Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Rozbudowa zintegrowanej linii radioterapeutycznej

Numer zamówienia:

350/78/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 23.11.2020
EZ/350/78/2020/760


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 78/2020
dotyczy: Rozbudowa zintegrowanej linii radioterapeutycznej


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.



PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 1
Z uwagi na definicję dostawy, zawartą w art. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, która obejmuje m. in sprzedaż oraz dodatkowo instalację oraz mając na względzie pkt 10 tego samego artykułu zwierający definicję pojęcia usługi, Zamawiający proszony jest o dokonanie zmiany treści niniejszego postanowienia tak, aby opowiadało ono nomenklaturze prawa zamówień publicznych:
„1. Na podstawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego z dnia …………… roku Wykonawca sprzedaje i zobowiązuje się do dostarczenia, montażu i uruchomienia na rzecz zamawiającego:
Integracji szpitalnego systemu informatycznego HIS Eskulap z systemem zarządzania radioterapią ARIA. Doposażenia systemu Eskulap o system raportowania i analizowania danych oraz doposażenia systemu ARIA w dedykowane serwery obliczeniowe FAS oraz system do raportowania i analizowania danych w radioterapii oraz zobowiązuje się wykonać integrację szpitalnego systemu informatycznego HIS Eskulap z systemem zarządzania ARIA dalej przedmiot umowy, a Zamawiający zobowiązuje się przedmiot umowy odebrać i zapłacić Wykonawcy z tego tytułu cenę, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu. Opis przedmiotu umowy zawiera załącznik nr [ ] do Umowy, który zgodny jest z treścią załącznika nr 5 do SIWZ w części obejmującej opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu 1. ”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę.

PYTANIE
§2 ust. 2 pkt 3
Z uwagi na to, że przedmiot niniejszego postępowania nie obejmuje świadczenia usług serwisu pogwarancyjnego, Zamawiający proszony jest o wykreślenie z treści przywołanego ustępu treści w brzmieniu „i pogwarancyjny” jako nie mającej oparcia w przedmiocie zamówienia;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę.


PYTANIE
§3 ust. 2
W odniesieniu do podstaw dla wystawienia faktury przez Wykonawcę za wykonaną część przedmiotu umowy, wnosimy o wykreślenie z treści niniejszego ustępu, w każdym z kolejnych podpunktów, wskazania, że warunkiem płatności będzie doręczenie przez Wykonawcę Zamawiającemu oryginałów protokołów z poszczególnych etapów wykonania umowy. Zgodnie z warunkami opisanymi w §2 ust. 1, wykonanie każdej z części przedmiotu zamówienia opisanej w pkt 1-4 tego ustępu wymaga potwierdzenia w postaci odpowiedniego protokołu podpisanego przez Strony umowy. Oznacza to, że każdorazowo Zamawiający będzie sam dysponować oryginałem danego protokołu, więc dodatkowe żądanie przedstawienia kolejnego dodatkowego egzemplarza oryginału takiego protokołu nie znajduje uzasadnienia;
ODPOWIEDŹ
Celem sprawnego przepływu dokumentów, Zamawiający zmieni stosowne zapisy na „po doręczeniu przez Wykonawcę kopii Protokołu…”

PYTANIE
§3 ust. 4 w zw. z ust. 5 zdanie ostatnie
Zamawiający proszony jest o wykreślenie ust. 4 w całości w związku z treścią ust. 5 zdanie ostatnie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wykreśla powyższy zapis.

PYTANIE
§4 ust. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że niniejszy zapis odnosi się wyłącznie do sprzętu dostarczonego w ramach realizacji przedmiotu umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
§4 ust. 2;
Zamawiający proszony jest o zmianę treści ust. 2 w ten sposób, aby co do sprzętu obejmowała ona wyłącznie naprawy z przyczyn tkwiących w sprzęcie, co do sytemu obejmowała usuwanie błędów powstałych z przyczyn tkwiących w systemie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na proponowana zmianę.

PYTANIE
§4 ust. 2 w zw. z §2 ust. 2
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że gwarancja biegnie odrębnie dla każdej z część przedmiotu umowy od dnia podpisania przez Strony protokołu potwierdzającego jej wykonanie; w przypadku innej odpowiedzi niż potwierdzającej, Zamawiający proszony jest o jednoznaczne wskazanie terminu/terminów rozpoczęcia gwarancji;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza,, że gwarancja rozpoczyna się od daty podpisania protokołów potwierdzających wykonanie.

PYTANIE
§4 ust. 3
Jak zostało już podniesienie we wcześniejszych uwagach; usługi serwisu pogwarancyjnego nie stanowią przedmiotu zamówienia i umowy, stąd wnosimy o ich wykreślenie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
§4 ust. 4, ust. 7 ust. 9, ust. 10, ust. 14
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że niniejsze ustępy mają zastosowanie wyłącznie do sprzętu dostarczanego w ramach przedmiotu umowy, a nie dotyczy systemu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
§ 4, ust. 12
Czy Zamawiający zaakceptuje zmianę czasu trwania naprawy na nie dłuższy niż 7 dni roboczych? W przypadku odmowy prosimy Zamawiającego o uwzględnienie okoliczności koniecznego importu części wymaganych do zakończenia naprawy. Proponowana treść:
„12. Czas trwania naprawy nie może być dłuższy niż 72 godziny (w dni robocze) w przypadku naprawy nie wymagającej wymiany części lub wymiany części sprowadzanej z terytorium Polski oraz w przypadku wymiany części sprowadzanej z poza terytorium Polski do maksymalnie 7 dni roboczych licząc od daty pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego (równoważne pisemnemu jest zgłoszenie faxem na nr ……………….. lub e-mail: …………………….). Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, termin ten upływa z końcem następnego dnia, który nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy ani sobotą.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający akceptuje proponowane zmiany.

PYTANIE
§4 ust. 13
Wnosimy o doprecyzowanie, że jeżeli okres niesprawności przedmiotu umowy wydłuży się ponad 1 dzień, to gwarancję przedłuża się odpowiednio o każdy dzień przestoju:
„13. Jeżeli okres niesprawności przedmiotu umowy wydłuży się ponad 1 dzień, to gwarancję przedłuża się odpowiednio o każdy dzień przestoju.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający akceptuje proponowane zmiany.

PYTANIE
§5 ust. 1 w zw. z §1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie co należy rozumieć pod pojęciem „Urządzenia”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Urządzenia” należy rozumieć urządzenia dostarczone przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy.

PYTANIE
§5 ust. 2 w zw. z §1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie co należy rozumieć pod pojęciem „Sprzęt” oraz „aparatura medyczna”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Sprzęt” należy rozumieć sprzęt dostarczony przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy dla którego producent wymaga wykonania testów akceptacyjnych oraz posiada instrukcje obsługi.
Słowo aparatura medyczna zostanie zastąpione słowem sprzęt.

PYTANIE
§ 5, ust. 2, pkt 4
Zamawiający proszony jest o skorygowanie odniesienia do załącznika. Obecnie protokół z integracji został oznaczony jako załącznik nr 1 do umowy.


ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis SIWZ numeracji załączników- wykreśla się numer załącznika z tego zapisu.

PYTANIE
§ 5, ust. 2, pkt 6
Zamawiający proszony jest o skorygowanie nazw właściwych protokołów zgodnie z paragrafem 2 umowy, tj. protokół z integracji lub protokół z odbioru.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapis- winien on brzmieć : Protokół odbioru.

PYTANIE
§ 5, ust. 2, pkt 8
Zamawiający proszony jest o usunięcie niniejszego punktu albo doprecyzowanie, którego punktu paragrafu 2, ustępu 1 dotyczy.
ODPOWIEDŹ
Zapis dotyczy punktów 3 i 4 paragrafu 2, ustępu 1

PYTANIE
§6
Ponadto, co zapisane w niniejszym paragrafie, Zamawiający, z uwagi na zaognienie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV -2 (COVID-19) nie tylko w Polsce, ale i na świecie, i skutki tym wywołane, proszony jest po ust. 5 o dodanie ust. 6 o następującej treści:
„6. Wykonawca nie odpowiada za nienależyte, w tym nieterminowe, wykonanie swoich zobowiązań z tytułu wykonania Umowy, jeżeli to nienależyte, w tym nieterminowe wykonanie zobowiązań lub niewykonanie zobowiązań, spowodowane zostało okolicznościami związanymi z COVID-19. Wykonawca niezwłocznie pisemnie zawiadomi Zamawiającego o wystąpieniu okoliczności związanych z COVID-19, mających wpływ na należyte wykonanie Umowy.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający w paragrafie 6 projektu umowy zawarł zapisy dotyczące działania siły wyższej, w tym stanu epidemicznego.

PYTANIE
§ 7, ust. 14
Zamawiający proszony jest o usunięcie ostatniego zdania o treści „Nie dopuszcza się zmiany terminu wykonania zamówienia w zakresie dostawy”. SIWZ oraz wzór umowy nie definiują terminu dostawy niezależnego od terminu wykonania umowy zdefiniowanego w § 2, ust. 1 wzoru umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższa zmianę.

PYTANIE
§7 ust. 15
Zamawiający mając na uwadze termin realizacji przedmiot umowy (luty 2022 r.) proszony jest o potwierdzenie, że zmiana stawki podatku VAT nie powoduje konieczności zawarcia aneksu do umowy, a wykonawca uprawniony jest do powiększenie wynagrodzenia netto określonego w §1 ust. 4 o stawkę podatku VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia każdej z faktur VAT;
ODPOWIEDŹ
Strony winny w tym przypadku zawrzeć stosowny aneks o zmianie wartości.

PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Zakres integracji, tabela poz. 1
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga przekazywania oraz aktualizowania podstawowych danych pacjenta z systemu Eskulap do systemu ARIA?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Zakres integracji, tabela poz. 1
Czy Zamawiający oczekuje przekazywania oraz aktualizowania podstawowych danych pacjenta z systemu ARIA do systemu Eskulap?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie oczekuje przekazywania podstawowych danych dotyczących z Arii do Eskulapa.

PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Zakres integracji, tabela poz. 2
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga przekazywania oraz aktualizowania adresu pacjenta z systemu Eskulap do systemu ARIA?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Zakres integracji, tabela poz. 2
Czy Zamawiający oczekuje przekazywania oraz aktualizowania adresu pacjenta z systemu ARIA do systemu Eskulap?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie oczekuje przekazywania podstawowych danych dotyczących z Arii do Eskulapa.

PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla rozbudowy, tabela wiersz 3
Zamawiający proszony jest o wykreślenie słów „i elektronowych”. Posiadany przez Zamawiającego algorytm Acuros XB obsługuje wyłącznie obliczenia dla wiązek fotonowych, nie obsługuje wiązek elektronowych.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokona zmian.

PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla rozbudowy, tabela wiersz 8
Zamawiający proszony jest o wskazanie właściwego protokołu zgodnie z § 2 Umowy, ust. 1, pkt 3, tj. protokołu z odbioru.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokona zmian na protokół odbioru.


PYTANIE
PAKIET NR 1
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla rozbudowy, tabela ostatni wiersz
Zamawiający proszony jest o wskazanie właściwego protokołu zgodnie z § 2 Umowy, ust. 1, pkt 4, tj. protokołu z odbioru.

ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokona zmian na protokół odbioru.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 1
Z uwagi na definicję dostawy zawartą w art. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, która obejmuje m. in sprzedaż oraz dodatkowo instalację, Zamawiający proszony jest o dokonanie zmiany treści niniejszego postanowienia tak, aby opowiadało ono nomenklaturze prawa zamówień publicznych:
„1. Na podstawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego z dnia …………… roku Wykonawca sprzedaje i zobowiązuje się do dostarczenia, montażu i uruchomienia na rzecz zamawiającego: (pozostała treść ust. 1 bez zmian)”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 1
Zamawiający po zdaniu pierwszym proszony jest o dodanie zadania drugiego w brzmieniu:
„Opis przedmiotu umowy zawiera załącznik nr [ ] do Umowy, który zgodny jest z treścią załącznika nr 5 do SIWZ w części obejmującej opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu 2.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 2 pkt 3
Z uwagi na to, że przedmiot niniejszego postępowania nie obejmuje świadczenia usług serwisu pogwarancyjnego, Zamawiający proszony jest o wykreślenie z treści przywołanego ustępu treści w brzmieniu „i pogwarancyjny” jako nie mającej oparcia w przedmiocie zamówienia;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§3 ust. 2 (omyłkowo oznaczony w części jako ust. 3)
W odniesieniu do podstaw dla wystawienia faktury przez Wykonawcę za zrealizowaną dostawę, wnosimy o wykreślenie z treści w brzmieniu: „doręczeniu przez Wykonawcę oryginału Protokołu Odbioru potwierdzającego dostawę przedmiotu zamówienia oraz”. Zgodnie z warunkami dostawy, opisanymi w §2 ust. 1, potwierdzeniem wykonania przedmiotu umowy jest protokołu odbioru podpisanego przez Strony umowy. Oznacza to, że każdorazowo Zamawiający będzie sam dysponować oryginałem danego protokołu, więc dodatkowe żądanie przedstawienia oryginału takiego protokołu nie znajduje uzasadnienia
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia stosowne zapisy na „po doręczeniu przez Wykonawcę kopii Protokołu…”

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§3 ust. 5 w zw. z ust. 6
Zamawiający proszony jest o wykreślenie ust. 5 w całości w związku z treścią ust. 6 zdanie ostatnie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wykreśla powyższy zapis.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 2
Zamawiający proszony jest o zmianę treści ust. 2 w ten sposób, aby co do sprzętu obejmowała ona wyłącznie naprawy z przyczyn tkwiących w sprzęcie, co do sytemu obejmowała usuwanie błędów powstałych z przyczyn tkwiących w systemie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 3
Jak zostało już podniesienie we wcześniejszych uwagach; usługi serwisu pogwarancyjnego nie stanowią przedmiotu zamówienia i umowy, stąd wnosimy o ich wykreślenie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 4, ust. 7 ust. 9, ust. 10, ust. 14
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że niniejsze ustępy mają zastosowanie wyłącznie do sprzętu dostarczanego w ramach przedmiotu umowy, a nie dotyczy systemu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 4, ust. 12
Zamawiający proszony jest o skorygowanie maksymalnego terminu naprawy zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ, Pakiet 2, Opis przedmiotu zamówienia, Parametry wymagane dla doposażenia, tabela część I. Gwarancja i Szkolenia, poz. 6.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na proponowaną zmianę.



PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§5 ust. 1
Zamawiający proszony jest o doprecyzowanie co rozumieć należy pod pojęciem „Urządzenie”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Urządzenia” należy rozumieć urządzenia dostarczone przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§5 ust. 2
Zamawiający proszony jest o doprecyzowanie co rozumieć należy pod pojęciem „Sprzęt” oraz „aparatura medyczna”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Sprzęt” należy rozumieć sprzęt dostarczony przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy dla którego producent wymaga wykonania testów akceptacyjnych oraz posiada instrukcje obsługi.
Słowo aparatura medyczna zostanie zastąpione słowem sprzęt.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 5, ust. 2, pkt 4
Zamawiający proszony jest o skorygowanie odniesienia do załącznika. Obecnie protokół odbioru został oznaczony jako załącznik nr 1 do umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapisy zgodnie z powyższa informacją.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 5, ust. 2, pkt 6
Zamawiający proszony jest o skorygowanie nazwy właściwego protokołu zgodnie z paragrafem 2 umowy, tj. protokół odbioru, zamiast Protokół Odbioru i przekazania do eksploatacji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje zapisy zgodnie z powyższa informacją.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§6
Zamawiający proszony jest o:
dokonanie poprawek oczywistych pomyłek pisarskich związanych z numeracją poszczególnych ustępów niniejszego paragrafów oraz,
z uwagi na zaognienie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 (COVID-19) nie tylko w Polsce, ale i na świecie oraz skutki tym wywołane, Zamawiający proszony jest o dodanie nowego ustępu po ust. obecnie oznaczonym jako 10 w brzmieniu:
„Wykonawca nie odpowiada za nienależyte, w tym nieterminowe, wykonanie swoich zobowiązań z tytułu wykonania Umowy, jeżeli to nienależyte, w tym nieterminowe wykonanie zobowiązań lub niewykonanie zobowiązań, spowodowane zostało okolicznościami związanymi z COVID-19. Wykonawca niezwłocznie pisemnie zawiadomi Zamawiającego o wystąpieniu okoliczności związanych z COVID-19, mających wpływ na należyte wykonanie Umowy.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje numeracje zgodnie z powyższa informacją.
Zamawiający w projekcie umowy zawarł zapisy dotyczące działania siły wyższej, w tym stanu epidemicznego.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 7, ust. 14
Zamawiający proszony jest o usunięcie ostatniego zdania o treści „Nie dopuszcza się zmiany terminu wykonania zamówienia w zakresie dostawy”. SIWZ oraz wzór umowy nie definiują terminu dostawy niezależnego od terminu wykonania umowy zdefiniowanego w § 2, ust. 1 wzoru umowy.
ODOWIEDŹ
Zamawiający usuwa zapis.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§7 ust. 15
Zamawiający mając na uwadze termin realizacji przedmiot umowy proszony jest o potwierdzenie, że zmiana stawki podatku VAT nie powoduje konieczności zawarcia aneksu do umowy, a wykonawca uprawniony jest do powiększenie wynagrodzenia netto określonego w §1 ust. 4 o stawkę podatku VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia każdej z faktur VAT;
ODPOWIEDŹ
Strony winny w tym przypadku zawrzeć stosowny aneks o zmianie wartości.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1.3
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienia słowa „lekarskiej” słowem „fizycznej”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje omyłkę w proponowanym zakresie.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1.16
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga dostarczenia również oprogramowania do planowania leczenia w dynamicznej technice łukowej IMRT typu VMAT (RapidArc)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga, aby na oferowanych fizycznych stacjach planowania leczenia możliwe było uruchamianie posiadanego przez Zamawiającego oprogramowania do szacowania rozkładu dawki RapidPlan w ramach posiadanej liczby licencji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga, aby na oferowanych fizycznych stacjach planowania leczenia możliwe było uruchamianie posiadanego przez Zamawiającego oprogramowania do wieloktryterialnej optymalizacji planu leczenia MCO w ramach posiadanej liczby licencji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga, aby na oferowanych fizycznych stacjach planowania leczenia możliwe było uruchamianie posiadanego przez Zamawiającego oprogramowania do przygotowywania planów weryfikacyjnych w trybie dozymetrii portalowej w ramach posiadanej liczby licencji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga, aby na oferowanych fizycznych stacjach planowania leczenia możliwe było obliczanie oczekiwanego rozkładu dawki na matrycy portalowej w trybie dozymetrii portalowej dla wszystkich posiadanych przez Zamawiającego na akceleratorach Clinac, Unique oraz TrueBeam wiązek fotonowych z filtrem spłaszczającym i bez filtra spłaszczającego w ramach posiadanej liczby licencji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga, aby na oferowanych fizycznych stacjach planowania leczenia możliwe było uruchamianie posiadanego przez Zamawiającego oprogramowania do planowania wieloogniskowych przerzutów do mózgu HyperArc w ramach posiadanej liczby licencji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 3
Zamawiający proszony jest o określenie czy wymaga, aby oferowane oprogramowanie było uruchamiane na oferowanych fizycznych oraz lekarskiej stacji planowania leczenia bez wymogu dostarczania stacji komputerowych, czy wymaga dostarczenia osobnych stacji komputerowych umożliwiających uruchomienie oferowanego oprogramowania.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga, aby oferowane oprogramowanie było uruchamiane na oferowanych fizycznych oraz lekarskiej stacji planowania leczenia

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia oraz Parametry wymagane dla doposażenia
Czy Zamawiający oczekuje doposażenie akceleratora o algorytm iteracyjnej rekonstrukcji obrazów typu iCBCT tak jak dla akceleratora TrueBeam wykorzystywanego w ośrodku radioterapii w Kaliszu w ramach Pakietu 3 (parametr wymagany 3.8) oraz dla akceleratora TrueBeam nr ser 1524 wykorzystywanego w Poznaniu w ramach Pakietu 4 (parametr wymagany 6.8)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga doposażenia w algorytm iCBCT TrueBeama w Kaliszu i TrueBeama 1524.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 1.9
W przypadku potwierdzenia wymogu uruchamiania oferowanego oprogramowania systemu weryfikacji i zarządzania na oferowanych stacjach planowania leczenia bez wymogu dostarczania stacji komputerowych, Zamawiający proszony jest o usunięcie parametru ocenianego 1.9.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 1.10
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słów „weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” słowami „planowania leczenia”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 1.11
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słów „weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” słowami „planowania leczenia”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 1.12
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słów „weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” słowami „planowania leczenia”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 2.10
W przypadku potwierdzenia wymogu uruchamiania oferowanego oprogramowania systemu weryfikacji i zarządzania na oferowanych stacjach planowania leczenia, Zamawiający proszony jest o usunięcie parametru ocenianego 2.10.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 2.11
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słów „weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” słowami „planowania leczenia”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 2.12
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słów „weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” słowami „planowania leczenia”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 2.13
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słów „weryfikacji i zarządzania oraz obrazowego” słowami „planowania leczenia”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 3
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że we wszystkich parametrach opisujących system weryfikacji i zarządzania pacjentami oraz obrazami przez oferowaną stację należy rozumieć oferowany system lub oprogramowanie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 2
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry oceniane dla doposażenia, tabela, poz. 3.5, 3.6, 3.7 oraz 3.8
W przypadku potwierdzenia wymogu uruchamiania oferowanego oprogramowania systemu weryfikacji i zarządzania na oferowanych stacjach planowania leczenia bez wymogu dostarczania stacji komputerowych, Zamawiający proszony jest o usunięcie parametru ocenianego 3.5, 3.6, 3.7 oraz 3.8
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.


PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 1
Z uwagi na definicję dostawy zawartą w art. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, która obejmuje m. in sprzedaż oraz dodatkowo instalację oraz mając na uwadze pkt 10 tego samego artykułu zawierający def. usługi, Zamawiający proszony jest o dokonanie zmiany treści niniejszego postanowienia tak, aby opowiadało ono nomenklaturze prawa zamówień publicznych:
„1. Na podstawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego z dnia …………… roku Wykonawca sprzedaje i zobowiązuje się do dostarczenia, montażu, uruchomienia i przeszkolenia na rzecz zamawiającego: doposażenia zintegrowanej linii terapeutycznej w ośrodku radioterapii w Kaliszu w opcję radioterapii VMAT, system synchronizacji oddechowej, licencje na opcję automatycznego przesuwu stołu terapeutycznego oraz zobowiązuje się do wykonania reinstalacji akceleratora Clinac sn 860 i bramkowania oddechowego sn 4894 wraz z wykonaniem niezbędnych dla jego instalacji prac adaptacyjnych pomieszczeń, w których ma on być zainstalowany oraz demontaż i zagospodarowania akceleratora Clinac sn 60, który w dniu zawarcia umowy jest zainstalowany w tych pomieszczeniach - dalej przedmiot umowy, a Zamawiający zobowiązuje się odebrać przedmiot umowy oraz zapłacić Wykonawcy cenę, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu. Prace adaptacyjne obejmują pomieszczenia w ośrodku radioterapii w Kaliszu, w których ma zostać zainstalowany akcelerator Clinac sn 860, a ich zakres obejmu prace niezbędne do instalacji tego akceleratora. Opis przedmiotu umowy zawiera załącznik nr [ ] do Umowy, który zgodny jest z treścią załącznika nr 5 do SIWZ w części obejmującej opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu 3.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że przedmiot umowy (jak i zamówienia) obejmuje również demontaż akceleratora Clinac sn 60.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 1 pkt 2 w zw. z załącznikiem nr 2 do umowy (protokół z adaptacji)
Zamawiający proszony jest o zmianę treści załącznika nr 2 do umowy tak aby jego treść związana była z wykonaniem przedmiotu umowy w części dot. adaptacji pomieszczeń, w których ma zostać zainstalowany akcelerator Clinac sn 860;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 1 pkt 2 w zw. z załącznikiem nr 3 do umowy (protokół utylizacji)
Zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarowania odpadami, zobowiązanie wykonawcy, który nie jest podmiotem zajmującym się gospodarowaniem odpadami, może wyłącznie ograniczać się do przekazania zdemontowanego akceleratora podmiotowi posiadającemu stosowne uprawnienia w celu dalszego jego zagospodarowania w tym unieszkodliwienia; mając na uwadze powszechnie obowiązujące przepisy prawa w zakresie gospodarowania odpadami, które nie posługują się pojęciem utylizacja, wykonawca nie może zobowiązać się do wykonania czynności utylizacji zdemontowanego akceleratora w terminie wskazanym w §2 ust. 1 pkt 2) ani tym bardziej sporządzić protokołu utylizacji; zobowiązanie wykonawcy w tym zakresie może natomiast obejmować zobowiązanie do dalszego przekazania zdemontowanego akceleratora w celu jego zagospodarowania zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarowania opadami; Zamawiający proszony jest o odpowiednią modyfikację treści umowy oraz załączników do umowy w części dot. dalszego zagospodarowania zdemontowanego akceleratora zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarowania odpadami;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 2, ust. 1, pkt 2
Zamawiający proszony jest o zmianę daty przekazania bunkra do adaptacji na nie później niż do dnia 12.07.2021.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 1 pkt 3 w zw. z załącznikiem nr 4 do umowy (protokół uruchomienia)
Zamawiający mając na uwadze zakres przedmiotu umowy wskazany w §2 ust. 1 pkt 3, proszony jest o odpowiednia modyfikację treści załącznika nr 4 do umowy tak aby protokół uruchomienia odnosił się do wykonania tej części przedmiotu umowy tj wykonania reinstalacji akceleratora Clinac sn 860 i bramkowania oddechowego sn 4894 (w tym montażu oraz uruchomienia tego akceleratora i bramowania oddechowego w ośrodku radioterapii w Kaliszu)
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 1 pkt 3
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzenie, iż § 2 ust. 1 pkt 3 dotyczy reinstalacji:
-akceleratora Clinac 2300 CD-S sn. 860
-systemu bramkowania sn 4894 z akceleratora Clinac sn. 805
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe i dokonuje zmiany.
PYTANIE
§ 2, ust. 1, pkt 3 oraz Załącznik nr 5 do SIWZ, Pakiet 3, Opis przedmiotu zamówienia, Opis reinstalacji, ppkt 3
Zamawiający proszony jest o zmianę daty przekazania bunkra spełniającego wymagania instalacyjne akceleratora na nie później niż do dnia 02.08.2021.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 2 pkt 3)
Z uwagi na to, że przedmiot niniejszego postępowania nie obejmuje świadczenia usług serwisu pogwarancyjnego, Zamawiający proszony jest o wykreślenie z treści przywołanego ustępu treści w brzmieniu „i pogwarancyjny” jako nie mającej oparcia w przedmiocie zamówienia;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany i wykreśla powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 3
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że osoba wskazana w przedmiotowym ustępie uprawniona jest do podpisania każdego z protokołów, o których mowa w treści umowy;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 3
Jeżeli osoba wskazana w przedmiotowym ustępie nie jest uprawniona do podpisania wszystkich protokołów wskazanych w treści umowy, Zamawiający proszony jest o uzupełnienie umowy o wskazanie dodatkowej osoby uprawnionej do popisania tych z protokołów, do podpisania których nie jest uprawniony p. Bartosz Pawłowski;
ODPOWIEDŹ
Wskazana osoba jest uprawniona do podpisania wszystkich protokołów.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§3 ust. 2
W odniesieniu do podstaw dla wystawienia faktury przez Wykonawcę za wykonaną część przedmiotu umowy, wnosimy o wykreślenie z treści niniejszego ustępu, w każdym z kolejnych podpunktów, wskazania, że warunkiem płatności będzie doręczenie przez Wykonawcę Zamawiającemu oryginałów protokołów z poszczególnych etapów wykonania umowy. Zgodnie z §2 ust. 1 wykonanie każdy etapu wymaga potwierdzenia odpowiednim protokołem podpisanym przez przedstawicieli stron. Oznacza to, że każdorazowo Zamawiający będzie sam dysponować oryginałem danego protokołu, więc żądanie przedstawienia kolejnego egzemplarza oryginału takiego protokołu łącznie z fakturą tworzy wyłącznie tworzy dodatkowy obowiązek;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmienia stosowne zapisy na „po doręczeniu przez Wykonawcę kopii Protokołu…”
PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§3 ust. 2 pkt 3
Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o skorygowanie § 3 ust. 2 pkt 3 oraz uwzględnienie w nim również reinstalacji systemu bramkowania sn 4894 z akceleratora Clinac sn. 805 (obecnie "reinstalację, ubezpieczenie w czasie podróży, montaż, instalację i uruchomienie akceleratora").
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany i koryguje zapis zgodnie z propozycja.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§3 ust. 4 w zw. z ust. 5
Zamawiający proszony jest o wykreślenie ust. 4 w całości w związku z treścią ust. 5 zdanie ostatnie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany i wykreśla powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 4
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że określone warunki gwarancji nie dotyczą reinstalacji akceleratora Clinac oraz systemu bramkowania oddechowego. Reinstalowane urządzenia pozostają objęte odrębną umową serwisową obowiązującą w dniu rozpoczęcia procesu reinstalacji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza, że określone warunki gwarancji nie dotyczą reinstalacji akceleratora Clinac oraz systemu bramkowania oddechowego..

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 1 w zw. z §1 ust. 1
Mając na uwadze def. przedmiotu umowy zawartą w §1 ust. 1 – Zamawiający proszony jest o dookreślenie w stosunku do której części przedmiotu umowy stawia wymóg, aby była ona nowa;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający doprecyzowuje, że w związku z faktem, iż gwarancja nie dotyczy reinstalacji, Zamawiający wymaga, aby sprzęt dostarczony w ramach doposażenia był nowy.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 2 w zw. z §2 ust. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że okres gwarancji dla część umowy, o której mowa w §4 ust.2 tiert pierwsze tj. elementy doposażania biec będzie od dnia podpisania przez strony protokołu uruchomienia, o którym mowa w §2 ust. 1 pkt 1, a dla robót adaptacyjnych, o których mowa w §4 ust. 2 tiert drugie od dnia podpisania przez Strony protokołu z adaptacji, o którym mowa w §2 ust. 1 pkt 2, w przypadku braku potwierdzenia, Zamawiający proszony jest o jednoznaczne podanie momentu rozpoczęcia biegu gwarancji;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 3
Jak zostało już podniesienie we wcześniejszych uwagach; usługi serwisu pogwarancyjnego nie stanowią przedmiotu zamówienia i umowy, stąd wnosimy o ich wykreślenie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany i wykreśla powyższe..
PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 6
Zważywszy na ustawowy charakter gwarancji i jej zakres wskazany przepisami prawa zobowiązań wnosimy, aby dokonać zmiany przywołanego postanowienia w taki sposób, że otrzyma on brzmienie zgodne z art. 577 kodeksu cywilnego:
„6. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w przedmiocie umowy objętym gwarancją, tj. w zakresie doposażenia.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 11-14
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że przedmiotowe postanowienia dotyczą gwarancji udzielonej na doposażenie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 4, ust. 12
Czy Zamawiający zaakceptuje zmianę czasu trwania naprawy na nie dłuższy niż 7 dni roboczych? W przypadku odmowy prosimy Zamawiającego o uwzględnienie okoliczności koniecznego importu części wymaganych do zakończenia naprawy. Proponowana treść:
„12. Czas trwania naprawy nie może być dłuższy niż 72 godziny (w dni robocze) w przypadku naprawy nie wymagającej wymiany części lub wymiany części sprowadzanej z terytorium Polski oraz w przypadku wymiany części sprowadzanej z poza terytorium Polski do maksymalnie 7 dni roboczych licząc od daty pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego (równoważne pisemnemu jest zgłoszenie faxem na nr ……………….. lub e-mail: …………………….). Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, termin ten upływa z końcem następnego dnia, który nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy ani sobotą.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający akceptuje proponowane zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 15
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że niniejszy ustęp odnosi się wyłącznie do zakresu przedmiotu umowy obejmującego wyłącznie doposażenie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§5 ust. 1 w zw. z §1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie co rozumie pod pojęciem „Urządzenie”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Urządzenia” należy rozumieć urządzenia dostarczone przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy.

PYTANIE
§ 5, ust. 2 oraz Załącznik nr 5 do SIWZ, Pakiet 3, Opis przedmiotu zamówienia, Opis reinstalacji
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie czy w ramach adaptacji bunkra wymagane jest wykonanie przez Wykonawcę projektu ochrony radiologicznej dla przenoszonego akceleratora Clinac 2300 CD-S sn. 860?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyjaśnia, że nie wymaga projektu ochrony radiologicznej.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§5 ust. 3w zw. z §1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie co rozumie pod pojęciem „Sprzęt” oraz „aparatura medyczna”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Sprzęt” należy rozumieć sprzęt dostarczony przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy dla którego producent wymaga wykonania testów akceptacyjnych oraz posiada instrukcje obsługi.
Słowo aparatura medyczna zostanie zastąpione słowem sprzęt.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 5, ust. 3, pkt 6
Zamawiający proszony jest o skorygowanie nazwy właściwego protokołu zgodnie z paragrafem 2 umowy, tj. protokół odbioru lub protokołu uruchomienia, zamiast Protokół uruchomienia i przekazania do eksploatacji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany.

PYTANIE
§5 ust. 3 pkt 7) w zw. z §1 ust. 1 P3U oraz art. 29 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie jakiego sprzętu dot. oczekiwany przez Zamawiającego obowiązek wykonywania czynności konserwacyjnych, przeglądów gwarancyjnych oraz napraw gwarancyjnych, w tym miejscu zaznaczenia wymaga, że wskazany w §1 ust. 1 przedmiot umowy nie obejmuje w stosunku do akceleratora Clinac sn 860, który ma zostać reinstalowany do ośrodka radioterapii w Kaliszu, wykonywania czynności konserwacyjnych ani też akcelerator ten nie może zostać objęty jakąkolwiek gwarancją;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyjaśnia, że czynności konserwacyjne, przeglądy gwarancyjne oraz naprawy gwarancyjne dotyczą doposażenia, Zamawiający informuje także, że firma Varian wykonuje czynności konserwacyjne reinstalowanego akceleratora zgodnie z obowiązującą umową serwisową.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§6
Z uwagi na zaognienie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 (COVID-19) nie tylko w Polsce ale i na świecie oraz skutki tym wywołane, Zamawiający proszony jest o dodanie po ust. 5 ust. 6 w brzmieniu:
„6. Wykonawca nie odpowiada za nienależyte, w tym nieterminowe, wykonanie swoich zobowiązań z tytułu wykonania Umowy, jeżeli to nienależyte, w tym nieterminowe wykonanie zobowiązań lub niewykonanie zobowiązań, spowodowane zostało okolicznościami związanymi z COVID-19. Wykonawca niezwłocznie pisemnie zawiadomi Zamawiającego o wystąpieniu okoliczności związanych z COVID-19, mających wpływ na należyte wykonanie Umowy.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający w paragrafie 6 projektu umowy zawarł zapisy dotyczące działania siły wyższej, w tym stanu epidemicznego.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 7, ust. 14
Zamawiający proszony jest o usunięcie ostatniego zdania o treści „Nie dopuszcza się zmiany terminu wykonania zamówienia w zakresie dostawy”. SIWZ oraz wzór umowy nie definiują terminu dostawy niezależnego od terminu wykonania umowy zdefiniowanego w § 2, ust. 1 wzoru umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany i wykreśla powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§7 ust. 15
Zamawiający mając na uwadze termin realizacji przedmiot umowy (sierpień/wrzesień 2021 r.) proszony jest o potwierdzenie, że zmiana stawki podatku VAT nie powoduje konieczności zawarcia aneksu do umowy, a wykonawca uprawniony jest do powiększenie wynagrodzenia netto określonego w §1 ust. 4 o stawkę podatku VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia każdej z faktur VAT;
ODPOWIEDŹ
Strony winny w tym przypadku zawrzeć stosowny aneks o zmianie wartości.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1.1
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słowa „wymaganych” słowem „posiadanych”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany i poprawia powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1.1
Zamawiający proszony jest o wykreślenie słów „zarówno z filtrem spłaszczającym jak i bez filtra spłaszczającego”. Posiadany przez Zamawiającego akcelerator nie posiada wiązek fotonowych bez filtra spłaszczającego oraz nie jest wymagane ich uruchomienie niniejszym postępowaniem.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany. I wykreśla powyższe.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 1.10
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga dostarczenia oprogramowania do planowania leczenia w technice dynamicznej łukowej IMRT typu VMAT (RapidArc) dla posiadanego systemu planowania leczenia Eclipse.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 2.1
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słowa „oferowanym” słowem „posiadanym”. Niniejsze postępowanie nie obejmuje dostarczenia systemu planowania leczenia w ramach Pakietu 3.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dokonuje zmiany i koryguje omyłkę.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 2.8
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie czy oferowany system do wspierania pacjenta w podtrzymaniu właściwego cyklu oddechowego ma być zintegrowany z oferowanym systemem kontroli oddechowej dla akceleratora czy z systemem tomografii komputerowej. Przenoszony w ramach niniejszego postępowania system bramkowania oddechowego na tomograf komputerowy nie umożliwia współpracy z systemem wspierającym pacjenta we właściwym oddechu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyjaśnia, że system ma być zintegrowany z oferowanym systemem kontroli oddechowej.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 3.8
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga dostarczenia algorytmu do iteracyjnej rekonstrukcji obrazów typu iCBCT.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.


PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia
Czy Zamawiający oczekuje doposażenie akceleratora o opcję automatycznego przesuwu delta stołu terapeutycznego tak jak dla akceleratora TrueBeam wykorzystywanego w ośrodku radioterapii w Pile w ramach Pakietu 2 (parametr wymagany 3.18 – 3.20) oraz dla akceleratora TrueBeam nr ser 1524 wykorzystywanego w Poznaniu w ramach Pakietu 4 (parametr wymagany 6.12 – 6.14)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis reinstalacji, ppkt 3
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że w przypadku przekazania bunkra po wskazanym terminie i przesunięciu terminu realizacji reinstalacji zostanie zawarty aneks do umowy potwierdzający zmianę terminu końcowego wykonania umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
WYMAGANE PARAMETRY TECHNICZNE
Zwracamy się do Zamawiającego z prośba o podanie nazwy producenta, modelu oraz numeru seryjnego tomografu komputerowego o którym mowa w punkcie "Opis reinstalacji" ("Przeniesienie bramkowania z Akceleratora Clinac 805 na tomograf komputerowy").
ODPOWIEDŹ
Siemens Somatom Definition AS Sn: 66306

PYTANIE
PAKIET NR 3
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
WYMAGANE PARAMETRY TECHNICZNE
Z uwagi na wymagany termin utylizacji Akceleratora Clinac 805 (Pakiet 4), zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o potwierdzanie, iż w ramach realizacji Pakietu 3 Zamawiający oczekuje od Wykonawcy zdeinstalowania systemu bramkowania z Akceleratora Clinac sn. 805 przed dniem zezłomowania tego akceleratora. Jednocześnie, prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, iż Zamawiający zapewni Wykonawcy miejsce na zmagazynowanie/przechowanie zdeinstalowanego systemu bramkowania z Akceleratora Clinac sn. 805 do czasu jego instalacji na tomografie komputerowym.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 1 P4U – §1 ust. 1
Z uwagi na definicję dostawy zawartą w art. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, która obejmuje m. in sprzedaż oraz dodatkowo instalację oraz mając na uwadze pkt 10 tego samego artykułu zawierający def. usługi, Zamawiający proszony jest o dokonanie zmiany treści niniejszego postanowienia tak, aby opowiadało ono nomenklaturze prawa zamówień publicznych:
„1. Na podstawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego z dnia …………… roku Wykonawca sprzedaje i zobowiązuje się do dostarczenia, montażu, uruchomienia i przeszkolenia na rzecz zamawiającego: zaktualizowanie oprogramowania systemu weryfikacji i zarządzania ARIA oraz systemu planowania leczenia Eclipse, doposażenia dwóch akceleratorów wysokoenergetycznych TrueBeam firmy Varian Medical Systems w Wielkopolskim Centrum Onkologii w Poznaniu oraz zobowiązuje się do wykonania adaptacji pomieszczeń oraz demontażu i zagospodarowania akceleratora Clinac sn 805 – dalej przedmiot umowy, a Zamawiający zobowiązuje się odebrać przedmiot umowy oraz zapłacić Wykonawcy cenę, o której mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu. Prace adaptacyjne wykonane zostaną w bunkrze przeznaczonym dla instalacji akceleratora typu TrueBeam w zakresie niezbędnym dla jego instalacji. Opis przedmiotu umowy zawiera załącznik nr [ ] do Umowy, który zgodny jest z treścią załącznika nr 5 do SIWZ w części obejmującej opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu 4.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że przedmiot umowy (jak i zamówienia) obejmuje również demontaż akceleratora Clinac sn 805;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§1 ust. 4 pkt 2)
Mając na uwadze, że powszechnie obowiązujące przepisy prawa dot. zagospodarowania odpadów, które nie posłują się i nie definiują pojęcia „utylizacja” – Zamawiający proszony jest o zastąpienie pojęcia „utylizacja” pojęciem „zagospodarowanie zdemontowanego akceleratora Clinac sn 805 w sposób zgodny z powszechnie obowiązującym przepisami prawa dot. gospodarowania odpadami” w całej treści umowy oraz załącznikach do niej;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 2 pkt 1) (protokół adaptacji)
Zamawiający proszony jest o zmianę treści załącznika nr 2 do umowy tak aby jego treść związana była z wykonaniem przedmiotu umowy w części dot. adaptacji pomieszczeń;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 1 pkt 2 w zw. z załącznikiem nr 3 do umowy (protokół utylizacji)
Zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarowania odpadami, zobowiązanie wykonawcy, który nie jest podmiotem zajmującym się gospodarowaniem odpadami, może wyłącznie ograniczać się do przekazania zdemontowanego akceleratora podmiotowi posiadającemu stosownego uprawnienia w celu dalszego jego zagospodarowania w tym unieszkodliwienia; mając na uwadze powszechnie obowiązujące przepisy prawa w zakresie gospodarowania odpadami, które nie posługują się pojęciem utylizacja, wykonawca nie może zobowiązać się do wykonania czynności utylizacji zdemontowanego akceleratora w terminie wskazanym w §2 ust. 1 pkt 1 ani tym bardziej sporządzić protokołu utylizacji; zobowiązanie wykonawcy w tym zakresie może natomiast obejmować zobowiązanie do dalszego przekazania zdemontowanego akceleratora w celu jego zagospodarowania zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarowania opadami; Zamawiający proszony jest o odpowiednią modyfikację treści umowy oraz załączników do umowy w części dot. dalszego zagospodarowania zdemontowanego akceleratora zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie gospodarowania odpadami;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 2 pkt 3
Z uwagi na to, że przedmiot niniejszego postępowania nie obejmuje świadczenia usług serwisu pogwarancyjnego, Zamawiający proszony jest o wykreślenie z treści przywołanego ustępu treści w brzmieniu „i pogwarancyjny” jako nie mającej oparcia w przedmiocie zamówienia;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 3
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że osoba wskazana w przedmiotowym ustępie uprawniona jest do podpisania każdego z protokołów, o których mowa w treści umowy;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§2 ust. 3
Jeżeli osoba wskazana w przedmiotowym ustępie nie jest uprawniona do podpisania wszystkich protokołów wskazanych w treści umowy, Zamawiający proszony jest o uzupełnienie umowy o wskazanie dodatkowej osoby uprawnionej do popisania tych z protokołów, do podpisania których nie jest uprawniony p. Bartosz Pawłowski;
ODPOWIEDŹ
Wskazana osoba jest uprawniona do podpisania wszystkich protokołów.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§3 ust. 2
W odniesieniu do podstaw dla wystawienia faktury przez Wykonawcę za zrealizowaną część przedmiotu umowy, wnosimy o wykreślenie z treści niniejszego ustępu, w każdym z kolejnych podpunktów, wskazania, że warunkiem płatności będzie doręczenie przez Wykonawcę Zamawiającemu oryginałów protokołów z poszczególnych etapów wykonania umowy. Zgodnie §2 ust. 1 wykonanie każdy etapu wymaga potwierdzenia odpowiednim protokołem podpisanym przez przedstawicieli stron. Oznacza to, że każdorazowo Zamawiający będzie sam dysponować oryginałem danego protokołu, więc żądanie przedstawienia kolejnego egzemplarza oryginału takiego protokołu łącznie z fakturą tworzy wyłącznie dodatkowy obowiązek;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający zmieni stosowne zapisy na „po doręczeniu przez Wykonawcę kopii Protokołu…”

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§3 ust. 4 w zw. z ust. 5
Zamawiający proszony jest o wykreślenie ust. 4 w całości w związku z treścią ust. 5 zdanie ostatnie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 1 w zw. z §1 ust. 1
Mając na uwadze def. przedmiotu umowy zawartą w §1 ust. 1 – Zamawiający proszony jest o dookreślenie w stosunku do której części przedmiotu umowy stawia wymóg, aby była ona nowa;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający doprecyzowuje, że wymaga, aby sprzęt dostarczony w ramach doposażenia był nowy.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 1 w zw. z §1 ust. 1
Mając na uwadze, że przedmiot umowy obejmuje zaktualizowanie oprogramowania systemu ARIA oraz Eclipse bez wymiany urządzeń komputerowych, tj. serwerów wraz z wyposażeniem, komputerów i monitorów, Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że sprzęt komputerowy pozostaje objęty osobną umową serwisową i nie wchodzi w zakres gwarancji z uwagi na aktualizację systemu ARIA i Eclipse
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 2 w zw. z §2 ust. 1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że okres gwarancji dla część umowy, o której mowa w §4 ust. 2 tiert pierwsze tj. elementy doposażania biec będzie od dnia podpisania przez strony protokołu uruchomienia, o którym mowa w §2 ust. 1 pkt 2, a dla robót adaptacyjnych, o których mowa w §4 ust. 2 tiert drugie od dnia podpisania przez Strony protokołu z adaptacji, o którym mowa w §2 ust. 1 pkt 1, w przypadku braku potwierdzenia, Zamawiający proszony jest o jednoznaczne podanie momentu rozpoczęcia biegu gwarancji;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 3
Jak zostało już podniesienie we wcześniejszych uwagach; usługi serwisu pogwarancyjnego nie stanowią przedmiotu zamówienia i umowy, stąd wnosimy o ich wykreślenie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 6
Zważywszy na ustawowy charakter gwarancji i jej zakres wskazany przepisami prawa zobowiązań wnosimy, aby dokonać zmiany przywołanego postanowienia w taki sposób, że otrzyma on brzmienie zgodne z art. 577 kodeksu cywilnego:
„6. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w przedmiocie umowy objętym gwarancją.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 7, ust. 11-14
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że przedmiotowe postanowienia dotyczą gwarancji udzielonej na doposażenie;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 4, ust. 12
Czy Zamawiający zaakceptuje zmianę czasu trwania naprawy na nie dłuższy niż 7 dni roboczych? W przypadku odmowy prosimy Zamawiającego o uwzględnienie okoliczności koniecznego importu części wymaganych do zakończenia naprawy. Proponowana treść:
„12. Czas trwania naprawy nie może być dłuższy niż 72 godziny (w dni robocze) w przypadku naprawy nie wymagającej wymiany części lub wymiany części sprowadzanej z terytorium Polski oraz w przypadku wymiany części sprowadzanej z poza terytorium Polski do maksymalnie 7 dni roboczych licząc od daty pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego (równoważne pisemnemu jest zgłoszenie faxem na nr ……………….. lub e-mail: …………………….). Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, termin ten upływa z końcem następnego dnia, który nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy ani sobotą.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 14
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że niniejszy zapis odnosi się do przedmiotu umowy w zakresie wyłącznie doposażenia
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.


PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§4 ust. 15
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że niniejszy zapis odnosi się do przedmiotu umowy w zakresie wyłącznie doposażenia

ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§5 ust. 1 w zw. z §1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie co rozumie pod pojęciem „Urządzenie”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Urządzenia” należy rozumieć urządzenia dostarczone przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§5 ust. 2
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że przedmiot umowy w część dot. adaptacji opisany jest w załączniku nr 5 do SIWZ – opis przedmiotu zamówienia w części dot. Pakietu nr 4;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§5 ust. 3 w zw. z §1 ust. 1
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie co rozumie pod pojęciem „Sprzęt” oraz „aparatura medyczna”;
ODPOWIEDŹ
Pod pojęciem „Sprzęt” należy rozumieć sprzęt dostarczony przez Wykonawcę celem realizacji niniejszej umowy dla którego producent wymaga wykonania testów akceptacyjnych oraz posiada instrukcje obsługi.
Słowo aparatura medyczna zostanie zastąpione słowem sprzęt.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 5, ust. 3, pkt 4
Zamawiający proszony jest o skorygowanie odniesienia do załącznika. Obecnie protokół odbioru został oznaczony jako załącznik nr 1 do umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 5, ust. 3, pkt 6
Zamawiający proszony jest o skorygowanie nazwy właściwego protokołu zgodnie z paragrafem 2 umowy, tj. protokół odbioru, zamiast Protokołu uruchomienia i przekazania do eksploatacji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§6
Z uwagi na zaognienie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 (COVID-19) nie tylko w Polsce, ale i na świecie oraz skutki tym wywołane, Zamawiający proszony jest o dodanie po obecnie oznaczonym jako ust. 4 nowego ust. w brzmieniu:
„Wykonawca nie odpowiada za nienależyte, w tym nieterminowe, wykonanie swoich zobowiązań z tytułu wykonania Umowy, jeżeli to nienależyte, w tym nieterminowe wykonanie zobowiązań lub niewykonanie zobowiązań, spowodowane zostało okolicznościami związanymi z COVID-19. Wykonawca niezwłocznie pisemnie zawiadomi Zamawiającego o wystąpieniu okoliczności związanych z COVID-19, mających wpływ na należyte wykonanie Umowy.”;
ODPOWIEDŹ
Zamawiający w paragrafie 6 projektu umowy zawarł zapisy dotyczące działania siły wyższej, w tym stanu epidemicznego.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§ 7, ust. 14
Zamawiający proszony jest o usunięcie ostatniego zdania o treści „Nie dopuszcza się zmiany terminu wykonania zamówienia w zakresie dostawy”. SIWZ oraz wzór umowy nie definiują terminu dostawy niezależnego od terminu wykonania umowy zdefiniowanego w § 2, ust. 1 wzoru umowy.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dokonuje zmiany.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 4 do SIWZ, Umowa
§7 ust. 15 – Zamawiający mając na uwadze termin realizacji przedmiot umowy (czerwiec 2021 r.) proszony jest o potwierdzenie, że zmiana stawki podatku VAT nie powoduje konieczności zawarcia aneksu do umowy, a wykonawca uprawniony jest do powiększenie wynagrodzenia netto określonego w §1 ust. 4 o stawkę podatku VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia każdej z faktur VAT;
ODPOWIEDŹ
Strony winny w tym przypadku zawrzeć stosowny aneks o zmianie wartości.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia, ppkt 1
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga doposażenia w technikę dynamicznej radioterapii łukowej VMAT dla zakupionego w 2020 r. akceleratora TrueBeam?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.


PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia, ppkt 2 oraz Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 4.10
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga oprogramowania optymalizacyjnego VMAT dla jednej posiadanej stacji planowania leczenia Eclipse?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia, ppkt 4
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga doposażenia w iteracyjny algorytm rekonstrukcji obrazów CBCT dla dwóch akceleratorów TrueBeam?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia, ppkt 6 oraz Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 6.9
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga oprogramowania do optymalizacji wielokryterialnej dla jednej posiadanej stacji planowania leczenia Eclipse?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia, ppkt 8
Czy w ramach unowocześnienia systemu ARIA do najnowszej wersji Zamawiający zaakceptuje wyłącznie unowocześnienie oprogramowania systemu ARIA i Eclipse oraz dostosowanie sprzętowe i programowe symulatorów Acuity do wymogów nowej wersji systemu?
Wykorzystywane przez Zamawiającego akceleratory oraz stacje komputerowe, w tym wyposażenie serwerowe, spełniają wymogi systemu ARIA i Eclipse w oferowanej wersji 16.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia, ppkt 8
Czy w ramach unowocześnienia systemu ARIA do najnowszej wersji Zamawiający wymaga unowocześnienia edukacyjnego systemu planowania leczenia Eclipse?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Opis doposażenia, ppkt 8
Czy, w przypadku potwierdzenia wymogu unowocześnienia edukacyjnego systemu planowania leczenia Eclipse, Zamawiający wymaga wymiany stacji komputerowych z jednoczesnym doposażeniem w wysokowydajne karty graficzne w celu wykorzystania procesorów GPU do optymalizacji i obliczeń rozkładu dawki?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wymaga.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 4.1
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słowa „wymaganych” słowem „posiadanych”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i koryguje omyłkę.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 4.7
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słowa „oferowanym” słowem „posiadanym”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i koryguje omyłkę.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 5.1
Zamawiający proszony jest o skorygowanie oczywistej omyłki pisarskiej i zastąpienie słowa „oferowanym” słowem „posiadanym”.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i koryguje omyłkę.
.
PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 5.1
Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że wymaga realizacji planów leczenia opracowanych w posiadanym systemie Eclipse.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 5.8
Zamawiający proszony jest o wyjaśnienie czy oferowany system do wspierania pacjenta w podtrzymaniu właściwego cyklu oddechowego ma być zintegrowany z oferowanym systemem kontroli oddechowej dla akceleratora czy z systemem tomografii komputerowej. Posiadany przez Zamawiającego na tomografie komputerowym system bramkowania oddechowego nie umożliwia współpracy z systemem wspierającym pacjenta we właściwym oddechu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyjaśnia, że doposażenie dotyczy akceleratora.


PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Parametry wymagane dla doposażenia, tabela, poz. 6.9
Czy, zważywszy na wymóg dostarczenia serwerów obliczeniowych wraz z procesorami obliczeniowymi GPU w ramach Pakietu 1, Zamawiający zaakceptuje ofertę bez wysokowydajnej karty graficznej z procesorem obliczeniowym GPU, z jednoczesnym uruchomieniem optymalizacji i obliczeń na posiadanej przez Zamawiającego karcie graficznej z procesorem GPU do czasu zainstalowania i uruchomienia serwerów obliczeniowych?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający akceptuje.

PYTANIE
PAKIET NR 4
Załącznik nr 5 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia
Umowy powierzenia danych osobowych
W ramach wykonywania PAKIETÓW 1-4 dojedzie do przetwarzania danych osobowych przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego, stąd niezbędnym jest zawarcie umowy/ów powierzenia danych osobowych. Zamawiający proszony jest o potwierdzenie, że zawrze z Wykonawcą umowę/umowy powierzenia danych osobowych w terminie umożliwiającym wykonawcy wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w PAKIETACH 1-4.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
Czy Zamawiający potwierdza konieczność wymiany agregatu wody lodowej obsługującego
akcelerator?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
Czy Zamawiający potwierdza konieczność montażu indywidualnych klimatyzatorów obsługujących pomieszczenie modulatora, pomieszczenie akceleratora oraz sterownię?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza.

PYTANIE
Czy Zamawiający dopuszcza montaż jednostek zewnętrznych klimatyzatorów na ścianie budynku, zgodnie z załączonym zdjęciem czy wymaga montażu jednostek na dachu
budynku?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga montażu na dachu.

PYTANIE
Czy Zamawiający przewiduje konieczność wykonania czyszczenia i dezynfekcji instalacji wentylacyjnej obsługującej pomieszczenie akceleratora i sterownię?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.

PYTANIE
Czy Zamawiający potwierdza, że nie będzie wymagał wykonania innych prac związanych z instalacją wentylacyjną obsługującą pomieszczenie akceleratora i sterownię oprócz czyszczenia i dezynfekcji?

ODPOWIEDŹ
Zamawiający potwierdza powyższe.





UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.








Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



mgr inż. Magdalena Kraszewska


































Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia