Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

350/66/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania, zmiana terminu

Poznań, dnia 27.07.2016
EZ/350/66/2016/1147



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 66/2016 Zakup i dostawa leków

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:

PYTANIE
Zamawiający w SIWZ w pkt IV wskazał termin wykonania zamówienia przez okres 12 miesięcy, natomiast w formularzu ofertowym „Dostawy sukcesywne w terminie do...... dni roboczych, od złożenia zamówienia, przez okres 6 miesięcy”. W związku z powyższymi rozbieżnościami prosimy o doprecyzowanie terminu wykonania zamówienia.
ODPOWIEDŹ
Termin realizacji zamówienia wynosi 12 miesięcy.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 6:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie produktu leczniczego Herceptin 600 mg/5 ml z terminem ważności krótszym niż 12 miesięcy od daty dostawy do siedziby Zamawiającego?
Uzasadniając powyższe pytanie, wskazujemy, iż okres ważności leku Herceptin, podawanego w postaci podskórnej (dalej: "Herceptin SC"), wynosi 21 miesięcy. Wskazany okres ważności leku Herceptin SC wynika z treści Charakterystyki Produktu Leczniczego, a więc dokumentu zatwierdzonego w procedurze dopuszczenia leku do obrotu. Ponadto, jak wynika z ustalonych zasad współpracy w grupie Roche, lek Herceptin SC trafia do dystrybucji po upływie do 50% okresu ważności ww. leku. Co więcej, Roche Polska dysponuje aktualnie zapasem leku Herceptin SC, którego okres ważności upływa w styczniu 2017 r. Oznacza to, że Roche Polska ma możliwość zaoferowania Zamawiającemu leku Herceptin SC wyłącznie ze wskazanym powyżej terminem ważności (styczeń 2017 r.). W świetle powyższych okoliczności, Roche Polska nie jest w stanie legitymować się takimi seriami leku Herceptin SC, które spełniają wymóg, o którym mowa w SIWZ. W związku z powyższym, za w pełni uzasadnione uznać należy odstąpienie przez Zamawiającego od wymogu określonego w pkt § 4 pkt. 2 umowy.
W kontekście powyższego oświadczamy, iż dopuszczamy możliwość zwrotu przez Zamawiającego tych serii leku Herceptin SC, których okres ważności upłynął już po ich dostarczeniu przez Roche Polska w ramach realizacji zamówienia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe, po każdorazowym wcześniejszym otrzymaniu zgody Zamawiającego.


PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 4
Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie, czy Zamawiający dopuści preparat Critipeme 1 g prosz. Do sporz. Inf. X 1?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza ww. preparat.

PYTANIE
Dotyczy Pakietu rn 4
Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi, czy Zamawiający wymaga, aby preparat Cefepim posiadał rejestrację do stosowania domięśniowego i dożylnego?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza rejestrację stosowania domięśniowego i dożylnego. Wymaga się podawania dożylnego.

PYTANIE
Czy Zamawiający w pakiecie 4 wyrazi zgodę na zaoferowanie preparatu
w opakowaniu po 10fiolek?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe z jednoczesnym przeliczeniem ilości.

PYTANIE
Dotyczy § 4 ustęp 2 umowy. W związku, iż dostępne na rynku polskim produkty do żywienia dojelitowego mają średnio 12-miesięczny okres przydatności od momentu wyprodukowania w fabryce, prosimy Państwa o zaakceptowanie dostawy produktów do żywienia dojelitowego z terminem ważności nie krótszym niż połowa terminu ważności dla danego produktu oraz modyfikację zapisów umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe, po każdorazowym wcześniejszym otrzymaniu zgody Zamawiającego.

PYTANIE
Dotyczy § 7 ustęp 1 punkt „b” i „c” umowy. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wskazanie jako podstawy do ustalenia wysokości kary umownej wartość niezrealizowanej części umowy? W przypadku zrealizowania zgodnie z umową znacznej części przedmiotu umowy, naliczanie kar od całości jest wyraźnie zawyżona.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

PYTANIE
Dotyczy pakietu 2 poz1,2,3, obecnie dostępne opakowania handlowe to odpowiednio
- Cubitan 200 ml x 4 szt.,
- Diaspi 200ml x 4 szt.
- Nutridrink Protein 125 mlx 4 szt.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wycenę dostępnych opakowań handlowych? Prosimy również o informację w jaki sposób należy przeliczyć ilość opakowań czy do dwóch miejsc po przecinku czy do pełnych opakowań?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wycenę dostępnych opakowań handlowych:
- Cubitan 200 ml x 4 szt.- 25 op
- Diaspi 200ml x 4 szt – 188 op x 4 szt
- Nutridrink Protein 125 mlx 4 szt- 500 op x 4 szt.
Ilości oferowane należy wyliczyć zgodnie z zasadami matematyki do pełnych opakowań.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 3 Vit C inj 500 mg/5 ml inj op=10 amp 5 ml – od dłuższego czasu brak produkcji . Dostępny na rynku preparat na jednorazowe pozwolenie w opakowaniu x 5 amp. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wycenę takiego preparatu z odpowiednim przeliczeniem wymaganej ilości?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 4 Maxipime inj im/iv ( s. sucha) op= 1 fiolka – brak produkcji od 2014 r. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie preparatu równoważnego Cefepime Kabi 1g.; prosz d/sp roztw d/wst 20 ml x 10 fiolek z odpowiednim przeliczeniem wymaganej ilości
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 5 poz. 1 i 2 Xarelto 15 mg op= 14 szt ; Xarelto 20 mg op= 14 szt. – Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wycenę preparatu w opakowaniu x 100 tabletek celem zaoferowania korzystniejszej dla Szpitala oferty cenowej
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na tak duże opakowanie. 100 tabletek w opakowaniu to za duża ilość , która wydana na oddział może ulec przedawnieniu z powodu braku zużycia całości.

W związku z udzielonymi odpowiedziami zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do 02.08.2016r. do godz. 09.00
Otwarcie ofert w dniu 02.08.2016r. o godz. 10.00

UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.






Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna







Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia