Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku.

Numer zamówienia:

350/14/2020

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 02.04.2020
EZ/350/14/2020/181


Do zainteresowanych
udziałem w przetargu



Dotyczy: przetargu nieograniczonego nr 14/2020 na zakup i dostawę sprzętu medycznego sterylnego jednorazowego użytku

Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, iż odpowiada niniejszym na pytania do przetargu 14/2020.

Na pozostałe pytania odpowiedzi będą udzielone niezwłocznie odrębnym pismem.

1. Czy Zamawiający w Pakiecie 72 dopuści strzykawkę 20ml /rozszerzenie do 24ml/, centryczną, skalowaną co 1ml w opakowaniu – karton 100sztuk, opakowanie jednostkowe blistrowe. Wykonane z polipropylenu, nie zawierające lateksu, DEHP oraz PVC. Sterylizowane tlenkiem etylenu. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności, opis w języku polskim. Okres ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje siwz gdyż zamawiajacy wymaga strzykawek w opakowaniu twardym podzielonym na części.

2. Czy Zamawiający w Pakiecie 72 dopuści strzykawkę 20ml /rozszerzenie do 22ml/, centryczną, skalowaną co 1ml w opakowaniu – karton 50sztuk, opakowanie jednostkowe blistrowe. Wykonane z polipropylenu, nie zawierające lateksu, DEHP oraz PVC. Sterylizowane tlenkiem etylenu. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności, opis w języku polskim. Okres ważności min. 12 miesięcy od daty dostawy?
Odp. Zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje siwz gdyż zamawiajacy wymaga strzykawek w opakowaniu twardym podzielonym na części.

3. Czy Zamawiający w Pakiecie 72 dopuści wycenę za opakowanie a’100 sztuk?
Odp. Tak zamawiający dopuszcza pod warunkiem spełnienia pozostałych wymagań zawartych w opisie przedmiotu zamówienia.

4. Czy Zamawiający w Pakiecie 72 dopuści wycenę za opakowanie a’50 sztuk?
Odp. Tak zamawiający dopuszcza pod warunkiem spełnienia pozostałych wymagań zawartych w opisie przedmiotu zamówienia.

5.Dotyczy pakietu nr 46 poz. 1
Zwracam się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie systemu bezigłowego do przygotowywania i pobierania leków cytostatycznych – Spike, którego objętość wypełnienia wynosi 0,14 ml. spełniający wszystkie pozostałe wymagania SIWZ.
Odp. Tak, zamawiający dopuszcza.


6. Zadanie nr 13, pozycja 1 – Czy Zamawiający dopuści nakłuwacze pakowane zbiorczo w opakowaniu a’200 sztuk, a nie jak w opisie przedmiotu zamówienia, każdy nakłuwacz osobno. Nakłuwacze posiadają sterylną igłę, zabezpieczoną przed pierwszym użyciem specjalna nakładką.
Odp. Tak, zamawiający dopuszcza.

7. Wzór umowy - Zwracamy się z prośbą o dopisanie do umowy następującego paragrafu:
Siła Wyższa
1.Żadna ze Stron Umowy nie będzie odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy spowodowane przez okoliczności niewynikające z winy danej Strony, w szczególności za okoliczności traktowane jako Siła Wyższa.
2.Dla celów Umowy ''Siła Wyższa" oznacza zdarzenie zewnętrzne, pozostające poza kontrolą Stron oraz niewiążące się z zawinionym działaniem Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć i które uniemożliwia proces realizacji Umowy. Takie zdarzenia obejmują w szczególności: wojnę, rewolucję, pożary, powodzie, epidemie, akty administracji państwowej itp.
3.W przypadku zaistnienia Siły Wyższej, Strona, której taka okoliczność uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wywiązanie się z jej zobowiązań, niezwłocznie powiadomi drugą Stronę o takich okolicznościach i ich przyczynie. Wówczas Strony niezwłocznie ustalą zakres, alternatywne rozwiązanie i sposób realizacji Umowy. Strona zgłaszająca okoliczności musi kontynuować realizację swoich zobowiązań wynikających z Umowy w takim stopniu, w jakim jest to możliwe i musi szukać racjonalnych środków alternatywnych dla realizowania zakresu, jaki nie podlega wpływowi Siły Wyższej.
4.Jeżeli Siła Wyższa, będzie trwała nieprzerwanie przez okres 180 dni lub dłużej, Strony mogą w drodze wzajemnego uzgodnienia rozwiązać Umowę bez nakładania na żadną ze Stron dalszych zobowiązań oprócz płatności należnych z tytułu prawidłowo wykonanych usług.
5.Stan Siły Wyższej powoduje odpowiednie przesunięcie terminów realizacji Umowy chyba, że Strony postanowiły inaczej.
Odp. Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania proponowanej zmiany w umowie, ponieważ wg aktualnego stanu prawnego mamy zawsze możliwość reagowania i modyfikacji umowy w trakcie jej realizacji - jeśli zachodzi taka potrzeba - o sile wyższej mówi Kodeks Cywilny.

8. Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) zwracamy się z prośbą o udzielenie wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i o odpowiedź na pytanie, dotyczące Załącznika nr 4 do SIWZ, UMOWA do przetargu nieograniczonego nr 14/2020.

Czy Zamawiający dokona modyfikacji treści pkt. 1, ppkt. b, c § 6 projektu umowy (cyt.):

1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
3. (…)
4. nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto umowy,
5. odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3a niniejszej umowy lub w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji:
- 5 % łącznej wartości brutto umowy.
i nada mu proponowane brzmienie:
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a) (…)
b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % wartości brutto niezrealizowanej części umowy,
c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy zwłoka w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3a niniejszej umowy lub w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji:
- 5 % wartości brutto niezrealizowanej części umowy.

UZASADNIENIE:
Zwracamy uwagę Zamawiającego na fakt, że kary jakie potencjalnie mogą zostać nałożone na Wykonawcę za zawinione lub niezawinione przez niego uchybienia w realizacji umowy i jej zerwanie/rozwiązanie, muszą być adekwatne do wysokości doznanych szkód i w żadnej mierze nie powinny być wygórowane. Nie powinny też być naliczane od tej części umowy, która została wykonana należycie i z najwyższą starannością. Jest to szczególnie istotne w świetle faktu, że Zamawiający w projekcie umowy nie przewidział czynników tzw. siły wyższej, na które Wykonawca nie ma wpływu.
Zapis punktu 1, ppkt. b, c § 6 projektu umowy o postulowanej, zmodyfikowanej, treści będzie pozostawał w zgodzie z art. 484 ust. 2 Kodeksu Cywilnego, którego §2 stanowi o tym, iż (cyt.): Jeżeli zobowiązanie zostało w znacznej części wykonane, dłużnik może żądać zmniejszenia kary umownej; to samo dotyczy wypadku, gdy kara umowna jest rażąco wygórowana.

Prosimy o wprowadzenie przez Zamawiającego treści udzielonej odpowiedzi do SIWZ i o nadanie jej tym samym charakteru wiążącego dla wszystkich podmiotów biorących udział w tym postępowaniu.

Odp. Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego

9. dot. pakiet 56 poz. 1
1) Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o odstąpienie od wymogu aby w każdej wymazówce była etykieta i instrukcja obsługi w język polskim. Taki opis nakazuje świadome ograniczenia dla konkretnego wykonawca oraz stanowi naruszenie przepisów Ustawy z dn. 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych która mówi, że wyroby przeznaczone do używania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej muszą posiadać etykietę i instrukcję w języku polskim w opakowaniu producenta a nie w pojedyncze sztuka.
SIWZ w obecnym kształcie narusza następujące zapisy ustawy Pzp:
a. naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. zasady równego traktowania wykonawców oraz prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób, który utrudnia uczciwą konkurencję;
b. naruszenie art. 29 ust. 1, 2 i 3 ustawy poprzez określenie opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który utrudnia uczciwą konkurencję, a jednocześnie „sam w sobie” stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na zróżnicowanym traktowaniu klienta oraz wymuszaniu na klientach wyboru określonego kontrahenta oraz wymuszaniu zakupu u określonego przedsiębiorcy;
c. naruszenie art. art. 3 ust. 1 i art. 15 ust. 1 pkt 3 i 5 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób, który utrudnia uczciwą konkurencję a jednocześnie „sam w sobie” stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na zróżnicowanym traktowaniu klienta oraz wymuszaniu na klientach wyboru określonego kontrahenta oraz wymuszaniu zakupu u określonego przedsiębiorcy
d. naruszenie art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r., Nr 14, poz. 114 z późn. zm.)

Odp. Zamawiający dopuszcza instrukcję w języku polskim w opakowaniu zbiorczym producenta.

10. Czy Zamawiający w Pakiecie nr 44 w pozycji nr 1 wymaga aby zaoferowana pompa elastomerowa posiadała ogranicznik przepływu wbudowany w końcówkę dystalną drenu?
Takie umieszczenie ogranicznika przepływu sprawia, że do ciała pacjenta mocowana jest jedynie końcówka dystalna luer-lock, która z racji połącznia z kaniulą i tak jest stosownie zabezpieczana, eliminuje to możliwość wystąpienia błędu ludzkiego (personel nie musi pamiętać o odpowiednim mocowaniu kolejnego elementu do ciała pacjenta) i zapewnia prawidłową kalibrację urządzenia. W przypadku gdy ogranicznik przepływu znajduje się w innym miejscu na linii infuzyjnej, poza końcówką dystalną, skutkuje to koniecznością dodatkowego mocowania drugiego elementu do skóry pacjenta (jak na załączonym zdjęciu pochodzącym z przykładowego materiału skierowanego do pacjentów)
Brak prawidłowego mocowania ogranicznika przepływu uniemożliwia prawidłową kalibrację prędkości z jaką podawany jest lek, co jak wiadomo w przypadku pomp elastomerowych jest kluczowe.
Czy Zamawiający wymaga także systemu infuzyjnego wykorzystującego zbiornik elastomerowy z „czystego” poliizoprenu, bez domieszki silikonu i innych materiałów? Jedynie poliizopren bez dodatków jest w pełni przepuszczalny dla gazów, dzięki czemu pęcherzyki powietrza, które mogą pojawić się podczas napełniania infuzora, w ciągu kilku godzin przechodzą przez elastomer do przestrzeni między balonem a butelką.
Ponadto, czy zamawiający wymaga podania leku w systemie zamkniętym (czyli bez filtrów na przebiegu linii) – jedynym bezpiecznym zarówno dla pacjenta i personelu. Norma ISO 28620 dotycząca przenośnych urządzeń infuzyjnych podkreśla, że wszystkie elementy urządzenia przeznaczone do kontaktu z lekiem stanowią zamknięty, wodoszczelny system. Jedynie system zamknięty (bez filtrów na linii) uniemożliwia wnikanie drobnoustrojów i zapobiega potencjalnym wyciekom leku.
Czy biorąc pod uwagę powyższe argumenty Zamawiający wymaga: przenośnego, jałowy, apirogennego system infuzyjnego wykorzystujący zbiornik elastomerowy z poliizoprenu oraz ogranicznik przepływu wbudowany w dystalną końcówkę luer lock, zapewniający przepływ leku przez określony czas przy nominalnej prędkości przepływu w systemie zamkniętym. Urządzenie wyposażone w filtr cząstek stałych wbudowany w zbiornik elastomerowy (bez filtra na przebiegu linii-zapewniając tym samym podanie leku w bezpiecznym dla pacjenta i personelu systemie zamkniętym). W elementach mających kontakt z podawanym lekiem wolne od DEHP. Zbiornik elastomeru umieszczony w zewnętrznej obudowie blokującej promieniowanie UV do długości fali 380 nm, umożliwiającej wizualną kontrolę postępu wlewu. Port do napełniania urządzenia wbudowany w kapturek wyposażony w połączenie Luer-lock, zapewniające możliwość szczelnego podłączenia strzykawki i zabezpieczenia portu korkiem po wypełnieniu. System infuzyjny sprawdzony pod względem stabilności ze stosowanymi cytostatykami (np. 5-FU). Urządzenie pakowane pojedynczo, dla każdego pacjenta futerał. System infuzyjny sklasyfikowany jako wyrób medyczny klasy II b - 1 szt; obj. nominalna 240 ml, a max. 300 ml; nominalna prędkość przepływu 5 ml/h, nominalny czas pracy 48h. Urządzenie zapewniające dostarczenie żądanej, nominalnej objętości w zakresie +/- 10% nominalnego czasu wlewu.
W przypadku pozytywnej odpowiedzi prosimy o wydzielenie tej pozycji do osobnego pakietu.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza ale nie wymaga.
Zamawiający wydziela z pak. 44 poz. 1 i tworzy z niej nowy pakiet nr 74. W związku z tym zmienia się wartość wadium w pakiecie 44 i wynosi teraz: 3 302,00zł a w pakiecie 74 (wydz. Poz. 1 z pak. 44) – 2140,00zł.

11. Pytanie do pakietu nr 6 poz. 1.5
Biorąc pod uwagę fakt, że jesteśmy jedynym producentem i dostawcą produktów do urządzenia Prismaflex, zwracamy się z prośbą o wyłączenie z pakietu pozycji 1.5. Produktu z wymienionej pozycji nie mamy już w ofercie.
Pozostawienie zapisów pakietu w obecnej postaci uniemożliwi złożenie oferty a dla szpitala konieczne będzie ponowne przygotowanie pakietu w innym postępowaniu.
Odp. Zamawiający wyłącza poz. 1.5 z pakietu 6 i tworzy z nich nowy pakiet nr 75 W związku z tym zmienia się wartość wadium w pakiecie 6 i wynosi teraz: 1286,00zł a w pakiecie 75 (wydz. Poz. 1.5 z pakietu 6) – 0,20zł.

12. Czy Zamawiający w pak 9 w miejsce pierwotnych zapisów wyrazi zgodę na złożenie oferty na produkt najwyższej jakości marki RUSCH o wskazanych parametrach ale z zatyczką dostarczaną oddzielnie?
Odp. Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na dopuszczenie produktu z oddzielnie dostarczoną zatyczką. Takie rozwiązanie stwarza dodatkowe ryzyko przeniesienia patogenów podczas otwierania osobno dostarczanego opakowania.

13. Czy Zamawiający w pak 57 w miejsce pierwotnych zapisów wyrazi zgodę na złożenie oferty na produkt najwyższej jakości marki RUSCH: Zestaw do godzinowej zbiórki moczu z podwójną, obrotową komorą pomiarową o poj. 400ml z komorą pomiarową 50ml do małych objętości oraz dodatkowym portem do pobierania próbek świeżego moczu i nieodłączanym workiem zbiorczym o poj. 2000ml, komora kroplowa z odpowietrznikiem oraz zastawką antyrefluksyjną, uniwersalny łącznik schodkowy z nasadką ochronną, bezigłowy port do pobierania próbek moczu, dodatkowy nieprzepuszczalny dla bakterii i wodoszczelny odpowietrznik na komorze pomiarowej i na worku, czytelna podziałka w ml, elastyczny, odporny na zagięcie dren łączący, z zaciskiem i klamrą o dł 120 lub 150cm, optymalne zamocowanie systemu dzięki taśmie zapinanej na rzepy z pierścieniem typu D-ring, dolny kranik spustowy z systemem zapobiegającym kapaniu, do obsługi jedną ręką, schowek na dren spustowy?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.
14. Czy w celu umiarkowania kar umownych Zamawiający dokona modyfikacji postanowień projektu przyszłej umowy w zakresie zapisów § 6 ust. 1:

• Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:

a) zwłoki w realizacji zamówienia Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę 0,2% kwoty brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia za każdy dzień zwłoki niezrealizowanej w terminie części zamówienia, łącznie nie więcej niż 10% wartości brutto niezrealizowanej w terminie części zamówienia;

b) nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę sprzedaży i dostarczania Przedmiotów umowy lub wykonywania innych obowiązków wynikających z postanowień niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości:
- 5 % łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy,

c) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy opóźnienie w dostawie będzie przekraczać 15 dni roboczych od dnia określonego na podstawie § 2 ust. 3a niniejszej umowy lub w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji:
- 5 % łącznej wartości brutto niezrealizowanej części umowy.
Odp. Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego
15. Pytanie - Dotyczy pakietu nr 31, poz.1
Czy Zamawiający dopuści jednorazową końcówkę roboczą o aktywnych branszach, pokrytych powłoką ograniczająca przepływ energii między szczękami skutkujący mniejszym rozproszeniem cieplnym wokół bransz, zapobiegającą przywieraniu tkanki, z możliwością cięcia i koagulacji, zamykaniem naczyń do 7 mm włącznie, z systemem „ITM” Inteligent Tissue Monitoring Inteligentne Monitorowanie Tkanki), pozwalającym monitorowanie działania instrumentu, kontrolując działanie energii ultradźwiękowej podczas przecinania z koagulacją, generując zwrotny sygnał dźwiękowy kończący proces przecięcia, końcówka z uchwytem pistoletowym, dł.ramienia 20cm, pakowane po 5 szt.w kartonie? Końcówki są sterylne, jednorazowego użytku, pakowane pojedyńczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności.
Odp. Tak, dopuści pod warunkiem iż końcówka posiada zakrzywione bransze. Wymaga jednak długości końcówki 23 cm i śr. 5 mm. Dopuści pakowanie po 5 szt. w opakowaniu zbiorczym.
16. Pytanie - Dotyczy pakietu nr 31, poz.2
Czy Zamawiający dopuści jednorazową końcówkę roboczą o aktywnych branszach, pokrytych powłoką ograniczająca przepływ energii między szczękami skutkujący mniejszym rozproszeniem cieplnym wokół bransz, zapobiegającą przywieraniu tkanki, z możliwością cięcia i koagulacji, zamykaniem naczyń do 7 mm włącznie, z systemem „ITM” Inteligent Tissue Monitoring Inteligentne Monitorowanie Tkanki), pozwalającym monitorowanie działania instrumentu, kontrolując działanie energii ultradźwiękowej podczas przecinania z koagulacją, generując zwrotny sygnał dźwiękowy kończący proces przecięcia, końcówka z uchwytem pistoletowym, dł.ramienia 35cm, pakowane po 5 szt.w kartonie? Końcówki są sterylne, jednorazowego użytku, pakowane pojedyńczo. Na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności.
Odp. Tak, dopuści pod warunkiem iż końcówka posiada zakrzywione bransze. Wymaga jednak końcówki o śr. 5 mm. Dopuści pakowanie po 5 szt. w opakowaniu zbiorczym.
17. Dotyczy: Pakiet 11
Pytanie 1.
Czy Zamawiający mógłby doprecyzować o jaki opis chodzi? Gdzie ma być umieszczony? Czy instrukcja do każdego zamówienia byłaby wystarczająca?
Odp. Na każdym pojedynczym opakowaniu muszą znaleźć się podstawowe dane tj. Nazwa wyrobu, seria, data ważności.
Pytanie 2.
Czy Zamawiający zmieni zapis w specyfikacji „opis i nazwa w j. polskim” na rzecz dostarczenia instrukcji użycia w j. polskim?
Odp. Zamawiający dopuści instrukcję obsługi, która musi znajdować się w każdym opakowaniu zbiorczym

Pytanie 3
Czy Zamawiający dopuści zmianę ilości zamawianych sztuk do ilości, która byłaby wielokrotnością 20? Podyktowane jest to sposobem pakowania sztanc biopsyjnych
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza.

18. Pakiet 16
Czy Zamawiający dopuści pałeczki o średnicy 5 mm?
Odp. Tak. Dopuści.

19. Pakiet 56
pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści wymazówki z udokumentowaną przeżywalnością drobnoustrojów 48h?
Odp. Tak. Dopuści.
Pozycja 1
Czy Zamawiający dopuści instrukcję w postaci obrazkowej oraz opis w j. angielskim?
Odp. Nie, nie dopuści. Wymagany sprzęt nie jest tak wysoko specjalistyczny by mogła być tylko instrukcja w języku angielskim. Zamawiający dopuści instrukcję w formie obrazkowej, oraz opis w języku polskim do każdego zbiorczego opakowania.

20. Czy zamawiający dopuści w Pakiecie nr 15, poz. 1.1:
taśmę do nietrzymania moczu, polipropylenową, monofilamentową, z plastikową osłonką, jednorodną, niewchłanialną, o długości 45 cm, szerokości 1,1 cm, porowatości średniej 1000 µm, porowatość max 1870 µm, grubości taśmy 0,33 mm, grubości nici 0,08 mm, gramaturze 48 g/m2, wytrzymałość na rozciąganie 70 N/cm, brzegi taśmy zakończone bezpiecznymi pętelkami, wykonaną w technologii quadriaxial, z polskimi napisami, nr serii i datą ważności oraz 1 szt. Igły wielorazowego użytku ze stali chirurgicznej do metody zasłonowej, nie połączonej z taśmą?
Odp. Nie dopuszcza, wymagana jest igła połączona na stałe z taśmą. Brak również podania okresu ważności w miesiącach.

21. Czy zamawiający dopuści w Pakiecie nr 15, poz. 1.2:
taśmę do nietrzymania moczu, polipropylenową, monofilamentową, z plastikową osłonką, jednorodną, niewchłanialną, o długości 45 cm, szerokości 1,1 cm, porowatości średniej 1000 µm, porowatość max 1870 µm, grubości taśmy 0,33 mm, grubości nici 0,08 mm, gramaturze 48 g/m2, wytrzymałość na rozciąganie 70 N/cm, brzegi taśmy zakończone bezpiecznymi pętelkami, wykonaną w technologii quadriaxial, bez pozycjonujących nici, z polskimi napisami, nr serii i datą ważności oraz 1 szt. igły wielorazowego użytku ze stali chirurgicznej do metody zasłonionej, nie połączonej z nićmi pozycjonującymi?
Odp. Nie dopuszcza, wymagana jest igła wielorazowego użytku, ze stali chirurgicznej do metody zasłonionej połączona na stałe z nićmi pozycjonującymi. Brak również podania okresu ważności w miesiącach.
22. Dotyczy w Pakietu nr 15, poz. 1.1:
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o możliwość dostarczenia 1 szt. próbki niesterylnej do pozycji 1.1.
Odp. W związku z udzieloną negatywną odpowiedzią na pytanie do pak. 15 poz. 1.1 zamawiający nie widzi potrzeby dostarczenia próbki do tej pozycji.

23. W razie wyrażania zgody na w/w asortyment prosimy o wydzielenie pozycji nr 1.1 i 1.2 z pakietu 15 i utworzenie z nich odrębnego pakietu. Wydzielenie wymienionych pozycji zwiększy konkurencyjność asortymentowo-cenową w przedmiotowym postępowaniu, co przełoży się na uzyskanie przez Zamawiającego bardziej korzystnych cen ofert.
Odp. Nie zamawiający nie wyraża zgody na wydzielenie w związku z odpowiedziami na pytania 20 – 23.

24 . Dotyczy zapisów SIWZ:
Czy Zamawiający uzna za spełniony wymóg art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, jeśli wykonawca, który nie należy do żadnej grupy kapitłowej przedstawi stosowne oświadczenie wraz z ofertą?
Odp. Zgodnie z wyjaśnieniem na portalu UZP: Zamawiający powinien przyjąć oświadczenie wykonawcy o braku przynależności do jakiejkolwiek grupy kapitałowej bądź przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, w sytuacji gdy w postępowaniu złożono jedną ofertę lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy.

25. Pakiet 17 pozycja 1
Czy zamawiający dopuści równoważny system do odsysania o następującym opisie:
• posiada zintegrowany podwójnie obrotowy łącznik 15 mm o kącie 45° do podłączenia rurki i respiratora
• posiada obrotowy port do przepłukiwania cewnika (port do irygacji) o długości ok 8 cm zamykany kapturkiem zamocowanym do portu kompatybilny z fiolką 10 ml NaCl
• posiada przeźroczystą komorę pozwalającą na obserwację wydzieliny pacjenta, która izoluje drobnoustroje i jest uszczelniona próżniowo co zmniejszająca ryzyko VAP oraz infekcji krzyżowej
• posiada zabezpieczenie łącznika podciśnienia w postaci kapturka zamocowanego do zestawu w sposób zapobiegający zagubieniu
• regulacja podciśnienia następuje poprzez zawór kontroli siły ssania znakowany rozmiarem cewnika oraz informacją „OPEN”
• blokada zaworu regulacji siły ssania następuje poprzez jego obrót o 90° lub 180°
• posiada suwak umożliwiający pełne zamknięcie/otwarcie przepływu bez konieczności rozmontowania całości systemu
• system wyposażony w klips pozwalający na bezpieczne rozmontowanie systemu z rurką intubacyjną bez uszkodzenia elementów
• cewnik zakończony atraumatycznie niebieską miękką obwódką, zaokrąglony, bez ostrych krawędzi, wyposażony w czarną obwódkę pozwalającą na jego wizualizację podczas przepłukiwania
• cewnik wyposażony w dwa otwory boczne ułożone naprzemianlegle oraz znaczniki głębokości skalowane co 1 cm
• oznaczenie rozmiaru cewnika widoczne na końcu cewnika, na zaworze kontroli siły ssania oraz kolorystycznie (zgodnie z standardem ISO) na obwódce łączącej pozostałe elementy systemu z rękawem ochronnym
• w zestawie kolorowe naklejki do oznaczenia daty wymiany zestawu w języku angielskim
• system stanowi integralną całość i jest gotowy do użycia bezpośrednio po wyjęciu z opakowania bez konieczności montażu dodatkowych akcesoriów
• sterylny, sterylizowany tlenkiem etylenu
• jednorazowego użytku z możliwością stosowania do 72 godzin
• pakowany w rękaw papierowo-foliowy
• długość: 60 cm – do rurek intubacyjnych, 34 cm – do rurek tracheostomijnych?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

26. Pakiet 17 pozycja 1
Czy zamawiający wyłączy pozycję 1 z Pakietu nr 17 i utworzy z niej oddzielne Zadanie? Pozwoli to na złożenie ofert przez większą ilość wykonawców specjalizujących się w tym asortymencie.
Odp. Nie zamawiający nie wyłączy poz. 1 z pakietu 17, ponieważ dwie pozycje wchodzące w zakres pakietu 17 muszą być ze sobą kompatybilne i pochodzić od jednego producenta.

27. Pakiet 46 pozycja 1
Czy zamawiający dopuści objętość wypełnienia 0,4 ml, czas stosowania 300 aktywacji przez 96 godzin?
Odp. Tak, zamawiający dopuszcza.

28. Pakiet 46 pozycja 1
Czy zamawiający dopuści opis w języku angielskim?
Odp. Nie. Zamawiający wymaga opisu w języku polskim.

29. Pakiet nr 1
Pozycja 1. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania fartucha standardowego wykonanego z włókniny typu SMS o gramaturze min. 35 g/m2, o długości dla rozmiaru M – 115 cm oraz dla L – 125 cm, zapinanego przy szyi na samoprzylepna taśmę typy Combitape pozwalająca na indywidualne dopasowanie rozmiaru fartucha, oznakowanie rozmiaru w postaci nadruku widocznego przed rozłożeniem, pakowany z dwoma ręcznikami w rozmiarze 30 x 33 cm – pozostałe parametry zgodnie z SIWZ?
Odp. Nie, nie dopuści, zamawiający wymaga włókniny SMMS.

30. Pakiet nr 28
Pozycja 1 i 2. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania zestawów gdzie zdolność do absorpcji włókniny w części niewzmocnionej wynosi 285% a w części wzmocnionej serwet wynosi min. 350% - pozostałe parametry zgodnie z SIWZ?
Odp. Tak, dopuści. Zamawiający określił min. odporności na przenikanie płynów na poziomie 200 cm H2O, a proponowany parametr mieści się w wymaganiach.

31. Pakiet nr 38
Pozycja 1. – czy Zamawiający dopuści możliwość zaoferowania zestawu do wkłucia centralnego o składzie:
6 x kompres z gazy bawełnianej, 7,5 x 7,5 cm
4 x tampon z gazy bawełnianej (tupfer), wielkość śliwki
1 x kleszczyki plastikowe, 14 cm
1 x pęseta plastikowa,12,5 cm
1 x serweta włókninowa, nieprzylepna, 45 x 75 cm (barierow
1 x serweta włókninowa, 45 x 75 cm z regulacją otworu(serweta składa się z 2 oddzielnych części), otwór przylepny (barierowa)
1 x strzykawka Luer 10 ml (zapakowana)
1 x igła 1,2 x 40 mm, 18G x 1 1/2, różowa (zapakowana)
1 x igła 0,8 x 40 mm, 21G x 1 1/2, zielona (zapakowana)
1 x ostrze — skalpel, 6,5 cm (zapakowane)
1 x igłotrzymacz, 13 cm
1 x opatrunek transparentny z folii poliuretanowej, 10 x 15 cm, (zapakowany)
Zestaw zapakowany w opakowanie typu twardy blister w kształcie tacki z dwoma wgłębieniami, która może służyć jako nerka.
Odp. Nie, nie dopuści. Serweta włókninowa nieprzylepna ma służyć do okrycia stolika do instrumentowania w związku z tym rozmiar 45 x 75 cm zaproponowany przez oferenta jest niewystarczający ( w opisie 75 x 90 cm )

32. WZÓR UMOWY
Czy Zamawiający zgadza się aby w § 6 ust. 1 lit. a), b), c) wzoru umowy wyrażenie „łącznej wartości kwoty brutto” zostało zastąpione wyrażeniem „niezrealizowanej części umowy brutto”?
Uzasadnione jest aby kara umowna za odstąpienie/wypowiedzenie/rozwiązanie umowy była naliczana od wartości niezrealizowanej części umowy, nie zaś od wartości całej umowy. W przeciwnym razie, w przypadku odstąpienia/wypowiedzenia/rozwiązania umowy po zrealizowaniu jej znaczącej części, kara umowna byłaby niewspółmiernie wysoka w stosunku do wartości niezrealizowanej części umowy, a nawet mogłaby przewyższać wartość niezrealizowanej części umowy. Taka kara byłaby rażąco wygórowana w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego i naruszałaby zasadę proporcjonalności wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Odp. Zamawiający nie widzi potrzeby wprowadzania proponowanej zmiany.
Należy wskazać, ze wysokość kar ustanowiona została na optymalnym poziomie jednakowym dla obu stron, w związku z czym jakakolwiek zmiana będzie niekorzystna dla zamawiającego. Z uwagi na dysponowanie przez Zamawiającego środkami publicznymi oraz prowadzenie działalności mającej na celu ochronę zdrowia i życia pacjentów zasadne jest pozostawienie kar na dotychczasowym poziomie, co ma na celu dyscyplinowanie Wykonawcy i zapewnienie ochrony zamawiającego

33. Pytanie:
Wnosimy o wprowadzenie do umowy nowego paragrafu regulujące skutki wystąpienia siły wyższej mającej wpływ na realizacje obowiązków wynikających z łączącej strony umowy. Proponowane brzmienie:
Siła Wyższa
1. Strony umowy zgodnie z postanawiaja, że nie są odpowiedzialne za skutki wynikające z działania siły wyższej, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęsk żywiołowych, zagrożeń epidemiologicznych, a także innych zdarzeń, na które strony nie mają żadnego wpływu i których nie mogły uniknąć bądź przewidzieć w chwili podpisania umowy (siła wyższa).
2. Strona umowy, u której wyniknęły utrudnienia w wykonaniu umowy wskutek działania siły wyższej, jest obowiązana do bezzwłocznego poinformowania drugiej strony o wystąpieniu i ustaniu działania siły wyższej. Zawiadomienie to określa rodzaj zdarzenia, jego skutki na wypełnianie zobowiązań wynikających z Umowy, zakres asortymentu, którego dotyczy, i środki przedsięwzięte, aby te konsekwencje złagodzić.
3. Strona, która dokonała zawiadomienia o zaistnieniu działania siły wyższej, jest zobowiązana do kontynuowania wykonywania swoich zobowiązań wynikających
z Umowy, w takim zakresie, w jakim jest to możliwe, jak również jest zobowiązana do podjęcia wszelkich działań zmierzających do wykonania przedmiotu umowy, a których nie wstrzymuje działanie siły wyższej.
4. Obowiązki, których Strona nie jest w stanie wykonać na skutek działania siły wyższej, na czas działania siły wyższej ulegają zawieszeniu, tzn. w czasie działania siły wyższej ww. obowiązki nie są wykonywane, a terminy ich wykonania ulegają przedłużeniu o okres działania siły wyższej. W czasie istnienia utrudnień w wykoananiu umowy na skutek działania siły wyższej w szczególności nie nalicza się przewidzinaych kar umownych ani nie obciąża się drugiej strony umowy kosztami zakupów interwenycjnych.
5. W przypadku, gdy utrudnienia w wykonaniu umowy na skutek działania siły wyższej utrzymują się dłużej niż trzy miesiące od czasu stwierdzenia wystąpienia siły wyższej, każda ze stron może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmastowym w części objętej działaniem siły wyższej. Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym następuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Wprowadzenie powyższej regulacji pozwoli na jednoznaczne określenie obowiązków stron w przypadku wystąpienia siły wyższej. Wskazać bowiem należy, iż siła wyższa traktowana jest jako jedna z przesłanek wyłączających odpowiedzialność na zasadzie ryzyka, a więc również umożliwiających wykonawcy uwolnienie się od ponoszenia odpowiedzialności za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie tej umowy, w tym za uchybienia terminowi wykonania zakontraktowanych prac czy dostaw. Jednakże w celu zapewnienie ochrony interesów obu stron umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej wprowadzenie powyższych zapisów pozwoli na podjęcie działań mających na celu ograniczenie negatywnych skutków wynikających z tego stanu.

Odp. Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania proponowanej zmiany w umowie, ponieważ wg aktualnego stanu prawnego mamy zawsze możliwość reagowania i modyfikacji umowy w trakcie jej realizacji - jeśli zachodzi taka potrzeba - o sile wyższej mówi Kodeks Cywilny.

34. Pytanie 1, Pakiet 25, poz.1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie strzykawki do insuliny 100U z igłą w rozmiarze 0,5 x 16 mm oraz podziałką elementarną co 0,01 ml?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

35. Pytanie 2, Pakiet 25, poz.1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie strzykawki do insuliny 100U z igłą w rozmiarze 0,3 x 13 mm oraz podziałką elementarną co 0,01 ml?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje zapisy siwz.

36. Pytanie 3, Pakiet 72, poz.1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie strzykawki 20 ml Luer Lock ze skalą rozszerzoną i skalowaną na całej długości 20-22 ml?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

37. Pytanie 4, Pakiet 72, poz.1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie strzykawki 20 ml Luer Lock wykonaną; tłok z polietylenu, cylinder z polipropylenu+pigment, uszczelnienie naturalny kauczuk ( bez lateksu)?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje zapisy siwz.

38. Pytanie 4, Pakiet 72, poz.1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie strzykawki 20 ml Luer Lock w sterylnym opakowaniu typu blister (Papier klasy medycznej i termoformowalna folia) zapewniającym sterylność i możliwość zużycia w ciągu 5 lat Dolna część opakowania jest wyprodukowana z termozgrzewalnego papieru co pozwala na przenikanie sterylizującego tlenku etylenu. Górna część opakowania to przezroczysta formowalna folia, która jest zgrzana z laminowanym papierem na obwódce. Opakowanie jednostkowe posiada mankiet ułatwiający otwieranie.?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje zapisy siwz.

39. Pytanie 5, Pakiet 72, poz.1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopuszczenie strzykawki 20 ml Luer Lock w opakowaniu zbiorczym po 50 szt.?
Odp. Nie, zamawiający nie wyraża zgody. Opakowanie zgodne z siwz ma zawierać 25sztuk strzykawek w jałowym opakowaniu zbiorczym (tzw. tacka)

40. Pakiet 1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie fartucha o poniższym opisie:
Fartuch chirurgiczny jałowy z włókniny polipropylenowej SMMMS o gramaturze max. 35 g/m2, repelentnej dla alkoholi, z widocznym kodem kolorystycznym na fartuchu wskazującym na barierowość fartucha. Rękawy fartucha klejone w obszarze krytycznym, zakończone elastycznym mankietem, krój prosty. Z tyłu zapinany na rzep o długości min. 15 cm. Pakowany podwójnie w opakowanie papier/folia i we włókninę, z co najmniej 2-ma ręcznikami, na opakowaniu zewnętrznym min. 3 samoprzylepne etykiety. Na wewnętrznej stronie fartucha oznaczenie rozmiaru i długości co najmniej w 2 miejscach. Parametry fartucha (obszar krytyczny i niekrytyczny): penetracja wody min. 46 cmH2O, odporność na penetrację mikrobiologiczną - na mokro (I B) – min. 2,8. Dostępny w rozmiarach S/M- 2XLL. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań. Certyfikaty jakościowe dla miejsca produkcji: ISO 13485, ISO 9001 i ISO 14001, wystawione przez jednostki notyfikowane.
Odp. Nie, nie dopuści. W opisie nie ma wzmianki, iż fartuch zgodny jest z normą PN EN 13795, a jedynie o certyfikatach dotyczących miejsca produkcji, a nie samego wyrobu. Dodatkowo opisany fartuch nie spełnia wymagań w zakresie strefy typu „ book folded” oraz wiązania na troki z kartonikiem.
41. Pakiet 20 poz.1.1
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie folii operacyjnej o grubości 0,025mm, pokryta klejem akrylowym, elastyczna, łatwo przylegająca do skóry, paroprzepuszcalność na poziomie min. 800g/m2/24h, wodoszczelna, antyrefleksyjna, posiadająca symetrycznie rozmieszczone dwa zielone nieprzylepne paski o szerokości 3,5cm (+/-0,5cm) ułatwiające aplikację. Sterylizacja tlenkiem etylenu. Opakowanie jednostkowe- papier silikonowany. Wyrób medyczny klasy I. Rozmiar 10x14cm powierzchnia lepna, 10x22,5cm powierzchnia całkowita.
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający wymaga folii bakteriobójczej, pokrytej jodoforem, wyrobu medycznego klasy III.


42. Pakiet 20 poz.1.2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie folii operacyjnej o grubości 0,025mm, pokryta klejem akrylowym, elastyczna, łatwo przylegająca do skóry, paroprzepuszcalność na poziomie min. 800g/m2/24h, wodoszczelna, antyrefleksyjna, posiadająca symetrycznie rozmieszczone dwa zielone nieprzylepne paski o szerokości 3,5cm (+/-0,5cm) ułatwiające aplikację. Sterylizacja tlenkiem etylenu. Opakowanie jednostkowe- papier silikonowany. Wyrób medyczny klasy I. Rozmiar 30x28cm powierzchnia lepna, 28x38,5cm powierzchnia całkowita.
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający wymaga folii bakteriobójczej, pokrytej jodoforem, wyrobu medycznego klasy III.
43. Pakiet 20 poz.1.3
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie folii operacyjnej o grubości 0,025mm, pokryta klejem akrylowym, elastyczna, łatwo przylegająca do skóry, paroprzepuszcalność na poziomie min. 800g/m2/24h, wodoszczelna, antyrefleksyjna, posiadająca symetrycznie rozmieszczone dwa zielone nieprzylepne paski o szerokości 3,5cm (+/-0,5cm) ułatwiające aplikację. Sterylizacja tlenkiem etylenu. Opakowanie jednostkowe- papier silikonowany. Wyrób medyczny klasy I. Rozmiar 56x85cm powierzchnia lepna, 56x88,5cm powierzchnia całkowita.
Odp. Nie, nie dopuści. Zamawiający wymaga folii bakteriobójczej, pokrytej jodoforem, wyrobu medycznego klasy III.
44. Pakiet 27 poz.1
1.Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie organizatora przewodów w rozmiarze 2,5x23cm.
2.Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie organizatora przewodów w rozmiarze 9x50cm.
Odp. 1 i 2 - Nie, nie dopuści. Zamawiający potrzebuje organizatora w dokładnie podanych wymiarach ( 13,3 x 3,8 cm )oraz o opisanych parametrach do bardzo szczególnej procedury przytrzymywania narzędzi.
45. Pakiet 27 poz.2
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie torby na płyny 51x56cm z przylepcem 5x46cm, filtrem, portem wyjściowym i kształtowanym paskiem, wykonanego z przezroczystego polietylenu.
Odp. Nie, nie dopuści, gdyż zamawiający wymaga kieszeni foliowej dwukomorowej (nieprzemakalnej dla płynów ) o wym. 18 x 30 cm, a nie ogromnej torby na płyny (51 x 56 cm).

46. Pytanie dotyczy pakietu 39 poz. 12:
Czy Zamawiający, w związku z otrzymaną wcześniej informacją o zaprzestaniu dostaw rurek typu NIM FLEX do momentu odwołania, wyrazi zgodę na zaoferowanie w tej pozycji w pełni kompatybilnych z systemem NIM Response 3.0 rurek dotchawicznych typu NIM TriVantage ™ EMG w rozmiarach przyjętych wg. algorytmu:
6.5 mm NIM Flex – 150 szt. – oferowany rozmiar rurek typu NIM Trivantage EMG 6.0 mm lub 7.0 mm – 150 szt. pakowane po 1 lub 3 szt. w opakowaniu
1. 7.0 mm NIM Flex – 350 szt. – oferowany rozmiar rurek typu NIM Trivantage EMG 7.0 mm – 350 szt. pakowane po 1 lub 3 szt. w opakowaniu
2. 7.5 mm oraz 8.0 mm NIM Flex w ilościach odpowiednio 70 i 30 szt. – oferowany rozmiar rurek typu Trivantage EMG 8.0 mm – 100 szt. pakowane po 1 lub 3 szt. w opakowaniu
Odp. Tak, dopuści.

47. ZAPYTANIE DOTYCZĄCE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

1. Pak.36 Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania w pakiecie 36 pułapkę na polipy z jedną komorą, montowaną między endoskopem a ssakiem endoskopowym, niesterylną, pakowaną pojedynczo, Na opakowaniu zbiorczym , które zawiera 50 szt produktu nadruk nr serii i daty ważności, Instrukcja i opis w języku polskim. Okres ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy. ?
Odp. Nie, zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje zapisy siwz.

48. Prosimy zamawiającego o możliwość zaoferowania w zad 21 pozycja 2 rozmiaru: 38 x 41 powierzchnia lepna 28 x 41 cm z zachowaniem pozostałych parametrów SIWZ.
Odp. Tak, dopuści

49. Prosimy zamawiającego o dopuszczenie w pakiecie 1
dla pozycji 1.
w centymetrach oznaczających jego długość - 120 cm (+/- 5 cm) oraz
literowo S/M ----OZNACZENIA L
dla pozycji 2.
w centymetrach oznaczających jego długość - 130 cm (+/- 5 cm) oraz
literowo L --- OZNACZENIA XL
oznakowanie w formie nadruku z zachowaniem pozostałych parametrów SiWZ.
Odp. Tak dopuści zmianę oznaczenie pod warunkiem, iż nie zmienią się wymagane parametry.

50. Pytania dotyczące przedmiotu zamówienia
Pytanie – dotyczy pakietu 8 pozycja 1a
Czy Zamawiający dopuści maskę tlenową dla dorosłych z przewodem o długości 210 cm ? Maska bez zacisku na nos, wykonana z miękkiego, plastycznego, przeziernego polipropylenu, całkowicie pozbawionego PCV, nie zawierająca ftalanów, z elastomerowym, bezciśnieniowym, termoplastycznym mankietem uszczelniającym z podwójnym podbródkiem, który ściśle obejmuje twarz łącznie z brodą ? Mikrobiologicznie czysta, jednorazowego użytku, pakowana pojedynczo, na każdym opakowaniu nadruk nr serii i daty ważności, opis w języku polskim, spełniająca wymóg okresu ważności minimum 12 miesięcy od daty dostawy?
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza.

51.Pytanie – dotyczy pakietu 17 pozycja 2
Czy Zamawiający wymaga rozdzielacza linii odsysającej, który jest kompatybilny z wkładem workowym do odsysania w kształcie litery F, umożliwiający podłączenie dwóch drenów do jednego worka do odsysania np. drenu do zamkniętego odsysania oraz drenu do toalety ustnej. Od strony ssaka rozdzielacz z miękką końcówką umożliwiający dopasowanie się do wkładów o średnicy od 7,5 -10mm. Od strony drenów stopniowana końcówka. Rozdzielacz zawiera koreczek do zamknięcia jednej z linii odsysania, gdy nie ma potrzeby użycia obu linii. Koreczek na stałe przytwierdzony do rozdzielacza?
Odp. Tak. Zamawiający wymaga.

52.Pytanie3 – dotyczy pakietu 17 pozycja 1
Czy Zamawiający wymaga zamknięty system do odsysania 72h, do rurek intubacyjnych długość 54cm rozmiar Fr 10, 12, 14, 16 do rurek tracheostomijnych dł. 30,5cm rozmiar Fr 10, 12, 14, 16?
Odp. Tak. Zamawiający wymaga.

53. Pakiet 53
Prosimy Zamawiającego o dopuszczenie zestawu zawierającego w swoim składzie 2 miski plastikowe 250 ml, 1 serwetę samoprzylepną 2- warstwową wzmocnioną 190 x 225 cm, 2 serwety samoprzylepne 2- warstwowe wzmocnione 90 x 110 cm. Pozostałe parametry zgodne z SIWZ.
Odp. Tak, zamawiający dopuszcza.

54. Pytanie 2
Dotyczy zał. Nr do SIWZ
Zwracamy się z prośbą o dopisanie do umowy następującego paragrafu:
1. Żadna ze Stron Umowy nie będzie odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy spowodowane przez okoliczności niewynikające z winy danej Strony, w szczególności za okoliczności traktowane jako Siła Wyższa.
2. Dla celów Umowy ''Siła Wyższa" oznacza zdarzenie zewnętrzne, pozostające poza kontrolą Stron oraz niewiążące się z zawinionym działaniem Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć i które uniemożliwia proces realizacji Umowy. Takie zdarzenia obejmują w szczególności: wojnę, rewolucję, pożary, powodzie, epidemie, akty administracji państwowej itp.
3. W przypadku zaistnienia Siły Wyższej, Strona, której taka okoliczność uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wywiązanie się z jej zobowiązań, niezwłocznie powiadomi drugą Stronę o takich okolicznościach i ich przyczynie. Wówczas Strony niezwłocznie ustalą zakres, alternatywne rozwiązanie i sposób realizacji Umowy. Strona zgłaszająca okoliczności musi kontynuować realizację swoich zobowiązań wynikających z Umowy w takim stopniu, w jakim jest to możliwe i musi szukać racjonalnych środków alternatywnych dla realizowania zakresu, jaki nie podlega wpływowi Siły Wyższej.
4. Jeżeli Siła Wyższa, będzie trwała nieprzerwanie przez okres 180 dni lub dłużej, Strony mogą w drodze wzajemnego uzgodnienia rozwiązać Umowę bez nakładania na żadną ze Stron dalszych zobowiązań oprócz płatności należnych z tytułu prawidłowo wykonanych usług.
5. Stan Siły Wyższej powoduje odpowiednie przesunięcie terminów realizacji Umowy chyba, że Strony postanowiły inaczej.
Odp. Zamawiający nie widzi konieczności dokonywania proponowanej zmiany w umowie, ponieważ wg aktualnego stanu prawnego mamy zawsze możliwość reagowania i modyfikacji umowy w trakcie jej realizacji - jeśli zachodzi taka potrzeba - o sile wyższej mówi Kodeks Cywilny.

55. Pytanie 3
Dotyczy Zał. Nr 4 do SIWZ- umowa § 6 pkt. 3
Zwracamy się z prośbą o odstąpienie w przypadku wystąpienia okoliczności traktowanych jako Siła Wyższa.
Odp. Patrz odpowiedź na pytanie wyżej.

56. Pakiet nr 46 poz.1
Czy Zamawiający dopuści przyrząd do transferu leków z fiolki typu spike. Z kolcem o długości całkowitej 6.4 cm; długość igły 1,8cm, objętość wypełnienia 0,1 ml, z odpowietrzeniem z filtrem hydrofobowym 0,2 um. Z łącznikiem bezigłowym pozwalającym na 100 aplikacji lub 7 dni użytkowania. Pakowany jałowo, indywidualnie. Nie zawierający DEHP, PCV, lateksu. Apirogenny.
Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza wymieniony przyrząd.


W związku z powyższym zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert na dzień 21.04.2020r składanie ofert do godz. 8.00 i otwarcie ofert o godz. 12.00.


Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. ekonomicznych
/-/ mgr inż. Magdalena Kraszewska

« Powrót do szczegółów zamówienia