Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Rozbudowa pełnej zintegrowanej linii radioterapeutycznej firmy Varian Medical System.

Numer zamówienia:

350/100/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania.

Poznań, dn. 18.01.2017r
EZ/350/100/2016/84



Wg rozdzielnika




Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 100/2016 na rozbudowę pełnej zintegrowanej linii radioterapeutycznej firmy Varian Medical System.

Wielkopolskie Centrum Onkologii informuje, że wpłynęły pytania do ww przetargu na które zamawiający udzielił odpowiedzi:

1. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3.
Prosimy o potwierdzenie, iż pojęcie „ Sprzęt” stanowi synonim pojęcia „Przedmiot umowy”?
Odp. Tak. Zamawiający zmienia treść ust. 1 § 3 w następujący sposób:

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest rozbudowa pełnej zintegrowanej linii radioterapeutycznej firmy Varian Medical System zgodnie z cenami oraz zakresem asortymentu wynikającymi ze złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia ______________ (dalej jako Przedmiot umowy lub Sprzętem) .

2. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3 ust. 5.
Prosimy o skorygowanie w § 3 ust. 5 odniesienia do ust. 12 na ust. 4.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

3. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3 ust. 8.
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 8 na następujące brzmienie
„8. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Sprzętu. Odstąpienie będzie poprzedzone wezwaniem w formie pisemnej Wykonawcy do prawidłowego wykonania umowy w terminie min. 7 dni roboczych. W przypadku bezskutecznego upływu terminu zakreślonego w tym wezwaniu może mieć miejsce odstąpienie, o którym mowa w zadaniu pierwszym.”
Odp. Zamawiający modyfikuje zapis § 3 ust. 8 na poniższy:
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy z uwagi na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego Sprzętu. Odstąpienie będzie poprzedzone wezwaniem w formie pisemnej Wykonawcy do prawidłowego wykonania umowy w terminie 7 dni roboczych. W przypadku bezskutecznego upływu terminu zakreślonego w tym wezwaniu może mieć miejsce odstąpienie, o którym mowa w zadaniu pierwszym.”


4. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3 ust. 10 lit. c.
Zwracamy się z prośbą o modyfikację punktu c. ustępu 10 § 3 na poniższy:
"c. Wykonawca zobowiązuje się do dokonania naprawy w terminie:
- w przypadku naprawy urządzeń nie wymagających zastosowania części zamiennych – nie dłuższym niż 2 dni robocze od przesłanego zgłoszenia,
- w przypadku naprawy urządzeń wymagających zastosowania części zamiennych - nie dłuższym niż 7 dni roboczych od przesłanego zgłoszenia,"
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

5. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3 ust. 10 lit. d.
Zwracamy się z prośbą o modyfikację punktu d. ustępu 10 § 3 na poniższy:
„d. w razie nieusunięcia wady Sprzętu w terminie 7 dni roboczych od przesłanego zgłoszenia, Zamawiający będzie uprawniony, według swojego wyboru, domagać się od Wykonawcy wymiany zgłaszanego Sprzętu na nowy lub zapłaty kary umownej w wysokości 0,15 %, wskazanej w § 5 ust. 1 Umowy kwoty brutto zamówienia publicznego, będącego przedmiotem umowy, za każdy dzień opóźnienia,.”
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

6. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3.
Zwracamy się z prośbą o dodanie dodatkowego ustępu do § 3 o następującej treści:
„Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w czasie eksploatacji, jeśli są one spowodowane nie stosowaniem się przez personel Zamawiającego do dostarczonych instrukcji obsługi przedmiotu umowy.”
Odp. Tak. Zamawiający wprowadza nowy ust. 13 o proponowanej treści.

7. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3.
Zwracamy się z prośbą o dodanie dodatkowego ustępu do § 3 o następującej treści:
„Wykonawca zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu możliwość zgłaszania awarii:
1) pocztą elektroniczną na adres ……………………….…………”
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę i wprowadza drugie zdanie w § 3. Ust. 10 pkt. b treści:

8. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 3 ust. 10 lit. g.
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 3 ust. 10 lit. g na następujące brzmienie
„g. jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Sprzętu, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie oraz niemożliwe do naprawy, Wykonawca wymieni Sprzęt na nowy.”
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę oraz dopisuje treść „w terminie 7 dni od daty stwierdzenia powyższego”
9. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 4 ust. 4.
W związku z zaproponowaną powyżej zmianą prosimy o wykreślenie § 4 ust. 4.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

10. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 4 ust. 7.
W związku z powtórzeniem w § 4 ust. 7 zapisu § 3 ust. 6 prosimy o wykreślenie § 4 ust. 7.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

11. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 6 ust. 1.
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 6 ust. 1 na następujące brzmienie:
„1. Zapłata za zamówione i dostarczony Przedmioty umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT za zrealizowane zamówienie po spełnieniu warunków, których mowa w § 2-3 niniejszej umowy z wyłączeniem roszczeń z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.”
Zmiana jest uzasadniona ze względu na fakt, iż roszczenia z tytułu gwarancji i rękojmi rozpoczynają swój bieg dopiero od podpisania protokołu odbioru.
Odp. Zamawiający modyfikuje treść § 6 ust. 1 na następującą:

§ 6.
1. Zapłata za zamówione i dostarczone Przedmioty umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT za zrealizowane zamówienie po spełnieniu warunków, których mowa w § 2-3 niniejszej umowy z wyłączeniem roszczeń z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. Podstawą wystawienia faktury jest protokół odbioru, o którym mowa w §3 ust. 1 niniejszej umowy.


12. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 6.
Prosimy o uzupełnienie zapisów umowy § 6 o zapis ustępu w brzmieniu następującym:
„Podstawą wystawienia przez Wykonawcę faktury za przedmiot umowy będzie podpisany przez Strony Protokół Odbioru.”
Odp. Zamawiający modyfikuje zapis w §6 ust. 1 – zmodyfikowana treść zawarta w odpowiedzi na pytanie 11.

13. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 5 ust. 2, 6.
Treść § 5 ust. 2 i 6 wydaje się nie mieć zastosowania w przypadku przedmiotu niniejszego zamówienia w związku z czym prosimy o wykreślenie obu ustępów w całości.
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

14. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 7 ust. 1 lit. a).
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 7 ust. 1 lit. a na następujące brzmienie:
„a) zwłoki w dostawie zamówionego Przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 0,1 % wartości umowy brutto określonej w §5 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki licząc od dnia określonego na podstawie w § 2 ust. 2 niniejszej umowy.”
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

15. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 7 ust. 1 lit. b).
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 7 ust. 1 lit. b) na następujące brzmienie:
„b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotu umowy przed wykonaniem umowy w części dot. dostawy Przedmiotu umowy lub zaprzestanie przez Wykonawcę wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, w takim przypadku Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy ,o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy.”
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

16. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 7 ust. 3.
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 7 ust. 3 na następujące brzmienie:
„3. Przed rozwiązaniem umowy lub odstąpieniem od umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do należytego wykonywania umowy.”
Odp. Tak. Zamawiający wyraża zgodę.

17. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 7 ust. 4 lit. a).
Prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 7 ust. 4 lit. a) na następujące brzmienie:
„a) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto Przedmiotów umowy , o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy,”

Odp. Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.

18. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 8, „umowa do przetargu nieograniczonego nr 100/2016” § 9 ust. 18.

Z uwagi na wartość zamówienia prosimy o zaakceptowanie i zmianę brzmienia § 9 ust. 18 na następujące brzmienie:
„18. W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 500 zł (pięćset złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.”
Odp. Nie , zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.
Jednocześnie zmienia się treść §9 ust. 18 na następujący:

18.W razie stwierdzenia naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszego paragrafu lub przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 15 000 zł (piętnaście tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia wezwania do jej zapłaty.

19. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 3, „Specyfikacja techniczna – zestawienie wymaganych parametrów technicznych” poz.3.3

Czy w celu złożenia ważnej oferty nie podlegającej odrzuceniu Zamawiający zaakceptuje monitor kolorowy LCD o przekątnej 23”?
Odp. Tak.

20. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 3, „Specyfikacja techniczna – zestawienie ocenianych parametrów technicznych” poz.1.11

Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że uruchamianie oferowanego oprogramowania odnosi się do oprogramowania systemu weryfikacji i zarządzania oferowanego w pozycji nr 2 tabeli z zestawieniem parametrów wymaganych.
Odp. Tak.

21. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 3, „Specyfikacja techniczna – zestawienie ocenianych parametrów technicznych” poz.1.12

Zamawiający proszony jest o potwierdzenie omyłki pisarskiej i zamiast słów „systemu weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” powinno być „planowania leczenia”
Odp. Tak. Nastąpiła omyłka.

22. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 3, „Specyfikacja techniczna – zestawienie ocenianych parametrów technicznych” poz.1.13

Zamawiający proszony jest o potwierdzenie omyłki pisarskiej i zamiast słów „systemu weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” powinno być „planowania leczenia”
Odp. Tak. Nastąpiła omyłka.

23. Dotyczy: SIWZ Załącznik nr 3, „Specyfikacja techniczna – zestawienie ocenianych parametrów technicznych” poz.1.14

Zamawiający proszony jest o potwierdzenie omyłki pisarskiej i zamiast słów „systemu weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” powinno być „planowania leczenia”
Odp. Tak. Nastąpiła omyłka.


W związku z tym w złożonej ofercie należy uwzględnić udzielone odpowiedzi na pytania.


Zmodyfikowany projekt umowy stanowi załącznik do niniejszego pisma.


Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert na dzień 23.01.2017r – składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert o godz. 11.00 .



Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych


Inż. Małgorzata Kołodziej - Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia