Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego niesterylnego

Numer zamówienia:

350/56/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt + zmiana terminow

Poznań, dnia 2020-07-23
EZ/350/56/2020 ……….


Wg rozdzielnika - do zainteresowanych


Dotyczy: przetargu nieograniczonego 56/2020 Zakup i dostawa sprzętu medycznego niesterylnego


ODPOWIEDZI NA PYTANIA + ZMIANA TERMINOW

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż udziela odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

1. Pakiet nr 2
Czy Zamawiający dopuści worek na wymiociny z zabezpieczeniem w postaci funkcji "Twist & lock", która uniemożliwia wydostanie się zapachu i treści?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza.
2. Pakiet nr 2
Czy Zamawiający dopuści pojemność 1 500ml?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza.
3. Pakiet nr 2
Czy Zamawiający dopuści wskaźnik poziomu od 100 ml do 1 500 ml?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza.

Pytania do treści umowy.
4. Dot. projektu umowy §2 ust. 5
Wnosimy o modyfikację zapisów §2 ust.5 na następujący :
5.Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia okresu obowiązywania niniejszej umowy, o kolejne 6 miesięcy, począwszy od końcowego dnia okresu, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanego w § 2 ust. 2 niniejszej umowy z zachowaniem tych samych warunków, w przypadku, gdy ilość Przedmiotów umowy wskazana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie zostanie wyczerpana w okresie, na który zawarta została niniejsza umowa, wskazanym w § 2 ust. 2 niniejszej umowy. Okres obowiązywania niniejszej umowy w tych pakietach nie może łącznie przekroczyć 30 m-cy od dnia jej zawarcia.
Odpowiedź: Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie
5. Dot. projektu umowy §6 ust. 3
Wnosimy o wykreślenie z umowy zapisu §6 ust.3.
Odpowiedź: Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie
6. Dot. projektu umowy §6 ust. 3
W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie powyżej wnosimy o modyfikację zapisów §6 ust.3 na następujący :
3„W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy w wymaganym terminie, wskazanym w § 2 ust. 3 lit. a) zamówionych Przedmiotów umowy oraz w trakcie rozpatrywania uzasadnionej reklamacji, zobowiązany będzie zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości odpowiadającej różnicy pomiędzy ceną zakupu zamówionych i niedostarczonych w terminie przez Wykonawcę Przedmiotów umowy u innego dostawcy, a ceną oferowaną przez Wykonawcę – taki zakup zwany będzie w dalszej części niniejszej umowy „Zakupem Interwencyjnym”. Różnica nie może przekroczyć 10% wartości zamówionego i niedostarczonego asortymentu. Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kopii faktury potwierdzającej dokonanie przez Zamawiającego Zakupu Interwencyjnego.
Odpowiedź: Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania zmian w umowie
7. Dot. projektu umowy §6
W związku z występowaniem w okresie realizacji niniejszej umowy okoliczności nadzwyczajnych związanych ze skutkami epidemii wirusa SARS-Cov-2, które mają ogromny wpływ na dostępność m.in. asortymentu będącego przedmiotem postępowania (tj. zaburzenia w procesie produkcji, restrykcje poszczególnych państw w zakresie eksportu) zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów §6 umowy poprzez dodanie do umowy ust.6 i 7 o następującej treści:
6.Zamawiający oświadcza, że zrzeka się dochodzenia roszczeń z tytułu przewidzianych umową kar umownych i odszkodowań, za okres, w którym umowa nie mogła być należycie wykonywana z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a w szczególności siły wyższej w postaci pandemii wirusa COVID-19 .
7.Wykonawca zobowiązuje się do zachowania najwyższej staranności przy realizacji przedmiotu umowy i możliwe maksymalnego ograniczenia ewentualnych negatywnych skutków wywołanych stanem pandemii, o którym mowa w ust.6.
Odpowiedź: Zamawiający [pismem z dnia 22-07-2020 ldz. 494] - wprowadził zmianę do umowy – dodając paragraf dotyczący obecnej sytuacji, odpowiedzialności za skutki wynikające z działania siły wyższej – prosimy o zapoznanie się.
8. Dot. projektu umowy §6
W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie powyżej zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów §6 umowy poprzez dodanie do umowy ust.6 i 7 o następującej treści:
6. Strony postanawiają, że zapisy §6 Umowy, określające zasady naliczania kar umownych w przypadku niewykonania lub niewłaściwego wykonania Umowy, nie znajdują zastosowania w sytuacji, gdy niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie Umowy przez Wykonawcę spowodowane jest skutkami wystąpienia epidemii COVID 19.
7. Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia wszelkich dokumentów i oświadczeń niezbędnych dla potwierdzenia wpływu okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie Umowy, na każde żądanie Zamawiającego.
Odpowiedź: Prosimy o zapoznanie się z odpowiedzią do powyższego punktu.
9. Dot. projektu umowy §6
W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytania powyżej zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów §6 umowy poprzez dodanie do umowy ust.6 o następującej treści:
6.Zamawiający odstępuje od stosowania kar umownych, o których mowa w §6 umowy na okres obowiązywania na terenie Polski stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego ogłoszonego przez władze państwowe oraz przez okres 90 dni po ich ustaniu.
Odpowiedź: Prosimy o zapoznanie się z odpowiedzią do powyższego punktu.
10. Dot. projektu umowy §6
W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytania powyżej zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów §6 umowy poprzez dodanie do umowy ust.6 o następującej treści:
6.Żadna ze Stron nie będzie odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań wynikających z niniejszej umowy, jeżeli jest to spowodowane wystąpieniem okoliczności siły wyższej, za którą Strony uznają na przykład klęski żywiołowe, pożary, powodzie, trzęsienia ziemi, działania wojenne, strajki, blokady, kwarantannę, epidemie, w szczególności następstwa związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 lub wszelkie inne okoliczności lub przyczyny niezależne od Stron.
Odpowiedź: Prosimy o zapoznanie się z odpowiedzią do powyższego punktu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ustala się:
Termin skladania ofert do dnia 03-08-2020 do godz. 9,00
Termin otwarcia ofert w dniu 03-08-2020 o godz. 10.00



Z poważaniem,

mgr inż. Magdalena Kraszewska
Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych

« Powrót do szczegółów zamówienia