Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa odczynników do analiz cytometrycznych wraz z dzierżawą aparatu do wykonywania analiz cytometrycznych.

Numer zamówienia:

350/11/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

Zmodyfikowany projekt umowy

Załącznik nr 6 do specyfikacji

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 350/11/2016


zawarta w Poznaniu na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tj. j. Dziennik Ustaw z 2013 r. poz. 907 z póż. zm.) w dniu ……………………… pomiędzy:

Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,

__________________________________________________________________
wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: _____________________________________ prowadzącym działalność gospodarczą jako:_________________________________ lub zarejestrowanym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającym numer NIP: _____________ oraz numer REGON: _________________,
zwaną/ym dalej Wykonawcą,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................


§ 1.
Postanowienia wstępne
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 350/11/2016 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907).
2. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 2.
Przedmiot umowy
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest:
a. sprzedaż i dostawa odczynników do wykonywania badań z zakresu analiz cytometrycznych, opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Odczynnikami”,
b. dzierżawa i świadczenie usług w zakresie serwisowania ______ aparatu do przeprowadzania analiz cytometrycznych, zwanego w dalszej części niniejszej umowy „Urządzeniem” lub „Przedmiotem Dzierżawy”,
2. Wykonawca zobowiązuje się do:
a. sprzedaży i dostawy odczynników niezbędnych do wykonywania badań z zakresu analiz cytometrycznych, w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy,
b. dzierżawy Urządzenia w zakresie i ilościach zgodnych z zestawieniem wyspecyfikowanym w złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ............... oraz świadczenie usług w zakresie serwisowania tego Urządzenia – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy,
3. Dostawy Przedmiotu umowy będą realizowane w okresie 48 miesięcy od dnia ……………………….. do dnia ……………………. lub do osiągnięcia kwoty całkowitej wartości Przedmiotu umowy wskazanej w § 5 ust. 1.
4. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy zamówionych Przedmiotów umowy:
a. sukcesywnie w terminie do …… dni roboczych od dnia złożenia przez Zamawiającego zamówienia.
b. w dni robocze w godz. od 8:00 do 14:00. Jeżeli termin planowanej dostawy, określony zgodnie z postanowieniem pkt. a) niniejszego ustępu przypada w dniu wolnym od pracy, dostawa może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie.
5. Szacowana ilość przedmiotu zamówienia ma charakter jedynie orientacyjny - wynikający z planowanego zużycia w trakcie obowiązywania umowy uzależniona jest od bieżących potrzeb, w żadnym wypadku nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zakupu podanej ilości. Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania 20% wartości przedmiotu umowy w przypadku udzielenia mniejszej ilości świadczeń, co jest niezależne od Zamawiającego, od ilości szacowanej.
6. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania Przedmiotów umowy na własny koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
7. Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia terminowych dostaw Przedmiotów umowy, nie obciążając przy tym Zamawiającego żadnymi dodatkowymi kosztami.

§ 3.
Przyjęcie przedmiotu umowy – odczynników

1. Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.
2. Wszystkie dostarczane przez Wykonawcę Przedmioty umowy powinny mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, nazwę i adres producenta, datę ważności oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
3. Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.

§ 4.
Odczynniki
1. Wykonawca oświadcza, iż jest uprawniony do swobodnego rozporządzania Przedmiotami umowy, które są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz zgody i zezwolenia odpowiednich organów, urzędów itp. do wykonania wszelkich świadczeń, będących przedmiotem niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wykonawcę niezbędnych uprawnień oraz zgód i zezwoleń odpowiednich organów, urzędów itp., o których mowa w zdaniu poprzedzającym, na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
2. Wykonawca gwarantuje, że będzie dostarczał Przedmioty umowy o najwyższej jakości, zarówno pod względem norm jakościowych, jak i z odpowiednim terminem ważności – wynoszącym minimum …..miesięcy od dnia dokonania dostawy, zapewniającym bezpieczne użycie dostarczonych Przedmiotów umowy.
3. Strony zgodnie postanawiają, że okres gwarancji/ważności dostarczanych przez Wykonawcę Przedmiotów umowy jest równy określonemu przez producenta okresowi przydatności tych Przedmiotów umowy do stosowania,.
4. Zamawiający zastrzega prawo zgłaszania Wykonawcy reklamacji w odniesieniu do dostarczonych Przedmiotów umowy. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrywania zgłoszonych przez Zamawiającego reklamacji niezwłocznie, nie później jednak, niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia przesłania przez Zamawiającego reklamacji faxem lub pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie ważności dostarczonych Przedmiotów umowy, o którym mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.
5. W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
6. W przypadku odrzucenia reklamacji Zamawiający ma prawo wystąpić do właściwego organu, urzędu lub innej instytucji w celu uzyskania ekspertyzy w zakresie jakości i właściwości Przedmiotu umowy dostarczonego przez Wykonawcę oraz jego zgodności z wymogami przewidzianymi przepisami prawa oraz określonymi przez Wykonawcę w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli reklamacja Zamawiającego okaże się uzasadniona, wszelkie koszty związane z uzyskaniem ekspertyzy ponosić będzie Wykonawca, który zobowiązany będzie do ich zwrotu w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
7. Nieuzasadnione odrzucenie przez Wykonawcę reklamacji, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu może zostać potraktowane jako podstawa do rozwiązania niniejszej umowy z winy Wykonawcy i wywołać skutek w postaci powstania po stronie Wykonawcy obowiązku zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej zgodnie z § 8 ust. 1 lit. c) niniejszej umowy.
8. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Przedmiotu umowy i żądania jego wymiany na Przedmiot umowy wolny od wad w szczególności w przypadku:
a) dostarczenia Przedmiotu umowy niewłaściwej jakości lub niezgodnego z właściwościami, które winien posiadać,
b) dostarczenia Przedmiotu umowy niezgodnego z zapotrzebowaniem lub zamówieniem.

§ 5.
Dzierżawa aparatu
1. Wykonawca (Wydzierżawiający) oświadcza, że:
a. jest właścicielem aparatu…………………………. marki ……..,
b. urządzenie jest w pełni sprawne, znajdują się w należytym stanie technicznym, przydatnym do umówionego użytku, bez jakichkolwiek wad i usterek powodujących niemożliwość z ich korzystania i posiadają wszystkie właściwości oraz parametry techniczne, o których zapewnił Wykonawca w złożonej przez siebie ofercie.
c. urządzenie jest wolne od wad fizycznych i prawnych, zaś Wykonawca nie zawierał żadnych umów, których wykonanie mogłoby utrudnić lub uniemożliwić właściwe wykonanie zobowiązań Wykonawcy (Wydzierżawiającego) wynikających z postanowień niniejszej umowy oraz że wykonanie niniejszej umowy przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
2. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się oddać Zamawiającemu (Dzierżawcy) Przedmiot Dzierżawy do używania i pobierania pożytków przez okres 48 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy, a Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu z tytułu dzierżawy.
3. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do dostarczenia Urządzenia na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego (Dzierżawcy), w Poznaniu ul. Garbary 15 i wydania ich Zamawiającemu (Dzierżawcy), w terminie _______________ od dnia zawarcia niniejszej umowy.
4. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do dostarczenia wszelkich dokumentów dotyczących Urządzeń, niezbędnych do ich prawidłowej eksploatacji, sporządzonych w języku polskim, w tym w szczególności instrukcji obsługi, instrukcji BHP, dokumentów gwarancyjnych Urządzenia oraz innych wymaganych dokumentów potwierdzających, iż Urządzenia zostały wprowadzone do obrotu na terytorium RP, zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych nie później niż w dniu dostarczenia Zamawiającemu (Dzierżawcy) Urządzenia.
5. Po dokonaniu prawidłowej instalacji i uruchomienia Urządzenia strony podpiszą protokół odbioru Urządzenia. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego (Dzierżawcę) uwag lub zastrzeżeń odnośnie instalacji, uruchomienia lub funkcjonowania Urządzenia, strony podpiszą protokół rozbieżności, w którym wskazane zostaną uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Zamawiającego (Dzierżawcę), a także sposób i termin ich usunięcia przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego), nie dłuższy jednakże niż 7dni. Po usunięciu wszelkich nieprawidłowości przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) strony podpiszą protokół odbioru ostatecznego Urządzeń.
6. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołu odbioru, o którym mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu są:
a. ze strony Wykonawcy (Wydzierżawiającego): ……………………………
b. ze strony Zamawiającego (Dzierżawcy): dr n. med. Wiktoria Suchorska
7. W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołu odbioru, wymienionych w ust. 6 niniejszego paragrafu każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.
8. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do tego, że parametry techniczne i jakościowe Urządzenia nie będą gorsze niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ofercie złożonej przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego).
9. Wykonawca (Wydzierżawiająca) zobowiązuje się do nieodpłatnego przeszkolenia personelu Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia.
10. Po dostarczeniu przez Wykonawcę (Wydzierżawiającego) Urządzenia, strony uzgodnią na piśmie termin przeszkolenia pracowników Zamawiającego (Dzierżawcy) w zakresie obsługi i konserwacji Urządzenia, który przypadać będzie nie później niż w terminie 7 dni od przekazania urządzenia do użytkowania.
11. Z tytułu dzierżawy Urządzenia Zamawiający (Dzierżawca) zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy (Wydzierżawiającego) czynszu miesięcznego dzierżawy w wysokości, określonej w §6 ust. 1b niniejszej umowy.
12. Strony zgodnie postanawiają, że wysokość czynszu dzierżawnego, o którym mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu nie ulegnie zmianie przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
13. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązuje się do zapewnienia w ramach ceny umowy pełnej opieki serwisowej na dzierżawione urządzenie. Przez pełną opiekę serwisową Zamawiający rozumie utrzymywanie dzierżawionego analizatora w całkowitej sprawności, w tym wymianie części zużywalnych oraz usuwania wszelkich usterek uniemożliwiających ich prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.
14. Wykonawca (Wydzierżawiający) zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia wszelkich wad i usterek Urządzenia.
15. W przypadku, gdy wady i usterki nie zostaną przez nas usunięte w ciągu 72 godzin od dnia powiadomienia, Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić Zamawiającemu możliwość korzystania z automatu zastępczego o równoważnych parametrach lub pokryjemy koszty badania w innej jednostce. Czynsz opłacany przez Zamawiającego w ramach umowy dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający nie mógł korzystać z przedmiotu dzierżawy.
16. Strony zgodnie postanawiają, że czynsz dzierżawy zostanie proporcjonalnie pomniejszony za okres, w którym Zamawiający (Dzierżawca) nie mógł korzystać z Przedmiotu Dzierżawy.


§ 6.
Wartość umowy
1. Całkowita wartość Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy (łączna cena Przedmiotów umowy), zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN
(słownie:................................................................................................................),
brutto:...............................PLN
(słownie.................................................................................................................),
w tym podatek od towarów i usług VAT wg stawki .....% w kwocie ...... PLN.
W tym:
a) Wartość dzierżawy aparatu do analiz cytometrycznych
Netto: ……………zł (słownie: ………………………..),
Brutto: ………………….zł (słownie: ………………………..),
Przy czym czynsz dzierżawny miesięczny aparatu wynosi:
Netto: ………… PLN (słownie: ………………………..),
Brutto: .……….. PLN (słownie: ………………………...).

Wartość odczynników eksploatacyjnych zapewniających ciągłość pracy aparatu do analiz cytometrycznych na 25000 analiz (bufor do czyszczenia aparatu, bufor do analizy próbek).
Netto: ………… PLN (słownie: ………………………..),
Brutto: .……….. PLN (słownie: ………………………...).

b) Wartość odczynników
Netto: ……………zł (słownie: ………………………..),
Brutto: ………………….zł (słownie: ………………………..),

2. Wartość wynagrodzenia należnego Wykonawcy będzie obliczana na podstawie ilości faktycznie zrealizowanych dostaw Przedmiotów umowy zgodnie ze składanymi przez Zamawiającymi zamówieniami i wysokościami cen jednostkowych wynikających z oferty Wykonawcy.
3. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Przedmiotów umowy wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Przedmioty umowy, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmian cen urzędowych Przedmiotów umowy, wprowadzonych rozporządzeniem właściwego Ministra, ,
c) zmian stawek opłat celnych wynikających z przepisów prawa, obejmujących Przedmioty umowy importowane,
d) w przypadku wystąpienia przesłanki określonej przepisami art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawcy przysługuje uprawnienie wystąpienia do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego.
Wraz z wnioskiem, o którym mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić jego uzasadnienie dokumentujące wpływ zaistniałych zmian na koszty wykonania zamówienia.
4. Zmiany wartości (cen) Przedmiotów umowy wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 3 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości i nie wymaga podpisania aneksu. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 3 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości
5. Strony dopuszczają także zmianę cen jednostkowych Przedmiotów umowy w przypadku zmiany wielkości opakowania, wprowadzonej przez producenta danego Przedmiotu umowy z zachowaniem zasady proporcjonalności w stosunku do wartości (ceny) tego przedmiotu umowy ustalonej niniejszą umową.

§ 7.
Warunki płatności
1. Zapłata za zamówione i dostarczone Przedmioty umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT za zrealizowane zamówienie jednostkowe, po spełnieniu warunków, których mowa w § 2-5 niniejszej umowy, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
2. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 8.
Kary umowne

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a. zwłoki w dostawie zamówionych Przedmiotów umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,2 % wartości netto niezrealizowanej w terminie części zamówienia, za każdy dzień opóźnienia lub zwłoki, licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 4 lit. a niniejszej umowy oraz w przypadku niedostarczenia urządzenia w terminie o którym mowa w §5 ust. 3 niniejszej umowy .
b. nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 6 ust. 1 niniejszej umowy,.
c. odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub wypowiedzenia jej przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opisanym w ust. 2 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w lit. b) niniejszego ustępu
2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 4 lit.a niniejszej umowy oraz w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji.
3. Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy
4. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
a. nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy, których sprzedaż i dostawa jest przedmiotem niniejszej umowy, o której mowa w § 6 ust. 1 niniejszej umowy,
b. odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub wypowiedzenia jej przez Wykonawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku opóźnienia w płatności przekraczającego termin 30 dni.
5. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy Odczynników w terminie, wskazanym w §2 ust. 4 pkt a) lub nie dochowa wymogów, o których mowa w §5 ust. 15 niniejszej umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Odczynników, a łącznym kosztem wykonania przez Zamawiającego badań z zakresu analiz cytometrycznych w innej jednostce wykonującej takie badania wraz z kosztami transportu, przy czym badania te zwane będą w dalszej części niniejszej umowy „Badaniami Interwencyjnymi”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty Zamawiającemu kwoty, o której mowa w zdaniu pierwszym, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej wykonanie przez Zamawiającego Badań Interwencyjnych.
6. Kara umowna, o której mowa w ust. 1 lit. a) niniejszego paragrafu będzie naliczana do dnia dokonania przez Zamawiającego Badania Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną zawartą w ofercie Wykonawcy.
7. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 28 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.

§ 9.
Osoby odpowiedzialne

1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
- ze strony Wykonawcy:
imię i nazwisko________________________________tel ______________
- ze strony Zamawiającego:
imię i nazwiskowa: Wiktoria Suchorska, tel 61/88-50-477
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.


§ 10
Powierzenie przetwarzania danych osobowych

1. Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie (Zamawiający) jako Administrator Danych Osobowych w rozumieniu art. 7 pkt 4) Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U.2014.1182 j.t., dalej UODO) powierza w trybie art. 31 UODO Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych ze zbiorów danych osobowych WCO.
2. Dane osobowe przetwarzane będą przez Wykonawcę wyłącznie w celu realizacji usług, których świadczenie jest przedmiotem Umowy, określonym w §2 ust. 1 niniejszej umowy i/lub w zakresie systemów informatycznych :


3. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów UODO oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy i ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z powyższymi przepisami oraz niniejszą ustawą.
4. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych, Wykonawca jest zobowiązany podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 UODO, oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie tych przepisów Wykonawca ponosi odpowiedzialność jak Administrator Danych Osobowych.
5. Przetwarzanie danych osobowych będzie obejmować czynności, o których mowa w art. 7 pkt 2) UODO.
6. Wykonawca gwarantuje, że do przetwarzania danych osobowych dopuszczeni będą wyłącznie pracownicy Wykonawcy.
7. Wykonawca oświadcza, iż ma / nie ma* powołanego i zgłoszonego Administratora Bezpieczeństwa Informacji: .……………………………………………… do jawnego rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
8. W szczególnych przypadkach, jeżeli zachodzi uzasadniona konieczność dopuszczalne jest przetwarzanie danych osobowych pochodzących ze zbiorów danych osobowych Zamawiającego także przez pracowników Producenta, przy czym każdorazowo, jeżeli taka konieczność wystąpi, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, przed przydzieleniem dostępu do danych.
9. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO, wydaje Wykonawca w postaci papierowej w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
10. Fakt wydania upoważnienia Wykonawca odnotowuje, zgodnie z art. 39 ust. 1 UODO w Ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
11. Każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy, Wykonawca będzie zobligowany do upoważnienia do przetwarzania danych osobowych nowych pracowników, zgodnie z art. 37 UODO oraz zobowiązania do zachowania w tajemnicy pozyskanych danych dla osób przetwarzających dane osobowe u Zamawiającego, zgodnie z art. 39 ust. 2. UODO.
12. Za zapoznanie pracowników Wykonawcy z przepisami ochrony danych osobowych odpowiada Wykonawca.
13. Wykonawca zapewnia, że oprogramowanie, w którym będą przetwarzane dane osobowe spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
14. Zamawiający zezwala na zdalny dostęp Wykonawcy do systemu informatycznego o nazwie:


zgodnie z niniejszymi zasadami:
a) dostęp jest realizowany tylko dla osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego, którego imienną listę Wykonawca przedstawi Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji (ABI) Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zawarcia Umowy
b) każdorazowo przy zmianie personelu Wykonawcy dedykowanego do realizacji Umowy Wykonawca będzie zobligowany do dostarczenia ewentualnej aktualizacji listy imiennej pracowników Wykonawcy upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Zamawiającego oraz zdalnego dostępu do tych danych,
c) dostęp z użyciem szyfrowanego protokołu ……………………………………………….

a. wyłącznie ze stałego(ych) adresu(ów) IP Wykonawcy:
b. …………………………………………………………………………………………………
d) zestawienie połączenia będzie następowało po uzyskaniu zgody Działu Informatyki Zamawiającego, w celu uzyskania której Wykonawca każdorazowo będzie się zwracał w postaci elektronicznej na adres informatycy@wco.pl lub telefonicznie na numer 61/88 50 636, 61/88 50 869,
e) zestawienie połączeń będzie następowało w godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego tj. w dni robocze, od godz. 07:00 do 16:00, a po godzinach pracy automatycznie zamykane z zastrzeżeniem punktu d. niniejszego ustępu,
f) w szczególnych przypadkach, jeżeli będą za tym przemawiały przesłanki merytoryczne, zestawienie połączenia będzie mogło nastąpić po godzinach pracy Działu Informatyki Zamawiającego lub w trybie ciągłym, przy czym każdorazowo w takich okolicznościach Strony uzgodnią szczegóły otwarcia i zamknięcia połączenia,
g) wykonanie połączenia zostanie każdorazowo odnotowane w dzienniku połączeń – Ewidencja zdalnych połączeń prowadzonym przez Dział Informatyki Zamawiającego (za wyjątkiem połączeń w trybie ciągłym).
15. Zamawiającemu przysługuje prawo do kontroli przetwarzania powierzonych danych osobowych a w szczególności realizacji obowiązku zabezpieczenia tych danych. Zamawiający ma prawo realizacji obowiązku kontroli poprzez
a) żądanie złożenia pisemnych i ustnych wyjaśnień,
b) żądania dostarczenia kserokopii dokumentów, w szczególności Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych i Zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych,
c) realizację kontroli poprzez inspekcję lokalizacji (przeprowadzania oględzin urządzeń, nośników oraz systemów informatycznych służących do przetwarzania danych), w których przetwarzane są powierzone dane osobowe.
16. Wykonawca ma obowiązek zastosować się do wskazań Zamawiającego mających na celu usunięcie stwierdzonych uchybień lub poprawę stanu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
17. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Zamawiającego o zamiarze przeprowadzenia przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) kontroli Wykonawcy bez zbędnej zwłoki. Wykonawca zapewni udział przedstawiciela Zamawiającego w kontroli GIODO Wykonawcy w zakresie, w jakim kontrola ta będzie dotyczyć danych osobowych, których Administratorem Danych Osobowych jest Zamawiający.
18. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich danych osobowych uzyskanych od Zamawiającego w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia Umowy.
19. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 20 000 zł (dwadzieścia tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.
20. Niniejsze postanowienia obowiązują przez czas trwania umowy oraz po upływie okresu jej obowiązywania, do czasu wykonania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w §11 ust. 1niniejszej umowy

§ 11.

Postanowienia końcowe

1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, w przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zastrzeżone w niniejszej umowie kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Zamawiającego odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia następujących okoliczności z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych postanowieniami niniejszej umowy:
a) wskazanych w § 6 ust. 3,
b) zmianę jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu zamówienia, w tym zmianę numeru katalogowego produktu bądź nazwy własnej produktu;
c) zmianę sposobu konfekcjonowania
d) w wyniku zmiany Umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości badań wykonywanych przez Zamawiającego
e) będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa
f) zostanie wprowadzony produkt zmodyfikowany lub udoskonalony,
g) bądź w sytuacji wstrzymania lub zakończenia produkcji,
h) bądź w sytuacji, gdy nastąpi przejściowy brak produktu przy jednoczesnej możliwości dostarczenia produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową, strony dopuszczają zmianę przedmiotu umowy w zakresie: jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu umowy, w tym zmianę numeru katalogowego, bądź nazwy własnej produktu. Ewentualna zmiana produktu może być dokonana na pisemny wniosek wykonawcy, który w terminie 7 dni od otrzymania wniosku, zostanie pozytywnie rozpatrzony przez Zamawiającego. Cena dostarczonego odpowiednika nie może przekroczyć ceny jednostkowej netto produktu, którego dotyczy 2 odpowiednik, a w przypadku dostarczenia odpowiednika o niższej cenie rynkowej, strony umowy w formie pisemnego aneksu określającego wartość
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Integralną częścią niniejszej umowy jest dokumentacja przetargowa, w tym w szczególności specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta Wykonawcy.
6. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.


Zamawiający: Wykonawca:

« Powrót do szczegółów zamówienia