Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa gazów.

Numer zamówienia:

350/22/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt.

Poznań, dnia 2016-03-09
EZ/350/22/2016/……261……….


Wg rozdzielnika:
do zainteresowanych i uczestników postepowania o zamówienie publiczne


dotyczy: przetargu nieograniczonego Zakup i dostawa gazów. [350/22/2016]

ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do siwz, na które udzielamy odpowiedzi.

I. Pytanie dotyczy Dwutlenku węgla medycznego do laparoskopii
( Załącznik nr 2 po zmianach) poz. 1,2,3:
Zwracam się do Zamawiającego z prośbą o wydzielenie pozycji nr 1,2,3 – Medyczny dwutlenek węgla do laparoskopii z Pakietu wg Załącznika nr 2 do SIWZ i utworzenie osobnego Pakietu dla niniejszego produktu, gdyż umożliwi to złożenie większej ilości konkurencyjnych ofert w niniejszym postępowaniu.
Większa ilość Uczestników będzie gwarantować szersze możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty przetargowej, co zaś będzie sprzyjające dla Zamawiającego
jak i Oferentów. Państwa zgoda będzie sprzyjać naczelnej zasadzie konkurencyjności ustawy pzp.

ODPOWIEDŹ: Zamawiający zgadza się na wydzielenie pozycji nr 1 – Dwutlenek węgla, wyrób medyczny do laparoskopii do osobnego.
Zatem powstają pakiety jak niżej:

Pakiet 1.
Dwutlenek węgla CO2 – wyrób medyczny
Do laparoskopii
Pakiet 2.
Azot gazowy laboratoryjny o klasie czystości 5.7
Azot ciekły;

W załączeniu poprawione załączniki.

II. Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę terminu rozpatrzenia zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji w ciągu 14 dni roboczych a wymianę wadliwego Przedmiotu zamówienia nie później niż w terminie 5 dni roboczych.
UWAGA!!! Reklamacja jakości leku wymaga badania w laboratorium co wiąże się z czasem. Towar reklamowany należy odebrać, dostarczyć do laboratorium, przeprowadzić badanie i sporządzić protokół.
W tym względzie liczymy na Państwa wyrozumiałość.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający zgadza się na proponowane zmiany.
Zmiany zostaną naniesione w umowie po udzieleniu wszystkich odpowiedzi.
Jest:
§ 4.
Ust 4. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 10 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Przedmiotów umowy, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.
Ust 5. W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
Winno być:
§ 4.
Ust 4. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 14 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Przedmiotów umowy, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.
Ust 5. W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.


III. Czy zamawiający zgodzi się na wprowadzenie następujących modyfikacji i na wykreślenia z projektu Umowy ?
Załącznik nr 6 do specyfikacji - UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 22/2016
W § 3.- Prosimy zmienić zapis
Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
Uzasadnienie:
Badanie jakościowe dostarczonych Przedmiotów umowy wykonywane jest w warunkach laboratoryjnych przez osoby wykwalifikowane w tej dziedzinie i przed każdym pełnieniem butli. Na dowód przeprowadzenia takiego badania przy każdej dostawie otrzymujecie Państwo atest potwierdzający jakość gazu znajdującego się w butli.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający zgadza się na proponowane zmiany.
Zmiany zostaną naniesione w umowie po udzieleniu wszystkich odpowiedzi.
Jest:
§ 3.
Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
Winno być:
§ 3.
Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym.


W § 4. - Proponujemy wykreślić Pkt 7:
7 Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej zgodnie z § 7 ust. 1 lit. c) niniejszej umowy.
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.

W § 6. - Proponujemy zmienić zapisy na:
1 Zapłata za zamówione i dostarczone Przedmioty umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT za zrealizowane zamówienie jednostkowe, po spełnieniu warunków, których mowa w § 2-4 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wystawienia przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.

W § 7. - Proponujemy zmienić zapisy na:
1 Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości: -5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy. netto niewykonanej części umowy
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.

2 Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy i zwłoka ta jest spowodowana z wyłącznej winy Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.

3 Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
-5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy. netto niewykonanej części umowy
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.

4 W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę pod warunkiem, że ceny zapłacone przez Zamawiającego nie będą wyższe od średnich cen rynkowych – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający dokonuje zmiany.
Zmiany zostaną naniesione w umowie po udzieleniu wszystkich odpowiedzi.
Jest:
§ 7 ust. 4
W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
Winno być:
§ 7 ust. 4
W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę pod warunkiem, że ceny zapłacone przez Zamawiającego nie będą wyższe od średnich cen rynkowych – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.

6 Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy i uznane przez Wykonawcę za naliczone zasadnie płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.

W § 9. - Proponujemy wykreślić Pkt 2:
2 Zastrzeżone w niniejszej umowie kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Zamawiającego odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych.
Uzasadnienie:
Strony odpowiadają jedynie za normalne następstwa swych działań lub zaniechań z wyłączeniem odpowiedzialności za szkody pośrednie lub utracone korzyści
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.

W Pkt 5 – prosimy zmienić zapis na:
5 Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez właściwy Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania proponowanej zmiany w umowie.


Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna
























Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698


po zmianie
Załącznik nr 1 do specyfikacji

................................................................
(Pieczęć wykonawcy)
FORMULARZ OFERTOWY

1. Dane wykonawcy:
Pełna nazwa oferenta, adres, telefon, fax ...............................................................................................................................
adres ul...........................................................................................................................
miejscowość, kod…………………………………województwo…………………….
telefon.............................................
fax...................................................................mailto:................................................
NIP...............................................REGON.........................................
Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania .......................................
tel. ........................mailto: ………………..............................
Przedmiot oferty: Zakup i dostawa gazów
1. My niżej podpisani
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Działając w imieniu i na rzecz
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Składamy ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu na: Zakup i dostawa gazów 22/2016
4. Oświadczamy ze zapoznaliśmy się ze szczegółowymi warunkami przetargu, ustalonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uznajemy się za związanych określonymi w niej postanowienia i zasadami postępowania.
5. Oferujemy przedmiot zamówienia za cenę całkowitą, ustaloną zgodnie z formularzem cenowym – złącznik do specyfikacji na kwotę:
Cena oferty:
Szczegółowy wykaz cen jednostkowych i sposób wyliczenia łącznej ceny ofertowej stanowi załącznik do oferty.
Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z wypełnionym formularzem cenowym za kwotę w sumie
............................. zł. netto,
słownie:.......................................................................................................................
............................ zł. brutto,
słownie……………………………............................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.

w tym
pakiet 1.
............................. zł. netto,
słownie:.......................................................................................................................
............................ zł. brutto,
słownie……………………………............................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.


pakiet 2..
............................. zł. netto,
słownie:.......................................................................................................................
............................ zł. brutto,
słownie……………………………............................................................................
powyższa kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości...................%.

6. Wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ.
Dla wykazania wiarygodności ekonomicznej i technicznej naszej firmy oraz doświadczenia i praktyki w zakresie stanowiącym przedmiot niniejszego przetargu, przedkładamy oświadczenia i dokumenty wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7. Potwierdzenie spełnienia wymogów dotyczących przedmiotu zamówienia.
Zapewniamy, że oferowany przez nas asortyment, stanowiący przedmiot zamówienia posiada odpowiednia jakość i właściwości użytkowe dopuszczające do stosowania w placówkach ochrony zdrowia.
8. Dostawy sukcesywne w terminie ........ dni od złożenia zamówienia telefonicznie lub za pomocą fax-u /max 2 dni/
9. Okres obowiązywania umowy - 24 miesiące.
10. W przypadku braku dostawy zobowiązujemy się do pokrycia różnicy w cenie zakupu u innego dostawcy w ramach zakupu interwencyjnego.
11. Warunki płatności. Termin zapłaty w ciągu 30 dni licząc od dnia otrzymania faktury przez zamawiającego.
12. Utrzymanie stałości cen. Zobowiązujemy się utrzymać stałość cen przez okres 24 miesięcy.
13. Jednocześnie oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej żadnych uwag.
14. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia pisemnej umowy, której treść zawiera SIWZ, w terminie i miejscu wyznaczonym przez zamawiającego.
15. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz innych wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia do oferty załączamy:
a) ………………………………………………………………………………………………
b) ………………………………………………………………………………………………
c) …………………………………………………………………………………………itd.

Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ….................... stron.



…………………, dn. …… …………………………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych
do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy
po 2 zmianie

Załącznik nr 8 do specyfikacji

OPIS TECHNICZNY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Gazy:
Pakiet 1.
1. Dwutlenek węgla CO2 – wyrób medyczny
Do laparoskopii
Do inkubatora hodowli komórkowej
Zastosowanie medyczne
Butle 26 kg – poj. 40l.
Ilość: 600 butli/24 miesiące
dzierżawa butli, transport
Pakiet 2.
2. Azot gazowy laboratoryjny o klasie czystości 5.7
butle 50l.;
240 butli/24 miesiące,
dzierżawa butli, transport
O2  10 ppb
H2O  20 ppb
THC*  100 ppb
CO+CO2  0.5 ppm
H2  1 ppm
CFC** -
N2 -
Certyfikat analizy partia gazu
*THC=CH4
**CFC= haloca
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty na azot laboratoryjny o poniższych zanieczyszczeniach.
Poziom zanieczyszczeń Azot BIP N 5.7
Azot N2, % (V/V), min 99,9997
Tlen O2, (ppm) pon. 0,01
Węglowodory jako THC, (ppm) pon. 0,1
Wilgoć H2O , (ppm) pon. 0,02
(Tlenek węgla + dwutlenek węgla), (CO+CO2) (ppm) pon. 0,5

3. Azot ciekły;
12000 litrów/24 miesiące;
transport – dwa zbiorniki - 1szt. 50 i i 1 szt. 25 l [takie zbiorniki posiada zamawiający na wymianę, w przypadku nieprzewidzianych okoliczności wykonawca dostarczy gaz w innym zbiorniku – o innej pojemności]



po 2 zmianie
Załącznik nr 2 do specyfikacji
…………………………………………….
(pieczęć wykonawcy )

Formularz cenowy /wzór/

Pakiet 1.

LP. NAZWA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA J.M. ILOŚĆ Cena jedn. Netto (zł.) Stawka VAT w % Cena jedn. Brutto (zł.) Wartość netto (zł.) Wartość brutto (zł.)
1 Medyczny dwutlenek wegla do laparoskopii poj. 40 l/ 26 kg
Szt. 600
2 Dzierżawa 18 szt. butli
butlo/dzień 13140
3 Transport
kurs 106
suma

Pakiet 2.

LP. NAZWA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA J.M. ILOŚĆ Cena jedn. Netto (zł.) Stawka VAT w % Cena jedn. Brutto (zł.) Wartość netto (zł.) Wartość brutto (zł.)
1 Azot gazowy laboratoryjny o klasie czystości 5.7 poj 50l
szt 240
2 Dzierżawa 4 szt. butli butlo/dzień 2920
3 Transport kurs 106
4 Azot ciekły
litry 12000
5 Transport kurs
106
suma


………………….., dn. ………………
___________________________________________
Podpisy wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy

Zamawiający zastrzega, że szacunek ilościowy przedmiotu zamówienia został określony wyłącznie w celu oszacowania łącznej ceny za realizację zamówienia w całym okresie objętym umową.
Zamawiający zastrzega, iż liczba zamawianego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia uzależniona jest od bieżących potrzeb, jednak łączna wartość umowy nie może przekraczać kwoty, jaka Wykonawca zaoferuje za realizację całości zamówienia w ofercie.

« Powrót do szczegółów zamówienia