Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego i niesterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/37/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań dn. 16.05.2016r

350/37/2016/ 494


Wg rozdzielnika




dotyczy przetargu nieograniczonego nr 37/2016 na zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.


Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, iż wpłynęły pytania do wymienionego w tytule przetargu, na które zamawiający udzielił odpowiedzi.
Jednocześnie zamawiający informuje, że na pozostałe pytania odpowiedzi zostaną udzielone odrębnym terminie.

Pytanie 1 dotyczy Pakiet 1
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie fartucha chirurgicznego ze wstawkami o poniższych parametrach:

M długość 115cm (±2cm)
L długość 123cm (±2cm)
XL długość 135cm (±2cm)
XXL długość 150cm (±2cm)

Fartuch chirurgiczny wzmocniony sterylny, pełnoochronny, bezzapachowy wykonany z włókniny bawełnopodobnej, jednowarstwowej typu „Sontara” o gramaturze 68g/m² (±2g). Fartuch posiadający wzmocnienia wykonane z folii polietylenowej i włókniny poliestrowej w części brzusznej i na przedramionach (28g/m2±2g) chroniące operatora przed przenikaniem płynów. Odporność na działanie alkoholi przebadane według testu IST 80.8-95
Fartuch niepalny, topiący się w kontakcie z ogniem. Szwy fartucha są wykonane metodą podwójnego szycia. Mankiety fartucha wykonane z poliestru. U góry z tyłu zapinany na rzepy, rękaw wykończony elastycznym poliestrowym mankietem długości 6-8cm o gramaturze max 115 g/m2, troki łączone kartonikiem, sposób złożenia i konstrukcja pozwalająca na aplikacje fartucha zapewniając zachowanie sterylności zarówno z przodu jak i z tyłu operatora.
Wewnątrz opakowania 2 ręczniki z włókniny wiskozowej o wymiarach 40x40cm.
Fartuch pakowany podwójne: wewnętrzne - papier ochronny i zewnętrzne opakowanie foliowo-papierowe. Na opakowaniach zewnętrznych 2 samoprzylepne kontrolki umożliwiające powtórne wklejenie do protokołu operacyjnego z identyfikacja danego wyrobu oraz nadruk nr serii i daty ważności, kodem kreskowym. Opis w języku polskim. Sterylizowany EO.
Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.

Wymogi formalne:
Dowodem spełnienia/potwierdzenia w/w parametrów krytycznych oraz pozostałych, będących wymogiem normy PN - EN 13795;1- 3 lub równoważnych będzie dołączenie karty danych technicznych.
Posiadające oświadczenie producenta o spełnieniu wymogów dla I klasy palności; zgodność z 16 CFR część 1610 oraz dyrektywą 93/42EWG.
Odp. Nie , nie dopuści. Oferent zaoferował 4 rozmiary fartuchów z czego odpowiednio długości odpowiadają :
L – odpowiada opisanej przez zamawiającego – M
XL - odpowiada opisanej przez zamawiającego – L
XXL - odpowiada opisanej przez zamawiającego – ew. XXL
Brak odpowiedniej długości fartucha XL – w zamian oferent proponuje fartuch o opisanym rozmiarze M, jednak długości odpowiadającej rozmiarowi S ( 115 cm +/- 2 cm ), którego zamawiający nie potrzebuje.

Pytanie 2 dotyczy Pakiet 4
Zwracamy się z do Zamawiającego z prośbą o doprecyzowanie czy wymaga po 6 sztuk rękawic z każdego wymaganego rozmiaru czy tez z wybranego rozmiaru.
Odp. Zamawiający wymaga po 6 szt. rękawic z wybranego rozmiaru ( np. 7,5 )

Pytanie 3 dotyczy treści umowy
Prosimy o dodanie do projektu umowy zapisu § 5 ust. 7 o następującej treści: „Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ceny w przypadku zmiany cen producenta lub w przypadku zmiany w czasie trwania umowy kursu dolara amerykańskiego w stosunku do złotego o co najmniej 5%. W takim przypadku zmiana umowy nastąpi w formie aneksu.”
Odp. Nie zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

Pytanie 4 Pytanie nr 1 dotyczące opisu przedmiotu zamówienia - pakietu nr 11
W celu wprowadzenia konkurencyjności w przy składaniu oferty dotyczącej pakietu nr 11,
czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie, obok istniejących zapisów, przedmiotu o parametrach równoważnych lub lepszych jak w opisie poniżej:

1. Końcówki do noża harmonicznego oraz bezpłatne użyczenie generatora wraz z akcesoriami do ich podłączenia.
Długość 20 cm 150 szt.
Długość 35 cm 35 szt.

Jednorazowa końcówka do noża harmonicznego - dł. ramienia 20/35 cm, śr. 5 mm, bransza aktywna z powłoką ograniczającą przywieranie. Końcówka posiada 2 przyciski aktywujące Zamykanie i Cięcie oraz Zamykanie. Możliwość jednoczesnego cięcia i koagulacji naczyń do 7 mm włącznie lub możliwość koagulacji bipolarnej zaawansowanej. Końcówka z wbudowaną adaptacyjną technologią tkankową umożliwiającą generatorowi identyfikowanie i monitorowanie instrumentu podczas jego użycia, co pozwala generatorowi modulować i zmniejszać moc wyjściową, a także generować zwrotne sygnały dźwiękowe dla użytkownika. Możliwość jednoczesnego cięcia i koagulacji lub koagulacji bipolarnej zaawansowanej w zależności od potrzeb. Kształt uchwytu pistoletowy” ?
Odp. Nie, nie dopuści. Oferowana końcówka nie jest wyposażona w 3 przyciski ( tylko w 2 ), w związku z czym operator nie może aktywować końcówki dla MIN – minimalny poziom mocy lub MAX – maksymalny poziom mocy oraz zaawansowana hemostaza ( naczynia do 7 mm )

Pytanie 5 Pytanie nr 2 dotyczące zapisów umowy i SIWZ rozdział II pkt. 11 oraz zapisów formularza ofertowego: Celem doprecyzowania zapisów SIWZ prosimy o podanie wymaganego terminu dostawy?

(w SIWZ są rozbieżne zapisy – w SIWZ pkt. 11 jest podany w dniach, a w formularzu oferty i umowie – dniach roboczych)
Odp. Zamawiający potwierdza, że termin dostawy dotyczy dni roboczych – modyfikuje się zatem zapis
W pkt. II. Siwz
Wymagany termin realizacji zamówienia:
1. Dostawy sukcesywne w ciągu max 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. Okres obowiązywania umowy: 24 miesiące od daty podpisania umowy.

Pytanie 6 Pytanie nr 3 dotyczące zapisów umowy paragraf 7 ustęp 1b: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie wysokości kary do 1%?
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany. Wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

Pytania dot. przedmiotu Zamówienia:
Pytanie 7
1. Pytanie do pakietu 8 poz. 1
Prosimy o dopuszczenie łącznika oddechowego – martwa przestrzeń.
1.1. przyłącze od strony respiratora od strony pacjenta 22M/15F
1.2. przyłącze od strony respiratora respiratora 22F od strony pacjenta 22M/15F
Zespolony z podwójnie obrotowym łącznikiem kątowym, z PCV, posiadający samouszczelniający się port do bronchoskopii oraz port do odsysania kapturek zatrzaskowym z uszczelnieniem. Zewnętrznie zbrojony, przezroczysty, nierozciągalny, długość 18cm, przyłącze od strony respiratora od strony pacjenta 22M/15F . Sterylny, jednorazowego użytku, pojedynczo pakowany. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Nazwa i opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 8
2. Pytanie do pakietu 8 poz. 2
Prosimy o dopuszczenie łącznik oddechowego prostego. Z polietylenu bez zewnętrznego zbrojona, przezroczysty, nierozciągalny, długość 17cm, przyłącza 22F-22M/15F. Mikrobiologicznie czysty, jednorazowego użytku, pojedynczo pakowany. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Nazwa i opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty.
Odp. Nie, nie dopuści. Oferowany łącznik jest mikrobiologicznie czysty a zamawiający wymaga sterylnego.

Pytanie 9
3. Pytanie do pakietu 8 poz. 3
Prosimy o dopuszczenie filtru oddechowego z wymiennikiem ciepła i wilgoci. Filtr hydrofobowy, sterylny z wymiennikiem ciepła i wilgoci dla dorosłych.
Wymagane parametry:
- waga 31g
- przestrzeń martwa 57ml
- skuteczność nawilżania nie mniej niż 32 mg/l przy VT 500ml wody
- typ złącza 22F/15M – 22M/15F
- skuteczność filtracji wirusów i bakterii nie mniej niż 99,99%
- zakres objętości oddechowej 150-1200ml
- port do kapnografii zamknięty zatyczką
- obudowa filtra przejrzysta, umożliwiająca kontrolę stanu wewnętrznego filtra podczas wentylacji.
Pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Nazwa i opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający określił przedział wartości dotyczący wagi i martwej przestrzenia, a oferowane parametry nie mieszczą się w tym przedziale.

Pytanie 10
Pytanie do pakietu 8 poz. 4
Prosimy o dopuszczenie filtru oddechowego bez wymiennika ciepła i wilgoci. Filtry do urządzenia Omega Vario.
- filtr elektrostatyczny o masie 23g.
- przestrzeń martwa 42ml.
- zakres objętości oddechowej 150-1200ml
- skuteczność filtracji wirusów i bakterii nie mniej niż 99,99%
Sterylny, jednorazowego użytku, pakowane pojedynczo. Na każdym pojedynczym opakowaniu nadruk numeru serii i daty ważności. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy. Nazwa i opis w języku polskim.

Odp. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ większa przestrzeń martwa prowadzi do zwiększenia ilości zalegającej w filtrze wody i do namnażania drobnoustrojów.

Pytanie 11
Pytanie do pakietu 8 poz. 5
Prosimy o dopuszczenie filtru oddechowego mechanicznego. Filtr oddechowy mechaniczny z odrębną warstwą celulozowego wymiennika ciepła i wilgoci, - masa 36g
- przestrzeń martwa 63ml
- skuteczność filtracji 99,999%
-wydajność nawilżania dla VT500 – 23mg/lH20
- bez podania parametru utrata wilgoci max 6mg/l
Sterylne, pakowane pojedynczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności. Opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy.
Odp. Nie, Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ wydajność nawilżania jest o 28% mniejsza od minimum przez nas wymaganego.

Pytania dot. wzoru umowy:
Pytanie 12
Czy Zamawiający potwierdza, iż wymagany termin dostaw dotyczy dni roboczych tj. od poniedziałku do piątku.
Odp. Tak. Termin dostawy dotyczy dni roboczych – patrz odpowiedź na pytanie 5.

Pytanie 13
Dot. rozdz. II pkt. 11 SIWZ
Czy Zamawiający potwierdza iż niniejszy pkt. dot. terminu przydatności do użycia? Przedmiotem postępowania jest sprzęt jednorazowego użytku, do którego okres gwarancji i rękojmi nie ma zastosowania.
Odp. Termin gwarancji/rękojmi dotyczy również sprzętu objętego niniejszym postępowaniem, niezależnie od przydatności tego sprzętu do użycia.
Zamawiający zmienia treść pkt. 4 formularza ofertowego na poniższy:
4.Termin gwarancji i rękojmi oferowanych wyrobów medycznych, objętych niniejszym
postępowaniem wynosi ............................m-cy ( nie mniej niż 12 miesięcy od daty dostawy)

Pytanie 14
Zawracamy się z prośbą o zmianę zapisu wzoru umowy par. 3 ust. 1 z:
„Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy. Przedstawiciel Wykonawcy upoważniony jest do obecności podczas tych czynności.” na następujący: „Po dostarczeniu zamówionych Przedmiotów umowy, następuje ich przyjęcie przez Zamawiającego na podstawie dokumentu dostawy. Przyjęcie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być poprzedzone badaniem ilościowo – asortymentowym i jakościowym dostarczonych Przedmiotów umowy.” Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonania proponowanej zmiany.

Pytanie 15
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikację par. 3 ust. 3 wzoru umowy następujący: „Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć wraz z pierwszą dostawą ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.”.
Odp. Tak. Zamawiający modyfikuje zapis w par. 3 ust. 3 projektu umowy na zapis powyższy.
„Wykonawca wraz z dostarczonymi Przedmiotami umowy zobowiązuje się dostarczyć wraz z pierwszą dostawą ulotki w języku polskim, zawierające niezbędne informacje dla bezpośredniego użytkownika.”.


Pytanie 16
Prosimy Zamawiającego o modyfikację §6 ust. 2 wzoru umowy w następujący sposób: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonania proponowanej zmiany.


Pytanie 17
Prosimy o zmianę wysokości kar umownych określonych w par. 7 ust. 1b na następujące: „Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co obie strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę w wysokości 5% wartości niewykorzystanej części umowy.”
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.



Pytanie 18
Zwracamy się z prośbą o modyfikację par. 7 ust 2 wzoru umowy na następujący: „Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy trzykrotne opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3 lit. a niniejszej umowy.”
Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany.
Podane przez Zamawiającego terminy służyć mają zabezpieczeniu potrzeb zamawiającego w sprzęt medyczny niezbędny do realizacji usług medycznych oraz dyscyplinowaniu wykonawców przy realizacji umowy.


Pytanie 19
Pakiet 6
1) Prosimy Zamawiającego o wyłączenie poz. 2 do osobnego pakietu co pozwoli na złożenie większej liczby konkurencyjnych ofert
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę i z poz. 2 pak. 6 tworzy nowy pakiet nr 34.
Jednocześnie zamawiający modyfikuje zapis w tym pakiecie tj. dawniej pak. 6 poz. 2 obecnie pakiet 34 na poniższy, obowiązujący przy składaniu ofert:

Pytanie 20 Pakiet 34
1. Grawitacyjny aparat do przetaczania płynów infuzyjnych.
30.000 szt. x 8,00 = 240.000,-
Aparat do precyzyjnego podawania płynów infuzyjnych , z regulacją prędkości przepływu, z podwójną skalą liczbową – dla roztworów o różnych gęstościach (5-250ml/h dla 10% i 5-150ml/h dla 20%), z jednoznacznie zaznaczoną pozycją wyłączenia/zamknięcia przepływu (OFF) i pełnego otwarcia (OPEN). Korpus wykonany z poliwęglanu. Aparat wyposażony w zestaw kroplowy z komorą 20kr/ml z filtrem 15µm, filtrem powietrza 3µ oraz dren pacjenta odporny na zamknięcie światła i przeciekanie, o całkowitej długości drenów 195-200 cm, z łącznikiem typu luer lock (męskim) od strony pacjenta z wentylowanym koreczkiem ochronnym, z klamrą zaciskową do natychmiastowego zatrzymania wlewu oraz z dodatkowym portem do wstrzyknięć typu T (bez przestrzeni martwej), wyposażonym w membranę z poliizoprenu oraz szeroki kołnierz ochronny; cylindryczny kształt regulatora, skrzydełka na obwodzie regulatora. Sterylny, jednorazowego użytku, niepyrogenny; nie zawierający latexu i ftalanów (oznaczenie na opakowaniu), pakowany pojedynczo. Na każdym opakowaniu numer serii, data ważności. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy. W każdym pojedynczym opakowaniu ulotka z ilustracyjnym opisem użycia. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty po 5 szt. próbek.

Pytanie 21
Pakiet 6
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie grawitacyjego aparatu do przetaczania płynów z precyzyjnym regulatorem prędkości przepływu , długość zestawu 222 cm, filtr powietrza 0,2 mikrona, filtr w komorze kroplowej 15 µ, , komora kroplowa 20 kr/ml, z portem do dodatkowych wstrzyknięć ok. 15 cm od końca linii infuzyjnej, sterylizowany tlenkiem etylenu. Pozostałe parametry SIWZ bez zmian
Odp. Zamawiający dopuszcza, długość zestawu 222cm oraz filtr powietrza 0,2µm i filtr w komorze kroplowej 15 µm, pozostałe parametry bez zmian.

Pytanie 22
Pakiet 8 poz. 1
Prosimy o dopuszczenie łącznika oddechowego o długości 15cm,. Pozostałe parametry jak w siwz
Odp. Nie, nie dopuści dł. 15 cm, gdyż proponowana rurka jest o 25% krótsza od wymaganej.




Pytanie 23
Prosimy o dopuszczenie łącznika oddechowego o długości 20,5 cm , pozostałe parametry jak w siwz
Odp. Tak. Zamawiający dopuści.

Pytanie 24
Pakiet 8 poz. 2
Prosimy o dopuszczenie łącznika oddechowego prostego o długości 15cm, pozostałe parametry jak w siwz
Odp. Nie, nie dopuści dł. 15 cm, gdyż proponowana rurka jest o 25% krótsza od wymaganej.

Pytanie 25
Pakiet 8 Poz. 3
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra o wadze 31g, przestrzeni martwej 35ml, poziom nawilżania 31 mg H20 przy VT=500 ml, objętość oddechowa Vt 150-1000 ml
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający określił przedział wartości dotyczący wagi i martwej przestrzenia, a oferowane parametry nie mieszczą się w tym przedziale.

Pytanie 26
Pakiet 8 Poz. 4
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra o wadze 22g, przestrzeni martwej 26ml, objętość oddechowa Vt 150-1000 ml
Odp. Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 27
Pakiet 8 Poz. 5
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra mechanicznego o wadze 53g, przestrzeni martwej 81ml, o skuteczności przeciwbakteryjnej 99,99999 % , nawilżaniu 31,1 mg H20 przy VT=500 ml
Odp. Odp. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ wymaga filtra lekkiego, a zaoferowany jest aż o 32% cięższy.

Pytanie 28
Pakiet 8 Poz 6
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie: sterylnego wymiennika ciepła i wilgoci do rurek tracheostomijnych z wkładem wykonanym z celulozy o powierzchni 545 cm2, z uniwersalnym portem tlenowym , wymiennik o konstrukcji zapewniającej także nawilżenie dopływającego tlenu,
z samodomykającym się portem do odsysania pomiędzy dwoma membranami wymiennika, skuteczność nawilżania 29,2 mg H2O przy Vt 500ml, utrata wilgotności 8,4 mg H2O przy Vt 500 ml, przestrzeń martwa 10 ml, opór przepływu 0,25 cm H20 przy 30 l/min,
przeznaczony od objętości oddechowej Vt> 50 ml, waga 6,3 g.
Odp. Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza, pozostałe wymagania SIWZ bez zmian.

Pytanie 29
Pakiet 10
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie zestawu do przetoczeń krwi - długość zestawu 192 cm. Pozostałe parametr SIWZ bez zmian.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 30
Pakiet 12
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie systemu 5 łaczników bezigłowych dla ramp 5 kranikowych , bez lateksu, części metalowych, możliwością użycia przez 7 dni lub 140 aktywacji, osadzonych na rampie wyposażonej w różnokolorowe kraniki. dren długości odpowiednio 145cm (±5cm), bez DEHP. Dostosowany do użytku z krwią, tłuszczami, alkoholami, chlorhexydyną oraz lekami chemioterapeutycznymi (potwierdzone oświadczeniem producenta)
Odp. Zamawiający oczekuje drenu spiralnego, ponieważ poprawia on wizualizację podaży, przez co zwiększa bezpieczeństwo stosowania. Ponad to Zamawiający nie dopuszcza rampy 5-kranikowej, ponieważ jest to zbyt mała ilość podłączeń potrzebnych na oddziale IT.

Pytanie 31
Pakiet 16 poz. 4
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie kraników bez opisu w języku polskim na opakowaniu spełniających pozostałe parametry SIWZ
Odp Zamawiający dopuszcza.
.
Pytanie 32
Pakiet 16 poz 5
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie czy oczekuje maski krtaniowej w fabrycznie zapakowanym zestawie z lubrikantem i strzykawką luer-lock
Odp. Tak, zamawiający wymaga w zestawie maski krtaniowej z lubrikantem i strzykawką luer-lock (zgodnie z modyfikacją).

Pytanie 33
Pakiet 16 poz 5
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie masek z napisami w języku angielskim
Odp. Tak. Zamawiający dopuści

Pytanie 34 Pakiet 16 poz. 6
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie sterylnych worków do zbiórki moczu przeznaczonych do minimum 3-dniowej zbiórki moczu bez informacji o tym na opakowaniu jednostkowym.
Odp. Zamawiający podtrzymuję wymogi SIWZ, informacja o czasie użytkowania na opakowaniu jednostkowym ułatwia pracę personelowi szpitalnemu i pośrednio eliminuje niebezpieczeństwo infekcji dróg moczowych.

Pytanie 35
Pakiet 22 poz. 1
prosimy Zamawiającego o wyłączenie poz. 1 – filtra do podawania przeciwciał moinoklonalnych – do osobnego apkietu co pozwoli na złożenie większej liczby konkurencyjnych ofert
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie. Z pak. 22 poz. 1 tworzy nowy pakiet 35

Pytanie 36
Pakiet 22 poz. 2
1. Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie filtra o skuteczności filtracji 0,2 mikrona , z efektywną powierzchnia filtrujacej 10 cm2, wielkosc przepływu nie mniejsza niż 30 ml/min, objętość wypełnienia zestawu (filtr i dreny) - 3,8 ml wolny od DEHP i lateksu, sterylny, jednorazowego użytku, pakowany pojedynczo,, na każdm opakowaniu nr serii, daty wazności i producenta, okres ważnosci min. 12 mcy od daty dostawy

2. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie czy oczekuje aby filtr był wyposażony w zastawkę antyzwrotną uniemożliwiającą cofanie się krwi w kierunku filtra oraz w specjalną zastawkę typu Flowstop, która umożliwia wypełnienie i odpowietrzenie zestawu przed podłączeniem do linii infuzyjnej przy zachowaniu jego sterylności
Odp.1 i 2 Zamawiający opisie w poz. 2 dokładnie opisał skład zestawu do nakłuć opłucnej i nie widzi potrzeby medycznej, żeby w skład zestawu winien wchodzić filtr.




Pytanie 37 Pakiet 28
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie sterylnych worków do zbiórki moczu przeznaczonych do minimum 7-dniowej zbiórki moczu bez informacji o tym na opakowaniu jednostkowym.
Odp. Zamawiający podtrzymuję wymogi SIWZ, informacja o czasie użytkowania na opakowaniu jednostkowym ułatwia pracę personelowi szpitalnemu i pośrednio eliminuje niebezpieczeństwo infekcji dróg moczowych.

Pytanie 38
Pakiet 29 poz. 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie cewników nie zgodnych z definicją punktu 3.3 normy PN EN ISO 8836 spełniających pozostałe wymogi SIWZ.
Odp. Odp. Nie , Zamawiający nie dopuszcza.

Pytanie 39 Dotyczy pakietu 5
Wnosimy o wydzielenie pozycji:
6. Węże do ssaka.
7. Końcówka do ssaka typu Yankauer.
do osobnego pakietu np. 5A. Wydzielenie to zwiększy liczbę składanych ofert konkurencyjnych.
Odp. Nie, nie wydzieli 2 pozycji, gdyż zamawiający tak skonstruował pakiet akcesoriów do odsysania pola operacyjnego ( 3 pozycje ) aby wszystkie części były ze sobą kompatybilne.

Pytanie 40 Dotyczy pakietu 17 poz. 13
Wnosimy o wydzielenie w/w pozycji do osobnego pakietu np. 17A. Wydzielenie to zwiększy liczbę składanych ofert konkurencyjnych.
Odp. Zamawiający wyraża zgodę. Z pak. 17 poz. 3 tworzy nowy pakiet 36.

Pytanie 41
Dotyczy SIWZ, Formularza Oferty, oświadczeń
W związku z faktem, że złożenie oferty w postępowaniu przetargowym nie jest czynnością zobowiązującą w rozumieniu prawa cywilnego (a jest nią dopiero podpisanie umowy) chcielibyśmy potwierdzić, że Zamawiający uzna za wystarczające pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej wskazujące, iż osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego? Naturalnie umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy.
Odp. Tak. Szczegółowy wymóg dotyczący pełnomocnictwa zawarty jest w pkt. IX. 7 siwz - poniżej treść tego zapisu.
7.Pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, które wskazane są tam jako upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.

Pytanie 42
Dotyczy § 7 ust.1 b wzoru umowy
Naszym zdaniem , kary umowne winny być naliczane od wartości niezrealizowanej części umowy podobnie jak odsetki za zwłokę w płatnościach naliczane są od wartości niezapłaconych faktur w terminie a nie od wartości wszystkich wystawionych faktur. Taki zapis sprawia że strony umowy nie są równoprawne.
Wnosimy zatem aby kary umowne naliczane były tylko od wartości nie wykonanego świadczenia.
Odp. Patrz na odpowiedź na pytanie nr 17

Pytanie 43
Dotyczy § 7 ust. 4 wzoru umowy
Wnosimy do Zamawiającego o modyfikację ww punktu poprzez dopisanie :
[..."z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi ].
Zaproponowane przez Zamawiającego warunki powodują znaczącą dysproporcję w ewentualnych roszczeniach stron a pozostawienie niezmienionego zapisu sprawia, że strony umowy nie będą równoprawne, gdyż np. Zamawiający za nieterminowość w płatnościach zapłaci Wykonawcy odsetki jedynie w wysokości ustawowej. W związku z powyższym wnosimy jak na wstępie.
Odp. Nie . Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany. Jednocześnie wskazuje, że w par. 7 ust. 3 naliczanie kar za nieterminowe płatności jest przewidziane również od wysokości 5% łącznej wartości określonej w par. 5 ust. 1. Umowy.

Pytanie 44
1. Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 27, poz. nr 1.1:
• 100 szt. taśm, monofilamentowych, polipropylenowych, z plastikową osłonką na ramionach, jednorodnych, niewchłanialnych, o długości 45 cm, szerokości 1,1 cm, porowatości max 1870 µm, grubości taśmy 0,33 mm, gramaturze 48 g/m2, wytrzymałość na rozciąganie 70 N/cm, brzegi zakończone bezpiecznymi pętelkami, wykonane w technologii quadriaxial (geometria romboidalna, obecność włókien skośnych, podwójna nić wzmacniająca),
oraz
• 2 szt. igły wielorazowego użytku, ze stali chirurgicznej, do implantacji przez otwory zasłonowe, nie połączone z taśmami ?
Odp. Zamawiający wymaga zintegrowania taśmy implantowanej z prowadnicami oraz zestawu w całości sterylnego i jednorazowego użytku.

Pytanie 45
2. Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 27, poz. nr 1.2:
• 20 szt. taśm, sterylna mini-taśma, z monofilamentowego polipropylenu, wzmocniona, zakończona wąską końcówką w celu samozaczepienia się w tkankach, o parametrach: długość 6,6 cm, szerokość 1,1 cm,

W części środkowej Na końcach
grubość taśmy
0,33 mm 0,54 mm
Porowatość
1000 µm 698 µm
Gramatura
48 g/m2 175 g/m2 ?


Bez specjalnego narzędzia do implantacji, bez nici pozycjonujących, bez prowadnicy.

Taśma jest przeznaczona do leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu (SUI) typu I i II u kobiet z dostępu przedzasłonowego z pojedynczego nacięcia.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ w naszej placówce zabiegi leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu nie są wykonywane metodą implantacji taśmy do powięzi.
Pytanie 46
3. Czy Zamawiający dopuści w Pakiecie nr 27, poz. nr 2.1:
Siatkę do operacji ginekologicznych, polipropylenową monofilamentową, o grubości 0,40 mm, gramaturze 48,8 g/m2, porowatości 86,7 %, w rozmiarze:
• 30 x 30 cm (specyfikacja wymaga 25 x 25 cm),]
• zgodnym z SIWZ (10 x 15 cm) ?
Odp. Zamawiający wymaga siatek lżejszych, o mniejszej gramaturze niż oferowane.

W razie wyrażenia zgody na którąkolwiek z w/w pozycji, zwracamy się z prośbą o możliwość jej/ich wydzielenia i utworzenie odrębnego Pakietu.

Pytanie 47
Pakiet Nr 17, pozycja 2
Czy Zamawiający wydzieli pozycję nr 2 z pakietu nr 17 i utworzy z niej oddzielne zadanie? Obecna konfiguracja pakietu znacznie ogranicza konkurencję. Podział pakietu umożliwi Państwu uzyskanie większej ilości konkurencyjnych ekonomicznie i jakościowo ofert.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie i z pak. 17 poz. 2 tworzy nowy pakiet 37.

Pytanie 48 Pakiet 27, poz. 1.1.
Czy zamawiający w pakiecie nr 27 w pozycji 1.1 dopuści system do leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu, system całkowicie jednorazowy o grubości 0,5 mm, szerokość taśmy 12,5mm, gramatura 70g/m2, porowatość 85%. Taśma zakończona jest metalowymi szybkozłączami. Taśma nie jest umieszczona w plastikowej osłonce przeciętej po środku. Zestaw zawiera taśmę oraz jednorazowe spiralne prowadnice o średnicy 3mm. Technika implantacji TOT Out-In, In-Out.
Odp. Zamawiający wymaga zintegrowania taśmy implantowanej z prowadnicami oraz wymaga aby taśma była umieszczona w plastikowej osłonce.

Pytanie 49 Pakiet 27, poz. 1.2.
Czy zamawiający w pakiecie nr 27 w pozycji 1. 2 dopuści dopuści jednorazowy , jałowy małoinwazyjny zestaw do operacyjnego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu składający się z dwóch prowadnic służących do implantacji taśmy w powięzi, oraz taśmy podcewkowej o wymiarach 2x1cm wykonanej z polipropylenu monofilamentowego. System regulowany symetrycznie. Implant z jednego nacięcia bez użycia dodatkowych narzędzi.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ w naszej placówce zabiegi leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu nie są wykonywane metodą implantacji taśmy do powięzi.

Pytanie 50 Pakiet nr 6, poz. 2
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie i z pak. 6 poz. 2 tworzy nowy pakiet 34.

Pakiet 51 Pakiet nr 6, poz. 2
Zwracam się z prośba o dopuszczenie zestawu do przetoczeń płynów infuzyjnych z precyzyjnym regulatorem przepływu 0- 300 ml/min.
• Długość drenu 180 cm.
• Wyposażony w bezlateksowy port do dodatkowej iniekcji.
• Możliwość obsługi jedną ręką.
• Posiada dodatkowy zacisk rolkowy.
• Miękka komora kroplowa zakończona ostrym kolcem.
• Zakończenie dreny luer lock.
• Nie zawiera lateksu i PHT, DEHP.
• Sterylizowany tlenkiem etylenu.
• Jednokrotnego użytku.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza zaoferowanego zestawu, ponieważ posiada zbyt krótki dren, ponad to zacisk rolkowy nie gwarantuje pewnego i szybkiego zamknięcia światła drenu tak jak klamra zaciskowa.


Pytanie 52 Pakiet nr 9, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści kaniulę z 4 paskami radiocieniującymi, ze standardowym systemem zamykania korka portu bocznego, w rozmiarach:
Rozmiar kaniuli (GAUGE) Rozmiar cewnika w mm Przepływ ml/min
16 G 1,70 x 45 180
17 G 1,50 x 45 130
18 G 1,20 x 45
1,20 x 38 90
20 G 1,00 x 32 57
22 G 0,80 x 25 33
24 G 0,70 x 19 13
Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Zamawiający wymaga min. 6 pasków radiocieniujących, ponieważ w przypadku złamania kaniuli łatwiej można ją zlokalizować.

Pytanie 53 Pakiet nr 9, poz. 2
Czy Zamawiający dopuści kaniulę z 4 paskami radiocieniującymi, ze standardowym systemem zamykania korka portu bocznego, w rozmiarach:
Rozmiar kaniuli (GAUGE) Rozmiar cewnika w mm Przepływ ml/min
16 G 1,70 x 45 180
17 G 1,50 x 45 140
18 G 1,20 x 45
1,20 x 32 90
20 G 1,00 x 32 57
22 G 0,80 x 25 33
Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Zamawiający wymaga min. 6 pasków radiocieniujących, ponieważ w przypadku złamania kaniuli łatwiej można ją zlokalizować.

Pytanie 54 Pakiet nr 9, poz. 3
Czy Zamawiający oczekuje kaniuli wykonanej z poliuretanu, czy z FEP? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Zamawiający oczekuje kaniuli wykonanych z PTFE.

Pytanie 55 Pakiet nr 9, poz. 4
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na wydzielenie pozycji 4 z pakietu 9, ponieważ tak skonstruował pakiet 9, aby opisany w nim sprzęt był w pełni kompatybilny i pochodził od jednego producenta.

Pytanie 56 Pakiet nr 9, poz. 5
Czy Zamawiający dopuści łącznik o długości 2,4 cm, o przepływie grawitacyjnym 312 ml/min, wytrzymały na ciśnienie płynu iniekcyjnego 4 bary = 60 psi, ciśnienie zwrotne 2 bary= 30 psi? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza łącznika o powyższych parametrach, ponieważ łączniki są używane do podania dużej ilości kontrastu w krótkim czasie pod dużym ciśnieniem.



Pytanie 57 Pakiet nr 10, poz. 1
Czy Zamawiający pozwoli zaoferować w pakiecie wysokiej jakości przyrząd do przetaczania płynów infuzyjnych z komorą kroplową długości 55mm, nieelastyczną? Proponowany przez nas przyrząd jest z powodzeniem stosowany w wielu palcówkach medycznych na terenie całej Polski. Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 58 Pakiet nr 10, poz. 1
Czy Zamawiający dopuści przyrząd w opakowaniu typu folia? Jest ono bowiem szczelniejsze, lepiej chroniące niż folia-papier. Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 59 Pakiet nr 10, poz. 1
Czy Zamawiający wymaga aby zacisk rolkowy wyposażony był w uchwyt na dren, w celu zwiększenia efektywności pracy obsługi szpitala? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.

Pytanie 60 Pakiet nr 10, poz. 1
Czy Zamawiający wymaga przyrządu do przetaczania płynów infuzyjnych z igłą biorczą dwukanałową pozwalającą na łatwe wprowadzanie do butelek i całkowite opróżnienie butelki? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.

Pytanie 61 Pakiet nr 16, poz. 4
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pakietu 16 poz. 4 tworzy nowy pakiet nr 38.

Pytanie 62 Pakiet nr 16, poz. 4
Czy Zamawiający dopuści kranik z optycznym indykatorem pozycji, z powodzeniem stosowanym w placówkach na terenie całej Polski?
Odp. Zamawiający wymaga podwójnego indykatora pozycji otwarty/zamknięty, ponieważ zwiększa to bezpieczeństwo infuzji.

Pytanie 63 Pakiet nr 16, poz. 6
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pakietu 16 poz. 6 tworzy nowy pakiet nr 39.

Pytanie 64 Pakiet nr 16, poz. 6
Czy Zamawiający ma na myśli worki do dobowej zbiórki moczu? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Nie, Zamawiający ma na myśli worki, które w jednej linii z cewnikiem będzie można utrzymać minimum 72h.

Pytanie 65 Pakiet nr 17, poz. 2
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pakietu 17 poz. 2 tworzy nowy pakiet nr 37.

Pytanie 66 Pakiet nr 17, poz. 4
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pakietu 17 poz. 4 tworzy nowy pakiet nr 40.

Pytanie 67 Pakiet nr 17, poz. 6
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pakietu 17 poz. 6 tworzy nowy pakiet nr 41.

Pytanie 68 Pakiet nr 17, poz. 6
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o dopuszczenie rozmiaru 0,33 x 12,00 mm, zamiast 0,33 x 12,70 mm. Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Nie, Zamawiający nie dopuszcza igły krótszej niż 12,7mm, dopuszcza natomiast igły dłuższe od wymaganej.
Pytanie 69 Pakiet nr 17, poz. 10
Zwracam się z prośbą do Zamawiającego o wydzielenie ww. pozycji. Taki zabieg umożliwi wzięcie udziału większej grupie wykonawców, a tym samym spowoduje osiągnięcie korzystniejszych cen.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pakietu 17 poz. 10 tworzy nowy pakiet nr 42.

Pytanie 70 Pakiet 14 Złote znaczniki dystansowe do radioterapii
Czy w uwagi na wysoką wartość złotych znaczników dystansowych, Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie mniejszej ilości szt. próbek – na 2 szt. w celu zweryfikowania zgodności oferowanych wyrobów z opisem przedmiotu zamówienia.
W poprzednich odpowiedziach Zamawiający wymagał 2 szt. próbek i te ilości wystarczały do oceny oraz wyboru najkorzystniejszej oferty.
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie 2 próbek (2 podwójnych znaczników).

Pytanie 71 Dotyczy kodu produktu: Czy w związku z tym, że nasi producenci nie stosują kodów na produkty Zamawiający dopuści numery wewnętrzne firmy, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych cenowo ofert? Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, iż opisy na naszych wszystkich opakowaniach w sposób jednoznaczny pozwalają zidentyfikować dany produkt.
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 72 Pakiet nr 5, poz. 10: Czy Zamawiający wydzieli pozycję do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych cenowo ofert?
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pakietu ( przed modyfikacją poz.5 poz. 10) po modyfikacji pak. 33 poz. 8 tworzy się nowy pakiet 43.

Pytanie 73 Pakiet nr 5, poz. 10: Czy Zamawiający dopuści balon o pojemności 10-20ml dla rozmiaru Fr 20?
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody wymaga cewników z balonem jednakowej pojemności 5-10ml, jest ona wystarczająca do ufiksowania cewnika w pęcherzu.

Pytanie 74 Pakiet nr 5, poz. 10: Czy Zamawiający wymaga, aby cewnik posiadał znacznik RTG na całej długości?
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.

Pytanie 75 Pakiet nr 16, poz. 6: Czy Zamawiający wydzieli pozycje do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych cenowo ofert?
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pak. 16 poz. 6 tworzy się nowy pakiet 39.


Pytanie 76 Pakiet nr 17, poz. 6: Czy Zamawiający wydzieli pozycje do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych cenowo ofert?
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pak. 17 poz. 6 tworzy się nowy pakiet 41.

Pytanie 77 Pakiet nr 17, poz. 6: Czy Zamawiający wymaga, aby osłonka na igłę była w kolorze rozmiaru igły, co umożliwia szybką i łatwą identyfikację nawet po wyjęciu z opakowania jednostkowego?
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.
Pytanie 78 Pakiet nr 17, poz. 6: Czy Zamawiający wymaga, aby napisy na pojedynczym opakowaniu były w kolorze rozmiaru igły?
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.
Pytanie 79 Pakiet nr 17, poz. 6: Czy Zamawiający wymaga, aby opakowanie handlowe a'100 sztuk posiadało oznaczenie kolorystyczne rozmiaru igły zgodnie z kodem kolorystycznym ISO?
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.

Pytanie 80 Pakiet nr 17, poz. 7: Czy Zamawiający wydzieli pozycje do osobnego pakietu, co umożliwi złożenie większej ilości konkurencyjnych cenowo ofert?
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Z pak. 17 poz. 7 tworzy się nowy pakiet 44.

Pytanie 81 Pakiet nr 17, poz. 7: Czy Zamawiający dopuści dren do tlenu rozmiar CH 16 o średnicy zewnętrznej 5mm i średnicy wewnętrznej 3mm?
Odp. Zamawiający dopuszcza, pod warunkiem, iż będą one kompatybilne z filtrami tracheotomijnymi z pakietu 8 poz. 6.
Pytanie 82 Pakiet nr 17, poz. 7: Czy Zamawiający wymaga, aby dren posiadał minimum 6 podłużnych, wtopionych pasków wzmacniających, powodujących, że dren nie załamuje się i nie zamyka „światła” przepływu tlenu?
Odp. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.

Pytanie 83 Pytania do wzoru umowy:
§2, ust. 5
Zgodnie z § 2 ust. 5 projektu umowy Zamawiający w przypadku nie zrealizowania zamówienia w okresie 24 miesięcy może przedłużyć okres realizacji, natomiast Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia stosownego aneksu. Zwracamy się z prośbą o zmianę przedłużenia okresu realizacji o kolejne 4 miesiące od dnia zakończenia umowy, w związku z powyższym okres obowiązywanie umowy nie może łącznie przekroczyć 28 miesięcy od dnia jej zawarcia.
§7, ust. 1, pkt. b i §7, ust. 2
Zwracamy się z prośbą o zmianę zapisu umowy w przypadku odstąpienia od umowy na 5% wartości brutto niezrealizowanej części przedmiotów umowy?
Odp. Poniżej odpowiedzi dotyczące wymienionych wyżej paragrafów umowy:
Par. 2 ust. 5 – nie, zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.
Par. 7 ust. 1 pkt. b – nie, zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany - patrz odpowiedź na pytanie 17;
Par. 7 ust. 2 – nie, zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany.

Pytanie 84 do SIWZ:
Pakiet 17, pozycja 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę za zaoferowanie igły do krótkotrwałych wlewów typu „motylek” wykonanej ze stali nierdzewnej? Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 85 Pakiet nr 12
Czy Zamawiający w pakiecie 12 dopuści rampę wykonana z poliwęglanu odpornego na działanie tłuszczy i agresywnych leków. Przeźroczysta na całej długości co pozwala wykryć ewentualność obecność pęcherzyków powietrza. Rampa sześcio-kranikowa z kolorowymi kranikami, każdy z nich zamknięty łącznikiem -systemem bezigłowym ( razem 7 systemów) pełniącymi rolę zaworów odcinających, nie zawierających lateksu oraz części metalowych, Dostosowanych do wielokrotnego kontaktu z krwią, alkoholami, lipidami, chemioterapeutykami, chlorhexydyną. Kompatybilny ze wszystkimi lekami, w tym nowej generacji, (potwierdzone badaniami klinicznymi) z możliwością użycia przez 7 dni lub 720 aplikacji z drenem o długości 150 cm i odłączanym uchwytem mocującym do ramy łóżka?
Odp. Zamawiający oczekuje drenu spiralnego, ponieważ poprawia on wizualizację podaży, przez co zwiększa bezpieczeństwo stosowania.

Pytanie 86 Pakiet nr 17, pozycja 3
Czy Zamawiający dopuści pałeczki o długości 200 mm?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 87 Pakiet nr 17, pozycja 7
Czy Zamawiający dopuści dreny o rozmiarze CH 16?
Odp. Zamawiający dopuszcza, pod warunkiem, iż średnica wewnętrzna i zewnętrzna mieści się w zakresach zawartych w SIWZ oraz, iż dreny z końcówką luer (poz. 7.2.) będą kompatybilne z filtrami tracheostomijnymi (pakiet 8, poz. 6).

Pytanie 88 Pakiet nr 17, pozycja 8
Czy Zamawiający dopuści worki skalowane co 1 ml od 4-50 ml i co 5 ml do 500 ml?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 89 Pakiet nr 17, pozycja 8
Czy Zamawiający dopuści worki skalowane co 1 ml do 40 ml, co 5 ml od 40 do 100 ml i co 10 ml od 100 do 500 ml?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ wymaga bardziej precyzyjnej skali.

Pytanie 90 Pakiet nr 17, pozycja 9
Czy Zamawiający dopuści zamknięty system do pobierania wydzielin o pojemności 20 ml. ?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza pojemność 20ml, pozostałe parametry bez zmian.

Pytanie 91 Pakiet nr 17, pozycja 11
Czy Zamawiający dopuści zgłębniki o długości 120 ml?
Odp. Wykonawca popełnił omyłkę przy jednostkach miary – chodzi o cm - Zamawiający nie dopuszcza długości zgłębnika 120cm, ponieważ zaoferowane zgłębniki są aż o 30cm krótsze od wymaganych.

Pytanie 92 Pakiet nr 17, pozycja 13
Czy Zamawiający dopuści zestaw do punkcji opłucnej z igłami w rozmiarach 14 G, 16 G i 19 G oraz ze strzykawką z pojedynczą skalą?
Odp. Ze względu na specyfikę leczenia pacjentów onkologicznych, zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.

Pytanie 93 Dotyczy Pakietu nr 20. Poz. 1
Czy Zamawiający dopuści w pakiecie 20 pozycja 1 trójwymiarowe, obrotowe narzędzie do usuwania obciętych polipów i ciał obcych. Wykonane z drutu i siatki nylonowej rozpoztartej na pętli o śrenicy 22 lub 26 mm. Średnica zewnętrzna osłonki 2,5 mm, długość robocza 230 cm. Sterylne, jednorazowego użytku, pakowane po 5 sztuk. Na każdym opakowaniu nadruk numeru serii i daty ważności. Okres ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 94 Dotyczy Pakietu nr 20. Poz. 2
Czy Zamawiający dopuści w pakiecie 20 pozycja 2 urządzenie do inflacji balonów do poszerzania zwężeń, jednorazowego użytku w postaci wysokocisnieniowej strzykawki z gwintowanym tłokiem, z manometrem z fluorescencyjną tarczą, pozwalające na pracę w grniacach cisnień 0 – 26 ATM, posiadające funkcję szybkiej pre-inflacji i szybkiej deflacji. Pakowane pojedynczo, na każdym opakowaniu nadruk numeru serii i daty ważności?
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 95
Pakiet 29 Poz 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie alternatywnego klinicznie rozwiązania w postaci: modułowego zamkniętego systemu do wielokrotnego odsysania z dróg oddechowych składającego się z pakowanych oddzielnie: sterylnego cewnika do użytku na 72 godziny do rurek intubacyjnych 14 i 16 CH o długości 54 cm i do rurek tracheostomijnych 14 i 16 CH o długości 34 cm oraz z czystego, gotowego do użycia podwójnie obrotowego adaptera (łącznika) do dróg oddechowych o poziomie czystości mikrobiologicznej zgodnej z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 roku w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych, łącznik o kącie 45 stopni, z możliwością wymiany cewnika, z samodomykającą się dwudzielną zastawką komory płuczącej, z obrotowym, zamykanym portem do przepłukiwania cewnika oraz z możliwością podania leków w formie płynnej, podwójnie obrotowy łącznik od strony pacjenta i obwodu oddechowego. Do każdego systemu 12 fiolek z 15 ml soli fizjologicznej (końcówka fiolki kompatybilna z portem cewnika do płukania). Na każdym cewniku i adapterze nadruk nr serii oraz daty ważności na sterylnym cewniku.
Odp. Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytanie 96 Dotyczy pakietu 26 poz. 5
Wnosimy o wydzielenie w/w pozycji do osobnego i dopuszczenie:
- 5.1 trokara tnącego z metalowym ostrzem oraz ruchomą osłonką rozdzielającą tkanki, posiadający zawór insuflacja/zamknięcie, wbudowana uszczelka, dodatkowa redukcja 5mm
Odp. 5.1. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ wymaga trokaru z plastikowym ostrzem, gdyż rozpycha on tkanki, a nie tnie jak w przypadku trokara z ostrzem metalowym (mniejsza traumatyzacja tkanki oraz zmniejszone ryzyko krwawienia z naczyń). Zamawiający wymaga zaworu 3-stopniowego, ponieważ umożliwia on desuflację bez odłączenia wężyka CO2. Zamawiający wymaga także uniwersalnej uszczelki aby szybko i bez dodatkowych czynności korzystać z narzędzi o średni 5-11mm bez potrzeby użycia dodatkowej redukcji.

- 5.2 dopuszczenie trokara trokara tnącego z metalowym ostrzem oraz ruchomą osłonką rozdzielającą tkanki, posiadający zawór insuflacja/zamknięcie, wbudowana uszczelka, dodatkowa redukcja 5mm, pakowany z kaniulą
Odp. 5.2. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ przy zabiegach, z użyciem 2 trokarów, operator musi mieć możliwość doboru dodatkowej kaniuli a nie całego trokara. Takie rozwiązanie znacznie obniża koszty zabiegu oraz ułatwia jego wykonanie.

- 5.3 dopuszczenie trokara 5mm z ostrzem plastikowym piramidalnym, posiadający zawór insuflacja/zamknięcie, wbudowana uszczelka
Odp. 5.3. Zamawiający wymaga zaworu 3-stopniowego, ponieważ umożliwia on desuflację bez odłączenia wężyka CO2.

- 5.4 dopuszczenie trokara 5mm z ostrzem plastikowym piramidalnym, posiadający zawór insuflacja/zamknięcie, wbudowana uszczelka, pakowany z kaniulą
Odp. 5.4. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ przy zabiegach, z użyciem 2 trokarów, operator musi mieć możliwość doboru dodatkowej kaniuli a nie całego trokara. Takie rozwiązanie znacznie obniża koszty zabiegu oraz ułatwia jego wykonanie.


- 5.5 dopuszczenie trokara 12mm z plastikowym ostrzem rozpychającym, posiadający zawór insuflacja/zamknięcie, wbudowana uszczelka, dodatkowa redukcja
Odp. 5.5. Zamawiający nie dopuszcza, ponieważ wymaga zaworu 3-stopniowego, umożliwia on desuflację bez odłączenia wężyka CO2. Zamawiający wymaga ponad to uniwersalnej uszczelki aby szybko i bez dodatkowych czynności korzystać z narzędzi o średni 5-12mm bez potrzeby użycia dodatkowej redukcji.

- 5.6 dopuszczenie zestawu pakowanego jałowo składającego się z:
- 2 kaniule 10mm, dł 100mm, z zaworem insuflacja/ zamknięcie, ożebrowana
- obturator do ww kaniuli z metalowym ostrzem i plastikową osłonką rodzielającą tkanki
- 2 kaniule 55mm, dł 100mm, z zaworem insuflacja/ zamknięcie, ożebrowana
- obturator 5mm z ostrzem piramidalnym
- igła veresa
- woreczek ewakuacyjny
Odp. 5.6. Zamawiający wymaga zestawu 3-elementowego, skład jest zoptymalizowany do procedury laparoskopowej stosowanej w naszym szpitalu. Ponad to zamawiający wymaga elementów pakowanych pojedynczo, gdyż można zużyć niewykorzystany sprzęt do innego zabiegu.

Zamawiający wydziela z pakietu 26 poz. 5 i tworzy z niej nowy pakiet nr 45.



Dodaje się nowy pakiet nr 46
Pakiet 46
1. Opaska do mocowania rurek intubacyjnych.
2.000szt.
Opaska do mocowania rurek intubacyjnych jednoczęściowa, w postaci paska z miękkiego, gąbczastego materiału przeciwodleżynowa z możliwością regulacji długości opaski przez docięcie, zaopatrzona w dwa rzepy umożliwiające zapinanie opaski oraz mocowanie jej do rurki.




W związku z powyższym zmianie podlegają zapisy w pkt. V. 1. 2 i 3 siwz:
2 Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia oraz wartością złożonej oferty w danym pakiecie na kwotę minimum PLN:

1- 500 000 zł
2- 105 000 zł
3- 177 000 zł
4- 41 000 zł
5- 46 000 zł
6- 158 000 zł
7- 4 000 zł
8- 96 000 zł
9- 772 000 zł
10- 7 000 zł
11- 200 000 zł
12- 176 000 zł
13- 343 000 zł
14- 260 000 zł
15- 17 000 zł
16- 37 000 zł
17- 27 000 zł
18- 101 000 zł
19- 95 000 zł
20- 20 000 zł
21- 18 000 zł
22- 62 000 zł
23- 14 000 zł
24- 78 000 zł
25- 15 000 zł
26- 1 900 000 zł
27- 185 000 zł
28- 32 000 zł
29- 23 000 zł
30- 7 500 zł
31- 16 000 zł
32- 16 000 zł
33- 62 000 zł
34- 144 000 zł
35- 102 000 zł
36- 16 000 zł
37- 25 000 zł
38- 7 000 zł
39- 19 000 zł
40- 300 zł
41- 4 000 zł
42- 23 000 zł
43- 6 000 zł
44- 3 000 zł
45- 361 000 zł.
46- 9 000 zł


Wykonawca na potwierdzenie przedmiotowego warunku przedłoży wykaz wykonanych bądź wykonywanych dostaw wraz z dokumentem potwierdzającym, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W przypadku składania ofert na więcej niż jeden pakiet Wykonawca na potwierdzenie warunku spełniania wiedzy i doświadczenia może złożyć jeden dokument potwierdzający, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie na sumę wszystkich zaoferowanych pakietów łącznie lub wskazać, jeśli dokumentów potwierdzających jest więcej którego pakietu dotyczą.
3
Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie niższą niż podana niżej dla poszczególnych pakietów, na które składana jest oferta w PLN:

1- 830 000,00 zł
2- 175 000,00 zł
3- 293 000,00 zł
4- 68 000,00 zł
5- 76 000,00 zł
6- 263 000,00 zł
7- 7 000,00 zł
8- 160 000,00 zł
9- 1 286 000,00 zł
10- 12 000,00 zł
11- 333 000,00 zł
12- 294 000,00 zł
13- 571 000,00 zł
14- 432 000,00 zł
15- 29 000,00 zł
16- 61 000,00 zł
17- 45 000,00 zł
18- 169 000,00 zł
19- 158 000,00 zł
20- 33 000,00 zł
21- 30 000,00 zł
22- 103 000,00 zł
23- 23 000,00 zł
24- 130 000,00 zł
25- 25 000,00 zł
26- 3 200 000,00 zł
27- 308 000,00 zł
28- 53 000,00 zł
29- 38 000,00 zł
30- 13 000,00 zł
31- 27 000,00 zł
32- 27 400,00 zł
33- 103 000,00 zł
34- 240 000,00 zł
35- 170 000,00 zł
36- 26 000,00 zł
37- 41 000,00 zł
38- 12 000,00 zł
39- 32 000,00 zł
40- 500,00 zł
41- 6 000,00 zł
42- 38 000,00 zł
43- 10 000,00 zł
44- 5 000,00 zł
45- 602 000 zł.
46- 16 000,00 zł

W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet Wykonawca może złożyć jedną polisę na wartość stanowiącą sumę wartość wymaganą we wszystkich złożonych pakietach.


Oraz w pkt. VIII Wadium

1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości podanej poniższej dla pakietów , na które składa ofertę. Wartość wadium dla poszczególnych pakietów jest następująca:

Pakiet Wartość Pakiet Wartość
1- 8 265 zł 24- 1 301 zł
2- 1 748 zł 25- 250 zł
3- 2 926 zł 26- 32 325 zł
4- 679 zł 27- 3 080 zł
5- 759 zł 28- 525 zł
6- 2 634 zł 29- 380 zł
7- 70 zł 30- 125 zł
8- 1 596 zł 31- 266 zł
9- 12 860 zł 32- 274 zł
10- 119 zł 33- 1 026 zł
11- 3 330 zł 34- 2 400 zł
12- 2 940 zł 35- 1 700 zł
13- 5 710 zł 36- 263 zł
14- 4 320 zł 37- 408 zł
15- 285 zł 38- 117 zł
16- 609 zł 39- 320 zł
17- 445 zł 40- 4 zł
18- 1 692 zł 41- 59 zł
19- 1 575 zł 42- 378 zł
20- 329 zł 43- 100 zł
21- 296 zł 44- 50 zł
22- 1 032 zł 45- 6 019 zł.
23- 226 zł 46- 154 zł



Zmodyfikowany opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 7), zmodyfikowany projekt umowy oraz Formularz ofertowy jest umieszczony na stronie www.wco.pl pod numerem przetargu 350/37/2016.


W związku z powyższym przesuwa się termin składania i otwarcia ofert z dnia 16.05.2016r na dzień 08.06.2016r – składanie ofert do godz. 9.00 i otwarcie ofert o godz. 10.00.


Z poważaniem,
z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia