Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa, montaż, uruchomienie akceleratora niskoenergetycznego wraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego oraz adaptacją pomieszczeń pracowni wraz z niezbędnymi opracowaniami projektowymi,

Numer zamówienia:

350/74/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

0dp na pyt 14-10-2016

Poznań, dnia 14.10.2016
EZ/350/74/2016/……1343…………


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 74/2016 Zakup, dostawa, montaż, uruchomienie akceleratora niskoenergetycznego wraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego oraz adaptacją pomieszczeń pracowni wraz z niezbędnymi opracowaniami projektowymi, demontaż i utylizacja dotychczasowego urządzenia.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:

1. Dotyczy: SIWZ pkt. XIV „opis kryteriów (…)” okres gwarancji 10%, załącznik nr 1 „formularz oferty” pkt. 6 „termin gwarancji”, załącznik nr 5 „wzór umowy” § 3 ust. 16 lit. a) .
W związku z występowaniem w SIWZ różnych okresów gwarancji prosimy o określenie minimalnego okresu gwarancji i odpowiednia modyfikację SIWZ.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje okres gwarancji na zaoferowane urządzenia. Minimalny okres gwarancji to 24 miesiące.

2. Dotyczy: SIWZ pkt. XIV „opis kryteriów (…)” okres gwarancji 10%.
Czy Zamawiający w kryterium okres gwarancji na zaoferowane urządzenie będzie brał pod uwagę gwarancje tylko na akcelerator?
ODPOWIEDŹ
W kryterium okres gwarancji Zamawiający będzie brał pod uwagę i oceniał tylko okres gwarancji na urządzenie.

3. Dotyczy: SIWZ pkt. XIV „opis kryteriów (…)” okres gwarancji 10%.
Czy Zamawiający w kryterium okres gwarancji wyznacza maksymalny termin gwarancji jaki Wykonawca może zaoferować?
ODPOWIEDŹ
Maksymalny okres gwarancji to 60 miesięcy.

4. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa”.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na umieszczenie w nagłówku umowy (tuż pod linią „UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 74/2016”) dodatkowej informacji o numerze sprawy nadanej przez Wykonawcę (ciąg 11 znaków alfanumerycznych)? Dopisana informacja nie ma wpływu na treść umowy, a Wykonawcy pozwoli usprawnić obieg dokumentacji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe. Pod numerem umowy określonym przez Zamawiającego Wykonawca może wpisać swój numer. Oba numer będą obowiązywały podczas jakiejkolwiek korespondencji.
5. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 1.
W związku z wystąpieniem w § 3 dwa razy ust. 1 prosimy o przenumerowanie zapisów tego paragrafu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje numerację. Drugi ustęp umowy zamiast pkt. 1 otrzymuje pkt. 2. Każdy następny według kolejności.

6. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 1 tiret pierwszy w zakresie definicji ”Urządzenia”.
Prosimy o wyjaśnienie, co Zamawiający rozumie jako Urządzenie, czy jest to akcelerator, czy też akceleratora wraz z jego dostawą, montażem, uruchomieniem, przeszkoleniem, czy też akcelerator z dostawą montażem, uruchomieniem, przeszkoleniem oraz adaptacją pomieszczeń wraz z opracowaniami projektowymi i demontażem i utylizacją dotychczasowego aparatu? W tym ostatnim przypadku pojęcie Urządzenia jest tożsame z przedmiotem umowy.
ODPOWIEDŹ
Nazwa Urządzenie to opis tożsamy z przedmiotem zamówienia. Skrót ten używa się na potrzeby umowy.

7. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 1 tiret pierwszy w zakresie adaptacji.
Prosimy o wyjaśnienie, czy zakres prac adaptacyjnych wymaga w myśl ustawy Prawo budowlane uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia prac?
ODPOWIEDŹ
Zakres prac adaptacyjnych nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę oraz nie wymaga zgłoszenia.

8. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 1 tiret pierwszy, §3 ust. 3 w zakresie adaptacji.
Co do zasady zgodnie z art. 28 ust. 2 ustawy Prawo budowlane obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę ciąży na inwestorze, właścicielu, użytkowniku lub zarządcy nieruchomości, czy w związku z powyższym Zamawiający udzieli stosownego pełnomocnictwa wykonawcy, bądź udzieli stosownych pełnomocnictw?
ODPOWIEDŹ
W związku z brakiem potrzeby uzyskania pozwoleń, o których mowa w pkt. 7, nie ma jednocześnie potrzeby udzielać pełnomocnictw na tę okoliczność.

9. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 10.
W związku z faktem, iż w treści umowy wielokrotnie jest mowa o protokole odbioru bez wskazywania, o który z protokołów odbioru wskazanych w § 3 ust. 10 chodzi, czy też występuje odwołanie się do protokołu z § 3 ust. 10 co nie stanowi precyzyjnego wskazania na którykolwiek z wymienionym w tym ustępie protokół. W związku z powyższym proponujemy podzielić obecną treść ust. 10 na następujące:
„10. Po dokonaniu prawidłowej dostawy strony podpiszą protokół odbioru dostawy Urządzenia.
10a. Po demontażu i utylizacji dotychczasowego aparatu strony podpiszą protokół demontażu i utylizacji z którym przekaże kartę przekazania odpadu potwierdzająca utylizację dotychczasowego aparatu,
10b. po zakończeniu prac projektowych i adaptacyjnych strony podpiszą protokół odbioru robót,
10c. po zakończeniu wszystkich szkoleń wynikających z umowy strony podpiszą protokół końcowy szkoleń,
10d. po zakończeniu montażu, uruchomieniu, wykonaniu testów akceptacyjnych strony podpiszą protokół uruchomienia. W razie zgłoszenia przez Zamawiającego uwag lub zastrzeżeń odnośnie funkcjonowania Urządzenia, Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie, nie później jednakże niż w terminie 14 dni, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół uruchomienia zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości.”

W pozostałej treści umowy prosimy o odnoszenie się do odpowiednich protokołów ze wskazaniem czynności jakie maja te protokołu potwierdzać, bądź wskazanie odpowiedniego zapisu umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

10. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 11.
W związku z zaproponowaną zmianą brzmienia §3 ust. 10 prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 11 na następujące brzmienie:
„11. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołów, o którym mowa w ust. 10 i ust. 10a niniejszego paragrafu są:
- ze strony Wykonawcy: __________________________
- ze strony Zamawiającego: _______________________
W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołów, wymienionych w niniejszym paragrafie każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis § 3 ust. 11 na :
„11. Osobami uprawnionymi do podpisania protokołów, o którym mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu są:
- ze strony Wykonawcy: __________________________
- ze strony Zamawiającego: _______________________
W razie zmiany danych osób uprawnionych do podpisania protokołów, wymienionych w niniejszym paragrafie każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.”

11. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 14.
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 14 na następujące brzmienie:
„14. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Urządzenia lub niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, w drodze oświadczenia złożonego Wykonawcy na piśmie. Odstąpienie będzie poprzedzone wezwaniem wysłanym w formie pisemnej Wykonawcy do wykonania umowy w dodatkowym terminie 7 dni roboczych i w przypadku bezskutecznego upływu zakreślonego w tym wezwaniu może mieć miejsce odstąpienie, o którym mowa w zadaniu poprzednim.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy

12. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 15.
W związku z zaproponowaną zmianą brzmienia § 3 ust. 10 prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 15 na następujące brzmienie:
„15. Wykonawca udziela gwarancji jakości na Urządzenia, z wyjątkiem części eksploatacyjnych, akcesoriów i materiałów zużywalnych, które Zamawiający nabywa sukcesywnie na własny koszt, przez okres nie krótszy niż oferowany przez producenta danego Urządzenia lub nie krótszy niż wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zależności od tego, który ze wskazanych okresów będzie dłuższy, licząc od dnia ich wydania Zamawiającemu i podpisania protokołu uruchomienia. W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca zapewni dostępność nabywanych każdorazowo przez Zamawiającego na własny koszt, części eksploatacyjnych, akcesoriów i materiałów zużywalnych.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy

13. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. a).
W związku z zaproponowaną zmianą brzmienia § 3 ust. 10 prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 16 lit. a) na następujące brzmienie:
„a) Okres gwarancji i obsługi serwisowej – wynosi … m-e - liczone od dnia realizacji, tj. podpisania protokołu uruchomienia potwierdzającego należyte wykonanie umowy.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

14. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. b).
Zwracamy się do zamawiającego z prośbą o modyfikację punktu na poniższy:
„W okresie gwarancji Wykonawca wykona przeglądy gwarancyjne w ilości oraz zakresie zgodnym z wymaganiami producenta. Koszt wykonania przeglądów gwarancyjnych wliczony w cenę oferty. Termin wykonania przeglądów gwarancyjnych zostanie każdorazowo ustalony pomiędzy stronami. Przeglądy gwarancyjne będą wykonywane w dni robocze od poniedziałku do piątku.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe i wprowadza zapis w § 3 ust. 16 lit. b
W okresie gwarancji Wykonawca wykona przeglądy gwarancyjne w ilości oraz zakresie zgodnym z wymaganiami producenta. Koszt wykonania przeglądów gwarancyjnych wliczony w cenę oferty. Termin wykonania przeglądów gwarancyjnych zostanie każdorazowo ustalony pomiędzy stronami. Przeglądy gwarancyjne będą wykonywane od soboty do niedzieli.

15. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. e), załącznik nr 7 „specyfikacja techniczna (…)” pkt. II „gwarancja i szkolenia” l.p. 7 i 8.
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 16 lit.e na następujące brzmienie:
„Czas na usuniecie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia awarii – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ …………. dni robocze od poniedziałku do piątku w przypadku napraw nie wymagających zastosowania części zamiennych, a w przypadku konieczności zastosowania części zamiennych ……….. dni roboczych od poniedziałku do piątku.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

16. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. f).
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wykreślenie punktu. Prośbę motywujemy brakiem możliwości wykonania dostawy oraz instalacji zastępczego urządzenia w przypadku trwającej naprawy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wykreśla zapis z treści umowy.


17. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. g).
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o wykreślenie punktu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

18. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. i).
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o modyfikację punktu na poniższy:
„W przypadku 3-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu lub podzespołu, Wykonawca obowiązany jest wymienić ten element (podzespół) na nowy.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

19. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. k).
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o modyfikację punktu na poniższy:
„Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, oraz zaistnieje okoliczność braku możliwości naprawy przedmiotu umowy przez Wykonawcę. Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy. W przypadku okoliczności określonych wyżej przedłużeniu ulega okres gwarancji o pełen okres niesprawności dostarczonego urządzenia.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

20. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16 lit. k).
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o modyfikację punktu poprzez wykropkowanie ilości dni roboczych, prosimy o zmianę treści punktu:
„Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej ….. dni roboczych (pon.-pt.) od momentu zgłoszenia awarii.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

21. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 16
Zwracamy się z prośbą o dodanie ust 16 punkt l) o następującej treści
„Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w czasie eksploatacji, jeśli są one spowodowane nie stosowaniem się do dostarczonych instrukcji obsługi przedmiotu zamówienia”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

22. Dotyczy: SIWZ załącznik nr 7 „specyfikacja techniczna (…)” pkt. II „gwarancja i szkolenia” l.p. 4.
Zwracamy się do zamawiającego z prośbą o modyfikację punktu na poniższy:
„ Gwarantowany czas reakcji serwisu, wynosi odpowiednio:
1) Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max 24 godz. od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni robocze od poniedziałku do piątku.
2) Podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej max 2 dni robocze od momentu zgłoszenia awarii, od poniedziałku do piątku.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wprowadza zapis:
„ Gwarantowany czas reakcji serwisu, wynosi odpowiednio:
1) Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max 24 godz. (od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem), zgłoszenia w dniach od poniedziałku do czwartku - czas reakcji do 24h, dla zgłoszeń w dniach piątek, sobota, niedziela - czas reakcji do poniedziałku do godziny 13:00, dla zgłoszeń w dni świąteczne - czas reakcji w najbliższy dzień roboczy do godziny 13:00.”
2) Podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej max 2 dni od momentu zgłoszenia awarii, od poniedziałku do piątku.”

23. Dotyczy: SIWZ załącznik nr 7 „specyfikacja techniczna (…)” pkt. II „gwarancja i szkolenia” l.p. 8.
Zwracamy się do zamawiającego z prośbą o modyfikację punktu na poniższy:
„8. Maksymalny czas naprawy urządzeń, wymagający zastosowania części zamiennych <=10 dni roboczych.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

24. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 3 ust. 18).
W związku z zaproponowaną zmianą brzmienia § 3 ust. 10 prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 18 na następujące brzmienie:
„18. Opisane w niniejszym paragrafie uprawnienia Zamawiającego wynikające z udzielonej przez Wykonawcę gwarancji nie naruszają uprawnień Zamawiającego wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej przysługujących Zamawiającego na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Strony zgodnie postanawiają, że okres rękojmi wynosi 12 miesięcy od chwili wydania Urządzenia Zamawiającemu i podpisania protokołu uruchomienia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

25. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 4 ust. 1. lit. h.
Prosimy o skorygowanie występującego w zapisie lit. h. odniesienia do ust. 1, bądź nadanie cyfry 2 akapitowi po lit. c) i przenumerowanie kolejnych ustępów.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nadaje cyfrę 2 akapitowi po lit. c).

26. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 5 ust. 1.
W związku z pkt. VII SIWZ lp. 3 gdzie Zamawiający nie ogranicza zakresu prac powierzanych podwykonawcy prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 5 ust. 1 na następujące brzmienie:
„ 1. Wykonawca może powierzyć wykonywanie części prac będących przedmiotem niniejszej umowy podwykonawcom. Zatrudnienie wskazanych przez Wykonawcę podwykonawców nie może w żaden sposób skutkować powiększeniem kwoty wynagrodzenia Wykonawcy ponad kwotę określoną w niniejszej umowie.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

27. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 5 ust. 5.
W związku z zapisami § 5 ust. 5 prosimy o wyjaśnienie, czy Wykonawca powierzając prace wskazane w ust. 5 zobowiązany jest do zawarcia umowy z podwykonawcami, czy też Wykonawca ma obowiązek powierzenia prac wskazanych w ust. 5 podwykonawcy?
ODPOWIEDŹ
Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy z podwykonawcami.
28. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 7 ust. 1.
Prosimy o zmodyfikowanie składowych całkowitej wartości umowy na zgodnie z załącznikiem nr 1 „Formularz oferty” pkt. 2 tzn. dodanie pozycji dotyczącej demontażu i utylizacji dotychczasowego aparatu.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dodaje w § 7 ust. 1 pozycję dotyczącą demontażu i utylizacji dotychczasowego aparatu.

29. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 7 ust. 1.
Prosimy o potwierdzenie naszych przypuszczeń, iż całkowita wartość Urządzenia wymieniona w pierwszym zdaniu ust. 1 § 7 ma obejmować całkowita wartość przedmiotu umowy. Jeżeli Zmawiający potwierdza powyższe, prosimy Zmawiającego o dokonanie stosownej zmiany w treści § 7 ust.1.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis pierwszego zdania ust. 1 § 7, który otrzymuje brzmienie:
1. Całkowita wartość przedmiotu umowy, zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy wynosi:”

30. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 7 ust. 5.
Prosimy o wykreślenie ust. 5 w § 7 z treści umowy, ponieważ przedmiotem umowy nie jest dostawa mammografów, a kwestie dotyczące płatności regulowane są w § 9 umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wykreśla powyższe.

31. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 8 ust. 1. lit. a)
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 8 ust. 1 lit. a) na następujące brzmienie:
„ a) opóźnienia w wykonaniu Przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % odpowiedniej ceny, brutto z tytułu opóźnionej części umowy, określonej w § 7 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 4 niniejszej umowy. Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 5% odpowiedniej ceny brutto z tytułu opóźnionej części umowy, określonej w § 7 ust. 1 niniejszej umowy.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

32. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 8 ust. 2.
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 8 ust. 2 na następujące brzmienie:
„2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy lub ją wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 3 ust. 4 niniejszej umowy. Odstąpienie będzie poprzedzone wezwaniem wysłanym w formie pisemnej Wykonawcy do wykonania umowy w dodatkowym terminie 7 dni roboczych i w przypadku bezskutecznego upływu zakreślonego w tym wezwaniu może mieć miejsce odstąpienie, o którym mowa w zadaniu poprzednim.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

33. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 9 ust. 1.
Ponieważ realizacja całego przedmiotu umowy wynosi więcej niż 30 dni Wykonawca nie będzie w stanie wystawić jednej faktury zgodnie z prawem (art. 106i ustawy o VAT) na cały przedmiot umowy, oraz w związku z zaproponowana zmiana § 3 ust. 10, prosimy umożliwienie wystawienia 5 faktur za każdą z wymienionych w formularzu cenowym składową ceny za przedmiot zamówienia i zmianę brzmienia § 9 ust. 1 na następujące brzmienie:
„1. Zapłata za przedmiot umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionych przez Wykonawcę faktur VAT w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

34. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 9 ust. 2.
W związku z zaproponowaną zmianą brzmienia §3 ust. 10 prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 11 ust. 2 na następujące brzmienie:
„2. Podstawą wystawienia przez Wykonawcę następujących faktur:
a) za zakup urządzenia będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru dostawy, o którym mowa w § 3 ust. 10 niniejszej umowy.
b) za demontaż i utylizację będzie podpisany przez Zamawiającego protokół demontażu i utylizacji, o którym mowa w § 3 ust. 10a niniejszej umowy.
c) za prace projektowe i adaptacyjne będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru robót, o którym mowa w § 3 ust. 10b niniejszej umowy.
d) za szkolenia będzie podpisany przez Zamawiającego protokół końcowy szkoleń, o którym mowa w § 3 ust. 10c niniejszej umowy.
e) za montaż, uruchomienie, wykonaniu testów akceptacyjnych będzie podpisany przez Zamawiającego protokół uruchomienia, o którym mowa w § 3 ust. 10d niniejszej umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

35. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 11 ust. 2.
W związku z zaproponowaną zmianą brzmienia §3 ust. 10 prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 11 ust. 2 na następujące brzmienie:
Przez wykonywanie niniejszej umowy w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu, strony rozumieją okres obejmujący czas do chwili podpisania ostatniego z protokołów, o którym mowa w § 3 ust. 10 – 10d niniejszej umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

36. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa” § 13 ust. 1.
Prosimy o wyjaśnienie czy odstąpienie o którym mowa § 13 ust. 1 odnosi się jedynie do odstąpienia, o którym mowa w § 8 ust. 2 umowy?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

37. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 5, „umowa”.
Czy Zamawiający zastąpi w całej treści umowy pojęcie „pracownik” pojęciem „personel?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowany zapis do treści umowy.

38. Dotyczy; SIWZ, załącznik nr 1 „Formularz oferty” pkt. 5
Czy z uwagi na zapis art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych i zgodnie z zapisami art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych oraz zważywszy, że realizacja przedmiotu postępowania odbywa się na rzecz profesjonalnego użytkownika - Zamawiający wyrazi zgodę na przekazanie na wezwanie Zmawiającego dokumentów (folderów, ulotek) jednoznacznie potwierdzających parametry oferowanego asortymentu, w języku angielskim, bez tłumaczenia na język polski?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

39. Załącznik nr 7 do SIWZ, Specyfikacja techniczna - zestawienie ocenianych parametrów technicznych, par. 5.1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że opisane w niniejszym parametrze 5.1 oprogramowanie do optymalizacji rozkładu dawki dla technik łukowych IMRT typu VMAT, odnosi się do oprogramowania oferowanego w ramach parametru 10.4 z zestawienia parametrów wymaganych.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

40. Załącznik nr 7 do SIWZ, Specyfikacja techniczna - zestawienie ocenianych parametrów technicznych, par. 3.3
Czy w celu możliwości złożenia ważnej, niepodlegającej odrzuceniu oferty, Zamawiający zaakceptuje jako spełnienie niniejszego parametru wartość średnicy ≤ 2 mm (promień ≤ 1 mm)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zaakceptuje powyższe i wyraża zgodę na zaproponowany parametr.

41 Załącznik nr 7 do SIWZ, Specyfikacja techniczna - zestawienie ocenianych parametrów technicznych, par. 3.4
Czy w celu możliwości złożenia ważnej, niepodlegającej odrzuceniu oferty, Zamawiający zaakceptuje jako spełnienie niniejszego parametru wartość średnicy ≤ 2 mm (promień ≤ 1 mm)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zaakceptuje powyższe i wyraża zgodę na zaproponowany parametr.

42. Załącznik nr 7 do SIWZ, Specyfikacja techniczna - zestawienie ocenianych parametrów technicznych, par. 8.10
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie i modyfikację omyłki pisarskiej w podpunktach a) oraz b) i zastąpienie słowa "oferowanego" słowem "posiadanego".
ODPOWIEDŹ
Zamawiający poprawia omyłkę pisarską w podpunktach a) oraz b) i zastępuje słowo „ oferowanego” słowem „ posiadanego”.

UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.



Z poważaniem,






Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia