Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ZAKUP I DOSTAWA LEKU AFLIBERCEPT

Numer zamówienia:

350/52/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 2020-08-06
EZ/350/52/2020559

Wg rozdzielnika
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na „Zakup i dostawa leku Aflibercept”- 52/2020

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wplynely zapytania do specyfikacja istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

1. Czy Zamawiający w SIWZ (pkt. IV SIWZ) usunie możliwość składania zamówień w formie telefonicznej? Zgodnie z art. 36z ust. 4 Prawa farmaceutycznego (w brzmieniu obowiązującym od 12 lipca 2015 r.) zamówienia na leki muszą być składane w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego doręczanego środkami komunikacji elektronicznej. Nie ma możliwości składania zamówień w formie telefonicznej.
Nadto zapisy SIWZ nie znajdują odzwierciedlenia w umowie (załącznik nr 4 do SIWZ), gdzie mowa jest wyłącznie o zamówieniach składanych faksem lub emailem (par. 2.1 umowy).
Odpowiedź: Zamawiający nie składa zamówień telefonicznie. Poprawia się błąd pisarski w siwz
Jest:
IV. trzeci punktor
• Termin dostawy maksymalnie do 4 dni roboczych od złożenia zamówienia faxem lub telefonicznie.
Winno być:
IV. trzeci punktor
• Termin dostawy maksymalnie do 4 dni roboczych od złożenia zamówienia faxem lub e-mailem.
Powyższe zgodne z zapisami umowy.
Załącznik nr 4 do SIWZ- projekt umowy
1. Czy Zamawiający w par. 2.5 zamiast 12 miesięcy wpisze 3 miesiące? Wykonawca nie może zobowiązać się do dostarczania przedmiotu umowy w okresie o 100% dłuższym, niż pierwotnie zakładany, na tych samych warunkach i po tej samej cenie.

Odpowiedź: Nie Zamawiający nie zmieni zapisów projektu umowy, zamawiający dokonuje poprawy zapisu
Jest: § 2.5. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, o kolejne 12 miesięcy, począwszy od końcowego dnia okresu, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanego w § 2 ust. 2 niniejszej umowy z zachowaniem tych samych warunków, w przypadku, gdy ilość Przedmiotów umowy wskazana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie zostanie wyczerpana w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 2 ust. 2 niniejszej umowy. Okres obowiązywania niniejszej umowy nie może łącznie przekroczyć 24 m-cy od dnia jej zawarcia.
Winno być: § 2.5. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, maksymalnie o kolejne 12 miesięcy, począwszy od końcowego dnia okresu, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanego w § 2 ust. 2 niniejszej umowy z zachowaniem tych samych warunków, w przypadku, gdy ilość Przedmiotów umowy wskazana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie zostanie wyczerpana w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 2 ust. 2 niniejszej umowy. Okres obowiązywania niniejszej umowy nie może łącznie przekroczyć 24 m-cy od dnia jej zawarcia.
2. Czy Zamawiający wykreśli par. 4.9 wzmiankę o „odmowie przyjęcia towaru”? Zapis o ‘odmowie przyjęcia towaru’ jest niczym innym, jak zgłoszeniem reklamacji, zatem wówczas zastosowanie winien mieć tryb wskazany w par. 4.1-4.8. Nie ma podstaw dwutorowego procesu reklamacji – zgłaszanych zgodnie z 4.1 lub dokonywanych poprzez odmowę przyjęcia i odesłanie towaru, tym bardziej, że w tym drugim przypadku Wykonawca nie ma możliwości ustosunkowania się do reklamacji, co narusza przepisy KC. Jeśli odesłanie towaru będzie niezasadne, to Wykonawca poniesie koszty powtórnej dostawy bez żadnego uzasadnienia.

Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie widzi konieczności zmiany zapisów projektu umowy.

Z poważaniem,
Mgr inż. Magdalena Kraszewska
Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych

« Powrót do szczegółów zamówienia