Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup, dostawa, montaż i uruchomienie aparatury diagnostycznej do wczesnego wykrywania nowotworów.

Numer zamówienia:

350/83/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania, zmiana terminu

Poznań, dnia 31.10.2016
EZ/350/83/2016/1383



Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.
dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 83/2016 Zakup, dostawa, montaż i uruchomienie aparatury diagnostycznej do wczesnego wykrywania nowotworów.


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi:

PYTANIE
Dotyczy wzoru umowy , §3, ustęp 16, podpunkt f) – pakiet 3.
Zamawiający zapisał:
„W przypadku naprawy trwającej dłużej niż 4 dni robocze zapewnienie i dostarczenie na koszt wykonawcy aparatu zastępczego o nie gorszych parametrach”
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie tego zapisu dla pakietu 3?
Prośbę swoją motywujemy tym, iż sprzęt wyspecyfikowany w pakiecie 3 jest b. kosztowny. Zapewnienie sprzętu zastępczego na czas naprawy wymagałoby z naszej stroni podwojenie szacunku naszej oferty celem zapewnienia sprzętu na taką ewentualność. Koszt sprzętu zastępczego musiałby być ukryty w cenie oferty.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: Formularz oferty, Umowa, Zestawienie parametrów technicznych – Załączniki nr 1 do SIWZ
Czy Zamawiający dopuści w miejsce wymaganego urządzenie o charakterze naukowo-badawczym, nie posiadające certyfikatu CE-IVD zgodnie z dyrektywą 98/79/WE w sprawie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro.
W przypadku możliwości zaoferowania takiego systemu, zwracamy się z prośbą o zmianę określenia w projekcie umowy nazwy ,,wyrób medyczny’’ na „urządzenie’’, a także o usunięcie z:
- Formularza oferty w całości pkt. 4 i zapisu z pkt. 5: „(…) dokumentów dopuszczających do obrotu zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych”,
- Zestawienia parametrów technicznych pkt. 1.5.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wprowadza proponowana zmianę.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: FORMULARZ CENOWY – Załącznik nr 2 do SIWZ
Prosimy o możliwość usunięcie pkt. 3 z tabeli „Opracowania projektowe, roboty budowlane” dla Pakietu nr 1 na etapie przygotowywania oferty, gdyż punkt ten nie dotyczy pakietu nr 1.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe. Pismem EZ/350/83/2016/1375 z 26.10.2016 wprowadzono stosowna zmianę.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: §3 pkt. 9 UMOWA - Załącznik nr 5 do SIWZ
Czy Zamawiający dopuści dostarczenie wyłącznie instrukcji skróconej w języku polskim oraz pełnej w języku angielskim?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: §3 pkt. 16 b), f), g) UMOWA - Załącznik nr 5 do SIWZ
Prosimy o usunięcie zapisu o aparacie zastępczym z §3 pkt. 16 b), f), g). Pragniemy zwrócić uwagę, że w przypadku tak zaawansowanych urządzeń oferowanie urządzenia zastępczego nie jest ogólnie przyjętą praktyką i stanowi bardzo duży dodatkowy koszt dla Wykonawcy. Dodatkowo, z uwagi na czasochłonne procedury instalacyjne - konieczność kalibracji urządzenia oraz przeprowadzenia reakcji testowej przed oddaniem go do użytku - dostarczenie urządzenia zastępczego nie jest efektywnym rozwiązaniem.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: §3 pkt. 16 c), d), e) UMOWA - Załącznik nr 5 do SIWZ
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na:
c) Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych – rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max. 2 dni od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni robocze od pon do pt;
d) Podjęcie czynności serwisowych – rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego
w celu rozpoczęcia naprawy serwisowej max 10 dni roboczych od momentu zgłoszenia awarii, od pon do piątku.
e) Czas na usunięcie awarii (rozumiane jako – od momentu zgłoszenia awarii – przywrócenie pierwotnej funkcjonalności) ≤ 10 dni roboczych od pon do pt, a w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy 15 dni roboczych.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: §3 pkt. 16 i) UMOWA - Załącznik nr 5 do SIWZ
Czy Zamawiający dopuści możliwość, aby w przypadku trzykrotnej awarii tego samego modułu urządzenia wymianie będzie podlegał sam moduł a nie cały aparat?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: §3 pkt. 18 UMOWA - Załącznik nr 5 do SIWZ
Prosimy o ograniczenie okresu rękojmi do okresu równego okresowi gwarancji. W innym przypadku może dojść do sytuacji, w której Wykonawcy będą musieli rozszerzyć okres ochrony ponad oferowany czas gwarancji, co może podnieść koszt realizacji zamówienia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.
PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: §9 pkt. UMOWA - Załącznik nr 5 do SIWZ
Zamawiający w umowie przewidział §9 o powierzeniu przetwarzania danych osobowych. Prosimy o wyłączenie § 9 dla Pakietu 1 w przypadku kiedy do realizacji usługi nie będą potrzebne jakiekolwiek dane osobowe, a co za tym idzie nie będą one przetwarzane przez Wykonawcę. Do oprogramowania oferowanego przez nas urządzenia nie są wprowadzane jakiekolwiek dane osobowe, a jedynie oznaczenia próbek. Na żadnym etapie realizacji zamówienia dane osobowe pacjentów nie będą zatem przetwarzane przez Wykonawcę.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i wykreśla paragraf nr 9 z projektu umowy.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: pkt. 1.28 ZESTAWIENIE PARAMETRÓW TECHNICZNYCH - Załącznik nr 6 do SIWZ
Prosimy o wyjaśnienie zapisu – pkt. 1.28 dla Pakietu nr 1 – czy Zamawiający chce zakupić procedurę kwalifikacji instalacyjnej i operacyjnej aparatu i koszt niniejszej procedury powinien być wliczony w koszt oferty przetargowej?
ODPOWIEDŹ
TAK.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: pkt. 4.1, 4.2 ZESTAWIENIE PARAMETRÓW TECHNICZNYCH - Załącznik nr 6 do SIWZ
Prosimy o doprecyzowanie, że każdorazowo na szkolenie odczynniki i materiały zużywalne zapewni Zamawiający (poza odczynnikami dostarczonymi wraz z aparatem – zgodnie z pkt. 1.27 – Zestawienie parametrów technicznych). W przeciwnym wypadku nie będzie możliwe skalkulowanie ceny ofertowej.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy: pkt. 4.3, 4.4 ZESTAWIENIE PARAMETRÓW TECHNICZNYCH - Załącznik nr 6 do SIWZ
Zamawiający przewidział przeszkolenie osób w zakresie bieżącego serwisu informatycznego. Prosimy o doprecyzowanie, że szkolenie zostanie zrealizowane w zakresie przewidzianym przez producenta.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy pkt. 10 §3 i pkt. 1 §6 UMOWY
Zgodnie z §3 pkt.10 i §6 pkt.1 UMOWY realizacja podzielona jest na II etapy – a i b. Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca wystawi odpowiednią fakturę VAT po zrealizowaniu każdego
z etapów, a Zamawiający dokona płatności w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury przez Zamawiającego.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 1- dotyczy pkt. 2.1 Zestawienie parametrów technicznych
W związku z tym, iż Zamawiający wraz z dostawą urządzenia wymaga również dostarczenia oprogramowania prosimy o wyrażenie zgody, że może być ono oferowane na zasadach licencjonowania w przypadku gdy licencja nie będzie wymagała dodatkowych opłat.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy pakietów 3 i 5.
Dotyczy wzoru umowy , §3, ustęp 16, podpunkt c) – pakiet 3 i 5.
Zamawiający zapisał:
„Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max ………..godz. od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni robocze od poniedziałku do piątku.”

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na korektę w/w zapistu tak by brzmiał dla pakietu 3 i 5 następująco:
„Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max 72h godz. od momentu zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni robocze od poniedziałku do piątku.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy pakietów 3 i 5.
Dotyczy wzoru umowy , §3, ustęp 16, podpunkt d) – pakiet 3 i 5.
Zamawiający zapisał:
„Podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej max …….. dni robocze od momentu zgłoszenia awarii, od poniedziałku do piątku.”

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na korektę w/w zapisu tak by brzmiał dla pakietu 3 i 5 następująco:
„Podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej max 21 dni robocze od momentu zgłoszenia awarii, od poniedziałku do piątku.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia zapis na:
Podjęcie czynności serwisowych - rozumiane jako przyjazd serwisu do siedziby zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej max 10 dni roboczych od momentu zgłoszenia awarii, od poniedziałku do piątku

PYTANIE
Dotyczy pakietów 3 i 5.
Dotyczy wzoru umowy , §3, ustęp 16, podpunkt h) – pakiet 3 i 5.
Zamawiający zapisał:
„Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 4 dni roboczych (pon.-pt.)od momentu zgłoszenia awarii.”

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na korektę w/w zapistu tak by brzmiał dla pakietu 3 i 5 następująco:
„Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 21 dni roboczych (pon.-pt.)od momentu zgłoszenia awarii.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia zapis na:
Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń – przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 14 dni roboczych (pon.-pt.)od momentu zgłoszenia awarii.

PYTANIE
Dotyczy pakietów 3 i 5.
Dotyczy wzoru umowy , §3, ustęp 16, podpunkt f) – pakiet 5.
Zamawiający zapisał:
„W przypadku naprawy trwającej dłużej niż 4 dni robocze zapewnienie i dostarczenie na koszt wykonawcy aparatu zastępczego o nie gorszych parametrach”

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie tego zapisu dla pakietu 5?
Prośbę swoją motywujemy tym, iż sprzęt wyspecyfikowany w pakiecie 5 jest b. kosztowny. Zapewnienie sprzętu zastępczego na czas naprawy wymagałoby z naszej stroni podwojenie szacunku naszej oferty celem zapewnienia sprzętu na taką ewentualność. Koszt sprzętu zastępczego musiałby być ukryty w cenie oferty.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy pakietów 3 i 5.
Dotyczy wzoru umowy , § 5, ustęp 3 – pakiet 3 i 5.
Uprzejmie prosimy o uzupełnienie ustępu 3 o następujący zapis:
„ za opóźnienia w dokonaniu płatności Zamawiający zapłacy Wykonawcy karę w wyskości 0,1% wartości umowy burtto za każdy dzień zwłoki. Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 5% wartości brutto umowy.
Korekta o którą prosimy, w znaczym stopniu przybliży wymagany prawem charakter umowy. W treści kodeksu cywilnego nie znajdziemy takich postanowień, które by wskazywały na preferowanie Zamawiającego zawierającego akurat umowę w sprawie zamówienia publicznego. Zasada równości stron zatem nie doznaje żadnych ograniczeń w postępowaniu o zamówienie publiczne. Także żaden zapis ustawy Prawo Zamówień Publicznych nie uprawnia Zamawiającego do czynienia wyłomu w przestrzeganiu zasady równości stron i prymatu zasad zawartych w kodeksie cywilnym, przy zawieraniu umów w sprawie zamówienia publicznego. Wręcz przeciwnie, art. 14 i 139 ust. 1 ustawy Pzp odsyłają do stosowania Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej przesądzając o czysto cywilistycznym stosunku jaki powstaje pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dotyczy pakietów 3 i 5.
Dotyczy załącznik nr 6 do specyfikacji – pakiet 5 , pozycja 20.
Zamawiający zapisał:
„Przeszkolenie 3 osób w zakresie użytkowania sprzętu.”

Ze względu na fakt, że Producent urządzenia oferuje liczne pakiety szkoleń z zakresu użytkowania oraz obsługi aparatu prosimy o doprecyzowanie czy Zamawiający wymaga:
- podstawowego szkolenia instruktażowego przeprowadzanego przez inżyniera serwisowego (nieodpłatnego, trwającego do 1h, dostarczanego wraz z aparatem)
czy
- 1-dniowego lub 2-dniowego rozszerzonego szkolenia z obsługi i użytkowania aparatu (dodatkowo płatnego)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga podstawowego szkolenia instruktażowego w ramach protokołu zdawczo-odbiorczego aparatu.

PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ

Par. 3 ust. 14 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługiwało po bezskutecznym pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonania umowy z wyznaczeniem dodatkowego terminu, nie krótszego niż 3 dni robocze?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ
ODPOWIEDŹ
Par. 3 ust. 16 pkt g) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę słowa „opóźnienia” na „zwłoki”?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.
PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ
Par. 3 ust. 16 pkt g) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie ,,lecz nie więcej niż 5% wartości netto przedmiotu zamówienia''?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia zapis na:
,,lecz nie więcej niż 5% wartości brutto przedmiotu zamówienia''

PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ
Par. 5 ust. 1 pkt a) Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę słowa „opóźnienia” na „zwłoki”?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ
Par. 5 ust. 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługiwało po bezskutecznym pisemnym wezwaniu Wykonawcy do należytego wykonania umowy z wyznaczeniem dodatkowego terminu, nie krótszego niż 3 dni robocze?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ
Par. 5 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie postanowienia w brzmieniu: „Zamawiający może w każdym czasie odstąpić od żądania zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.’’
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ
Par. 6 ust. 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na to aby termin płatności był liczony od daty wystawienia faktury?
Uzasadnienie:
Utrzymanie zapisu w obecnej postaci spowoduje, iż niemożliwe będzie dokładne określenie terminu płatności.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe.

PYTANIE
Dot.: Załącznik nr 5 do SIWZ
Par. 9 ust. 19 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie niniejszego postanowienia umowy?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie zapisu, jednakże zmienia postanowienia umowy na poniższe:
„W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 10 000 zł (dziesięć tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty


W związku z udzielonymi odpowiedziami zmianie ulega termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do dnia 07.11.2016 do godz. 10.00
Otwarcie ofert w dniu 07.11.2016 o godz. 11.00



UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.






Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomiczno- eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna








Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644

« Powrót do szczegółów zamówienia