Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa urządzeń medycznych - pompy

Numer zamówienia:

350/54/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

ODPOWIEDZI NA PYTANIA, KOREKTA SIWZ, ZMIANA TERMINOW POSTĘPOWANIA

Poznań, dnia 2016-07-14
EZ/350/54/2016/____1087_______



Wg rozdzielnika
Do uczestników postepowania i zainteresowanych

Dotyczy: przetargu nieograniczonego 54/2016 Zakup i dostawa urządzeń medycznych – pompy.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż Zamawiający:
UDZIELA ODPOWIEDZI NA PYTANIA,
KORYGUJE SIWZ,
ZMIENIA TERMINY POSTĘPOWANIA:
Odpowiedzi na pytania.
Dotyczy pakietu nr 2
1. Czy Zamawiający w myśl zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji dopuści pompy jednokanałowe łączone w zestaw pomp strzykawkowej i objętościowej zasilanej jednym przewodem zasilającym umożliwiające podawanie płynów, żywienia pozajelitowego, krwi oraz cytostatyków?
Proponowane rozwiązanie umożliwi Zamawiającemu rozszerzenie spectrum zastosowania pomp i znacząco obniży koszt utrzymania pomp w ruchu.
ODP. NIE. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza pomp jednokanałowych łączonych w zestaw składający się z pompy strzykawkowej oraz dodatkowo z pompy objętościowej. Zamawiający wymaga pompy dwukanałowej ze względu na specyfikę pacjenta onkologicznego. Ponadto proponowane rozwiązanie dla zamawiającego jest nie ekonomiczne w przypadku przeglądów, napraw serwisowych, zamawiający ponosiłby koszt utrzymania dwóch pomp.

2. Dot. pkt 1. Czy Zamawiający w myśl zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji dopuści zestaw pomp w klasie II i klasą odporności na wnikanie wody IP22?
ODP. Zamawiający dopuszcza proponowane rozwiązanie pod warunkiem pompy dwukanałowej jak w SIWZ

3. Dot. pkt 6. Czy Zamawiający w myśl zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji dopuści zestaw pomp zasilaniem awaryjnym dla pompy strzykawkowej 10h przy przepływie 5 ml i pompy objętościowej 8 h przy przepływie 125 ml?
Proponowane rozwiązanie jest znacząco lepsze niż wymagany przez Zamawiającego parametr.
ODP. NIE. Zamawiający nie dopuszcza proponowanego rozwiązania Przedmiotem zamówienia w pakiecie 2 są pompy dwukanałowe. Jak w SIWZ a nie pompa strzykawkowa oraz pompa objętościowa jednokanałowa.

4. Dot. pkt 10. Czy Zamawiający w myśl zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji dopuści zestaw pomp z czytelną klawiaturą symboliczną ułatwiającej programowanie pompy?
ODP. NIE. Przedmiotem zamówienia są pompy dwukanałowe jak w SIWZ. Ponadto dla zamawiającego klawiatura symboliczna w porównaniu z klawiaturą numeryczną generuje większe ryzyko popełnienia błędu w przypadku wprowadzania parametrów podaży.

5. Dot. pkt 11. Czy Zamawiający w myśl zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji dopuści zestaw pomp z czytelnym wyświetlaczem monochromatycznym LCD?
ODP. Zamawiający dopuszcza proponowane rozwiązanie pod warunkiem gdy mowa o pompie dwukanałowej jak w SIWZ.
6. Dot. pkt 14 Czy Zamawiający wymaga dostarczenia zestawu pomp o prędkościach infuzji 0,1 do 1200 ml/h dla kanału strzykawkowego i 0,1 do 1500 ml/h dla kanału objętościowego?
Proponowane rozwiązanie jest znacząco lepsze niż wymagany przez Zamawiającego parametr.
ODP. Zamawiający nie dopuszcza proponowanego rozwiązania. Zamawiający wymaga pompy dwukanałowej, która posiada takie same rozwiązania dla każdego z kanałów.

7. Dot. pkt 31. Czy Zamawiający w myśl zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji dopuści zestaw pomp z systemem alarmów informujących użytkownika w formie dźwiękowej, świetlnej i komunikacie w języku polskim o rodzaju alarmu?
Proponowane rozwiązanie ułatwi codzienne użytkowanie pomp i jednoznacznie informuje z jakim rodzajem alarmu personel ma do czynienia i jak ma z nim postępować
ODP. Zamawiający dopuszcza proponowane rozwiązanie pod warunkiem gdy mowa o pompie dwukanałowej jak w SIWZ.
8. Dot. pkt 37. Czy Zamawiający w myśl zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji dopuści zestaw pomp bez możliwości rozbudowy o moduł komunikacji Wi-Fi?
Proponowane rozwiązanie nie ma znaczącego wpływu na codzienną pracę pomp, a potencjalnie może stanowić źródło nieuprawnionej ingerencji w pracę pompy.
ODP. NIE. Zamawiający oczekuje możliwości rozbudowy o moduł WI-FI ze względu na coraz większą informatyzację w WCO.

Dotyczy warunków umowy
1. Dotyczy par 3 ust. 21 ppkt d) - Czy Zamawiający dopuszcza wydłużenie czasu naprawy do 10 dni roboczych w przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych z zagranicy?
ODP. Nie Zamawiający nie zgadza się na zmianę na 10 dni. Jednakże wprowadza się poniższą korektę:

Jest: d) Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 4 dni robocze (pon.-pt.)
Winno być: d) Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 4 dni robocze (pon.-pt.). W przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych z zagranicy ≤ 10 dni roboczych (pon.-pt.) – o fakcie tym Wykonawca winien niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.

2. Dot. par 3 ust. 21 ppkt e) - Czy Zamawiający odstąpi od naliczania kary umownej w przypadku dostarczenia urządzenia zastępczego na czas naprawy powyżej 4 dni?
W myśl zapisów niniejszej umowy (Par 3 ust. 21 ppkt b) - Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia urządzenia zastępczego, które umożliwia Zamawiającemu zachowanie ciągłości pracy i nie wpływa ujemnie na funkcjonowanie oddziału/szpitala. W związku z powyższym fakt przedłużającej się naprawy nie powinien być penalizowany, ponieważ nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami dla Zamawiającego.
ODP. Tak Zamawiający wyraża zgodę na powyższe. Wprowadza się korektę j/niżej:

Jest: e) W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto przedmiotu zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia.

a) Winno być: e) W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości netto przedmiotu zamówienia, którego dotyczy naprawa, za każdy dzień opóźnienia. Powyższe nie dotyczy sytuacji o której mowa w ppkt b), iż Wykonawca dostarczy na czas naprawy urządzenie zastępcze o nie gorszych parametrach niż oferowane w przetargu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Czy Zamawiający w pakiecie 3 miał na myśli pompy dożywienia dojelitowego o parametrach jak niżej:
• Waga: 610 g
• Czas pracy – zasilanie bateryjne: 24h (125 ml/h)
• Czas ładowania baterii: 6 h
• Zasilanie i pobór mocy: bateryjne 7,75 V/800 mA
• Dokładność przepływu: max. 10%
• Zakres przepływu: 1÷600 ml/h
• Zakres ustawień dawki: 1-5000 ml
• Historia podawania
• Historia alarmów
• Tryb pracy nocnej nocny
ODP. Zamawiający wymaga przedmiotu zamówienia o określonych parametrach opisanych w tabeli wymagań technicznych.
Uwzględniając zadane pytanie dokonuje się zmiany w załączniku 7 do siwz - prawidłowy opis pakietu 3 j/niżej:
Pakiet 3 – pompy do żywienia dojelitowego – 15 szt.

l.p.



Parametr wymagany Warunek graniczny

TAK Potwierdzenie spełnienia wymogu wraz z podaniem numeru strony potwierdzającym spełnienie warunku (wypełnia wykonawca)
1. Przenośna pompa do żywienia dojelitowego TAK
2. Z możliwości mocowania na statywie TAK
3. Masa pompy do max do 610g TAK
4. Prędkość podaży od 10ml do 600ml/godz TAK
5. Zasilanie sieciowe 220V z możliwością zasilania akumulatorem o żywotności do 24 godz (przy prędkości 125dz). TAK
6. Akustyczna i wizualna sygnalizacja stanów alarmowych TAK
7. Tryb nocny oświetlenia pompy TAK
8. Możliwość odczytu objętości dostarczanej diety TAK
---------------------------------------
DOTYCZY SIWZ:
1.Czy Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia w zadaniu nr 2 jeżeli Wykonawca przedstawi 1 zamówienie urządzeń medycznych na kwotę 4 374 072,81 zł (w tym dostawa 30 pomp infuzyjnych w kwocie 148 489,20 zł) ?
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia. Informujemy, iż w treści siwz jest taki zapis: cyt: „Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej 1 zamówienie odpowiadającego swoim rodzajem zaoferowanemu przedmiotowi zamówienia…..” – przedmiotem zamówienia jest sprzęt medyczny - w pkt tym nie mówi się o „pompach”.
2. Czy Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia w zadaniu nr 2, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem 1 dostawy sprzętu medycznego (której przedmiotem były min. pompy infuzyjne) o łącznej wartości dostarczonego sprzętu znacznie przewyższającej obecne wymagania ? ODPOWIEDŹ: Tak.
1. Dot. wzór umowy par. 3 ust. 21 d
Zwracamy się z prośbą o modyfikację istniejącego zapisu na następujący:
Czas na usunięcie awarii (rozumiane jako - od momentu zgłoszenia – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) 5 dni roboczych, a w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy 14 dni.
Należy zwrócić uwagę, iż na czynności serwisowe składają się: dojazd serwisu, diagnoza usterki, naprawa lub wymiana części. W przypadku każdej z usterek, termin wymagany przez zamawiającego jest niemożliwy do dotrzymania. Ponadto w przypadku braku części w magazynie, lub też elementów potrzebnych w celu dokonania naprawy urządzenia zachodzi konieczność sprowadzenia ich spoza granic Polski.
ODP. Nie Zamawiający nie zgadza się na proponowana zmianę. Jednakże wprowadza się poniższą korektę:
Jest: d) Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 4 dni robocze (pon.-pt.)
Winno być: d) Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 4 dni robocze (pon.-pt.). W przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych z zagranicy ≤ 10 dni roboczych (pon.-pt.) – o fakcie tym Wykonawca winien niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.

2. Dot. wzór umowy par. 3 pkt. 21 i
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
„jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca naprawi lub wymieni (w zależności od wyboru Wykonawcy) przedmiot zamówienia na nowy. W przypadku okoliczności określonych wyżej przedłużeniu ulega okres gwarancji o pełen okres niesprawności dostarczonego urządzenia”
ODPOWIEDŹ: Tak, z zastrzeżeniem pkt 21 g) - Jeśli 3 krotna naprawa elementu nie doprowadzi do prawidłowego stanu użytkowego przedmiotu zamówienia Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy wolny od wad.

Dokonuje się korekty ppkt i)
Jest: i) Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy. W przypadku okoliczności określonych wyżej przedłużeniu ulega okres gwarancji o pełen okres niesprawności dostarczonego urządzenia.

Winno być:
i) Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca naprawi lub wymieni (w zależności od wyboru Wykonawcy – z zastrzeżeniem zapisów powyżej w ppkt g) przedmiot zamówienia na nowy. W przypadku okoliczności określonych wyżej przedłużeniu ulega okres gwarancji o pełen okres niesprawności dostarczonego urządzenia
3. Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ, § 3 ust. 13
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
„13. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości, tzn. jakości innej niż wymagana zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ,
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zamówieniem.”
Doprecyzowanie tego zapisu w sposób określony powyżej, wydaje się być o tyle konieczne, że ust. 13 lit. a) zawiera sformułowanie na tyle ogólne i niedokładne, że może być w sposób dowolny interpretowany przez Zamawiającego, co z kolei powodować może rażące naruszenie interesów Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający wyraża zgodę. Wprowadza się korektę:
§ 3 ust. 13
Jest: Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości,
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zamówieniem.
Winno być:
Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia dostarczonego Urządzenia i żądania wymiany na Urządzenie wolne od wad w przypadku:
a) dostarczenia Urządzenia niewłaściwej jakości, tzn. jakości innej niż wymagana zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ,
b) dostarczenia Urządzenia niezgodnego z zamówieniem.

4. Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ, § 3 ust. 14
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
„15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczanego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie w terminie 5 dni od dnia stwierdzenia wady lub niezgodności, o których mowa powyżej, po uprzednim, pisemnym wezwaniu Wykonawcy do usunięcia danej wady i wyznaczenia mu w tym celu dodatkowego terminu, nie krótszego niż 7 dni liczonych od dnia otrzymania pisma od Zamawiającego, przy czym w przypadku konieczności sprowadzenia Urządzenia, bądź określonej jego części z zagranicy, termin na usunięcie wad będzie wynosił nie mniej niż 14 dni.”
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmiany w projekcie umowy.
6. Dotyczy wzoru umowy § 4 ust. 6
Wnosimy o zmianę § 4 ust. 6 na: „Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy na rzecz osoby trzeciej bez zgody Zamawiającego, wyrażonej w trybie art.54 ust. 5 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654). W przypadku nieuiszczenia przez Zamawiającego zapłaty w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania Wykonawcy do zapłaty, Wykonawca ma prawo dokonać przelewu wierzytelności zgodnie z art. 509 k.c. a zastrzeżenie umowne wyrażone w zdaniu poprzedzającym strony traktują, jako nieistniejące.”
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmiany w projekcie umowy.
7. Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ, §5 ust. 2
Wnosimy o zmianę zapisów w w/w punkcie na:
„2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w przypadku, gdy zwłoka w dostawie lub montażu Urządzenia będzie przekraczać 30 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 niniejszej umowy i po bezskutecznym upływie wyznaczonego uprzednio Wykonawcy odpowiedniego terminu do nadrobienia opóźnień, nie krótszego niż 14 dni roboczych.”
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmiany w projekcie umowy.
8. Dot. załącznik nr 5 do SIWZ par. 5 ust. 1 a
Prosimy o doprecyzowanie istniejącego zapisu poprzez dodanie następującego zastrzeżenia:
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
a) opóźnienia w dostawie Przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 %, wartości brutto towaru nie dostarczonego w terminie za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 niniejszej umowy. Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 5% wartości brutto umowy.
b)
Obecnie istniejący zapis jest nieprecyzyjny i może sugerować sposób naliczania kar od wartości całej umowy i naruszenie proporcji pomiędzy stopniem zawinienia, a wysokością kary oraz zasadę równości stron umowy. Tym samym wymaga on stosownej zmiany w tym zakresie.
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmiany w projekcie umowy.
9. Dot. wzór umowy par. 3 ust. 6
Prosimy o dodanie do istniejącego zapisu następującego zastrzeżenia:
„Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że dostarczone Zamawiającemu Urządzenie będzie fabrycznie nowe i zgodne z wymogami SIWZ wolne od wad fizycznych i prawnych.”
ODPOWIEDŹ: NIE, Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmiany w projekcie umowy.
Uwaga! Umowa po zmianach wprowadzonych odpowiedziami na pytania - zostanie ostatecznie opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego.

------------------------------------
Zmiana terminów.

W związku z powyższymi odpowiedziami na pytania wyznacza się nowe terminy postepowania:
• Termin składania ofert do dnia 10-08-2016 r. do godz. 9.00
• Termin otwarcia ofert w dniu 10-08-2016r. o godz. 10.00



Z poważaniem,
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia