Zamówienia publiczne
Przedmiot zamówienia:
Zakup i dostawa probówek oraz buforu roboczego do cytometru przepływowego Facscanto Becton DICKINSON.
Numer zamówienia:
350/44/2016
« Powrót do szczegółów zamówieniaOdpowiedzi na pytania
Poznań, dn. 18.04.2016rEZ/350/44/2016/ 389
Wg rozdzielnika
Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 350/44/2016 na zakup i dostawę probówek oraz buforu roboczego do cytometru przepływowego Facscanto Becton DICKINSON.
Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, iż wpłynęły pytania do wymienionego wyżej przetargu , na które zamawiający udzielił odpowiedzi:
Pytanie 1 dotyczy wzoru umowy:
W nawiązaniu do zapisów SIWZ, sugerujących konieczność uwzględnienia w cenie oferty wszystkich kosztów związanych z realizacja zamówienia, zwracamy się z prośbą o podanie prognozowanej ilości zamówień, składanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Powyższe stanowi niezbędne informacje, konieczne do właściwego przygotowania oferty przetargowej w zakresie dokonania właściwej wyceny asortymentu w koszt którego Wykonawcy powinni wkalkulować koszt wykonywanych dostaw.
Dodatkowo wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu o następującym brzmieniu:
„Zamawiający oświadcza, że w trakcie realizacji umowy przewiduje realizacje maksymalnie …. dostaw miesięcznie, co daje liczbę ….. dostaw przez pełen okres obowiązywania niniejszej umowy. W przypadku złożenia większej ilości zamówień od ilości prognozowanych w okresie miesięcznym, Zamawiający wyraża zgodę na realizację zamówienia w terminie dostosowanym do prognoz.”
Odp. Zamawiający nie jest w stanie precyzyjne określić ilości dostaw miesięcznych, ponieważ jest to uzależnione od ilości badań.
W związku z powyższym zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany w projekcie umowy.
Pytanie 2 dotyczy wzoru umowy § 4 ust. 5
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę terminu do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad - niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w „terminie 10 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji”. Prośbę swoją motywujemy tym, że Wykonawca, aby wymienić reklamowany asortyment musi najpierw zbadać zwrócony towar i następnie podjąć decyzję o uznaniu reklamacji. Załatwienie reklamacji wymaga spełnienia określonych procedur, co jest czasochłonne, dlatego też właściwe rozpatrzenie reklamacji i wymiana towaru w ciągu 3 dni roboczych jest trudne do wykonania.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę, i w związku z tym dotychczasowe brzmienie § 5 ust. 4 zmienia się na poniższy:
1. W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.
Pytanie 3 dotyczy wzoru umowy
Czy Zamawiający, mógłby prawidłowo określić numerację we zworze umowy odnoszącą się do zapisów w § 7, wskazać również należy że § 7 zawiera sankcje, jakimi może zostać obciążony Wykonawca.
Odp. Tak. Zamawiający koryguje numerację paragrafu 7 projektu umowy.
Zmodyfikowany wzór umowy w załączeniu.
Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych
inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna
« Powrót do szczegółów zamówienia