Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Serwis systemu HIS Eskulap posiadanego przez Wielkopolskie Centrum Onkologii

Numer zamówienia:

350/23/2019

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 28.03.2019r
EZ/350/23/2019/193


Wg rozdzielnika

Dotyczy przetargu 23/2019


Wielkopolskie Centrum Onkologii w Poznaniu informuje, iż wpłynęły pytania do ww przetargu, na które zamawiający udzielił odpowiedzi.
Pytanie 1. SIWZ pkt XIII – Kryteria oceny
Zamawiający jako jedno z kryteriów identyfikuje „A) Cena za serwis i rozbudowę systemu o dodatkowy moduł - 60%”.
Prosimy o wyjaśnienie o jakim module pisze Zamawiający?

Odp. Zamawiający dokonuje korekty w pkt XIII – Kryteria oceny poprzez zmianę treści z: „Cena za serwis i rozbudowę systemu o dodatkowy moduł” na: „Cena za serwis”.

Pytanie 2. Załącznik nr 6 do SIWZ
Ponieważ Zamawiający w tabeli zamieszczonej w pkt I oraz w pkt II wymienia moduły, co do których oczekuje świadczenia usługi Konsultacji oraz Konsultacji Telefonicznych, które są odmienne od modułów wymienionych w definicjach oczekiwanych usług, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający oczekuje świadczenia usługi Konsultacji oraz Konsultacji telefonicznych do modułów: Ruch Chorych, Dokumentacja Medyczna, EDM (tj. Podpis elektroniczny z archiwum dokumentów cyfrowych), Rozliczenia z NFZ, Rejestracja do Poradni.

Odp. Zamawiający potwierdza, iż oczekuje świadczenia usługi Konsultacji oraz Konsultacji telefonicznych do modułów: Ruch Chorych, Dokumentacja Medyczna, EDM (tj. Podpis elektroniczny z archiwum dokumentów cyfrowych), Rozliczenia z NFZ, Rejestracja do Poradni.

Pytanie 3. Załącznik nr 7 do SIWZ – Umowa
Zwracamy uwagę, że Zamawiający w treści § 2 dwukrotnie definiuje usługę Konsultacji, każdorazowo podając odmienne moduły objęte usługą, aniżeli w Załączniku nr 6 do SIWZ.

Odp. Zamawiający dokonuje korekty zapisu w Załączniku nr 7 do SIWZ w paragrafie 2 ustęp 12 z: „Konsultacja – usługa świadczona przez WYKONAWCĘ, polegająca na udzielaniu ZAMAWIAJĄCEMU wyjaśnień w kwestiach dotyczących Oprogramowania Aplikacyjnego (dotyczy modułów aplikacji: Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, Ruch Chorych, Histopatologia)” na: „Konsultacja – usługa świadczona przez WYKONAWCĘ, polegająca na udzielaniu ZAMAWIAJĄCEMU wyjaśnień w kwestiach dotyczących Oprogramowania Aplikacyjnego (dotyczy modułów aplikacji: Ruch Chorych, Dokumentacja Medyczna, EDM, Rozliczenia z NFZ, Rejestracja do Poradni).

Pytanie 4. Załącznik nr 7 do SIWZ – Umowa, §3 ust. 2 Przedmiot Umowy
Prosimy o potwierdzenie, że zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SIWZ, przedmiot Umowy obejmuje również usługę Ewaluacji, zdefiniowaną w pkt. II, Opis usług Załącznika nr 6 do SIWZ.

Odp. Zamawiający potwierdza , że zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SIWZ, przedmiot Umowy obejmuje również usługę Ewaluacji, zdefiniowaną w pkt. II, Opis usług Załącznika nr 6 do SIWZ.

Pytanie 5. Załącznik nr 7 do SIWZ – Umowa §3 ust. 2 Przedmiot Umowy
W związku ze zmianą nazwy firmy Producenta systemu Eskulap prosimy o zmianę danych z medhub sp. z o.o. na Nexus Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu ul. Szyperska 14, 61-754 Poznań.
Odp. Zamawiający dokonuje w załącznik nr 7 do SIWZ – Umowa §3 ust. 2 Przedmiot Umowy zmianę danych z medhub sp. z o.o. na Nexus Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu ul. Szyperska 14, 61-754 Poznań.
Pytanie 6. Załącznik nr 7 do SIWZ – Umowa §8 ust. 7 „Realizacja zamówień indywidualnych będzie się odbywała w terminach uzgodnionych przez Strony w Zgłoszeniach Serwisowych”

Odp. Zamawiający pozostaje przy zapisach umowy w §8, ponieważ zapis o podanej treści znajduje się pod numerem ust. 4 , zatem nie ma potrzeby wprowadzania powtórzonego zapisu.

Pytanie 7. Załącznik nr 7 do SIWZ – Umowa § 13, Kary umowne ust. 1: „Za niedotrzymanie terminów świadczenia usług (określonych w Załączniku 1 do Umowy) będących przedmiotem Umowy ZAMAWIAJĄCY może naliczyć WYKONAWCY karę umowną:
a) w wysokości 1000,00zł (słownie tysiąc złotych) za każdy dzień zwłoki w odniesieniu do terminów wyrażonych w dniach i określonych w załączniku nr 1 do niniejszej umowy,
b) w wysokości 1000,00zł (słownie tysiąc złotych) za każdą godzinę zwłoki w odniesieniu do terminów wyrażonych w godzinach i określonych w załączniku nr 1 do umowy”

Prosimy o zmianę wysokości kary z 1000 zł na w wysokości 100 zł ponieważ zaproponowana przez Zamawiającego wartość jest niewspółmierna i bardzo wysoka, co zasadniczo będzie miało wpływ na koszty jakie Wykonawca będzie musiał wziąć pod uwagę przy składaniu oferty. Pozostawienie treści w takim brzmieniu może naruszać art. 5 kc, art. 58 § 1 i 2 kc. w zw. z art. 14 i 139 ustawy Pzp poprzez wprowadzenie zapisów godzących w elementarne zasady współżycia społecznego, mogących stanowić naruszenie dobrych obyczajów oraz zasad uczciwej konkurencji.
Odp. Zamawiający modyfikuje treść § 13 na następujący:

§ 13
[KARY UMOWNE]
1. Za niedotrzymanie terminów świadczenia usług (określonych w Załączniku 1 do Umowy) będących przedmiotem Umowy ZAMAWIAJĄCY może naliczyć WYKONAWCY karę umowną:
a) w wysokości 1000,00zł. (słownie tysiąc złotych) za każdy godzinę zwłoki w odniesieniu do terminu realizacji zgłoszenia [Błąd krytyczny aplikacji (awaria)] wyrażonego w godzinach i określonego w poz. 1 tabeli załączniku nr 1 do niniejszej umowy,
b) w wysokości 0,5% wartości ryczałtowego wynagrodzenia miesięcznego brutto o którym mowa w §5 ust. 2.a niniejszej umowy za każdą godzinę lub dzień zwłoki w odniesieniu do terminów wyrażonych w godzinach lub dniach określonych w poz. 2 – 9 tabeli załącznika nr 1 do umowy.
c) 20% wartości niewykonanej lub nienależycie wykonanej umowy w sytuacji, gdy ZAMAWIAJĄCY odstąpi od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
d) za naruszenie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę zgodnie z § 11 niniejszej umowy, w wysokości 3000,00zł. (Słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
2. ZAMAWIAJĄCY zapłaci WYKONAWCY:
a) odsetki ustawowe za opóźnienie w przypadku niedotrzymania terminów płatności należnego WYKONAWCY wynagrodzenia,
b) karę umowną w wysokości miesięcznego wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust.2 Umowy za rozwiązanie Umowy w trybie określonym w §14 ust. 2a Umowy,
c) 20% wartości niewykonanej lub nienależycie wykonanej umowy w sytuacji, gdy WYKONAWCA odstąpi od umowy z przyczyn leżących po stronie ZAMAWIAJĄCEGO

Pytanie 8. Załącznik nr 3 do Umowy – Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych, §5 Prawo kontroli, ust. 1 b): żądania dostarczenia poświadczonej kopii lub skanu dokumentacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych przez Podmiot przetwarzający, w szczególności upoważnień do przetwarzania danych osobowych zobowiązania do zachowania w tajemnicy danych osobowych i sposobów zabezpieczeń lub obowiązujących u Podmiotu przetwarzającego polityk ochrony danych w zakresie dotyczącym zabezpieczenia danych przetwarzanych w imieniu Administratora – realizacja niniejszego obowiązku winna nastąpić nie później niż w terminie 48 godzin od dostarczenia złożenia żądań

Ponieważ dokumentacja, której oczekuje Zamawiający stanowi wewnętrzną dokumentację Podmiotu przetwarzającego, zawierającą postanowienia istotnie wpływające na zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzanych informacji, prosimy o rezygnację z dostarczania Administratorowi kopii w/w dokumentacji. Dokumentacja ta może zostać udostępniona Administratorowi do wglądu podczas czynności kontrolnych.

Odp. Zamawiający zmienia zapis na następujący: żądania dostarczenia przez Podmiot przetwarzający listy osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych i/lub zobowiązanych do zachowania w tajemnicy powierzonych przez Administratora danych osobowych oraz udostępnienia do wglądu podczas przeprowadzonych czynności kontrolnych: upoważnień i zobowiązań, dokumentów dotyczących sposobów zabezpieczeń lub obowiązujących u Podmiotu przetwarzającego polityk ochrony danych w zakresie dotyczącym zabezpieczenia danych przetwarzanych w imieniu Administratora, których stworzenie wymagane jest właściwymi w tym zakresie przepisami RODO.


Pytanie 9. Załącznik nr 3 do Umowy – Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych, §10 „W przypadku, w którym Administrator zostanie zobowiązany prawomocną decyzją lub prawomocnym wyrokiem właściwego sądu do zapłaty kary pieniężnej, odszkodowania, zadośćuczynienia lub jakiejkolwiek innej kwoty z tytułu naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych lub w związku ze szkodą lub krzywdą wyrządzoną w związku z naruszeniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jeśli takie naruszenie lub szkoda (krzywda) wynikać będą z naruszenia przez Podmiot przetwarzający lub jego Podwykonawcę postanowień Umowy, Podmiot przetwarzający odpowiada względem Administratora w pełnej wysokości, niezależnie od jakichkolwiek ograniczeń odpowiedzialności przewidzianych w Umowie i zobowiązany jest zwrócić Administratorowi wszelkie koszty poniesione przez Administratora, w tym w szczególności zwrócić kwotę wypłaconego odszkodowania, zadośćuczynienia lub kary pieniężnej.”

Prosimy o zmianę zapisu w zakresie ograniczenia odpowiedzialności do ograniczeń przewidzianych w Umowie. W przeciwnym wypadku Wykonawca zobowiązany będzie do uwzględnienia ryzyka biznesowego w cenie przedstawionej oferty.
Odp. Wykonawca popełnił błąd – pytanie dotyczy §8 ust. 5 załącznika nr 3 do umowy.
Zamawiający odpowiada na pytanie: Nie. Zamawiający nie widzi potrzeby dokonywania zmiany.

W związku z udzielonymi odpowiedziami na pytania powodującymi zmianą treści ogłoszenia o zamówieniu przesuwa się termin składania i otwarcia ofert na dzień 01.04.2019 – składanie ofert do godz. 10.00 i otwarcie ofert o godz. 11.00.

Z poważaniem
Z up. Dyrektora
Pełnomocnik ds. Klinicznych
Dr n. med. J. Jerzy Mazurek

« Powrót do szczegółów zamówienia