Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ZAKUP I DOSTAWA NICI CHIRURGICZNYCH I STAPLEROW.

Numer zamówienia:

350/39/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pytania 2 5 2016

Poznań, dnia 2016-05-02
EZ/350/39/2016/…437…..



Wg rozdzielnika:
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych



Dotyczy: przetargu nieograniczonego 39/2016 zakup i dostawa nici chirurgicznych i staplerów.


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do siwz na które udzielamy odpowiedzi:

Pakiet nr 11, pozycja 2
Czy Zamawiający dopuści rozszywacz wykonany w całości z metalu?
Odp. Nie, nie dopuści. Rozszywacz pokryty tworzywem (lub cały z tworzywa )poprawia znacznie walory chwytne przyrządu, zmniejsza jego wagę oraz nadaje się bezpiecznie w całości do utylizacji.

Pakiet 11, pozycja 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie staplerów ze zszywkami bez pokrycia teflonem o grubości drutu 0,6mm i rozmiarze 7,2 x 4,9mm lub o grubości drutu 0,5mm i rozmiarze 5,9 x 3,9mm?
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający określił granicę tolerancji grubości drutu, a proponowane parametry nie mieszczą się w tej granicy.

Pakiet 11 Parametry do oceny technicznej, pozycja 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie staplerów ze zszywkami wykonanymi z materiału, który jest komponentem nierdzewnej stali, bez pokrycia teflonem?
Odp. Tak zamawiający dopuści zszywki wykonane z metali, który jest komponentem nierdzewnej stali, jednak wymaga aby były one pokryte teflonem dla zwiększenia bezpieczeństwa pacjenta ( szczególnie onkologicznego ) przed nieporządanym odczynem po inplantacji.
1. Czy zamawiający dopuści w Pakiecie nr 8:
Siatkę wewnątrzotrzewnową, nie przylegająca, z możliwością bezpośredniego położenia na jelita, miękką, niewchłanialną, 2-warstwową. Z jednej strony wykonaną z mikroporowatego politetrafluoroetylenu (ePTFE), z drugiej z makroporowatego polipropylenu (PP), grubość 0,55 mm, porowatość 85 %, gramatura średnia 108 g/m2, z oznaczeniem strony implantacji, dwukierunkowa elastyczność, w rozmiarze:
• poz. nr 1- zgodnym z SIWZ,
• poz. nr 2- zgodnym z SIWZ,
• poz. nr 3- 25 x 35 cm (specyfikacja wymaga 30 x 50 cm) ?
• poz. nr 4- 14 x 18 cm (specyfikacja wymaga 20 x 20 cm),
• poz. nr 5- 20 x 25 cm (specyfikacja wymaga 30 x 30 cm),
• poz. nr 6- 25 x 35 cm (specyfikacja wymaga 26 x 36 cm) ?
Uzasadnienie.
Dopuszczenie naszych produktów umożliwi uczestnictwo w w/w przetargu, podniesie konkurencyjność postępowania i pozwoli Państwu na wybór rzeczywiście najkorzystniejszej oferty.
Odp. Nie, nie dopuści. Proponowane rozmiary znacznie odbiegają od wymaganych ( w granicach 10 – 30 % na każdym rozmiarze ) co powoduje, że powierzchnia siatki jest znacznie mniejsza od wymaganej tj.:
Poz. 3 – powierzchnia stanowi tylko 58,3% wymaganej,
Poz. 4 – powierzchnia stanowi tylko 63 % wymaganej,
Poz. 5 – powierzchnia stanowi tylko 55,5% wymaganej,
Poz. 6 – powierzchnia stanowi tylko 93,5% wymaganej.
Jednocześnie grubość siatki jest o ok. 22 % większa.

Dotyczy pakietu 10 poz 2,3,4,5,6,7
Prosimy o doprecyzowanie rozmiaru oraz ilości klipsów w zasobniku.
Odp. Poz. 2 – M – 4 szt.
Poz. 3 – ML – 6 szt.
Poz. 4 – ML – 4 szt.
Poz. 5 – L – 6 szt.
Poz. 6 – L – 4 szt.
Poz. 7 – XL – 6 szt.

Dotyczy pakietu 11 poz 1
Wnosimy o dopuszczenie staplera skórnego ze zszywką o grubości drutu 0,6mm
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający określił granicę tolerancji grubości drutu, a proponowany parametr nie mieści się w tej granicy.

Dotyczy SIWZ, Formularza Oferty, oświadczeń
W związku z faktem, że złożenie oferty w postępowaniu przetargowym nie jest czynnością zobowiązującą w rozumieniu prawa cywilnego (a jest nią dopiero podpisanie umowy) chcielibyśmy potwierdzić, że Zamawiający uzna za wystarczające pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej wskazujące, iż osoba w nim wskazana umocowana jest do przygotowania, podpisania i złożenia oferty przetargowej w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego? Naturalnie umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana przez osobę umocowaną do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy.
Odp. Tak, Zamawiający potwierdza, iż uzna za wystarczające - pełnomocnictwo do złożenia oferty przetargowej.

Dotyczy § 7 ust.1 b oraz ust. 3 a) wzoru umowy
Naszym zdaniem , kary umowne winny być naliczane od wartości niezrealizowanej części umowy podobnie jak odsetki za zwłokę w płatnościach naliczane są od wartości niezapłaconych faktur w terminie a nie od wartości wszystkich wystawionych faktur. Taki zapis sprawia że strony umowy nie są równoprawne.
Wnosimy zatem aby kary umowne naliczane były tylko od wartości nie wykonanego świadczenia.
Odp. Informujemy, iż w projekcie umowy w § 7 ust.1 a) kary za zwłokę w dostawie Zamawiający nalicza w wys 0,1% za niezrealizowaną w terminie część zamówienia.
Natomiast za zerwanie umowy ze strony Wykonawcy nalicza się 5% wartości brutto i tak samo 5% wartości brutto za zerwanie umowy przez Zamawiającego.
Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w projekcie umowy.


Dotyczy § 7 ust. 4, 5 wzoru umowy
Wnosimy do Zamawiającego o modyfikację ww punktu poprzez dopisanie :
[..."z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi ].
Zaproponowane przez Zamawiającego warunki powodują znaczącą dysproporcję w ewentualnych roszczeniach stron a pozostawienie niezmienionego zapisu sprawia, że strony umowy nie będą równoprawne, gdyż np Zamawiający za nieterminowość w płatnościach zapłaci Wykonawcy odsetki jedynie w wysokości ustawowej. W związku z powyższym wnosimy jak na wstępie.
Odp. Tak, Zamawiający wyraża zgodę i dopisuje proponowaną treść w § 7 ust. 4, 5 wzoru umowy.
Jest:
4. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
5. Kara umowna, o której mowa w ust. 1 lit. a) niniejszego paragrafu będzie naliczana do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną zawartą w ofercie Wykonawcy.

Winno być:
4. W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym” - z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
5. Kara umowna, o której mowa w ust. 1 lit. a) niniejszego paragrafu będzie naliczana do dnia dokonania przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego, przy czym zobowiązanie do zapłaty kary umownej nie będzie zwalniać Wykonawcy ze zobowiązania do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną zawartą w ofercie Wykonawcy - z zastrzeżeniem ceny rażąco wysokiej, niekorespondującej z aktualnymi cenami rynkowymi .


Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna


Przygotowane przez Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698

« Powrót do szczegółów zamówienia