Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu jednorazowego użytku niesterylnego.

Numer zamówienia:

350/103/2015

« Powrót do szczegółów zamówienia

zmiana terminów + odp na pyt

Poznań, dnia 2015-12-08
EZ/350/103/2015/…1376……..

Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postepowania o zamówień publiczne
Dotyczy: przetargu nieograniczonego 103/2015 zakup i dostawa sprzętu jednorazowego użytku niesterylnego.

ZMIANA TERMINÓW
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż dokonuje się przedłużenia terminów postepowania. Ustala się:
 Termin składania ofert do dnia 17-12-2015 r. do godz. 09.00
 Termin otwarcia ofert w dniu 17-12-2015 r. o godz. 10.00

ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Poniżej udziela się odpowiedzi na część pytań do SIWZ – informujemy, iż na pozostałe pytania udzielimy odpowiedzi w terminie niezwłocznym.
Dot. pakietu nr 2
Czy Zamawiający wymaga aby dren był dostarczony w opakowaniach kartonowych z wygodnym systemem rozwijania drenu dzięki temu dren jest zabezpieczony i zawsze czysty?

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wymaga ale dopuszcza proponowany dren.

Dotyczy SIWZ , Formularza Oferty , oświadczeń
W związku z faktem, że złożenie oferty w postępowaniu przetargowym nie jest czynnością zobowiązującą w rozumieniu prawa cywilnego (a jest nią dopiero podpisanie umowy) chcielibyśmy potwierdzić, że Zamawiający uzna za wystarczające pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej wskazujące, iż osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego? Naturalnie umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy.

ODPOWIEDŹ: Tak.

Dotyczy § 7 ust.1 b wzoru umowy
Zamawiający może obciążyć Wykonawcę jak również Wykonawca może obciążyć Zamawiającego karami umownymi w wysokości 5% łącznej wartości brutto przedmiotu umowy w przypadku zerwania niniejszej umowy.
Naszym zdaniem , kary umowne winny być naliczane od wartości niezrealizowanej umowy podobnie jak odsetki za zwłokę w płatnościach naliczane są od wartości niezapłaconych faktur w terminie a nie od wartości wszystkich wystawionych faktur. Taki zapis sprawia że strony umowy nie są równoprawne.
Prosimy zatem aby kary umowne naliczane były tylko od wartości nie wykonanego świadczenia ( czyli umowy).

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

Dotyczy § 7 ust. 2 wzoru umowy
Nawiązując do projektu umowy stanowiącej element SIWZ wnosimy o dokonanie modyfikacji ww paragrafu umowy poprzez dopisanie treści o następującym brzmieniu:
[… po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy do wykonania świadczenia”
Dostawca pragnie podnieść, iż wyżej oznaczony zapis umowny jest dla niego krzywdzący.
W przypadku bowiem popadnięcia Zamawiającego w zwłokę co do płatności, Wykonawca uprawniony jest jedynie do naliczenia odsetek, nie zaś do wypowiedzenia jej ze skutkiem natychmiastowym.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający w siwz w projekcie umowy ma zawarte już te słowa – PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ.
Cyt: § 7 ust. 2 „Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy oraz w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji, po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy do wykonania świadczenia.”

Dotyczy § 7 ust. 4 wzoru umowy
Paragraf 7 ust. 4 wzoru umowy zawiera zapis: „W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę …......... “]
Wnosimy do Zamawiającego o modyfikację ww punktu poprzez dopisanie :
[..."z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi ].
Zaproponowane przez Zamawiającego warunki powodują znaczącą dysproporcję w ewentualnych roszczeniach stron a pozostawienie niezmienionego zapisu sprawia, że strony umowy nie będą równoprawne, gdyż np Zamawiający za nieterminowość w płatnościach zapłaci Wykonawcy odsetki jedynie w wysokości ustawowej. W związku z powyższym wnosimy jak na wstępie.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający w siwz w projekcie umowy ma zawarte już te słowa – PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ.
Cyt. § 7 ust. 4 „W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego”



Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

































Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698

« Powrót do szczegółów zamówienia