Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa opatrunków

Numer zamówienia:

350/44/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 24.07.2020
EZ/350/44/2020/512



Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 44/2020
dotyczy: Zakup i dostawa leku opatrunków


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Pakiet nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na możliwość zaoferowania opatrunku w rozmiarze 10 x 10 cm?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższy opatrunek.

PYTANIE
Pakiet nr 6
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na możliwość zaoferowania serwety wykonanej z gazy 20- nitkowej,
w rozmiarze 40 x 40 cm po praniu wstępnym (45 x 45 cm przed praniem wstępnym)?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuści powyższego. Zamawiający wymaga serwety o wym. 30x30cm, może być po praniu wstępnym.

PYTANIE
Pakiet 4 pozycja 3
Proszę o wydzielenie pozycji 3 z pakietu 4 ze względu na wycofanie produktu z produkcji.
Wydzielenie pozycji 3 z zadania 4 pozwoli na zaoferowanie oferty do pozostałych pozycji z pakietu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na wydzielenie pozycji nr 3 z pakietu nr 4.
Z wydzielonej pozycji nr 3 z pakietu nr 4 tworzy się pakiet nr 15.
Pozycji nr 3 nie należy wyceniać w pakiecie nr 4.

PYTANIE
Pakiet 4 pozycja 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie przylepca chirurgicznego na podłożu jedwabnym o długości 9,1m z odpowiednim przeliczeniem potrzebnej ilości produktu? Przylepiec z tkaniny bawełnianej został wycofany z produkcji, a jako jego zamiennik stosowany jest przylepiec na podłożu jedwabnym, dobrze znany użytkownikom w Państwa placówce.
Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe, pozostałe parametry zostają niezmienione- zgodne z SIWZ.

PYTANIE
Dotyczy Pakietu nr 11:
Czy w pozycji nr 5 Zamawiający zgodzi się na zaoferowanie towaru w opakowaniu zawierającym 10 sztuk? Zamawiający wymaga w sumie 240 sztuk produktu czyli 20 opakowań po 12 sztuk, w przypadku zgody na opakowania zawierające 10 sztuk byłyby to 24 opakowania po 10 sztuk.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza opakowanie = 10 sztuk z odpowiednim przeliczeniem ilości.

PYTANIE
Pakiet nr 5
Pozycja 1. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania serwety jałowej gazowej, 45cm x 45cm z nitką RTG, 4-warstwy i 20-nitek, op a’2sztuki?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza powyższego. Zamawiający opisał serwetę 10- cio warstwową, a nie 4- ro warstwową. Różnica jest zasadnicza.

PYTANIE
Pakiet nr 14
Pozycja 1. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania opatrunku piankowego pod rurkę tracheotomijną w rozmiarze 8cm x 8cm?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe.

PYTANIE
Pakiet nr 14
Pozycja 2-3. – czy Zamawiający wymaga zaoferowania opatrunków piankowych lepnych czy też nielepnych?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wymaga opatrunków nielepnych.

PYTANIE
Pakiet nr 14
Pozycja 2. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania prostokątnego opatrunku piankowego w rozmiarze 15 cm x 15 cm?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie dopuszcza powyższego.Podtrzymuje się zpais SIWZ- 15x15cm kwadrat.

PYTANIE
WZÓR UMOWY

Czy Zamawiający zgadza się aby w § 6 ust. 1 wzoru umowy wyrażenie „5% łącznej wartości brutto umowy” zostało zastąpione wyrażeniem „5% niezrealizowanej części umowy brutto”?
Uzasadnione jest aby kara umowna za odstąpienie/wypowiedzenie/rozwiązanie umowy była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku odstąpienia/wypowiedzenia/rozwiązania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna byłaby niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego i naruszałaby zasadę proporcjonalności wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.

PYTANIE
Wnosimy o wprowadzenie do umowy nowego paragrafu regulujące skutki wystąpienia siły wyższej mającej wpływ na realizacje obowiązków wynikających z łączącej strony umowy. Proponowane brzmienie:
Siła Wyższa
1. Strony umowy zgodnie z postanawiaja, że nie są odpowiedzialne za skutki wynikające z działania siły wyższej, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęsk żywiołowych, zagrożeń epidemiologicznych, a także innych zdarzeń, na które strony nie mają żadnego wpływu i których nie mogły uniknąć bądź przewidzieć w chwili podpisania umowy (siła wyższa).
2. Strona umowy, u której wyniknęły utrudnienia w wykonaniu umowy wskutek działania siły wyższej, jest obowiązana do bezzwłocznego poinformowania drugiej strony o wystąpieniu i ustaniu działania siły wyższej. Zawiadomienie to określa rodzaj zdarzenia, jego skutki na wypełnianie zobowiązań wynikających z Umowy, zakres asortymentu, którego dotyczy, i środki przedsięwzięte, aby te konsekwencje złagodzić.
3. Strona, która dokonała zawiadomienia o zaistnieniu działania siły wyższej, jest zobowiązana do kontynuowania wykonywania swoich zobowiązań wynikających
z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to możliwe, jak również jest zobowiązana do podjęcia wszelkich działań zmierzających do wykonania przedmiotu umowy, a których nie wstrzymuje działanie siły wyższej.
4. Obowiązki, których Strona nie jest w stanie wykonać na skutek działania siły wyższej, na czas działania siły wyższej ulegają zawieszeniu, tzn. w czasie działania siły wyższej ww. obowiązki nie są wykonywane, a terminy ich wykonania ulegają przedłużeniu o okres działania siły wyższej. W czasie istnienia utrudnień w wykoananiu umowy na skutek działania siły wyższej w szczególności nie nalicza się przewidzinaych kar umownych ani nie obciąża się drugiej strony umowy kosztami zakupów interwenycjnych.
5. W przypadku, gdy utrudnienia w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej utrzymują się dłużej niż trzy miesiące od czasu stwierdzenia wystąpienia siły wyższej, każda ze stron może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmastowym w części objętej działaniem siły wyższej. Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Wprowadzenie powyższej regulacji pozwoli na jednoznaczne określenie obowiązków stron w przypadku wystąpienia siły wyższej. Wskazać bowiem należy, iż siła wyższa traktowana jest jako jedna z przesłanek wyłączających odpowiedzialność na zasadzie ryzyka, a więc również umożliwiających wykonawcy uwolnienie się od ponoszenia odpowiedzialności za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie tej umowy, w tym za uchybienia terminowi wykonania zakontraktowanych prac czy dostaw. Jednakże w celu zapewnienie ochrony interesów obu stron umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej wprowadzenie powyższych zapisów pozwoli na podjęcie działań mających na celu ograniczenie negatywnych skutków wynikających z tego stanu.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wprowadza dodatkowy paragraf do projektu umowy, który otrzymuje brzmienie:

§ 9
Siła Wyższa

1. Strony umowy zgodnie z postanawiają, że nie są odpowiedzialne za skutki wynikające z działania siły wyższej, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęsk żywiołowych, zagrożeń epidemiologicznych, a także innych zdarzeń, na które strony nie mają żadnego wpływu i których nie mogły uniknąć bądź przewidzieć w chwili podpisania umowy (siła wyższa).
2. Strona umowy, u której wyniknęły utrudnienia w wykonaniu umowy wskutek działania siły wyższej, jest obowiązana do bezzwłocznego poinformowania drugiej strony o wystąpieniu i ustaniu działania siły wyższej. Zawiadomienie to określa rodzaj zdarzenia, jego skutki na wypełnianie zobowiązań wynikających z Umowy, zakres asortymentu, którego dotyczy, i środki przedsięwzięte, aby te konsekwencje złagodzić.
3. Strona, która dokonała zawiadomienia o zaistnieniu działania siły wyższej, jest zobowiązana do kontynuowania wykonywania swoich zobowiązań wynikających z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to możliwe, jak również jest zobowiązana do podjęcia wszelkich działań zmierzających do wykonania przedmiotu umowy, a których nie wstrzymuje działanie siły wyższej.
4. Obowiązki, których Strona nie jest w stanie wykonać na skutek działania siły wyższej, na czas działania siły wyższej ulegają zawieszeniu, tzn. w czasie działania siły wyższej ww. obowiązki nie są wykonywane, a terminy ich wykonania ulegają przedłużeniu o okres działania siły wyższej. W czasie istnienia utrudnień w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej w szczególności nie nalicza się przewidzianych kar umownych ani nie obciąża się drugiej strony umowy kosztami zakupów interwencyjnych.
5. W przypadku, gdy utrudnienia w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej utrzymują się dłużej niż trzy miesiące od czasu stwierdzenia wystąpienia siły wyższej, każda ze stron może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w części objętej działaniem siły wyższej. Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

W związku z udzielonymi odpowiedziami Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert.
Składanie ofert do dnia 04.08.2020 do godz. 09.00
Otwarcie ofert w dniu 04.08.2020 o godz. 10.00

UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.





Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



Mgr inż. Magdalena Kraszewska



Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia