Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa leków

Numer zamówienia:

350/19/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 15.04.2020
EZ/350/19/2020/202


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 15/2020
dotyczy: Zakup i dostawa leków


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.


PYTANIE
Dotyczy zadania nr 25:
- Czy zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowaniu produktu leczniczego pakowanego w ampułki? Proponowany produkt leczniczy dopuszczony jest do obrotu w Polsce na podstawie tego samego pozwolenia co produkt pakowany w fiolki a także pochodzi od tego samego wytwórcy oraz Podmiotu Odpowiedzialnego, który gwarantuje tą samą jakość preparatu w ampułkach i fiolkach
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe z e względu bezpieczeństwa. Bezpieczne pobieranie leku z ampułki wymaga użycia dodatkowej igły z filtrem. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.

PYTANIE
Czy Zamawiający w pakiecie nr 8 dopuści zaoferowanie produktu w opakowaniu 10 sztuk z odpowiednim przeliczeniem ilości?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe z odpowiednim przeliczeniem ilości.

PYTANIE
Czy Zamawiający w pakiecie nr 29 dopuści zaoferowanie produktu w opakowaniu 10 sztuk z odpowiednim przeliczeniem ilości?
ODPOWIEDŹ
Zamawiający dopuszcza powyższe z odpowiednim przeliczeniem ilości.

PYTANIE
Wnosimy o zmianę zapisu w umowie w par. 4 pkt 5 z:
„W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnej wymiany wadliwego Przedmiotu umowy na Przedmiot umowy wolny od wad – niezwłocznie, ale w każdym razie nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, przesłanej przez Zamawiającego faxem lub pocztą elektroniczną lub od dnia wydania ekspertyzy, o której mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu, w razie potwierdzenia przez przedmiotową ekspertyzę zasadności reklamacji złożonej przez Zamawiającego.”
na:
„W razie stwierdzenia, że dostarczone Przedmioty umowy mają wady, w okresie gwarancyjnym nastąpi zwrot wadliwego towaru i wystawiona będzie faktura korygująca.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę.

PYTANIE
Wnosimy o zmianę zapisu w umowie w par. 6 pkt 1b z:
„nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto umowy”
na
„nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego. Kary dla Zamawiającego i Wykonawcy zostały ustalone na równym poziomie.

PYTANIE
Wnosimy o zmianę zapisu w umowie w par. 6 pkt 1c z:
„odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3a niniejszej umowy lub w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji:
- 5 % łącznej wartości brutto umowy.”
na
„odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3a niniejszej umowy lub w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji:
- 5 % łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy.”

ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego. Kary dla Zamawiającego i Wykonawcy zostały ustalone na równym poziomie.

PYTANIE
Wnosimy o zmianę zapisu w umowie w par. 6 pkt 2 z:
„Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 10% łącznej wartości brutto umowy.”
na
„Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 10% łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy.”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego.
PYTANIE
Wnosimy o zmianę zapisu w umowie w par. 6 pkt 3a z:
„Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
a. nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
• 5 % łącznej wartości brutto umowy”
na

„Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy kar umownych. w przypadku:
b. nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy karę umowną w wysokości:
• 5 % łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy”
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany. Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego. Kary dla Zamawiającego i Wykonawcy zostały ustalone na równym poziomie.






UWAGA:
Ocena oferty przez Zamawiającego zostanie dokonana w oparciu o wymagania zawarte w specyfikacji z uwzględnieniem niniejszych odpowiedzi na pytania.




Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



mgr inż. Magdalena Kraszewska






Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644, zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia