Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

350/59/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań dn. 04.08.2020r
EZ/350/59/2020/548




Do zainteresowanych
w/m




dotyczy przetargu nieograniczonego 59/2020 na zakup i dostawę leków

Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, iż odpowiada niniejszym na złożone pytania:

1. Dotyczy pakietu nr 1 Piperacilinum + Tazobactamum 12 fiolek – obecnie brak produkcji leku w opakowaniu x 12 szt. , czy Zamawiający wyrazi zgodę na wycenę leku w opakowaniu x 10 fiolek
z odpowiednim przeliczeniem wymaganej ilości.
Odp. TAK.
2. Dotyczy pakietu nr 5 poz. 1. Venlafaxine 37,5 kapsułki – brak na rynku leku w wymaganej postaci , czy Zamawiający wyrazi zgodę na wycenę leku w postaci tabletki.
Odp. TAK.

3. Do §4 ust. 3 w związku z zapisem §4 ust. 2 projektu umowy: Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający rozumie pisząc o okresie ważności. Czy Zamawiający miał na myśli okres czy może datę ważności wskazywaną przez producenta?
Odp. Zamawiający określił jednoznacznie w projekcie umowy w cytowanym wyżej paragrafie, że chodzi o termin ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy - a data ważności produktu widniejąca na opakowaniu musi uwzględniać podany wymóg min. 12 m-cy od daty dostawy. Patrz również pkt. 6 formularz ofertowego.


4. Do §5 ust. 4 projektu umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie zapisu dotyczącego obowiązku informowania o zmianie przepisów powszechnie obowiązujących mających wpływ na cenę, z uwagi na fakt, że informacje te są ogólnie dostępne i wprowadzane odpowiednim aktem prawnym?
Odp. Nie zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.

5. Do §5 ust. 12 projektu umowy: Prosimy o wykreślenie z projektu umowy postanowień §5 ust. 4 projektu umowy jako niezgodnych z art. 552 kc.
Odp. Wykonawca popełnił pomyłkę - w treści umowy do przetargu 59/2020 nie ma §5 ust. 12 .




Zamawiający udziela odpowiedzi w zakresie dotyczącym §5 ust. 4 umowy:
Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywać proponowanej zmiany poprzez wykreślenie §5 ust. 4 umowy.

6. Do §6 ust. 3 projektu umowy: Do treści §6 ust. 3 projektu umowy prosimy o dodanie słów, zgodnych z przesłanką wynikającą z treści art. 552 k.c.: "... z wyłączeniem powołania się przez Wykonawcę na okoliczności, które zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego uprawniają Sprzedającego do odmowy dostarczenia towaru Kupującemu.”.
Odp. Nie, zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.

Zamawiający modyfikuje treść zawartą w §6 ust. 3 na poniższą:

3.Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku
nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości: 5 % łącznej wartości brutto umowy.

7. Do §9 ust. 4 wzoru umowy: W treści wzoru umowy, w §8 ust. 4 po lit. i prosimy o dodanie lit. j, k oraz l w brzmieniu:
„j) związanych z wystąpieniem skutków COVID-19,
k) wystąpienia dekoniunktury lub innych nieprzewidzianych okoliczności, niezależnych od żadnej ze Stron (gospodarcze, ekonomiczne, polityczne, społeczne, atmosferyczne itp.), które wpłyną na okoliczności realizacji umowy,
j) wystąpienia siły wyższej, która wpłynie na okoliczności realizacji umowy w całości lub części.”
Odp. Wykonawca podał błędnie numer § 8 ust. 4, który nie zawiera zacytowanej treści.

Zamawiający udziela odpowiedzi do § 9 ust. 4:
Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania podanej zmiany.
Ewentualne skutki wpływu COVID 19 na przebieg zamówień publicznych są uregulowane w przepisach ustawy z dnia 02.03.20202 o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ( Dz.U z 2020r. poz. 374).
W kwestii wpływu na toczące się postępowanie Zamawiający będzie się kierował aktualnie obowiązującymi przepisami z uwzględnieniem §8 umowy.

8. Do §9 ust. 4 lit. i projektu umowy: Czy w przypadku wstrzymania produkcji lub wycofania z obrotu przedmiotu umowy i braku możliwości dostarczenia zamiennika leku w cenie przetargowej (bo np. będzie to raziło rażącą startą dla Wykonawcy), Zamawiający wyrazi zgodę na sprzedaż w cenie zbliżonej do rynkowej lub na wyłączenie tego produktu z umowy bez konieczności ponoszenia kary przez Wykonawcę?
Odp. Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie tego produktu z umowy bez ponoszenia kary tylko w przypadku przesłania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zaistnienie powyższego faktu.






W związku z tym dopisuje się dodatkowo 4 zdanie o poniższej treści w §9 ust. 4 lit. i projektu umowy.
W przypadku wstrzymania produkcji lub wycofania z obrotu przedmiotu umowy i braku możliwości dostarczenia zamiennika leku w cenie przetargowej ( np. będzie to raziło rażącą startą dla Wykonawcy), dopuszcza się możliwość wyłączenia tego produktu z umowy bez ponoszenia kary tylko w przypadku przesłania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zaistnienie powyższego faktu.


9. Czy Zamawiający w pakiecie 1 pozycja 1 dopuści lek w opakowaniu po 10szt w przeliczeniu?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza z jednoczesnym przeliczeniem ilości opakowań.

10. Wnosimy o zmianę zapisu w umowie w par. 4 pkt 5 z:
„W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.”
na:
„W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym nastąpi zwrot wadliwego towaru i wystawiona będzie faktura korygująca.
Odp. Nie zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania proponowanej zmiany.
11. Dotyczy par. 6 umowy: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na ustalenie jako podstawy do ustalenia wysokości kar umownych, niezrealizowanej części umowy?

Odp. Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron (§ 6 ust. 1. b i c oraz § 6 ust. 3 a), w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.


Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomicznych
/-/mgr inż. Magdalena Kraszewska

« Powrót do szczegółów zamówienia