Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

ZAKUP I DOSTAWA MEBLI MEDYCZNYCH

Numer zamówienia:

350/20/2019

« Powrót do szczegółów zamówienia

odp na pyt 192

Poznań, dnia 2019-03-28
EZ/350/20/2019/____________

Wg rozdzielnika: Do wszystkich uczestników i zainteresowanych

Dotyczy: przetargu nieograniczonego 20/2019 Zakup i dostawa mebli medycznych.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA.
Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły pytania do specyfikacja istotnych warunków zamówienia, na które udzielamy odpowiedzi.

Pytanie 1
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 10 – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie istniejącego zapisu na następujący:
„…, w terminie 14 dni roboczych, do usunięcia wszelkich nieprawidłowości – w takim przypadku protokół odbioru Urządzenia zostanie podpisany po usunięciu wszelkich nieprawidłowości”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 2
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 14 – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie istniejącego zapisu na następujący:
„Po wcześniejszym pisemnym wezwaniu Wykonawcy do realizacji należytego wykonania umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od niniejszej umowy z uwagi na niezgodność jego parametrów technicznych lub jakościowych z ofertą złożoną przez Wykonawcę, …”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 3
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15b – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie następującego zapisu i wprowadzenie go do umowy:
„W okresie gwarancji wymaga się prowadzenia minimum 1 przeglądu gwarancyjnego rocznie lub w ilości tych przeglądów wg zaleceń producenta, wliczonych w cenę oferty. Termin wykonania przeglądów zostanie każdorazowo ustalony pomiędzy stronami. W przypadku niedotrzymania planowanego przeglądu zamawiający naliczy wykonawcy karę umowną a w wysokości 0,1 % wartości brutto umowy za każdy dzień opóźnienia nie więcej niż 10% wartości umowy brutto. Przeglądy rozumiane, jako usługa wykonania przez Wykonawcę, tj. dojazd, koszt robocizny z wyłączeniem części zużywalnych. Te będą osobno kalkulowane po wykonaniu danego przeglądu. Wnosimy o ujednolicenie zapisu w zał. nr 6 tabeli, poz. 44”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.
Zamawiający oczekuje zapewnienia w okresie gwarancji napraw gwarancyjnych obejmujących koszty części zamiennych z wyłączeniem uszkodzenia powstałego z winy Użytkownika – wówczas koszt części zamiennych pokrywa Zamawiający.

Pytanie 4
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15c – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie istniejącego zapisu na następujący:
„Czas reakcji na podjęcie czynności serwisowych – rozumiane, jako kontakt telefoniczny lub rozpoczęcie interwencji zdalnej max 48 godz. Od momentu potwierdzonego zgłoszenia awarii faxem lub emailem, w dni robocze od poniedziałku do piątku, zwane dalej robocze”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 5
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15d – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę istniejącego zapisu na następujący:
„Podjęcie czynności serwisowych – rozumiane, jako przyjazd serwisu do siedziby Zamawiającego w celu rozpoczęcie naprawy serwisowej max 3 dni robocze od momentu zgłoszenia awarii”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 6
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15e – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie czasu na usunięcie awarii
do 7 dni roboczych, w przypadku braku konieczności sprowadzania części zamiennych, oraz do 14 dni roboczych, w przypadku konieczności sprowadzania części zamiennych?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 7
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15f – zakresie Pakietu nr 1
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o odstąpienie od naliczania kary umownej w przypadku niedotrzymania terminu naprawy, gdy na czas trwającej usługi serwisowej Wykonawca dostarczy odpowiedni sprzęt zastępczy.
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dokonuje zmiany zapisów projektu umowy:
§ 3 ust. 15f
Jest: W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający naliczy Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości brutto umowy za każdy dzień opóźnienia, jednak nie więcej niż 10% wartości umowy brutto.
Winno być: W przypadku niedotrzymania terminu naprawy Zamawiający naliczy Wykonawcy karę umowną w wysokości 0,1% wartości brutto umowy za każdy dzień opóźnienia, jednak nie więcej niż 10% wartości umowy brutto. Zamawiający odstąpi od naliczania kary umownej w przypadku niedotrzymania terminu naprawy, gdy na czas trwającej usługi serwisowej Wykonawca dostarczy odpowiedni sprzęt zastępczy.

Pytanie 8
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15g – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę istniejącego zapisu na następujący:
„Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń-przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni robocz. [pon-pt] od w przypadku jego uzasadnionej reklamacji”?
Odpowiedź: Tak. Zamawiający dokonuje zmiany zapisów projektu umowy:
§ 3 ust. 15g
Jest: Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń-przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 4 dni robocz. [pon-pt] od momentu zgłoszenia awarii.
Winno być: Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas naprawy urządzeń-przedmiotu zamówienia w przypadku naprawy trwającej powyżej 5 dni robocz. [pon-pt] od momentu zgłoszenia awarii

Pytanie 9
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15h – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę istniejącego zapisu na następujący:
„W przypadku 3-krotnej naprawy gwarancyjnej tego samego istotnego elementu lub podzespołu wykonawca obowiązany jest wymienić ten element [podzespół] na nowy. Jeśli natomiast 3-krotna naprawa tego samego istotnego elementu nie doprowadzi do prawidłowego stanu użytkowania wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy wolny od wad”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 10
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15i – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę istniejącego zapisu na następujący:
„Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia serwisu gwarancyjnego autoryzowanego przez producenta dla oferowanego przedmiotu zamówienia, tj. zapewnienia usług serwisowych i oryginalnych części producenta dla dostarczonego przedmiotu zamówienia”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 11
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15j – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę istniejącego zapisu na następujący:
„Czy Zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie istniejącego zapisu na następujący:
„Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne urządzenia, uniemożliwiające jego poprawne użytkowanie, Wykonawca wymieni przedmiot zamówienia na nowy. W przypadku okoliczności określonych wyżej przedłużeniu ulega okres gwarancji o pełen okres niesprawności dostarczonego urządzenia, w przypadku jego uzasadnionej reklamacji”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 12
Dotyczy wzoru umowy § 3 ust. 15k – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę istniejącego zapisu na następujący:
„Wymagane przeglądy i naprawy gwarancyjne odbywać się będą na koszt Wykonawcy, zgodnie z brzmieniem umowy”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 13
Dotyczy wzoru umowy § 4 ust. 6 – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie istniejącego zapisu na następujący:
„Wykonawca nie może bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności przysługujących mu wobec Zamawiającego, a wynikających z niniejszej umowy na rzecz jakiegokolwiek podmiotu trzeciego. Zgody takiej nie można bezpodstawnie odmówić”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 14
Dotyczy wzoru umowy § 5 ust. 1a – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na doprecyzowanie istniejącego zapisu na następujący:
„Po wcześniejszym pisemnym wezwaniu Wykonawcy, zobowiązuje się on do zapłaty na rzecz Zamawiającego kar umownych w przypadku:
opóźnienia w wykonaniu Przedmiotu umowy karę umowną w wysokości 0,1 % wartości brutto dostarczanego sprzętu za każdy dzień opóźnienia licząc od dnia określonego na podstawie w § 3 ust. 3 niniejszej umowy. Całkowita wartość kar umownych nie może przekroczyć 5% łącznej wartości brutto umowy”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 15
Dotyczy wzoru umowy § 5 ust. 1 b – zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary umownej z 10% na 5%?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 16
Dotyczy załącznika nr 6, poz. 50 w zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie dostępności części zamiennych do lat 5?
Odpowiedź: Zgodnie z SIWZ.

Pytanie 17
Dotyczy załącznika nr 6, poz. 51 w zakresie Pakietu nr 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu na następujący:
„Czas reakcji - przystąpienia do usunięcia awarii od chwili jej zgłoszenia max 48 godz. w dni robocze i 72 godz. w dni wolne i święta”?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy projektu umowy pozostają bez zmian.

Pytanie 18
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji czy wobec Zamawiającego nie została wszczęta likwidacja bądź czy Zamawiający nie przekształca się w spółkę prawa handlowego?
Odpowiedź: Nie.

Pytanie 19
Dotyczy pakietu 1 szafa do przechowywania endoskopów i akcesoriów endoskopowych punktu 4:
Czy Zamawiający dopuści szafę o wymiarach zewnętrznych:
- szerokość – 1400 mm
- głębokość – 535 mm
- wysokość – 2160 mm
Odpowiedź: Tak dopuszcza.

Pytanie 20
Dotyczy pakietu 1 szafa do przechowywania endoskopów i akcesoriów endoskopowych punktu 6:
Czy Zamawiający dopuści szafę o pojemności min. 8 endoskopów przechowywanych w pozycji wiszącej?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymagania SIWZ
Pytanie 21
Dotyczy pakietu 1 szafa do przechowywania endoskopów i akcesoriów endoskopowych punktu 7:
Czy Zamawiający dopuści ergonomiczny uchwyt zawieszenia endoskopu zamocowany do sufitu komory, zamocowany na ergonomicznej wysokości maksymalnie 1800mm? Wysokość ta ma na celu nie dopuszczenie, aby endoskop nie dotykał dna komory swobodnie zwisając?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymagania SIWZ

Pytanie 22
Dotyczy pakietu 1 szafa do przechowywania endoskopów i akcesoriów endoskopowych punktu 9:
Czy Zamawiający dopuści wyświetlacz o przekątnej 5,1” zlokalizowany na ergonomicznej wysokości (1400 – 1600mm)?
Odpowiedź: Tak dopuszcza.

Pytanie 23
Dotyczy pakietu 1 szafa do przechowywania endoskopów i akcesoriów endoskopowych punktu 14:
Czy Zamawiający dopuści urządzenie wyposażone w filtr osuszający gwarantujący możliwość przechowywania endoskopów przez 7 dni bez konieczności reprocesowania endoskopu (potwierdzone dokumentem producenta)? To czas wystarczający na ciągłe wykorzystanie endoskopów do badania?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza i podtrzymuje wymagania SIWZ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 1 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 4)
Prosimy o dopuszczenie urządzenia o wysokości nieznacznie odbiegającej od wymaganej tj. 2074 mm, o szerokości 1300mm oraz głębokości znacznie mniejszej niż wymagana tj. 453 mm, przez co urządzenie zajmuje mniej miejsca.
Odpowiedź: Tak dopuszcza.

Pytanie 2 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 7)
Prosimy o dopuszczenie rozwiązania lepszego od opisanego w SIWZ tj. szafy, gdzie wieszaki składane są pod kątem, 90° dzięki czemu załadunek i rozładunek endoskopu odbywa się na wysokości 152 cm poza strefą przechowywania. W przypadku negatywnej odpowiedzi prosimy o uargumentowanie, dlaczego Zamawiający eliminuje lepsze rozwiązanie.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza szafę, w której uchwyt zamocowany jest na wysokości 152 cm. Pozostałe wymogi techniczne specyfikacji bez zmian.

Pytanie 3 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 8)
Prosimy o dopuszczenie rozwiązania lepszego od opisanego w SIWZ gdzie dwoje skrzydeł otwiera się równocześnie natomiast możliwość kontaminacji innych endoskopów podczas załadunku lub rozładunku jest wyeliminowana dzięki utrzymywanemu nadciśnieniu i cyrkulacji powietrza w komorze szafy, oraz dzięki składanym uchwytom, które umożliwiają załadunek i rozładunek poza strefą przechowywania. Nowy model szafy DRY320 firmy WASSENBURG dzięki wprowadzonym udoskonaleniom pozwala na załadunek i rozładunek w czasie aż do 15 min. bez ryzyka kontaminacji przechowywanych endoskopów.
Odpowiedź: Winno być zgodnie z SIWZ. Dla Zamawiającego jest istotne, aby zminimalizować możliwość kontaminacji endoskopów przechowywanych w szafie.

Pytanie 4 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 13)
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga rozwiązania gdzie filtry HEPA będą również znajdować się w zestawie przyłączeniowym do kanałów endoskopu? Tylko takie rozwiązanie eliminuje konieczność okresowego (najczęściej raz w tygodniu) mycia, dezynfekcji i suszenia zestawów przyłączeniowych, ograniczając jedynie eksploatacje do wymiany filtrów HEPA raz do roku.
Odpowiedź: potwierdzamy, ze wymagana jest filtracja Hepa całości powietrza suszącego zgodnie z pkt 13.

Pytanie 5 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 15)
Prosimy o zmianę zasad punktacji przyznając punkty za filtr HEPA od klasy H13. Normy dotyczące mycia, dezynfekcji, suszenia i przechowywania sprzętu medycznego, w tym endoskopów, dopuszczają stosowanie filtrów HEPA klasy niemniejszej niż H12. Większość wiodących producentów szaf endoskopowych jak firmy Wassenburg czy Olympus stosują filtry HEPA klasy H13. Tak postawiony wymóg Zamawiającego narusza zasady uczciwej konkurencji wg Ustawy PZP ponieważ punkty może osiągnąć tylko jeden produkt – szafa endoskopowa firmy Medivators. Warto dodać, że w poz. 13 Zamawiający wymaga filtrów HEPA klasy min. H13.
Odpowiedź: Winno być zgodnie z SIWZ. Dla Zamawiającego istotny jest najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas przechowywania endoskopów.

Pytanie 6 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 17,18)
Prosimy o dopuszczenie rozwiązania równoważnego, w którym endoskopy oraz użytkownicy oznaczani są kodem kreskowym, który szafa odczytuje za pomocą laserowego czytnika kodów kreskowych.
Odpowiedź: Tak dopuszcza.

Pytanie 7 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 27)
Prosimy o odstąpienie od wymogu portu USB i dopuszczenie rozwiązania równoważnego gdzie szafa, w celu archiwizacji danych może być połączona z komputerem przy użyciu Ethernet RJ45.
Odpowiedź: Winno być zgodnie z SIWZ. Wymaga się aby parametry przechowywania endoskopu zapisane były w sterowniku szafy z możliwością ich zgrania na USB, bez potrzeby podłączenia szafy do zewnętrznego komputera.

Pytanie 8 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 27)
Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga zaoferowania wraz z szafą systemu do archiwizacji procesu przechowywania endoskopów?
Odpowiedź: Winno być zgodnie z SIWZ. Wymaga się aby parametry przechowywania endoskopu zapisane były w sterowniku szafy z możliwością ich zgrania na USB, bez potrzeby podłączenia szafy do zewnętrznego komputera.

Pytanie 9 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, poz. 28)
Prosimy o dopuszczenie rozwiązania lepszego od opisanego w SIWZ, gdzie szafa jest podłączana do szpitalnej instalacji sprężonego powietrza. Wbudowany kompresor to dodatkowy kosztowny element, który może ulec awarii, wymaga okresowego serwisowania i generuje duży hałas. Zgodnie z naszą wiedzą Zamawiający posiada instalację sprężonego powietrza w Pracowni Endoskopowej, stąd wymóg wbudowanego kompresora wydaje się nie być zasadny.
Odpowiedź: w odpowiedzi na pytanie i w nawiązaniu do pytania nr 12 zadanego przez Wykonawcę Zamawiający informuje, iż podtrzymuje wymagania SIWZ i wymaga, aby urządzenie posiadało wbudowane źródło sprężonego powietrza.

Pytanie 10 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, OGÓLNE)
Czy Zamawiający wymaga by zgodnie z aktualnymi zaleceniami endoskopy nie dotykały dna szafy, powieszone były w sposób swobodny bez zawijania końcówek video oraz by posiadały dodatkowy uchwyt w celu zabezpieczenia endoskopu przed nadmiernym naprężeniem?
Odpowiedź: Tak dopuszcza.

Pytanie 11 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, OGÓLNE)
Czy Zamawiający wymaga by przy każdym przyłączu znajdował się wskaźnik LED, który informuje użytkownika o statusie przechowywania endoskopu bez potrzeby podchodzenia do panelu sterującego urządzenia?
Odpowiedź: Tak dopuszcza.

Pytanie 12 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, OGÓLNE)
Czy Zamawiający wymaga by szafa posiadała blokadę pneumatyczną, uniemożliwiającą otwarcie urządzenia w przypadku spadku zasilania w sieci szpitala np. podczas weekendu, co mogłoby skutkować potrzebą dezynfekcji wszystkich przechowywanych endoskopów?
Odpowiedź: Winno być zgodnie z SIWZ

Pytanie 13 – opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 (pakiet nr. 1, OGÓLNE)
Czy Zamawiający wymaga szafy, której konstrukcja umożliwia wyczyszczenie dna szafy, bez potrzeby wyciągania endoskopów, jak również stosowania dodatkowych elementów eksploatacyjnych jak np. maty?
Odpowiedź: Tak dopuszcza.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Dotyczy zapisów SIWZ:
1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na złożenie wraz z ofertą oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w sytuacji, gdy dany oferent nie należy do żadnej grupy kapitałowej?
Odpowiedź: Tak zamawiający wyraża zgodę, ale nie wymaga.

2. Czy Zamawiający wymaga, aby Oferent posiadał certyfikat systemu zarządzania, jakością ISO 9001: 2015 dotyczącą sprzedaży wyposażenia i sprzętu medycznego, sprzedaży materiałów eksploatacyjnych i środków do sterylizacji, projektowania, rozwoju, serwisu, walidacji oraz sprzedaży oprogramowania IT i pracami projektowymi i budowlanymi? Zamawiający zyskuje pewność, że oferowane wyroby produkowane są zgodnie z obowiązującymi wymaganiami i normami.
Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie wymaga.

Dotyczy Parametry Techniczne:
DOTYCZY Pakietu nr 1
1. Dotyczy poz. 4 – Czy Zamawiający dopuści wysokość maksymalną 204cm, która nieznacznie jest większa od wysokości wymaganej?
Odpowiedź: Tak dopuści.
2. Dotyczy poz. 42 - Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie oznakowania wyrobów medycznych klasy I nie ma prawnej możliwości wystawienia certyfikatu jednostki notyfikowanej. Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych, certyfikat jednostki notyfikowanej dotyczy tylko wyrobów medycznych klasy I z funkcją pomiarową lub sterylne, klasy IIa, klasy IIb, klasy III, aktywnych wyrobów medycznych do implantacji, wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro. W związku z tym, czy Zamawiający odstąpi od wymogu posiadania i dołączenia do oferty Certyfikatu jednostki notyfikowanej?
Odpowiedź: Tak, zamawiający odstępuje od wymogu przedłożenia certyfikatu jednostki notyfikowanej.

Zamawiający informuje, iż:
- terminy postepowania zostały wcześniej przedłużone w korespondencji z dnia 26-03-2019
- umowa w poprawionej wersji będzie udostępniona w oddzielnej korespondencji
- ocena złożonych ofert będzie dokonana zgodnie z wymogami specyfikacji z uwzględnieniem wszystkich odpowiedzi na pytania.


Z poważaniem,

mgr inż. Magdalena Kraszewska
Zastępca Dyrektora ds. ekonomicznych

« Powrót do szczegółów zamówienia