Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników, materiałów kontrolnych i materiałów zużywalnych do badań z zakresu serologii transfuzjologicznej wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzenia ww badań i systemu back-up.

Numer zamówienia:

350/111/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 04.02.2016r
EZ/350/111/2015/ 130

Wg rozdzielnika


DOTYCZY PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO nr 111/2015.
Zakup i dostawa odczynników, materiałów kontrolnych i materiałów zużywalnych do badań z zakresu serologii transfuzjologicznej wraz z dzierżawą aparatu do przeprowadzenia ww badań i systemu back-up.

Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, że wpłynęły pytania do ww przetargu na które zamawiający
1. Dotyczy rozdziału IV SIWZ – Termin wykonania zamówienia.
Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na oddanie aparatu w dzierżawę w terminie do 4 tygodni od daty zawarcia umowy?
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na oddanie aparatu w dzierżawę w terminie do 4 tygodni od daty zawarcia umowy.

2. Dotyczy Załącznika nr 2 - Formularz cenowy.
Pytanie: Czy w związku z brakiem wymagań dotyczących oznaczeń antygenu DVI (+) u dawców, Zamawiający dopuści zaoferowanie karty/kasety z odczynnikiem anty-D nie wykrywającym odmiany DVI?
W załączeniu oficjalne stanowisko Instytutu Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie dotyczące interpretacji obowiązujących przepisów.
Odp. Zamawiający dopuści zaoferowanie karty/kasety z odczynnikiem anty-D, nie wykrywającym odmiany antygenu D VI.

3. Dotyczy Załącznika nr 2 - Formularz cenowy.
Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający wymaga zaoferowania oprócz materiału kontrolnego również odczynników, kart/kaset i materiałów zużywalnych potrzebnych do wykonania badań kontrolnych? Prosimy również o potwierdzenie, że codzienna kontrola jakości będzie prowadzona zgodnie z przepisami IHiT.
Odp. Zamawiający wymaga zaoferowania oprócz materiałów kontrolnych takiej ilości odczynników; kart/kaset, materiałów zużywalnych, która będzie potrzebna do wykonania codziennej kontroli wewnątrzlaboratoryjnej, zgodnej z zaleceniami IHiT. Jednocześnie Zamawiający informuje, że 2% deklarowanych badań wykona przy użyciu systemu back-up.

4. Dotyczy Załącznika nr 2 - Formularz cenowy.
Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający wymaga zaoferowania materiałów powszechnie dostępnych takich jak sól fizjologiczna i woda destylowana?
Odp. Zamawiający dopuszcza zaoferowania materiałów powszechnie dostępnych takich jak sól fizjologiczna czy woda destylowana.

5. Dotyczy – Załącznik nr 9 do SIWZ. Opis parametrów technicznych analizatora, punkt 5. Pytanie: Zważywszy na tryb pracy Laboratorium Zamawiającego obejmujący liczne oznaczenia próbek „cito”, prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający wymaga analizatora dającego możliwość otrzymania wyniku oznaczenia grupy krwi z przeciwciałami w czasie nie dłuższym niż 25 minut z możliwością podglądu wyników antygenów grupowych po czasie nie dłuższym niż 10 minut od rozpoczęcia badania?
Odp. Zamawiający wymaga analizatora, który umożliwia uzyskanie wyniku w trybie „cito”, w czasie nie dłuższym niż 25 minut, z możliwością wcześniejszego podglądu wyników (maksymalnie do 10 minut) antygenów grupy krwi z układu AB0 i Rh.

6. Dotyczy – Załącznik nr 9 do SIWZ. Opis parametrów technicznych analizatora, punkt 8. Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie analizatora o wydajności minimalnej 230 testów (mikrokolumn) na godzinę, co zważywszy na podaną w SIWZ liczbę badań w zupełności pokrywa zapotrzebowanie Zamawiającego?
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie analizatora o wydajności minimalnej 230 testów (mikrokolumn) na godzinę.

7. Dotyczy – Załącznik nr 9 do SIWZ. Opis parametrów technicznych analizatora, punkt 11. Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający oczekuje analizatora otwierającego kasety/karty przy pomocy dedykowanych dziurkaczy eliminujących błąd przeniesienia pomiędzy kartami/kasetami?
Odp. Zamawiający oczekuje analizatora, w którym zastosowano system otwierający kasety/karty przy użyciu dziurkaczy, które eliminują błąd przeniesienia pomiędzy kartami/kasetami.

8. Dotyczy – Załącznik nr 9 do SIWZ. Opis parametrów technicznych analizatora, punkt 14. Pytanie: Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby pipeta do systemu back-up oraz materiał do codziennej kontroli jakości, stanowiące zwalidowane elementy systemu pochodziły od innego producenta?
Odp. Zamawiający wyraża zgodę aby pipeta do systemu back-up oraz materiał do codziennej kontroli jakości pochodziły od innego producenta pod warunkiem przeprowadzenia corocznej walidacji pipety i zagwarantowania odpowiedniej ilości materiału kontrolnego.
9. Dotyczy – Załącznik nr 9 do SIWZ. Opis parametrów technicznych analizatora, punkt 16. Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający oczekuje analizatora posiadającego oprogramowanie w języku polskim umożliwiające odczyt i archiwizację dwustronnego obrazu kasety z nasileniem reakcji w postaci kolorowych zdjęć?

Odp. Zamawiający oczekuje analizatora posiadającego oprogramowanie w języku polskim, umożliwiające archiwizację i odczyt dwustronny kart/kaset z nasileniem reakcji w postaci kolorowych fotografii.

10. Dotyczy – Załącznik nr 9 do SIWZ. Parametry oceniane, punkt 4.
Pytanie: Prosimy o doprecyzowanie, czy Zamawiający zaakceptuje rozwiązanie w którym automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa jest wykonywane przez system komputerowy zintegrowany z analizatorem?
Odp. Zamawiający akceptuje automatyczne wykonanie kopii bezpieczeństwa przez system komputerowy zintegrowany z analizatorem.

11. Dotyczy rozdziału VI SIWZ – Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Pytanie: Czy Zamawiający wymaga Certyfikatu ISO 9001 i ISO 13485 dla wykonawcy?
Odp. Zamawiający dopuszcza Certyfikat ISO 9001 i ISO 13485 lub równoważne dla oferowanego wyrobu.

Zmodyfikowany załącznik nr 9 OPIS PARAMETROW TECNICZNYCH ANALIZATORA/ WYMOGI oraz zmodyfikowany formularz ofertowy zostały zamieszczone na stronie www.wco.pl w części dotyczącej zamówień publicznych pod numerem przetargu 350/111/2015.

Powyższa modyfikacja nie powoduje zmiany terminu składania i otwarcia ofert.
Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych
inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia