Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usługi odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów medycznych - Poznań, Kalisz, Piła.

Numer zamówienia:

350/103/2019

« Powrót do szczegółów zamówienia

wybor ofert

Poznań, dnia 2020-01-28
EZ/350/103/2019/……55…….


Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników i zainteresowanych postepowaniem o zamówienie publiczne

Dotyczy: 103/2019 Świadczenie usługi odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów medycznych - Poznań, Kalisz, Piła.
WYBÓR OFERT.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w wyniku przeprowadzonego postepowania wybrano ofertę najkorzystniejszą - ofertę firmy:

Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o.o.
62-510 Konin
ul. Sulańska
Cena oferty netto 2 548 843,92 zł brutto 2 752 751,43 zł
Termin realizacji – umowa 36 miesięcy. Termin płatności – 60 dni przelew.

Oferta uzyskała punktację wg kryterium oceny ofert - cena 100%. = 100 pkt.
Wpłynęło ofert w ilości 1, odrzucono 0 ofert

Dziękujemy za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne. Wybranego Wykonawcę prosimy o przygotowanie umowy. Umowa w formacie Word załączona do niniejszego pisma.
Wyznacza się datę zawarcia umowy na dzień 30-01-2020 r.


Z poważaniem,

mgr inż. Magdalena Kraszewska
Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych









UMOWA przetargu nieograniczonego 103/2019.

Na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z póżn zm) w dniu ________ pomiędzy Wielkopolskim Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie z siedzibą w Poznaniu ul. Garbary 15, 61-866 Poznań), wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 8784, posiadającym numer NIP: 778-13-42-057 oraz numer REGON: 000291204;
reprezentowanym przez:
mgr inż. Magdalenę Kraszewską - Z-cę Dyrektora ds. ekonomicznych
dr Mirellę Śmigielską - Głównego Księgowego,
zwanym dalej Zamawiającym,

a firmą:
_________________________
_________________________
_________________________
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: _____________________________________ prowadzącą działalność gospodarczą, jako: _________________________________ lub zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
posiadającą numer NIP: _____________ oraz numer REGON: _________________,
reprezentowaną przez:
.....................................................................................
.....................................................................................
zwaną dalej Wykonawcą,
została zawarta umowa o następującej treści:

§1
1. Zawarcie niniejszej umowy zostało poprzedzone postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego 103/2019 przeprowadzonego na podstawie przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z póżn zm)
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów medycznych - Poznań, Kalisz, Piła.
3. Umowa zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony.
4. Niniejsza umowa zawarta jest na czas oznaczony wskazany w § 3 ust. 1, chyba, że wcześniej nastąpi osiągniecie poziomu wynagrodzenia przewidzianego dla Wykonawcy w § 5.

§ 2
1. Strony zgodnie oświadczają, iż postępowanie, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie jest dotknięte wadami, o których mowa w art. 22 i 24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się świadczeniem Usług,
c. zobowiązuje się do tego, by Usługi świadczone były zgodnie z wymogami stawianymi przez obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisami Ustawy o odpadach,
d. posiada wszelkie niezbędne zgody, pozwolenia, zezwolenia lub koncesje wymagane przepisami prawa do wykonywania wszelkich czynności wiążących się z wykonywaniem Usług i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
 wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.

§ 3
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Usługami” polegających na odbiorze od Zamawiającego odpadów medycznych, opisanych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanych w dalszej części niniejszej umowy „Odpadami”, odzysku, transporcie i unieszkodliwianiu Odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w okresie 36 miesięcy: od dnia ………………. do dnia ………………..
2. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji Usług, w zakresie i na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz złożonej przez Wykonawcę ofercie z dnia _________– załączony do złożonej przez Wykonawcę oferty formularz cenowy stanowi integralną część niniejszej umowy.
3. W ramach świadczenia Usług, Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do:
a. odbioru Odpadów z miejsca wskazanego przez Zamawiającego, transportu i unieszkodliwiania Odpadów, w tym w szczególności odpadów zaklasyfikowanych, jako odpady medyczne o kodach 18 01 01, 18 01 02 *; 18 01 03 *; 18 01 04; 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 08 *; 18 01 09.
Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać następujących zasad:
I. Odpady zaklasyfikowane, jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 02*:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów w terminie 2 dni od dnia poinformowania przez Zamawiającego telefonicznie, faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o konieczności ich odebrania (przeciętnie 1 raz na 2 tygodnie), w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 07:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego,
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów w stanie zamrożonym, przechowywanych przez Zamawiającego w zamrażarce, umieszczonych w pojemnikach jednorazowego użytku o pojemności 60L i 30L z pokrywą, a następnie transportu i unieszkodliwienia Odpadów w przedmiotowych pojemnikach
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia dwóch sztuk nowych, pojemników jednorazowego użytku z pokrywą, po jednym o pojemności 60L i 30L w terminie do dnia 31.12.2019, do godz. 12:00,
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania dwóch sztuk nowych, pojemników jednorazowego użytku z pokrywą, po jednym o pojemności 60L i 30L przy każdym odbiorze Odpadów, o których mowa w niniejszym podpunkcie
II. Odpady sklasyfikowane, jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 03* oraz 18 01 08* (głównie opakowania szklane po lekach cytostatycznych, odzież jednorazowa mająca styczność z cytostatykami, materiały jednorazowego użytku mające styczność z cytostatykami)
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego, z Kalisza odbiór odpadów 1 raz w tygodniu w czwartki, z Piły odbiór odpadów 1 raz w tygodniu w środy,
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów zgromadzonych w foliowych workach koloru czerwonego oraz żółtego przechowywanych w pojemnikach z pokrywą uchylną, mobilnych; o pojemności 1100L,
 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu siedmiu sztuk pojemników z pokrywą uchylną, mobilnych, o pojemności 1100 l dla Poznania w terminie do dnia 31.12.2019, do godz. 12:00, oraz do utrzymywania w miejscu wskazanym przez Zamawiającego siedmiu sztuk 1100 l wskazanych pojemników przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
III. Odpady sklasyfikowane, jako odpady medyczne o kodach z grupy 18 01 04 (głownie maski do naświetlań z materiału biodegradowalnego)
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego; dla Kalisza i Piły w zależności od potrzeb po telefonicznym uzgodnieniu.
IV. Odpady sklasyfikowane, jako odpady medyczne o kodach z grup: 18 01 01, 18 01 06*; 18 01 07; 18 01 09:
 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów w zależności od potrzeb, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego; dla Kalisza i Piły w zależności od potrzeb po telefonicznym uzgodnieniu.
V. Wszystkie pojemniki będące własnością Wykonawcy muszą posiadać wyraźne oznaczenia identyfikujące właściciela pojemników.
b. uzgodnienia miejsca rozmieszczenia pojemników, o których mowa w punkcie a. niniejszego ustępu należy dokonać z p. Justyną Krupecką-Frąckowiak – Kierownikiem Działu Administracji, tel. 61/ 88 50 633 lub 634,
b. dostarczenia i wstawienia w miejsce zabranych pojemników z Odpadami pustych, umytych i zdezynfekowanych pojemników odpowiedniego rodzaju (nowych pojemników jednorazowego użytku do Odpadów, o których mowa w pkt. a. ppkt. I, II,) niniejszego ustępu, bez uszkodzeń w obudowie. Wykonawca nie jest uprawniony do mycia i dezynfekcji pojemników w siedzibie Zamawiającego lub jej bezpośrednim otoczeniu,
c. zapewnienia załadunku, transportu i rozładunku Odpadów,
d. dostarczania Odpadów do miejsca ich unieszkodliwiania, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
e. w trakcie trwania umowy Zamawiający może zażądać podstawienia większej ilości pojemników.
4. Miejsca odbioru odpadów:
a) Wielkopolskie Centrum Onkologii, Poznań, ul. Garbary 15,
b) Ośrodek Radioterapii w Kaliszu, ul. Kaszubska 12,
c) Ośrodek Radioterapii w Pile, ul. L. Rydygiera 3

5. Każdorazowe przekazanie Wykonawcy Odpadów przez Zamawiającego potwierdzone zostanie kartą przekazania odpadu zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, w której określona zostanie waga poszczególnych grup odpadów netto (bez wagi pojemników). Od dnia zawarcia umowy Wykonawca zobowiązuje się do dostosowania do wymogów elektronicznego prowadzenia obiegu w/w dokumentów przez moduł w systemie BDO.
6. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania wszystkich przepisów prawa regulujących wykonywanie Usług.
7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w trakcie wykonywania Usług.
8. Wykonawca oświadcza, że w okresie trwania umowy będzie posiadał wystawioną przez …………………….z siedzibą w ………………., Polisę ubezpieczeniową nr …… na sumę ubezpieczenia …………. w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia oraz zobowiązuje się utrzymać ubezpieczenie, co najmniej w dotychczasowej wysokości przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
9. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia dowodu zapłaty kolejnej Polisy OC w przeciągu 7/siedmiu dni po wygaśnięciu terminu jej obowiązywania w trakcie trwania umowy.
10. Wykonawca zapewni alternatywne źródło unieszkodliwienia odpadów stanowiących przedmiot zamówienia w przypadku awarii w podanym w ofercie zakładzie unieszkodliwiania oraz zapewni zastępczy środek transportu w przypadku awarii pojazdu.

§ 4
1. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zgodnie z wymaganiami, o których mowa w art. 22 Kodeksu Pracy, osób wykonujących następujące niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia czynności tj. pracowników fizycznych wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia tj kierowanie środkami transportu, załadunek, rozładunek, unieszkodliwienie odpadów.
2. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć do wglądu kopię umowy o pracę zawierającą datę zawarcia, imię i nazwisko pracownika zawartą przez Wykonawcę/Podwykonawcę z Pracownikiem realizującym zamówienie.
3. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z Pracownikami realizującymi zamówienie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane, jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników realizujących zamówienie na podstawie umowy o pracę w zakresie wskazanym przez Zamawiającego i spowoduje naliczenie z tego tytułu kar umownych, o których mowa w § 8 Umowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się do:
a. Wyposażenia swoich pracowników świadczących Usługi na rzecz Zamawiającego na podstawie niniejszej umowy w odpowiednie narzędzia i ubiory;
b. Zapewnienia, by Usługi świadczone przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie niniejszej umowy prowadzone były przez pracowników odpowiednio przeszkolonych oraz posiadających wymagane badania.

§ 5
1. Z tytułu świadczenia Usług Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia w wysokości wskazanej w formularzu cenowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia __________________.
2. Całkowite wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług, zgodnie z ofertą, będącą integralną częścią niniejszej umowy, wynosi:
netto:.................................PLN (słownie:................................................................),
brutto:...............................PLN (słownie.................................................................),
w tym podatek VAT wg stawki …….%
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu stanowić będzie iloczyn wskazanej w formularzu cenowym załączonym do złożonej przez Wykonawcę oferty z dnia __________________stawki za odbiór, transport i unieszkodliwienie 1 kg odpadów zaklasyfikowanych do poszczególnych grup wymienionych w § 3 ust. 3 pkt a) oraz rzeczywistej liczby odebranych przez Wykonawcę od Zamawiającego Odpadów zaklasyfikowanych po poszczególnych grup wymienionych w § 3 ust. 3 pkt a) stwierdzonej w kartach przekazania odpadów, o których mowa w § 3 ust. 5 niniejszej umowy.
4. Łączna wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu świadczenia Usług nie może przekroczyć kwoty wskazanej w ust. 1 niniejszego paragrafu. Wynagrodzenie za Usługi, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawionej po zakończeniu każdego miesiąca przez Wykonawcę faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany a fakturze VAT w terminie 60 dni od dnia otrzymania faktury przez Zamawiającego. Podstawę do wystawienia faktury stanowić będą dostarczone przez Wykonawcę potwierdzone karty przekazania odpadów, o których mowa w § 3 ust. 5 niniejszej umowy wystawione przez upoważnionego pracownika Zamawiającego.
5. W trakcie obowiązywania niniejszej umowy strony dopuszczają możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu wyłącznie w przypadku zmiany stawki podatku VAT obejmującej Usługi, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie wysokość wynagrodzenia brutto, zaś wysokość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian.
6. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.

§ 6
1. Zapłata za zamówione i dostarczone Przedmioty umowy nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT (w formie papierowej na adres Zamawiającego lub formie elektronicznej na adres https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl) w terminie do 60 dni od dnia otrzymania przedmiotowej faktury przez Zamawiającego, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze.
2. Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.
3. W przypadku faktur, w których kwota należności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, obejmujących dokonaną na rzecz podatnika dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w załączniku nr 15 do ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1751) - faktura powinna zawierać wyrazy "mechanizm podzielonej płatności".

§ 7
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a. zwłoki w odebraniu Odpadów od Zamawiającego, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości stanowiącej równowartość 5% wartości wynagrodzenia, które przysługiwałoby Wykonawcy za odbiór, transport i utylizację nieodebranych Odpadów, obliczonego na podstawie § 5 ust.3 niniejszej umowy za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od chwili określonej na podstawie w § 3 ust. 3 niniejszej umowy,
b. nieuzasadnionego zerwania niniejszej umowy, przez co strony rozumieją w szczególności zaprzestanie przez Wykonawcę świadczenia Usług, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 15.000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych),
c. odstąpienia przez Zamawiającego od niniejszej umowy w przypadku opisanym w ust. 4 niniejszego paragrafu, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości wskazanej w pkt. b. niniejszego ustępu,
d. niedostarczenia Zamawiającemu jakiegokolwiek z pojemników, o których mowa w § 3 ust. 3 niniejszej umowy lub dostarczenia pojemnika niespełniającego warunków określonych w § 3 ust. 3 niniejszej umowy, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 500,- zł (słownie: pięćset złotych 00/100),
e. Za naruszenie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę zgodnie z § 4 niniejszej umowy, w wysokości 3.000,- zł. (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
f. Nie przedstawienie aktualnego dokumentu potwierdzającego zawarcie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w wyznaczonym przez zamawiającego terminie kara w wysokości 1.000 zł [słownie; jeden tysiąc złotych 00/100] za każdy dzień zwłoki

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość wszelkich przewidzianych w niniejszej umowie kar umownych w przypadku, gdy nie pokryją wartości poniesionych szkód.
3. Zamawiającemu przysługuje prawo potrącenia ewentualnych kar umownych z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.
4. Zamawiający ma prawo wypowiedzieć niniejszą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy:
a. Zwłoka w odebraniu Odpadów od Zamawiającego będzie przekraczać 3 dni robocze od chwili określonej na podstawie § 3 ust. 3 niniejszej umowy, a także w razie nieuzasadnionego zerwania przez Wykonawcę niniejszej umowy, o którym mowa w ust.1 pkt b) niniejszego paragrafu,
b. Wykonawca naruszy przy wykonywaniu Usług przepisy, o których mowa w § 3 ust. 6 niniejszej umowy,
c. Wykonawca utraci ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w § 3 ust. 8 niniejszej umowy,
d. Wykonawca w sposób rażący lub uporczywy naruszać będzie postanowienia niniejszej umowy.
5. Postanowienie ust. 4 niniejszego paragrafu nie będzie miało zastosowania w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie w terminie regulował płatności z tytułu wykonanych przez Wykonawcę Usług.
6. Kary umowne wynikające z postanowień niniejszej umowy płatne będą przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od daty wezwania Wykonawcy do ich zapłaty.
7. W przypadku zwłoki Wykonawcy w wykonaniu jakiejkolwiek Usługi, Zamawiający uprawniony jest do powierzenia ich wykonania innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy bez wyznaczania dodatkowego terminu na wykonanie Usługi. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo potrącenia kosztów zastępczego wykonania zobowiązania Wykonawcy z należnościami Wykonawcy przysługującymi mu na podstawie postanowień niniejszej umowy.

§ 8
1. Osobami odpowiedzialnymi za realizację niniejszej umowy są:
ze strony Wykonawcy – ....................................................................................
oraz
ze strony Zamawiającego – mgr Justyna Krupecka - Frąckowiak – Kierownik Działu Administracji, tel. 61/88 50 633 lub 61/88 50 634.
2. W razie zmiany danych osób odpowiedzialnych za realizację niniejszej umowy każda ze stron zobowiązuje się powiadomić o tych zmianach drugą stronę na piśmie. Zmiana wywołuje skutek z chwilą poinformowania o niej drugiej strony.

§ 9

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o odpadach, jeżeli przepisy Ustawy – Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą mieć miejsce tylko w razie wystąpienia okoliczności mających wpływ na wykonanie zobowiązań stron wynikających z niniejszej umowy, niedających się przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy
4. Strony będą dążyć do rozstrzygnięcia sporów mogących wyniknąć na tle postanowień niniejszej umowy, w tym dotyczących jej interpretacji lub wykonania, na drodze ugodowej. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia na drodze ugodowej, wszelkie spory, o których mowa w zdaniu poprzedzającym rozstrzygane będą przez Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Umowa niniejsza została sporządzona w 2/dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – po 1/jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.


Wykonawca: Zamawiający:

« Powrót do szczegółów zamówienia