Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników, materiałów kontrolnych i materiałów zużywalnych do badań z zakresu serologii transfuzjologicznej wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzenia ww badań i systemu back-up.

Numer zamówienia:

350/111/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

Wybór ofert

Poznań, dnia 2016-03-18
EZ/350/111/2015/292


Wg rozdzielnika

Wybór ofert
DOTYCZY przetargu nieograniczonego nr 111/2015 na zakup i dostawę odczynników, materiałów kontrolnych i materiałów zużywalnych do badań z zakresu serologii transfuzjologicznej wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzenia ww badań i systemu back-up.


Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu uprzejmie informuje, że podany w tytule przetarg został rozstrzygnięty na mocy art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r (Dz. U. z 2013 r. , poz. 907 z późn. zm).

Do realizacji zamówienia została wybrana oferta Wykonawcy, spełniająca warunki siwz:

Oferta nr 1
DiaSorin Poland Sp. z o.o.
Ul. Jutrzenki 137a
02-231 Warszawa
za cenę 924 834,00zł. netto i 1 006 597,47zł. brutto.

Złożono jedna ofertę nie podlegającą odrzuceniu ; oferta uzyskała max ilość 100 pkt., przy kryteriach oceny ofert: cena 90%. – 90 pkt, termin dostawy 10% – 10 pkt.

Oferty złożyli wykonawcy
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Cena Ilość uzyskanych
punktów przy kryterium oceny ofert :
-cena -90%
Ocena techniczna – 10%
1 DiaSorin Poland Sp. z o.o.
Ul. Jutrzenki 137a
02-231 Warszawa
924 034,00zł. netto
1 006 597,47zł. brutto
100 pkt.
2 DiaHem AG Diagnostic Products
Ul. Schlosserstrasse 4
CH-8180 Bulach 798 346,00zł. netto
870 753,18zł. brutto
odrzucona

W niniejszym przetargu oferta wykonawcy DiaHem AG Diagnostic Products podlega odrzuceniu na mocy art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp – zamawiający odrzuca ofertę jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

UZASADNIENIE
Zamawiający działając z mocy art. 87 ust. 1 ustawy Pzp, zwrócił się do wykonawcy o wyjaśnienie treści oferty złożonej w niniejszym postępowaniu i otrzymał odpowiedzi, które nie potwierdziły spełnienia wymogów zawartych w poz. 5 i 15 załącznika nr 9; nie zapewniono również odpowiedniej ilości elementów niezbędnych do wykonania badań z zakresu serologii transfuzjologicznej tj. kart(kolumn) oraz etykiet do znakowania prób badanych.

1.Wyjaśnienie Wykonawcy odnośnie pozycji 5:
Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy o wyjaśnienie treści oferty i nie otrzymał wyjaśnienia w kwestii zawartej w pytaniu zamawiającego, tj.: Zamawiający wymaga analizatora, który umożliwia uzyskanie wyniku w trybie „cito”, w czasie nie dłuższym niż 25 minut, z możliwością wcześniejszego podglądu wyników (maksymalnie do 10 minut) antygenów grupy krwi z układu AB0 i Rh”. W odpowiedzi wykonawca odniósł się do treści oferty na stronach 54 -64, z których nie wynika, że spełniony został ten warunek.
Na stronie 62 oferty „Optymalizacja Wydajności” podano cyt. „Krótszy czas uzyskania wyników próbek pilnych STAT” ale w ofercie brak potwierdzenia spełnienia warunku podanego w odpowiedziach na pytania z dnia 04.02.2016r. tj. cyt: „… uzyskanie wyniku w trybie „cito”, w czasie nie dłuższym niż 25 minut, z możliwością wcześniejszego podglądu wyników (maksymalnie do 10 minut) antygenów grupy krwi z układu AB0 i Rh…”
2. Wyjaśnienia wykonawcy odnośnie pozycji 15:
Brak potwierdzenia wymogu zawartego w poz. 15 Możliwość jednoczesnego wykonania badania z krwi pełnej i z przygotowanej poza układem analizatora zawiesiny roboczej krwinek czerwonych.
W odpowiedzi wykonawca podał, że przy użyciu zaproponowanego przez nich aparatu, próbka przygotowywana poza pokładem analizatora podlega zwirowaniu.
Wirowanie próbki poza analizatorem może powodować zmniejszenie objętości krwinek czerwonych do poziomu, który uniemożliwia wykonanie badania. Dlatego zamawiający żąda możliwości wykonania badania z zawiesiny roboczej krwinek czerwonych co umożliwia wykonanie badania próbek o małej objętości oraz próbek kontrolnych. Wirowanie może poza tym spowodować dodatkową utratę ilości krwinek czerwonych. Materiał ze zwirowaną objętością krwinek czerwonych z definicji nie jest już zawiesiną. Wobec powyższego oferta wykonawcy nie spełnia wymogu zawartego w poz. 15 załącznika 9.
3. Wykonawca firma DiaHem nie zapewnił odpowiedniej ilości elementów niezbędnych do wykonania badań z zakresu serologii transfuzjologicznej w postaci kart (kolumn) do badań przeciwciał czerwonokrwinkowych w PTA oraz prób zgodności serologicznej pomiędzy biorcą i dawcą (dawcami), oraz etykiet do znakowania prób badanych, co potwierdził w wyjaśnieniach do złożonej oferty z dnia 08.03.2016r. oraz z dnia 09.03.2016r.
Zamawiający nie podziela opinii Wykonawcy, że przy wyliczeniu kart (kolumn) oraz etykiet zaszła omyłka, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp i nie powoduje ona istotnych zmian w treści oferty. Zamawiający nie może potraktować tej omyłki jako innej omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty. Poprawienie nieprawidłowości występującej w ofercie na podstawie art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp uzależnione jest od spełnienia dwóch przesłanek - za opinią Urzędu Zamówień Publicznych:
Po pierwsze zauważona niezgodność musi mieć charakter omyłki, a nie celowego działania wykonawcy polegającego na świadomym złożeniu oświadczenia woli o określonej treści; jak wskazał Sąd Okręgowy w Krakowie: „art. 87 ust. 2 pkt. 3 pzp wprowadzony w celu uniknięcia licznych niegdyś przypadków odrzucenia ofert z powodu błahych pomyłek, dopuszcza poprawienie niedopatrzeń, błędów niezamierzonych, opuszczeń, drobnych równic itp. Lecz wszystkie te zmiany muszą mieścić się w pojęciu „omyłki”. Z założenia zatem umyślne zastosowanie w ofercie materiału całkowicie odmiennego od projektu nie może być traktowane jako omyłka w tym sensie, który nadaje jej przepis art. 87 Pzp.”
Po drugie poprawienie niezgodności nie spowoduje istotnych zmian w treści oferty.
W przypadku wykonawcy DiaHem błąd w liczbie podanych kart(kolumn) oraz etykiet do znakowania prób badanych nie spełnia podanych wyżej przesłanek, zatem zamawiający nie ma podstaw do potraktowania tego błędu jako innej omyłki, którą można poprawić zgodnie z art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp.
W związku z powyższym oferta podlega odrzuceniu na mocy art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp - zamawiający odrzuca ofertę jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia


Dziękujemy za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.

Wykonawcę, wybranej oferty prosimy o przygotowanie umowy wg wzoru załączonego do niniejszego pisma. Umowa dostępna jest również w formie elektronicznej – ew. prośbę proszę wysłać na adres zaopatrzenie@wco.pl.


W związku z tym na mocy art. 94 ust. 1 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych wyznacza się termin podpisania umowy na dzień 30.03.2016r

Dziękujemy za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.


Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna












Korzystając z uprawnień wynikających z art. 27 ust. 2 i art. 94 ust.1 pkt.1 ustawy Pzp prosimy o potwierdzenie otrzymania niniejszego pisma dotyczącego sprawy 350/111/2015 na nr faxu 61/ 88 50 698


Data ............................ Pieczątka i odpis…………………………………

« Powrót do szczegółów zamówienia