Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usługi odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów medycznych - Poznań, Kalisz, Piła.

Numer zamówienia:

350/103/2019

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 2019-12-02
EZ/350/103/2019/……758………



Wg rozdzielnika
Do wszystkich uczestników postepowania i zainteresowanych


dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę: odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów medycznych - 103/2019


ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania do specyfikacji, na które udzielamy odpowiedzi:

PYTANIE
1. W Formularzu ofertowym po punkcie 3. Cena oferty zamieszczono punkt 2 – Oświadczenie, że zaoferowany przedmiot zamówienia posiadania pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktów w Polsce.
Powyższe zapisy dotyczą wyrobów medycznych, błędnie zamieszczonych w postepowaniu na wykonaniu usługi odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów medycznych dlatego wnosimy o ich wykreślenie.
Odpowiedź: Zamawiający wykreśla powyższy zapis z postępowania.
Modyfikacja FORMULARZA OFERTOWEGO:
2. świadczamy, że zaoferowany przedmiot zamówienia posiada aktualne pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktów w Polsce zgodnie z Zgodnie z dyrektywami unijnymi i ustawodawstwem polskim tj. deklaracje zgodności, certyfikat CE oraz spełnia wymogi ustawy
Oświadczamy, iż posiadamy opisy techniczne, foldery/ulotki, fotografie, dane katalogowe jednoznacznie potwierdzające parametry techniczno-użytkowe oferowanego przedmiotu zamówienia.
Ponadto zobowiązujemy się do przekazania na wezwanie Zamawiającego na etapie badania i oceny ofert dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu, zgodność z ustawa o wyrobach medycznych oraz dokumenty potwierdzające parametry techniczne zaoferowanego przedmiotu zamówienie [takie jak: opisy techniczne, foldery/ulotki, fotografie, dane katalogowe).
4. Termin realizacji:
• Umowa na okres 36 miesięcy od dnia podpisania .

PYTANIE
2. W § 2 ust. 2 wzoru umowy zamieszczono zapis cyt.:
„ – wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy”.
Wnosimy o wykreślenie ww. zapisu, jako niezwiązanego z przedmiotem usługi.
Odpowiedź: Zamawiający wykreśli powyższy zapis z postępowania.
Modyfikacja umowy W § 2 ust. 2:
2. Wykonawca oświadcza, że:
a. posiada odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie, a także dysponuje sprzętem i wykwalifikowanym personelem niezbędnymi do wykonania wszelkich świadczeń wynikających z postanowień niniejszej umowy w sposób całkowicie z nią zgodny i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy,
b. wszelkie świadczenia wykonywane przezeń na rzecz Zamawiającego na podstawie postanowień niniejszej umowy wykona z należytą starannością, wymaganą od podmiotu profesjonalnie zajmującego się świadczeniem Usług,
c. zobowiązuje się do tego, by Usługi świadczone były zgodnie z wymogami stawianymi przez obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisami Ustawy o odpadach,
d. posiada wszelkie niezbędne zgody, pozwolenia, zezwolenia lub koncesje wymagane przepisami prawa do wykonywania wszelkich czynności wiążących się z wykonywaniem Usług i zobowiązuje się do utrzymania takiego stanu rzeczy przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
 wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.

PYTANIE
3. Zgodnie z § 3 ust. 3 wzoru umowy oraz pkt 6 Opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający określił termin odbioru odpadów z placówki w Kaliszu - jeden raz w tygodniu, w piątki, a z Piły - jeden raz w tygodniu, w środy.
Wnosimy o wyrażenie zgody na odbiór odpadów z lokalizacji w Kaliszu w czwartki lub inny dzień uzgodniony między stronami, a w Pile w środy lub inny dzień uzgodniony między stronami.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na odbiór odpadów z Kalisza 1 raz tygodniu w czwartki, a z Piły – 1 raz w tygodniu w środy.
Modyfikacja umowy W § 3 ust. 3:
(Piaty myślnik ) - Wykonawca zobowiązuje się do odbioru Odpadów jeden raz dziennie, w dniach od poniedziałku do soboty, w godzinach 7:30-14:00, z miejsca wskazanego przez Zamawiającego, z Kalisza odbiór odpadów 1 raz w tygodniu w czwartki, z Piły odbiór odpadów 1 raz w tygodniu w środy,

PYTANIE
4. W § 7 ust. 1 lit. „a” wzoru umowy Zamawiający przywołując sposób obliczania wynagrodzenia za częściową usługę wskazał § 5 ust. 2 umowy zamiast § 5 ust. 3.
Prosimy o poprawienie oczywistej omyłki.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że podstawą obliczenia kary za zwłokę w odbiorze odpadów jest § 5 ust. 3. Zapis w umowie zostanie poprawiony.

Modyfikacja umowy:
§ 7
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych. w przypadku:
a. zwłoki w odebraniu Odpadów od Zamawiającego, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości stanowiącej równowartość 5% wartości wynagrodzenia, które przysługiwałoby Wykonawcy za odbiór, transport i utylizację nieodebranych Odpadów, obliczonego na podstawie § 5 ust.3 niniejszej umowy za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od chwili określonej na podstawie w § 3 ust. 3 niniejszej umowy,

PYTANIE
5. W § 7 ust. 1 lit. „f” wzoru umowy Zamawiający przewidział karę umowną za niedostarczenie jakiegokolwiek z pojemników, o których mowa w § 3 ust. 3 niniejszej umowy lub dostarczenie pojemnika niespełniającego warunków określonych w § 3 ust. 3 w wysokości 500 zł.
Zważywszy, na częstotliwość odbioru odpadów z lokalizacji, gdzie należy dostarczać pojemniki, 6 razy w tygodniu, powyższa kara jest niewspółmierna do szkody, jaką Wykonawca może wyrządzić Zamawiającemu dostarczeniem pojemników z opóźnieniem.
Dlatego wnosimy o wykreślenie ww. zapisu wzoru umowy.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że wysokość kary umownej za niedostarczenie pojemnika określona jest w § 7 ust. 1 lit. d, Zamawiający pozostaje przy zapisach SIWZ.

PYTANIE
6. W § 7 ust. 4 lit. „b” wzoru umowy Zamawiający przewidział możliwość rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy cyt.: „Wykonawca naruszy przy wykonywaniu usług przepisy, o których mowa w § 3 ust. 6 niniejszej umowy.”
Zapis § 3 ust. 6 brzmi cyt.: „Wykonawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania wszystkich przepisów prawa regulujących wykonywanie Usług”.
Niestety ww. zapisy umowy są bardzo ogólne.
Prosimy o wskazanie konkretnych przepisów prawa, których nieprzestrzeganie przez Wykonawcę uprawniać będzie Zamawiającego do zerwania umowy w trybie natychmiastowym lub wykreślenie ww. zapisów umowy.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że wykaz przepisów prawa regulujących wykonywanie usług znajduje się w załączniku 6 do SIWZ punkt 3. Zamawiający pozostaje przy zapisach SIWZ.

PYTANIE
7. W punkcie 1 Opisu przedmiotu zamówienia – zał. Nr 6 do SIWZ Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wagę na samochodzie.
Elektroniczny moduł ewidencji odpadów systemu BDO, który zostanie uruchomiony od 01.01.2020 r., przewiduje sporządzanie Karty przekazania odpadu (KPO) przez Przekazującego, z uwzględnieniem między innymi kodu odpadu, masy odpadu i nr rej. pojazdu.
Mając na uwadze sprawny przebieg przekazania odpadów, zasadnym byłoby wcześniejsze zaplanowanie KPO w systemie BDO przez Przekazującego i zatwierdzenie KPO po przyjeździe kierowcy.
Dlatego Zamawiający powinien posiadać wagę i ważyć odpady przed przyjazdem transportującego.
Wnosimy o wykreślenie z Opisu przedmiotu zamówienia wszystkich zapisów dotyczących obowiązku posiadania wagi przez Wykonawcę.
Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wagę na samochodzie. W elektronicznym module ewidencji odpadów wprowadzanym od 2020 roku Zamawiający, który występuje w roli Przekazującego w zaplanowanych KPO wagę odpadów będzie konsultował z kierowcą wykonującym transport.

PYTANIE
8. Wnosimy o wykreślenie z punktu 3 Opisu przedmiotu zamówienia przywołanych przepisów dot. dokumentu potwierdzającego unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019.1579), z dniem 6 września 2019 r. uchylone zostało brzmienie art. 95 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - zniesiony został obowiązek wydawania dokumentów potwierdzających unieszkodliwienie na wniosek wytwórcy odpadów. Uchylone zostało również brzmienie art. 27 ust. 6 ww. ustawy – zgodnie, z którym potwierdzeniem przejścia odpowiedzialności za gospodarowanie zakaźnymi odpadami medycznymi oraz zakaźnymi odpadami weterynaryjnymi jest dokument potwierdzający unieszkodliwienie odpadów (DPU).
Dlatego wnosimy jak na wstępie.
Odpowiedź: Zamawiający usunie przepis z zał. 6 pkt. 3 w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. 2014 r. poz.107).
Modyfikacja zał. nr 6

3. Świadczenie usługi odbywać się ma zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terenie RP:
- ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. 2019 r. poz.701),
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U.2019 r. poz. 819),
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r. poz.1923),
- ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 1396),
- ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 382),
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym( tj. Dz. U. 2019 r. poz. 58),
- rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016 r. poz. 1819),
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. 2014 r. poz.107),
- ustawa z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019 r. poz. 1403),
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 sierpnia 2019 r. w sprawie wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów (Dz. U. 2019 r. poz. 1755).

PYTANIE
9. W punkcie 6 Opisu przedmiotu zamówienia, w części dotyczącej Poznania ul. Garbary 15, Zamawiający zawarł zapis cyt.; „W trakcie trwania umowy Zamawiający może zażądać od Wykonawcy większej ilości pojemników”.
Ilość pojemników, jakie Wykonawca ma zapewnić Zamawiającemu, do realizacji zamówienia, jest istotnym elementem przy kalkulowaniu ceny oferty oraz planowania odbioru i transportu odpadów (koszt zakupu pojemników, koszt transportu odpadów).
Wykonawca sporządzając ofertę musi znać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, dlatego musi wiedzieć ilu konkretnie pojemników Zamawiający może żądać dodatkowo w trakcie realizacji zamówienia.
Wnosimy o doprecyzowanie ww. zapisów lub ich wykreślenie.
Odpowiedź: Zamawiający w trakcie trwania umowy planuje rozbudowę i zmianę miejsca przechowywania odpadów w punkcie odbioru w Poznaniu, dlatego wnosi, aby do kalkulacji ceny oferty przewidziane były 2 dodatkowe pojemniki na odpady.



Z poważaniem,
/-/
Mgr inż. Magdalena Kraszewska
Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych









Opracował: Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, Katarzyna Witkowska tel. 61/ 88 50 643 fax …698 zaopatrzenie@wco.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia