Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

TRANSPORT OSOB

Numer zamówienia:

350/94/2016

« Powrót do szczegółów zamówienia

SIWZ W PDF

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm.)– procedura jak dla zamówienia publicznego o wartości poniżej 209 000 EURO.

DOTYCZY PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO 94/2016
Transport osób.
I. Nazwa oraz adres zamawiającego
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15
61-866 Poznań
tel. 61/88 50 500 fax. 61/8 52 19 48
Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia
tel 61/88 50 643[644] fax 61/ 88 50 698
godziny pracy: od poniedziałku do piątku od 7.25 do 15.00
www.wco.pl mailto: zaopatrzenie@wco.pl

II. Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego – procedura, jak dla zamówienia publicznego poniżej 209.000 EURO, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996 z późn. zm.),zwanej dalej Pzp oraz przepisami aktów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustaw.

III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu
2. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego;
60171000-7 Wynajem samochodów osobowych wraz z kierowcą
3. Wszystkie pojazdy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim – winny posiadać homologację lub inny dokument równoważny
4. wykonawca winien posiadać awaryjnie kolejny samochód, który ewentualnie będzie niezbędny do użycia w awaryjnej sytuacji otrzymania informacji o konieczności przewozu.
5. Usługa świadczona będzie w okresie 12 miesięcy - minimum 1 kurs dziennie - uzależniony od ilości pacjentów i zaplanowanego dla nich leczenia. O planowanych przewozach Zamawiający poinformuje Wykonawcę z wyprzedzeniem 2 razy w miesiącu.
6. 1 kurs = trasa tam: Śrem – Poznań i powrót: Poznań – Śrem (dokładny adres w Śremie podany powyżej).
7. Pacjenci odbierani są ok. godz.7.00 ze Śremu w ilości maksymalnie 19 osób i przewiezieni zostają na naświetlania do Poznania i powrót następuje ok. godz. 11.00; kolejna grupa jest odbierana ze Śremu ok. 10.00 w ilości ok. 8-16 osób i powrót następuje ok. godz.13.00. Podane godziny i grupy osób mogą ulegać zmianie.
8. Transport osób odbywa się w godzinach uzgodnionych ze zleceniodawcą, jednakże dyspozycyjność pojazdów winna być od godz. 7.00 -15.00.
9. Określenie standardu środków transportu: rok produkcji samochodów powyżej 2010 roku, drzwi boczne przesuwane, środki łączności (telefon komórkowy).
10. Usługa winna obejmować wszelkie niezbędne ubezpieczenia.
11. Wykonawca posiada licencję na przewóz osób.
12. Samochody i kierowcy winni spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
13. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o zapotrzebowaniu na odpowiedni pojazd z jednodniowym wyprzedzeniem.
14. Pojazdy wyposażone muszą być w pasy bezpieczeństwa, system monitorowania GPS (Wykonawca po zawarciu umowy winien dostarczyć umowę z operatorem) i klimatyzację w przedziale pasażerskim oraz dodatkowe grzanie postojowe. Pojazdy musza posiadać aktualne badanie techniczne oraz polisę OC. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania na etapie badania i oceny ofert przedstawienia właściwych dokumentów potwierdzających stan techniczny samochodu oraz opłaconych polis i dokumentów rejestracyjnych.
15. Ubezpieczenie NW pasażerów – wymaga się przedstawienia dokumentu z chwilą zawarcia umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą
16. Wymagane środki transportu:
- 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 8+1 osób
- 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 16+1 osób
- 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 19+1 osób
17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
18. Zamawiający wymaga by osoby wykonujące przedmiotową usługę były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę.


IV. Termin wykonania zamówienia - umowa na okres 12 miesięcy - od dnia 02 stycznia 2017 r.

V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków;

1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 pkt 12-23 Pzp, spełniają warunki i wymagania określone w niniejszej Specyfikacji oraz w art. 22 ust. 1b Pzp.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
Lp. Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1 Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: posiada aktualną licencję/koncesję/zezwolenie na prowadzenie działalności lub zezwolenie na usługi stanowiące przedmiot oferty.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2 Zdolności techniczne i zawodowe.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli kres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub o charakterze ciągłym również wykonuje należycie co najmniej 1 usługę o wartości minimum na kwotę 130.000,00 zł.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

1. W przypadku, gdy ww. zakres usług, będzie stanowił cześć usług o szerszym zakresie, wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo i kwotowo, usługi niezbędne do wykazania spełnienia warunku udziału w postepowaniu.
2. W przypadku wykazania przez Wykonawców, wartości niezbędnych do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia, przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, w którym zostanie on opublikowany.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, innych podmiotów, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1.
8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
9. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
10. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
11. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.



VI. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b Pzp oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 Pzp, należy przedłożyć:

Lp. Wymagany dokument
1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 Pzp (składane razem z ofertą)
2 Oświadczenie o spełnieniu warunku (składane razem z ofertą)
3 Oświadczenie o przynależności lub nie przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w związku z art. 24 ust. 1 pkt. 23 Pzp (Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu powyższy dokument w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 Pzp)
Złożenie na wezwanie Zamawiającego dokumentu z poniższych pozycji będzie obligowało wyłącznie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.
1 W celu wykazania spełnienia warunku: Zdolności techniczne i zawodowe, zamawiający wymaga:
wykazu usług na kwotę minimalną 130.000,00 zł.
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego uslugi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
W przypadkach, gdy dokumenty zawierać będą kwoty wyrażone w innej walucie niż złoty, Zamawiający na potrzeby oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu przeliczy podane kwoty na złoty (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli w tym dniu kursu nie ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.

2 Licencja na przewóz osób w krajowym transporcie drogowym .

1. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania.
2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, jednolity dokument składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.
5. Wykonawcy działający wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności wymaganych oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
7. W przypadku wskazania przez wykonawcę wymaganych oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 w sprawie rodzajów dokumentów zwanego dalej rozporządzeniem, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
1) pkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21;
9. Dokumenty, o których mowa w punkcie powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
10. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 Rozporządzenia stosuje się.
11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
12. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 rozporządzenia, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 rozporządzenia zdanie pierwsze stosuje się.
13. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

VII. Potwierdzenie pozostałych wymagań specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów:
Lp. Wymagany dokument
1. Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego zał. do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w którym Wykonawca określi całkowitą wartość przedmiotu zamówienia w PLN (netto i brutto), - będącą sumą wartości, tak brutto jak i netto – podpisany przez osoby upoważnione do podejmowania czynności prawnych, w tym do zaciągania zobowiązań skutkujących finansowo.
2. Formularz cenowy wg wzoru stanowiącego zał. do specyfikacji
3. Oświadczenie o przekazaniu części zamówienia podwykonawcom wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej specyfikacji.
Zamawiający nie określa, która część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom.
4. Dokument KRS lub CEDiG lub inny dokument w celu weryfikacji osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy, tym samym składania oświadczenia woli.
5. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych., jeżeli ich kompetencja nie wynika wprost z dokumentów określonych w pkt. 4 niniejszego zaproszenia.
6. Wykaz środków transportu których zobowiązuje się używać Wykonawca przy realizacji zamówienia, zawierający informacje - rok produkcji, marka, nr rejestracyjny, ilość miejsc, informacje o przystosowaniu do przewozu osób niepełnosprawnych
Złożenie na wezwanie Zamawiającego dokumentu z poniższych pozycji będzie obligowało wyłącznie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.
1 Opisy
Opisy techniczne, próbki, foldery/ulotki, fotografie, dane katalogowe jednoznacznie potwierdzające parametry techniczno-użytkowe oferowanego przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami technicznymi.[wymagane będą katalogi/karty produktu itp.]

VIII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
Godziny pracy WCO – 7.25 - 15.00.
Wszelką korespondencję należy kierować na adres Wielkopolskiego Centrum Onkologii ul. Garbary 15, 61-866 Poznań - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia.
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej w języku polskim.
2. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Zamawiający dopuszcza ponadto formę porozumiewania się drogą elektroniczną za pomocą tj. poczty elektronicznej) oraz za pomocą faksu, przy czym w ten sposób przesłane oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje muszą zostać potwierdzone pisemnie. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: w terminach wskazanych w art. 38 ust. 1 z uwzględnieniem art. 11.8 ustawy pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.
4. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza na tej stronie.
5. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej, chyba że specyfikacja nie podlega udostępnieniu na stronie internetowej.
6. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
- Merytorycznie: Ewa Dąbrowska - Z-ca Kierownika Działu zamówień publicznych i zaopatrzenia tel. 61/88 50 644; …..643; fax…698.
- Formalno/prawnie - Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia: Katarzyna Witkowska, Sylwia Krzywiak, Maria Wielgus tel. 61/88 50 644; …..643; fax…698.

IX. Wymagania dotyczące wadium.
Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium.

X. Termin związania ofertą. Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

XI. Opis sposobu przygotowywania ofert.
1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w formie elektronicznej. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Faks lub droga elektroniczna nie stanowią formy pisemnej, aby były skuteczne muszą być niezwłocznie potwierdzone pismem.
3. Dokumenty składające się na ofertę należy składać w formie oryginałów lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem”. Oświadczenia należy składać wyłącznie w formie oryginału. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, którego każdego z nich dotyczą.
4. Wykonawca składa ofertę, zgodnie z wymaganiami Pzp oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu
6. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed upływem terminu składania ofert.
7. Oferta, tzn. formularz ofertowy i wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być podpisane przez osobę albo osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana do właściwego rejestru jako osoba upoważniona do reprezentacji, musi dołączyć do ofert pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych.
8. Jeżeli pełnomocnictwo nie ma postaci aktu notarialnego powinno zawierać pieczęć Wykonawcy, imienną pieczątkę wystawiającego pełnomocnictwo i jego podpis. Jeżeli dołączone do oferty ww. pełnomocnictwo będzie w formie kopii, Zamawiający wymaga, aby jego zgodność z oryginałem poświadczyła osoba lub osoby wymienione w umowie spółki lub odpowiednim rejestrze, które wskazane są tam jako upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno wskazywać datę jego wystawienia oraz okres, na który zostało udzielone. Brak tego okresu zamawiający odczyta jako pełnomocnictwo wystawione na czas nieokreślony.
9. Zaleca się by oferty były połączone – (zszyte zszywaczem lub bindownicą lub w skoroszycie) w sposób zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty. Poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być datowane i własnoręcznie podpisane przez osobę podpisującą ofertę.
10. Do oferty Wykonawca dołączy wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami niniejszej specyfikacji. W przypadku gdy Wykonawca dołączy jako załącznik do oferty kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W sytuacji gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii tegoż dokumentu.
11. Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o ile wykonawca składając ofertę zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane innym wykonawcom. W takim przypadku wskazane jest, aby informacje te były przygotowane i przekazane przez Wykonawcę w formie odrębnego załącznika do oferty opatrzonego klauzulą „TAJNE”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp.
12. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach oznaczonych pieczątką Oferenta oznaczonych w następujący sposób:
Przetarg nieograniczony 94/2016 – Transport osób.
Nie otwierać przed .......................................... /data otwarcia ofert/
13. Każda Oferta opatrzona zostanie numerem wpływu odnotowanym na kopercie oferty.
14. Oferty, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej należy przygotować w sposób określony jak wyżej i przesłać w zewnętrznej kopercie, na której powinna znajdować się pieczęć Wykonawcy i winna być zaadresowana w następujący sposób:
Wielkopolskie Centrum Onkologii
ul. Garbary 15, 61-866 Poznań
Przetarg nieograniczony 94/2016 – Transport osób.

XII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Miejsce oraz termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w pokoju 3089 (Kancelaria – III piętro), w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30 w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu, ul. Garbary 15 w nieprzekraczalnym terminie do 15-12-2016 r. do godz. 09.00
2. Miejsce oraz termin otwarcia ofert:
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu _15-12-2016 r. o godz. 10.00 w siedzibie Zamawiającego – Budynek Kantor Cegielskiego – Rotunda - parter pokój nr 001.
- Otwarcie ofert jest jawne. W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego pisemny wniosek Zamawiający prześle mu informację zawierającą nazwy i adresy Wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz informacje dotyczące ceny oferty.
- Oferty zostaną sprawdzone pod katem, czy zostały sporządzone zgodnie z Pzp i postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
- Zamawiający poprawia w ofercie:
o oczywiste omyłki pisarskie,
o oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
o inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona
Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty

XIII. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
2. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają zasadom określonym w Pzp i spełniają wymagania określone w SIWZ.
3. Cena oferty winna być wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w walucie polskiej, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z obowiązującą ustawą o cenach i obliczona zgodnie z konstrukcją formularza ofertowego i cenowego, stanowiącego załącznik nr 1 nr 2 do niniejszej specyfikacji z uwzględnieniem podatku VAT naliczonym zgodnie z obowiązującymi w terminie składania oferty przepisami. Obowiązkiem składającego ofertę jest wypełnić formularz cenowy dokonując obliczeń wg zasad obowiązujących w rachunkowości.
4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę, (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa/usluga lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
5. Przedstawiona przez Wykonawcę oferta cenowa nie może stanowić ogólnych cenników, kalkulacji, itp., stosowanych przez Wykonawcę w toku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, lecz winna zostać sporządzona wyłącznie z ukierunkowaniem na przedmiotowe postępowanie i odpowiadać wymogom Zamawiającego określonym w niniejszej SIWZ.
6. Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę w ofercie są ustalone na okresie trwania umowy, poza przypadkami określonymi we wzorze umowy (załącznik siwz) i nie wzrosną i nie podlegają negocjacjom.
7. Błąd w obliczeniu ceny spowoduje odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 Pzp.
8. Za oczywistą omyłkę rachunkową zamawiający uzna w szczególności:
a) błędny wynik mnożenia ceny jednostkowej oraz ilości zamawianych sztuk,
b) błędny wynik podsumowania poszczególnych pozycji, przyjmując, że prawidłowo wyliczono cenę za poszczególne pozycje,
c) rozbieżność pomiędzy wartością ceny podaną liczbą i słownie, przy czym za prawidłową uznaje się tę wartość, która odpowiada poprawnemu arytmetycznie wyliczeniu ceny
9. Poprawiając omyłki rachunkowe, zamawiający uwzględni konsekwencje rachunkowe wynikające z ich poprawienia.
10. Nie wyrażenie zgody na poprawienie innych omyłek, niż oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, w ciągu 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia, skutkować będzie odrzuceniem oferty.

XIV. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Kryteria, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty wraz z wagami (procentowym znaczeniem), oraz sposób obliczenia wartości punktowej oferty.

Cena - 60%
Jakość – 40%

Cena - będzie obliczona wg wzoru:
Najniższa cena
A = --------------------------------------------- x waga x 100
Cena badanej oferty
A– ilość punktów przyznana w kryterium cena
Przy ocenie wysokości zaproponowanej ceny - najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto – oferta najkorzystniejsza (art. 2 pkt.5 w zw. z art. 91 ustawy).
Oferta o najniższej cenie brutto otrzyma max il. punktów, pozostałym ofertom przyznane zostaną punkty zgodnie z ww. wzorem.

Jakość będzie obliczona wg wzoru:
Punkty przyznane ofercie badanej
B = --------------------------------------------------------------- x waga x 100
Maksymalna ilość punktów w danym kryterium
B – ilość punktów przyznana w kryterium jakość
Przy ocenie kryterium jakości najwyżej oceniona będzie oferta z maksymalna ilością punktów.
Jakość - ocena techniczna – rozumiany jako: rok produkcji pojazdu przeznaczonego do realizacji usług- dla każdego rodzaju pojazdu [8+1,16+1,19+1 osób]
Punktacja:
Rocznik pojazdu Ilość punktów
2016 10 pkt
2015 9
2014 8
2013 7
2012 6
2011 5
2010 4
2009 3
2008 2
2007 1
2006 0
Zamawiający z przyczyn technicznych nie określa ilości wymaganych pojazdów. Jeśli Wykonawca przedstawi roczniki kilku pojazdów – wyliczona zostanie średnia.
Ocena końcowa oferty
Ocenę końcową oferty stanowić będzie suma punktów przyznanych danej ofercie kryteriach oceny ofert.

XV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1. Zamawiający po wyborze oferty niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
b) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
c) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
2. Zamawiający informuje, iż umowa zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania przy użyciu poczty elektronicznej zawiadomienia o wyborze oferty.
3. W przypadku wniesienia odwołania, umowa może być zawarta dopiero po ogłoszeniu wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zajdą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana ma obowiązek zawarcia umowy, zgodnie z postanowieniami określonymi w załącznik nr 6 do specyfikacji oraz na warunkach podanych w swojej ofercie, tożsamych ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w terminie określonym przez Zamawiającego.

XVI. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

XVII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowy sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
1. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy będzie tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie złożonej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

XVIII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie Pzp (art. 180 ust. 1 Pzp).
2. Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności (art. 180 ust. 2 Pzp):
1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę;
2) określenia warunków udziału w postępowaniu,
3) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
4) odrzucenia oferty odwołującego,
5) opisu przedmiotu zamówienia,
6) wyboru najkorzystniejszej oferty.
3. Odwołanie wnosi się (art. 182 ust. 1 pkt. 1 i 2 Pzp): w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji (za pomocą poczty elektronicznej) o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
4. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie (art. 182 ust. 2 Pzp) 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
5. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień SIWZ, Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert (art. 182 ust. 5 Pzp).
1. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia (art. 182 ust. 6 Pzp).
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania (art.180 ust. 3 Pzp).
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu (art.180 ust. 4 Pzp).
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej(art.180 ust. 5 Pzp).
5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu (art. 198 a do art. 198 g Pzp).
6. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jej wniesieniem.

XIX. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Zamawiający NIE dopuszcza składanie ofert częściowych.

XX. Maksymalna liczbę wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramowa, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XXI. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

XXII. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim musza odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

XXIII. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną.
Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia Wielkopolskiego Centrum Onkologii – zaopatrzenie@wco.pl;
Zasady porozumiewania z Wykonawcami zostały określone w specyfikacji.

XXIV. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy zamawiającym a wykonawca, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia walutach obcych.
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza specyfikacji dokonywane będą w walucie polskiej - PLN.
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z wykonania zamówienia publicznego w obcej walucie.

XXV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z stasowaniem aukcji elektronicznej.

XXVI. Zwrot kosztów udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu
XXVII. Pozostałe informacje.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 209.000 EURO zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996 z późn. zm), stąd też w kwestiach nie uregulowanych zapisami przedmiotowej specyfikacji bezpośrednie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych obowiązujących przepisów prawa.

Poznań, dnia 06-12-2016
Zatwierdzam treść niniejszej specyfikacji:
\


_________________________________












Załącznik nr 1 do specyfikacji
...............................................................
(Pieczęć wykonawcy)

FORMULARZ OFERTOWY
1. Dane wykonawcy:
Pełna nazwa Oferenta, adres, telefon, fax ____________________________________________________________________
adres ul ________________________________________
miejscowość, kod__________________________________województwo_________________
telefon_____________ fax__________________mailto:_____________________________
NIP_______________________________ REGON_____________________________
Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie prowadzonego postępowania :
imię i nazwisko _______________________________________________
telefon_____________ fax__________________mailto:_____________________________

2. Przedmiot oferty: _____________________________________________________________
3. Cena oferty: Szczegółowy wykaz cen i sposób wyliczenia łącznej ceny ofertowej stanowi formularz cenowy – zał.
Oferujemy za łączną kwotę w sumie :
netto …………………..zł., słownie: ………………………………………………………
brutto …………………zł., słownie: ……………………………………………………..
kwota brutto zawiera podatek VAT w wysokości ………%
4. Oświadczamy, że oferowana usługa przedmiotu zamówienia spełnia wszystkie wymagania techniczne [wg opisu wymagań technicznych w siwz], posiada odpowiednią jakość i właściwości użytkowe dopuszczające do stosowania w placówkach ochrony zdrowia.
5. Oświadczamy, że zaoferowana usługa przedmiot zamówienia posiada wymagane prawem atesty i certyfikaty. Jednocześnie oświadczamy, że w/w dokumenty tj. atesty i certyfikaty potwierdzające przedmiot zamówienia udostępnione zostaną na każde wezwanie Zamawiającego.
6. Do realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązujemy się przeznaczyć pojazdy z n/w rocznikiem produkcji dla każdego wymaganego rodzaju:
ROCZNIK 8+1 OSÓB 16+1 OSÓB 19+1 OSÓB MARKA NR REJESTRACYJNY INFORMACJE O PRZYSTOSOWANIU DO PRZEWOZU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006

7. Oferujemy termin realizacji – umowa na 12 miesięcy od dnia 02-01-2017 r. do dnia 01-01-2018 r.
8. Akceptujemy warunki płatności. Termin zapłaty – przelew 30 dni - od dnia otrzymania faktury przez zamawiającego.
9. Oświadczam/my, iż zatrudniam/my na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia.
Zobowiązuję się/jemy się na każde wezwanie zamawiającego do przedstawienia dowodów potwierdzających powyższą okoliczność, tj. kopii umów o pracę wraz ze zgodą pracowników na ich udostępnienie lub oświadczeń podpisanych przez osoby zatrudnione.
10. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami realizacji zamówienia i nie wnosimy do niej żadnych uwag. Oświadczamy, że spełniamy wszystkie wymagania i przyjmujemy je bez zastrzeżeń oraz, że otrzymaliśmy wszystkie niezbędne informacje potrzebne do przygotowania oferty .
11. Oświadczamy, że wszystkie złożone przez nas dokumenty są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym ze świadomością odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń w celu uzyskania korzyści majątkowych (zamówienia publicznego).
Informujemy, że :
0 dokumenty, oświadczenia (wymienić jakie) : ………………………………………………
dostępne są na stronie (podać adres strony internetowej ) : ……………………………………….
0 dokumenty, oświadczenia ( wymienić jakie ) : ……………………………………………
dostępne są w dokumentacji przechowywanej przez Zamawiającego w postępowaniu nr (podać numer postępowania ) : ……………………………………….
12. Na potwierdzenie
A] niepodlegania wykluczeniu załączamy /wymienić/:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
B] spełnienia wymagań do oferty załączamy/wymienić/:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
13. Oświadczamy, że :
0 wybór oferty nie prowadzi do powstania obowiązku podatkowego u zamawiającego
0 wybór oferty prowadzi do powstania obowiązku podatkowego u zamawiającego :
Wskazać nazwę (rodzaj) przedm. zamówienia………….. dla których dostawa/usługa będzie prowadzić do jego powstania (wskazać wartość podatku) ………………………………………….
14. Oświadczamy, iż jesteśmy upoważnieni do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej łącznej cenie oferty.
15. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia pisemnej umowy, której projekt – akceptujemy – projekt umowy zawarty w załączniku do siwz.
16. Oświadczamy, że za wyjątkiem informacji i dokumentów zawartych w ofercie na stronach nr _________ niniejsza oferta oraz wszystkie załączniki są jawne i nie zawierają informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
17. Informacja - Czy Wykonawca jest mikroprzedsiębiorstwem bądź małym lub średnim przedsiębiorstwem?
Odpowiedź: Wykonawca jest: (właściwe zakreślić)
0 mikroprzedsiębiorstwem
0 małym
0 średnim przedsiębiorstwem
Uwaga!
Mikroprzedsiębiorstwo: przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 10 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 2 milionów EUR.
Małe przedsiębiorstwo: przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 50 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 10 milionów EUR.
Średnie przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwa, które nie są mikroprzedsiębiorstwami ani małymi przedsiębiorstwami i które zatrudniają mniej niż 250 osób i których roczny obrót nie przekracza 50 milionów EUR lub roczna suma bilansowa nie przekracza 43 milionów EUR.
18. Wszystkie strony naszej oferty wraz z załącznikami są ponumerowane i cała oferta składa się z ............ stron.
……………….., dn. …………………


...............................................................
(Pieczęć Wykonawcy)
………………………………………………………
Podpisy Wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.


























Załącznik nr 2 do specyfikacji
FORMULARZ CENOWY

L.p Przedmiot zamówienia Ilość kursów
w okresie 12 m-cy
Cena jednostkowa netto zł.
za 1 kurs Vat % VAT zł Cena jednostkowa brutto zł.
za 1 kurs Wartość netto zł. Wartość brutto zł.
1 Przewóz osób
samochodem min. 8+1 miejsc 102

2 Przewóz osób
samochodem min. 16+1 miejsc 234
3 Przewóz osób
samochodem min. 19+1 miejsc 316
Razem
Zamawiający zastrzega, że szacunek ilościowy przedmiotu zamówienia został określony wyłącznie w celu oszacowania łącznej ceny za realizację zamówienia w całym okresie objętym umową.
Zamawiający zastrzega, iż liczba przedmiotu zamówienia uzależniona jest od bieżących potrzeb, jednak łączna wartość umowy nie może przekraczać kwoty, jaką Wykonawca zaoferuje za realizację całości zamówienia w ofercie

……………….., dn. …………………
……………………………………………
Podpisy Wykonawcy lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
Załącznik nr 3 do specyfikacji

Opis przedmiotu zamówienia – wymagania.

1. Przedmiotem zamówienia jest Transport osób przewożonych na naświetlania z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do Wielkopolskiego Centrum Onkologii Poznaniu ul. Garbary 15 i powrót do Śremu
2. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego; 60171000-7 Wynajem samochodów osobowych wraz z kierowcą
3. Wszystkie pojazdy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim – winny posiadać homologację lub inny dokument równoważny
4. wykonawca winien posiadać awaryjnie kolejny samochód, który ewentualnie będzie niezbędny do użycia w awaryjnej sytuacji otrzymania informacji o konieczności przewozu.
5. Usługa świadczona będzie w okresie 12 miesięcy - minimum 1 kurs dziennie - uzależniony od ilości pacjentów i zaplanowanego dla nich leczenia. O planowanych przewozach Zamawiający poinformuje Wykonawcę z wyprzedzeniem 2 razy w miesiącu.
6. 1 kurs = trasa tam: Śrem – Poznań i powrót: Poznań – Śrem (dokładny adres w Śremie podany powyżej).
7. Pacjenci odbierani są ok. godz.7.00 ze Śremu w ilości maksymalnie 19 osób i przewiezieni zostają na naświetlania do Poznania i powrót następuje ok. godz. 11.00; kolejna grupa jest odbierana ze Śremu ok. 10.00 w ilości ok. 8-16 osób i powrót następuje ok. godz.13.00. Podane godziny i grupy osób mogą ulegać zmianie.
8. Transport osób odbywa się w godzinach uzgodnionych ze zleceniodawcą, jednakże dyspozycyjność pojazdów winna być od godz. 7.00 -15.00.
9. Określenie standardu środków transportu: rok produkcji samochodów powyżej 2010 roku, drzwi boczne przesuwane, środki łączności (telefon komórkowy).
10. Usługa winna obejmować wszelkie niezbędne ubezpieczenia.
11. Wykonawca posiada licencję na przewóz osób.
12. Samochody i kierowcy winni spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
13. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o zapotrzebowaniu na odpowiedni pojazd z jednodniowym wyprzedzeniem.
14. Pojazdy wyposażone muszą być w pasy bezpieczeństwa, system monitorowania GPS (Wykonawca po zawarciu umowy winien dostarczyć umowę z operatorem) i klimatyzację w przedziale pasażerskim oraz dodatkowe grzanie postojowe. Pojazdy musza posiadać aktualne badanie techniczne oraz polisę OC. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania na etapie badania i oceny ofert przedstawienia właściwych dokumentów potwierdzających stan techniczny samochodu oraz opłaconych polis i dokumentów rejestracyjnych.
15. Ubezpieczenie NW pasażerów – wymaga się przedstawienia dokumentu z chwilą zawarcia umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą
17. Wymagane środki transportu:
- 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 8+1 osób
- 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 16+1 osób
- 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 19+1 osób
18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
19. Zamawiający wymaga by osoby wykonujące przedmiotową usługę były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę.



Załącznik nr 4 do specyfikacji
Wykonawca:
…………………………………………………
………………………………………………………………………………
(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
………………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
Oświadczenie Wykonawcy
składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),
DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - przetargu nieograniczonego 94/2016______________________________ (nazwa postępowania), prowadzonego przez Wielkopolskie Centrum Onkologii oświadczam, co następuje:
OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:
• Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r.
…………………………………………
(podpis)
• Oświadczam, że zachodzą w stosunku do mnie podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. …………. ustawy Pzp (podać mającą zastosowanie podstawę wykluczenia spośród wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt 13-14, 16-20 Pzp). Jednocześnie oświadczam, że w związku z ww. okolicznością, na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp podjąłem następujące środki naprawcze /wymienić/:
.....……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………….……. (miejscowość), dnia …………………. r.

…………………………………………
(podpis)
OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:
• Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.
…………….……. (miejscowość), dnia …………………. r.

…………………………………………
(podpis)






Załącznik nr 5 do specyfikacji

Wykonawca:
…………………………………………………………………………
(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
…………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)


Oświadczenie wykonawcy
składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),
DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
pn. ……………………………………… (nazwa i nr postępowania), prowadzonego przez …………………………………………………….(oznaczenie zamawiającego),
oświadczam, co następuje:

INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKONAWCY:

Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w …………..…………………………………………………..………………………………………….. (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu).

…………….……. (miejscowość), dnia ………….…….

…………………………………………
(podpis)

INFORMACJA W ZWIĄZKU Z POLEGANIEM NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW:
Oświadczam, że w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez zamawiającego w………………………………………………………...……….. (wskazać dokument i właściwą jednostkę redakcyjną dokumentu, w której określono warunki udziału w postępowaniu), polegam na zasobach następującego/ych podmiotu/ów: ……………………………………………………………………….
..……………………………………………………………………………………………………………….…………………………………….., w następującym zakresie: …………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………… (wskazać podmiot i określić odpowiedni zakres dla wskazanego podmiotu).

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……..
…………………………………………
(podpis)

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:

Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

…………….……. (miejscowość), dnia ………….……. r.
…………………………………………
(podpis)



Załącznik nr 6 do specyfikacji

--------------------------------------------
(pieczęć oferenta)

OŚWIADCZENIE

Oświadczam, iż wykonanie przedmiotowego zamówienia powierzę /nie powierzę* podwykonawcom.
* Niewłaściwe skreślić.

W przypadku powierzenia zamówienia podwykonawcom proszę o podanie nazwy podwykonawcy, adresu i zakresu prac jakie obejmuje podwykonawstwo wraz z ich procentowym udziałem w całości realizowanego zamówienia.

Wykaz podwykonawców wraz z wymaganymi informacjami.
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
..........................., dn..............................
………………………………………………………
Podpisy wykonawcy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy
















Załącznik nr 7 do specyfikacji


--------------------------------------------
(pieczęć oferenta)

OŚWIADCZENIE

składane w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji o której mowa w art. 86 ust. 3 upzp (protokół z otwarcia ofert)

Zgodne z art. 24 ust. 11 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

oświadczam/y, że wobec reprezentowanego przeze mnie podmiotu nie zachodzą przesłanki
wykluczenia z art. 24 ust. 1 pkt. 23 upzp.

 nie przynależę do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), z Wykonawcami którzy złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w przedmiotowym postępowaniu, *

lub
 należę do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), z Wykonawcami którzy złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w przedmiotowym postępowaniu,

 i składam (nie składam)* wyjaśnienia i dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia.*

..................................., dnia ..........................
...........................................................
podpis i pieczęć imienna osoby(osób) uprawnionej(ych) do
reprezentowania Wykonawcy
*niepotrzebne skreślić










Załącznik nr 8 do specyfikacji

UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 94/2016
zawarta w Poznaniu na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm.) w dniu ______________ pomiędzy:
Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
inż. Małgorzatę Kołodziej-Sarnę - Z-cę Dyrektora ds. ekonomiczno-eksploatacyjnych,
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,
a firmą:
_______________________________________________
_______________________________________________
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: _________________ prowadzącym działalność gospodarczą jako:_________________________________ lub zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
posiadającą numer NIP: ______________, REGON: ____________;
reprezentowaną przez:
_______________________________________________
_______________________________________________
zwaną dalej Wykonawcą,
zwani wspólnie Stronami.
§ 1.
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego nr 94/2016 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831 i 996z późn. zm).
2. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.

§ 2.
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług przewozowych.
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług przewozu osób w zakresie i na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia ………………. – załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. Wykonawca oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie umiejętności, kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje środkami transportu niezbędnymi do profesjonalnego świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny,
b. posiada wszelkie niezbędne zezwolenia, licencje i zgody wymagane przepisami prawa do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy,
c. posiadany przez niego sprzęt, w szczególności zaś środki transportu wykorzystywany do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy spełnia wszelkie wymogi przewidziane przepisami prawa,
d. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej,
e. wszystkie środki transportu wykorzystywane przez zleceniobiorcę przy świadczeniu na rzecz Zamawiającego usług będących przedmiotem niniejszej umowy są objęte obowiązkowym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej,
f. w razie powierzenia świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy osobie trzeciej, zgodnie z postanowieniami § 7 niniejszej umowy, wszelkie osoby świadczące w imieniu Wykonawcy usługi będące przedmiotem niniejszej umowy na rzecz Zamawiającego będą odpowiednio przeszkolone i posiadać będą odpowiednie kwalifikacje, w razie potrzeby potwierdzone stosownymi dokumentami,
i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
4. Zamawiający zobowiązany jest do bieżącego informowania Wykonawcy o wszelkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na sposób i termin wykonania świadczonych przezeń na rzecz Zamawiającego usług będących przedmiotem niniejszej umowy.

§ 3
Wykonawca zobowiązuje się niniejszym do świadczenia na rzecz Zamawiającego usług polegających na przewozie pacjentów na trasie z Ośrodka Medycznego „Małgorzata” w Śremie ul. Chełmońskiego 1 do siedziby Zamawiającego oraz z siedziby Zamawiającego do Śremu, zaś Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia.

§ 4
1. Wykonawca zobowiązuje się do:
a. Transportu osób środkami transportu: 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 8+1 osób; 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 16+1 osób i 1 samochód osobowy przystosowany do przewozu min. 19+1 osób. Wszystkie samochody winne być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim; wykonawca winien posiadać awaryjnie kolejny samochód, który ewentualnie będzie niezbędny do użycia w awaryjnej sytuacji otrzymania informacji o konieczności przewozu.
b. 1 kurs = trasa tam: Śrem – Poznań i powrót: Poznań – Śrem (dokładny adres w Śremie podany powyżej w tabelce)
c. Pacjenci odbierani są ok. godz.7.00 ze Śremu i przewiezieni zostają na naświetlania do Poznania i powrót następuje ok. godz. 11.00; kolejna grupa jest odbierana ze Śremu ok. 10.00 w ilości ok. 8-16 osób i powrót następuje ok. godz.13.00. Podane godziny i grupy osób mogą ulegać zmianie.
d. Transport osób odbywa się w godzinach uzgodnionych ze zleceniodawcą, jednakże dyspozycyjność pojazdów winna być od godz. 7.00 -15.00
e. Posiadania standardu środków transportu: rok produkcji samochodów powyżej 2010 roku, drzwi boczne przesuwane, środki łączności (telefon komórkowy).
f. Wykonywania usługi, która obejmuje wszelkie niezbędne ubezpieczenia.
g. Posiadania licencji na przewóz osób.
h. Samochody i kierowcy spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
i. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o zapotrzebowaniu na odpowiedzi pojazd z jednodniowym wyprzedzeniem,
j. Pojazdy wyposażone są w pasy bezpieczeństwa, system monitorowania GPS i klimatyzację w przedziale pasażerskim oraz dodatkowe grzanie postojowe.
3. Wykonawca oświadcza, że środki transportu przekazane do wykonania usługi są sprawne techniczne, maja aktualne badania techniczne, posiadają aktualne ubezpieczenie OC i NW. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli środków transportu pod względem zgodności ich rodzaju z wykazem, siwz, prawidłowej ilości oraz kontroli stanu technicznego. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca zobowiązany będzie ponieść karę w wysokości 1.000,00 zł. [jeden tysiąc złotych]
4. W przypadku awarii lub innym przypadku losowym i braku możliwości wykonania usługi pojazdami wskazanymi w umowie Wykonawca może wykonać usługę pojazdem zastępczym po każdorazowym pisemnym bądź mailowym poinformowaniu Zamawiającego. Wymogi dla pojazdów zastępczych są identyczne z wymogami dla pojazdów podstawowych Wykonawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania wszystkich przepisów prawa regulujących wykonywanie Usług.
5. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w trakcie wykonywania Usług.
6. Wykonawca oświadcza, że posiada wystawioną przez …………………….z siedzibą w ………………., polisę ubezpieczeniową nr …… na sumę ubezpieczenia ………….w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej oraz zobowiązuje się utrzymać ubezpieczenie, co najmniej w dotychczasowej wysokości przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
7. Wykonawca na każde wezwanie zamawiającego potwierdzi zatrudnienie na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia.
8. W przypadku nie przedstawienia w terminie 10 dni od wezwania dowodów na okoliczność wskazaną w pkt 7 zamawiający naliczy kary w wysokości 500 zł. /pięćset złotych/ za każdy dzień zwłoki.

§ 5
1. Z tytułu świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia w wysokości:
a. __________ zł (słownie: ______________________ złotych _______/100) netto za jeden kurs /tam i z powrotem/ jednym samochodem o maksymalnej liczbie przewożonych pasażerów wynoszącej 8+1 osób.
b. __________ zł (słownie: ______________________ złotych _______/100) netto za jeden kurs /tam i z powrotem/ jednym samochodem o maksymalnej liczbie przewożonych pasażerów wynoszącej 16+1 osób.
c. __________ zł (słownie: ______________________ złotych _______/100) netto za jeden kurs /tam i z powrotem/ jednym samochodem o maksymalnej liczbie przewożonych pasażerów wynoszącej 19+1 osób
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu powiększone zostanie o podatek VAT w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów prawa.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu obejmuje jednokrotny przewóz pacjentów, jednym samochodem na trasie ze Śremu do siedziby Zamawiającego oraz z siedziby Zamawiającego do Śremu.
4. Maksymalna wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług, wynosi …………………..zł netto (słownie: ……………………………………. złotych 00/100) netto + VAT zgodnie ze stawką obowiązującą w czasie obowiązywania niniejszej umowy) na dzień zawarcia niniejszej umowy kwota brutto wynosi ………………. zł).
5. Wynagrodzenie, o której mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu płatne będzie miesięcznie z dołu, na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT obejmującej wynagrodzenie usługi świadczone w miesiącu poprzednim, w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
6. Strony zgodnie postanawiają, że wszelkie koszty związane ze świadczeniem przez Wykonawcę usług będących przedmiotem niniejszej umowy, w szczególności koszty korzystania ze środków transportu używanych przez Wykonawcę do świadczenia tych usług, w tym koszty paliwa, innych materiałów eksploatacyjnych, napraw i konserwacji obciążają wyłącznie Wykonawcę.
7. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wartości (ceny) Przedmiotów umowy wobec wartości ustalonej w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku:
a) zmiany stawki podatku VAT obejmującej Przedmioty umowy, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian,
b) zmiany środka transportu o parametrach nie gorszych niż wymagane
8. Zmiany wartości (cen) Przedmiotów umowy wynikające z wystąpienia zdarzeń, o których mowa w ust. 7 lit. a),b) niniejszego paragrafu następują z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości i nie wymaga podpisania aneksu. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 7 lit. a),b) niniejszego paragrafu w formie pisemnej, przynajmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem. W przypadku, gdy termin wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości jest krótszy niż 7 dni od daty jego opublikowania Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zmianach wynikających z uregulowań prawnych wskazanych w ust. 7 lit. a), b), c) niniejszego paragrafu w formie pisemnej niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w terminie 3 dni od dnia wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego przedmiotowe wartości

§ 6
1. Wykonawca nie może bez uzyskania uprzedniej zgody Zamawiającego powierzyć świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy jakiejkolwiek osobie trzeciej poza osobami zatrudnionymi przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę lub współpracującymi ze Zleceniobiorcą na podstawie umowy o świadczenie usług lub innego stosunku prawnego.
2. W razie powierzenia przez Wykonawcę świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy jakiejkolwiek osobie trzeciej bez uprzedniego uzyskania zgody Zleceniodawcy, z zastrzeżeniem postanowienia ust. 1 niniejszego paragrafu, Wykonawca zobowiązuje się zapłacić na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości karę w wysokości 5% wartości całkowitej umowy brutto.
3. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania za szkodę w wysokości przewyższającej wysokość kary umownej, o której mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu.
4. W razie powierzenia przez Wykonawcę świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy osobie trzeciej za zgodą Zamawiającego, Wykonawca odpowiada za wszelkie działania lub zaniechania osoby trzeciej, której powierzył świadczenie usług będących przedmiotem niniejszej umowy jak za działania lub zaniechania własne.
5. W przypadku opóźnienia w realizacji usługi tj. nieodebranie pacjenta w wyznaczonym czasie Wykonawca zapłaci zamawiającemu karę w wysokości 100,00 zł. [sto złotych]za każdą godzinę opóźnienia.
6. W przypadku niezrealizowania usługi wykonawca zapłaci zamawiającemu karę w wysokości 300,- [trzysta złotych] za każde zdarzenie oraz pokryje koszty transportu interwencyjnego.
7. W przypadku 5/pięcio krotnego opóźnienia lub 3/trzy krotnego niezrealizowania usługi Zamawiający ma prawo rozwiązać umowę i naliczyć karę w wysokości 5% wartości całkowitej umowy brutto.
8. Kary o których mowa powyżej będą płatne w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do zapłaty.

§ 7
1. Umowa niniejsza zawarta jest na czas określony (12 miesięcy) od dnia 02.01.2017 do dnia 01.01.2018 r.
2. Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia niniejszej umowy z zachowaniem 1/jedno miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
3. Zleceniodawca ma prawo wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
a. Wykonawca w sposób rażący lub uporczywy naruszać będzie postanowienia niniejszej umowy,
b. Wykonawca nie będzie spełniał warunków, o których mowa w paragrafie 4 niniejszej umowy.
4. Oświadczenie o wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub odstąpieniu od niniejszej umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 8
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – _____________________, tel. ___________________
oraz ze strony Zamawiającego – Ewa Dąbrowska , tel. 61/88 50 644; …..643; fax…698.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 9
1. Zamawiający uprawiony jest do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy bez zapłaty odstępnego, w przypadkach przewidzianych postanowieniami niniejszej umowy, w terminie 3 miesięcy od chwili wystąpienia zdarzenia stanowiącego podstawę do skorzystania z prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zastrzeżone w niniejszej umowie kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia przez Zamawiającego odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć przy realizacji niniejszej umowy na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie osiągną kompromisu wówczas sporne sprawy rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
4. Integralną częścią niniejszej umowy jest dokumentacja przetargowa, w tym w szczególności specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta Wykonawcy.
5. Umowa niniejsza została sporządzona w 2/dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po 1/jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.

Zamawiający Wykonawca
________________________ ________________________
Załącznik nr 9 do specyfikacji


WIELKOPOLSKIE CENTRUM ONKOLOGII
Protokół koordynacyjny dla wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie i na rzecz Wielkopolskiego Centrum Onkologii. Edycja
1


W związku z wdrożonym w Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej – Curie w Poznaniu (nazywanym dalej WCO) Systemem Zarządzania Środowiskowego i Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zobowiązuje się wykonawców zewnętrznych wykonujących prace na terenie należącym do WCO do stosowania poniższych zasad:
1. Przed przystąpieniem do realizacji zadania wykonawca wyznacza osobę odpowiedzialną za przestrzeganie zobowiązań zawartych w niniejszym dokumencie.
2. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania wymagań funkcjonującego w WCO Systemu Zarządzania Środowiskowego, a w szczególności do:
a. Przestrzegania przez podległe osoby ogólnych przepisów oraz zasad BHP i Ppoż.,
b. Organizacji stanowisk roboczych – zgodnie z w.w. przepisami,
c. Zapoznania się ze szczegółowymi instrukcjami wewnętrznymi BHP i Ppoż. oraz wysłuchanie niezbędnych wyjaśnień osoby nadzorującej,
d. Przeprowadzenie uzupełniającego instruktażu stanowiskowego uwzględniającego wymogi instrukcji BHP i Ppoż.,
e. Zobowiązanie osób bezpośrednio nadzorujących wykonawstwo do stosowania się do szczegółowych uwag i zaleceń otrzymywanych od osoby zlecającej wykonanie prac oraz od służby BHP,
f. Właściwej gospodarki odpadami:
- Prowadzenie segregacji odpadów w miejscu ich powstawania,
- Gromadzenie wytworzonych odpadów w wyznaczonych, oznakowanych
i zabezpieczonych miejscach,
- usuwanie odpadów z terenów należących do WCO we własnym zakresie,
- uzgodnienie sposobu i miejsca tymczasowego gromadzenia i postępowania z odpadami niebezpiecznymi z Inspektorem ds. BHP WCO,
g. Oznakowanie i zabezpieczenie terenu przed skażeniem substancjami niebezpiecznymi,
h. Oznakowanie i zabezpieczenie terenu prowadzonych prac remontowo-budowlanych,
i. Zabezpieczenia terenu zakładu przed niepożądanymi emisjami pyłów i gazów technicznych,
j. Realizacji zadania w sposób najmniej uciążliwy dla środowiska w tym racjonalnego korzystania z wody, energii elektrycznej i innych surowców,
k. Stosowania przy realizacji zadań sprzętu sprawnego technicznie, m.in.:
- bez wycieków oleju,
- spełniającego wymogi BHP i prawa o ruchu drogowym,
l. W przypadku zaistniałej awarii natychmiast powiadomić Inspektora ds. BHP / Z-cę Dyrektora ds. Ekonomiczno-Eksploatacyjnych, w celu podjęcia wspólnych działań naprawczych – jeżeli nastąpi niekontrolowany wyciek oleju należy zastosować skuteczny sorbent, zebrać warstwę skażoną i przetransportować do utylizacji,
m. Utrzymania porządku w obszarze swojej działalności,
n. Uporządkowania terenu po zakończeniu przedsięwzięcia,
3. Wykonawca odpowiada za negatywne wpływy na środowisko naturalne wynikające z postępowania niezgodnego z w.w. zasadami.
4. Wykonawca odpowiada w całości za prewencję BHP i Ppoż., postępowania powypadkowe dotyczące swoich pracowników.
5. Wykonawca zewnętrzny zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania również służb BHP WCO o zaistniałym wypadku / pożarze z udziałem swoich pracowników.
6. Osoby, które przebywają na terenie należącym do WCO przez określony krótki czas wymagany dla wykonania prac, jak np.: kierowcy taboru samochodowego, zobowiązani są do przestrzegania wszelkich znaków i opisów zakazu i nakazu. Osoby te nie mogą przebywać w rejonach innych niż wyznaczone dla np. załadunku lub rozładunku.
7. WCO zastrzega sobie prawo kontroli realizacji powyższych zobowiązań przez swoich przedstawicieli.
8. Wykonawcy prac zobowiązują się do natychmiastowego usunięcia z terenu WCO osób, wskazanych przez przedstawicieli WCO, które nie stosują się do w.w. zasad oraz ogólnych i szczegółowych (obowiązujących w WCO) zasad BHP i Ppoż.
Oświadczam, że przyjmuję zasady ustalone w niniejszym protokole
WYKONAWCA

…………………

………………… ZLECAJĄCY Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej – Curie w Poznaniu
Przedstawiciel Wykonawcy: ………………… Przedstawiciel Zlecającego: ……………………………..
Data: …………………………….. Data: ……………………………..
Podpis: ………………………….. Podpis: …………………………..

« Powrót do szczegółów zamówienia