z wyłączeniem połączeń na numery specjalne, skrócone, infolinie, serwisy informacyjne.


Pytanie 4
UMOWA
§4.12. Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu:
b. niezwłoczny przyjazd przedstawiciela Wykonawcy do siedziby Zamawiającego po powiadomieniu Wykonawcy o awarii lub uszkodzeniu telefonu telefonicznie, za pomocą faksu lub poczty elektronicznej, w celu zbadania Telefonu, stwierdzenia zaistniałej awarii lub uszkodzenia oraz odebrania Telefonu w celu dokonania naprawy gwarancyjnej, przy czym przyjazd ten nastąpić musi nie później niż do godziny 14 następnego dnia roboczego po dokonaniu powiadomienia.,


- Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający zgodzi się zmienić czas reakcji serwisu na 48 godzin roboczych od telefonicznego zgłoszenia, które ma odbywać się powinno w godzinach od 8-16 na Infolinię Wykonawcy? Takie czasy gwarantują serwisy, renomowanych marek telefonów, z którym współpracuje Wykonawca i żaden inny operator nie może zagwarantować innych czasów reakcji.

Odp. Zamawiający zmienia treść umowy. Nowe brzmienie otrzymuje par.4.12 „Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia Zamawiającemu:
b. niezwłoczny przyjazd przedstawiciela Wykonawcy do siedziby Zamawiającego po powiadomieniu Wykonawcy o awarii lub uszkodzeniu Telefonu telefonicznie, za pomocą faksu lub poczty elektronicznej, w celu zbadania Telefonu, stwierdzenia zaistniałej awarii lub uszkodzenia oraz odebrania Telefonu w celu dokonania naprawy gwarancyjnej, przy czym przyjazd ten nastąpić musi nie później niż 48 godzin w dni robocze od momentu powiadomienia.”

Pytanie 5
Zwracamy się z prośbą o rezygnację z przesyłania zgłoszeń awarii sprzętu e-mailem/faxem. Wykonawca w e-mailu/faxie może nie otrzymać wystarczającej ilości informacji aby mógł ustalić źródło problemu a to może znacznie wydłużyć czas realizacji zgłoszenia. Tylko zgłoszenie na Infolinię i odpowiedź na pytania zadane przez Doradcę umożliwią ustalenie źródła problemu. Tak wykonawcy jak i zamawiającemu powinno zależeć na szybkim usunięciu awarii a nie na samym naliczaniu kar umownych.
Odp. Zamawiający nie rezygnuje z takiego zapisu, ponieważ musi posiadać dowód zgłoszenia awarii sprzętu.

Pytanie 6
§5. 4. Zapłata ceny za sprzedane i dostarczone Telefony nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze.
Oraz

8. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu płatne będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze.


Wykonawca zwraca uwagę, że zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4 ustawy o VAT obowiązek podatkowy za dostawę usług telekomunikacyjnych powstaje w momencie wystawienia faktury dokumentującej dostawę tego typu usługi, nie później jednak niż z upływem terminu płatności, z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych.
Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty doręczenia faktury do Zamawiającego uniemożliwia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego, a ponadto ze względu na właściwości systemu rozliczeniowego Wykonawcy, poważnieutrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT. W związku z powyższym zwracamy się z pytaniem, czyZamawiający dopuszcza możliwość modyfikacji treści tego zapisu w taki sposób, żeby termin płatności określony był na np. 30 dni (albo i więcej) od daty wystawienia faktury

Odp. Zamawiający modyfikuje zapisy w §5. 4. I 8 umowy oraz w formularzu ofertowym w poniższy sposób:
Umowa §5. 4:
4. Zapłata ceny za sprzedane i dostarczone Telefony nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia wystawienia faktury, pod warunkiem złożenia jej w siedzibie zamawiającego w ciągu 7 dni od daty wystawienia, w przeciwnym razie zapłata nastąpi w terminie 30 dni licząc od daty otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze.

Umowa §5. 8:
8. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu płatne będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, w terminie 30 dni od dnia wystawienia faktury, pod warunkiem złożenia jej w siedzibie zamawiającego w ciągu 7 dni od daty wystawienia, w przeciwnym razie zapłata nastąpi w terminie 30 dni licząc od daty otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze.

Formularz ofertowy pkt. 13:
13. Oświadczam/y/, że akceptujemy 30 dniowy termin zapłaty, liczony od daty wystawienia faktury, pod warunkiem złożenia jej w siedzibie zamawiającego w terminie 7 dni od daty wystawienia, w przeciwnym razie zapłata nastąpi w terminie 30 dni licząc od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury, stwierdzającej wykonanie danej usługi lub dostawy w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.

Pytanie 7
§ 9 ust. 1 lit. b i c, § 9 ust. 4, załącznika nr 6 do SIWZ. Prosimy o zmianę zapisów. Informujemy, że możliwe jest odstąpienia uregulowanego w art. 145 ust. 1 Ustawy (tj. nieprzewidziana zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym).
Odp. Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Przywołany w pytaniu art. 145 ust. 1 ustawy Pzp dotyczy innych przesłanek rozwiązania umowy i nie dotyczy odstąpienia od umowy z powodów wynikających z realizacji umowy przez Wykonawcę.

Pytanie 8
Umowa par 3 ust 7.f
Jak Wykonawca ma podać jedną stawkę za połączenia, gdy Zamawiający wymaga różnych taryf – w jednej z nich minuta krajowa ma kosztować 0 zł (połączenia bezlimitowe), a w drugie minuty mają być wyceniane? Czy jedna stawka ma obejmować wszystkie taryfy, czy tylko taryfę nr 2?
Odp. Powyższe dookreślone jest w formularzu ofertowym, załącznik nr 1 do siwz.





Pytanie 9
Umowa par 3 ust 7.i
Opłata Miesięczna 1 – niemożliwe technicznie jest ograniczenie kwoty na transmisję danych w roamingu z dwóch powodów – rozliczanie połączeń pomiędzy operatorami odbywa się z opóźnieniem (do 30 dni) przez co Wykonawca nie może zagwarantować, że kwota widoczna dziś na rachunku, nie okaże się znacznie większą, gdy spłyną billingi od operatorów z innych krajów gdzie dany numer przebywał i korzystał z ich sieci. Zatem Informacja SMS o osiągnięciu danej kwoty nie będzie wiążąca. Drugi powód to fakt, iż od sumy połączeń w roamingu zliczają się oprócz transmisji danych również połączenia głosowe, SMS, MMS i inne usługi – nie można zatem tylko transmisji danych traktować oddzielnie. Osiągnięta kwota będzie sumą wszystkich połączeń jakie dany numer wygenerował w roamingu. Wnosimy o określenie pakietów danych jakie Zamawiający chciałby uruchomić na tych numerach ( do wykorzystania w roamingu np. w UE) co Wykonawca wyceni i umożliwi włączanie na określonych numerach – będzie to znacznie korzystniejsze dla Zamawiającego finansowo.
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy siwz.

Pytanie 10
Umowa par 5 ust 6
Uprzejmie informuję, że Wykonawca wystawiając fakturę za usługi telekomunikacyjne za dany okres rozliczeniowy uwzględnia w niej koszty wykonanych w tym okresie rozliczeniowym połączeń np. telefonicznych, a więc mamy do czynienia z opłacaniem z dołu. Natomiast abonament za usługi telekomunikacyjne jest opłacany z góry. Wyżej wymieniony sposób rozliczania jest zgodny z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne, mającą bezsprzeczne zastosowanie do przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego.
W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy dopuszcza wystawianie przez Wykonawcę faktury VAT w sposób przedstawiony powyżej, a więc abonament za usługi telekomunikacyjne opłacany z góry, a ewentualne koszty wykonanych połączeń telekomunikacyjnych opłacane z dołu, zgodnie ze złożoną ofertą przetargową ?
Odp. W powołanym punkcie par 5 zamawiający wskazał, iż
6. Miesięczne wynagrodzenie Wykonawcy za świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie połączeń głosowych, będzie składało się z kosztów:
opłat miesięcznych (abonamentowych) i faktycznie wykonywanych połączeń, według stawek określonych w ofercie Wykonawcy złożonej w dniu ………….. 2015 roku, stanowiącej załącznik do niniejszej umowy.
Przez co należy rozumieć że abonamenty za usługi telekomunikacyjne opłacane są z góry, natomiast koszty wykonanych w tym okresie rozliczeniowym połączeń np. telefonicznych opłacane z dołu, zgodnie ze stawkami zaproponowanymi w ofercie przetargowej

Pytanie 11
Pkt. III ppkt. 3 pkt 2 SIWZ oraz Par 3 ust 1 Załącznika nr 6 do Specyfikacji - Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby przeniesienie dotychczas posiadanych przez Zamawiającego numerów telefonicznych nastąpiło w trybie przewidzianym przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych?
Odp. TAK.

Pytanie 12
Pkt. III ppkt. 3 pkt 3 SIWZ oraz Pkt. 8 Załącznika nr 1 do specyfikacji oraz Par 4 ust.2 Załącznika nr 6 do Specyfikacji –Wykonawca wnosi o potwierdzenie , że aparaty telefoniczne zostaną dostarczone przed uruchomieniem usługi ale po podpisaniu umowy.
Odp. TAK.

Pytanie 13
W związku z tym, że część towarów objętych zamówieniem jest wymieniona w Załączniku 11 w poz. 28a-28c do ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2011. 177.1054 ze zm.) dla dostawy których ma zastosowanie procedura odwrotnego obciążenia, zgodnie z którą to Zamawiający



ma obowiązek rozliczenia podatku VAT, w jaki sposób w ofercie cenowej należy oznaczyć, iż sprzedaż odbywa się z zastosowaniem ww. procedury ?

Odp. Zamawiający uwzględniając powyższe dokonał modyfikacji Formularza ofertowego w tabeli B, tj.:
B. Cena aparatów telefonicznych oraz modemów

Cena netto (1 szt.) VAT Cena brutto (1 szt.) Podać czy powstaje zobowiązanie podatkowe u zamawiającego
TAK lub NIE *
(1) (2) (3) (4) (5)
Telefon aktywowany w ramach opłaty abonamentowej 1 –
(6 aparatów)
Telefon aktywowany w ramach opłaty abonamentowej 2 – (51 aparaty)
Modem aktywny w ramach opłaty abonamentowej 4

*Ma zastosowanie jeżeli łączna wartość tych towarów w ramach jednolitej gospodarczo transakcji obejmującej te towary, bez kwoty podatku, przekracza kwotę 20 000zł.
Łączny koszt dostawy 57 telefonów oraz 1 modemu za cenę ofertową brutto .................... PLN (słownie ……. PLN, tj. za cenę ofertowa netto ……… PLN + podatek VAT (…%), w kwocie …… PLN,
w tym cena za:
 57 telefonów brutto ……. PLN,
 1 modem brutto ………….PLN.



Pytanie 14
Pkt 6 Załącznika nr 1 do specyfikacji – Wykonawca wnosi, aby dostarczony sprzęt był objęty gwarancją producenta na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej, zaś Wykonawca ponosił odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Odp. Nie, Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany. Zamawiający w §4 ust. 15 określił zasady gwarancji udzielanej przez Wykonawcę,

Pytanie 15
Pkt. 13 Załącznika nr 1 do specyfikacji oraz Par. 5 ust. 4 i 8 Załącznika nr 6 do specyfikacji– Wykonawca wnosi aby regulowanie należności następowało na konto bankowe Wykonawcy w terminie 30 dni od daty wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT, przy czym Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia faktury w ciągu 7 dni od daty jej wystawienia.
Odp. Zamawiający modyfikuje zapisy w §5. 4. I 8 umowy oraz w formularzu ofertowym zgodnie z informacja zawarta w odpowiedzi na pytanie 6.


Pytanie 16
Wykonawca wnosi o modyfikację Par. 9 ust. 2 Załącznika nr 6 do Specyfikacji w taki sposób, że Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przekraczającego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody z wyłączeniem utraconych korzyści.
Odp. Nie. Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego.
Pytanie 17
Par. 9 ust. 3 Załącznika nr 6 do Specyfikacji- Wykonawca wnosi aby zapłata kar umownych nastąpiła w ciągu 14 dni od dnia wystawienia przez Zamawiającego noty obciążeniowej – potrącenie kar z wynagrodzenia Wykonawcy nie daje możliwości weryfikacji zasadności i poprawności naliczenia tych kar. Ponadto wskazać należy, że kara umowna powinna przysługiwać Zamawiającemu tylko i wyłącznie w przypadku, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania nastąpiło z winy Wykonawcy, co w praktyce oznacza konieczność istnienia procedury, w toku której Strony mają możliwość zaprezentowania swoich stanowisk. Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego (sygn. Akt II CR 419/67): „(…)jeżeli wykonanie lub nienależyte wykonanie danego zobowiązania jest następstwem okoliczności, za które strona zobowiązana nie ponosi odpowiedzialności (art. 471 k.c.), kary umownej nie nalicza się. Stąd naliczenie kar umownych przewidzianych w umowie powinno być poprzedzone przeprowadzeniem stosownego postępowania reklamacyjnego mającego na celu umożliwienie Wykonawcy niezwłoczne usunięcie uchybień w wykonaniu umowy oraz ustalenie istnienia przesłanek naliczenia kar umownych.
Odp. Nie, zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia kar - o ile Wykonawca będzie kwestionował zasady naliczenia kar, przysługują mu określone środki prawne.
Pytanie 18
Wykonawca wnosi o modyfikację zapisów w Par. 9 ust. 4 Załącznika nr 6 do Specyfikacji – wnosimy o zdefiniowanie pojęcia rażącego naruszenia postanowień umowy i umów jednostkowych, które uprawnia do rozwiązania umowy.
Odp. W przypadku nie wywiązywania się z postanowień umowy pod warunkiem uprzedniego wezwania wykonawcy do zaprzestania naruszeń i wyznaczenia mu dodatkowego 7 dniowego terminu na ich naprawę.
Pytanie 19
Wykonawca wnosi o dodanie do umowy w sprawie zamówienia załącznika w postaci regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych wykonawcy, który będzie miał zastosowanie do świadczenia usług przez wykonawcę, w zakresie niesprzecznym z umową ? Obowiązek doręczenia takiego regulaminu abonentowi/zamawiającemu przez wykonawcę / operatora wynika z przepisów ustawy prawo telekomunikacyjne.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę i dopisuje w siwz pkt. III. 21 nowy pkt. c, w pkt. VII nowy ppkt. 6 oraz w umowie informacje dot. regulaminu usług telekomunikacyjnych.
W pkt. III pkt. 21 siwz
21. Ponadto Zamawiający wymaga by:
a. Wszystkie jednostkowe umowy podlegały rozwiązaniu z dniem zakończenia Umowy
Wiodącej tj. do dnia 15 stycznia 2018 r.
b. Ceny pozostałych usług, w tym przede wszystkim: smsów, mmsów, przesyłu i odbioru danych, połączeń międzynarodowych w eurotaryfie oraz innych usług niewyspecyfikowanych w SIWZ nie były wyższe od cen ujętych w standardowym cenniku biznesowym obowiązującym na dzień składania ofert. Wraz z ofertą należy przedłożyć ww. cennik.
c. Dostarczenie wraz z umową regulaminu usług telekomunikacyjnych, który będzie miał zastosowanie do świadczenia usług przez wykonawcę w zakresie niesprzecznym z umową.
Dopisuje się w pkt. VII nowy pkt. 6 siwz o treści:
6 Regulamin usług telekomunikacyjnych obowiązujący na dzień składania ofert

Oraz nowy ust. 16 w par. 4 o treści
16. W trakcie realizacji umowy obowiązuje regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych Wykonawcy w zakresie niesprzecznym z niniejsza umową. Regulamin stanowi załącznik do umowy.

W załączeniu zmodyfikowane: projekt umowy oraz formularz ofertowy obowiązujący przy składaniu ofert.
W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania i koniecznością dokonania zmian w ogłoszeniu o zamówieniu przesuwa się termin składania i otwarcia ofert z dnia 19.10.2015r na dzień 26.10.2015r – składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert o godz. 11.00


Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia