Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego niesterylnego

Numer zamówienia:

350/56/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt 494

Poznań, dnia 2020-07-22
EZ/350/56/2020 ……….

Wg rozdzielnika - do zainteresowanych

Dotyczy: przetargu nieograniczonego 56/2020 Zakup i dostawa sprzętu medycznego niesterylnego

ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż udziela odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

1. Pakiet 2 Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie worka na wymioty o pojemności 1500-2000 ml, ze skalą pomiarową, co 100 ml do pojemności 1500 ml.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający dopuszcza pod warunkiem zachowania pozostałych wymaganych parametrów zawartych w specyfikacji.
2. Zadanie 4. Czy Zamawiający dopuści dren, w którym uwypuklenia są co 1m w najszerszym miejscu?
ODPOWIEDŹ: Tak.
3. Zadanie 4. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga drenu 7,0 x 10,0mm / zwój 30m.
ODPOWIEDŹ: Tak.
4. Zadanie 4. Czy Zamawiający wymaga drenu pakowanego w kartonowe opakowanie, otwieranego od góry?
ODPOWIEDŹ: Tak.
5. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający uzna za spełniony wymóg art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, jeśli wykonawca, który nie należy do ŻADNEJ grupy kapitałowej przedstawi stosowne zaświadczenie wraz z ofertą.
Zgodnie z interpretacją przepisów dotyczących nowelizacji ustawy PZP zamieszczonej na stronie Urzędu Zamówień Publicznych – Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP.
ODPOWIEDŹ: Tak.
6. Dotyczy pakiet 1
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie możliwości zaoferowania przyrządów do ćwiczeń oddechowych bez oxyportu, wiodącego producenta, o szerszym zakresie objętości wynoszącej 5000ml, przy zachowaniu wszystkich pozostałych parametrów zgodnie z siwz.
ODPOWIEDŹ: Tak, Zamawiający dopuszcza.

7. W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego Urząd Zamówień Publicznych zachęca zamawiających do komunikowania się z wykonawcami za pomocą środków komunikacji elektronicznej również w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej progów unijnych.
Urząd Zamówień Publicznych zaleca, aby komunikacją elektroniczną objąć wszelką korespondencję występującą w postępowaniu, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń, a także dokumentów. Przypominamy jednak, że oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 25a składane w postaci elektronicznej należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Pragniemy również zwrócić Państwa uwagę, że zastosowanie komunikacji elektronicznej możliwe jest nie tylko przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ale także w jego trakcie. Zamawiający, bowiem uprawniony jest na gruncie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp w uzasadnionych przypadkach - do których niewątpliwie należy obecna sytuacja zagrożenia epidemicznego - przed upływem terminu składania ofert do zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym sposobu komunikacji w postępowaniu. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej, a także dokonuje zmiany ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zmiana sposobu komunikacji w postępowaniu powoduje, iż zamawiający wydłuża odpowiednio termin składania ofert, zapewniając tym samym wykonawcom dodatkowy czas na dostosowanie się do nowej sytuacji.
Dlatego zwracamy się z prośbą o umożliwienie złożenia oferty w formie elektronicznej.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający dopuszcza formę korespondencji w formie elektronicznej w zakresie pytań i odpowiedzi, natomiast oferta winna być złożona w formie papierowej w zamkniętej kopercie tak jak określa specyfikacja.
____________________________________________________________

Zamawiający wprowadza modyfikację treści umowy, dodaje się paragraf nr 8 o poniższej treści:
§8
Siła Wyższa
1. Strony umowy zgodnie z postanawiają, że nie są odpowiedzialne za skutki wynikające z działania siły wyższej, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęsk żywiołowych, zagrożeń epidemiologicznych, a także innych zdarzeń, na które strony nie mają żadnego wpływu i których nie mogły uniknąć bądź przewidzieć w chwili podpisania umowy (siła wyższa).
2. Strona umowy, u której wyniknęły utrudnienia w wykonaniu umowy wskutek działania siły wyższej, jest obowiązana do bezzwłocznego poinformowania drugiej strony o wystąpieniu i ustaniu działania siły wyższej. Zawiadomienie to określa rodzaj zdarzenia, jego skutki na wypełnianie zobowiązań wynikających z Umowy, zakres asortymentu, którego dotyczy, i środki przedsięwzięte, aby te konsekwencje złagodzić.
3. Strona, która dokonała zawiadomienia o zaistnieniu działania siły wyższej, jest zobowiązana do kontynuowania wykonywania swoich zobowiązań wynikających
z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to możliwe, jak również jest zobowiązana do podjęcia wszelkich działań zmierzających do wykonania przedmiotu umowy, a których nie wstrzymuje działanie siły wyższej.
4. Obowiązki, których Strona nie jest w stanie wykonać na skutek działania siły wyższej, na czas działania siły wyższej ulegają zawieszeniu, tzn. w czasie działania siły wyższej ww. obowiązki nie są wykonywane, a terminy ich wykonania ulegają przedłużeniu o okres działania siły wyższej. W czasie istnienia utrudnień w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej w szczególności nie nalicza się przewidzianych kar umownych ani nie obciąża się drugiej strony umowy kosztami zakupów interwencyjnych.
5. W przypadku, gdy utrudnienia w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej utrzymują się dłużej niż trzy miesiące od czasu stwierdzenia wystąpienia siły wyższej, każda ze stron może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w części objętej działaniem siły wyższej. Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Tym samym paragraf nr 8 w projekcie umowy otrzymuje nr: § 9.


Z poważaniem,

mgr inż. Magdalena Kraszewska
Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych

« Powrót do szczegółów zamówienia