Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa środków dezynfekujących

Numer zamówienia:

350/5/2019

« Powrót do szczegółów zamówienia

wybór- pakiet nr 3

Poznań, dnia 03.06.2018
EZ/350/5/2019/351


Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych postepowaniem 5/2019
Dotyczy: Zakup i dostawa środków dezynfekujących


Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż w wyniku przeprowadzonej procedury o zamówienie publiczne w trybie art.39 ( przetarg nieograniczony na zakup i dostawę środków dezynfekujących w Pakiecie nr 3 została wybrana oferta z najniższą ceną, spełniająca wymagania siwz.

PAKIET NR 3

MEDI Sept Sp. z o.o.
Konopnica 159c
21-030 Motycz

Całkowita wartość zamówienia wynosi 52.525,00zł netto; 56.727,00zł brutto
Wpłynęły 4 oferty, odrzucono 3 oferty.

Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu z wartością punktową.
Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy
Cena Punktacja
4 MEDI Sept Sp. z o.o.
Konopnica 159c
21-030 Motycz 52.525,00zł netto; 56.727,00zł brutto 100
6 OSS Sp. z o.o.
Ul. Siennicka 25
80-758 Gdańsk 86.520,50zł netto; 93.442,14zł brutto
odrzucona
7 Bialmed Sp. z o. o.
Ul. Kazimierzowska 46/48/35
02-546 Warszawa 41.140,00zł netto; 44.431,20zł brutto odrzucona
9 Tuttomed Farmacja Sp. z o.o.
Os. Czecha 130/8
61-292 Poznań 52.035,50zł netto; 56.198,34zł brutto
odrzucona

Zamawiający odrzuca ofertę firmy Bialmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.
Zamawiający zgodnie z art. 85 ust. 2 został ograniczony przez Ustawodawcę do jednokrotnego zwrócenia się do Wykonawców o zgodę na przedłużenie terminu związania z ofertą, co uczynił pismem z 19.03.2019 nr EZ/350/5/2019/166 zwracając się do Wykonawców o zgodę na przedłużenie terminu związania z ofertą o maksymalny dla Zamawiającego przewidziany termin tj. 30 dni. Oferta została przedłużona na o kolejne 30 dni.
Po tym terminie zgodnie z regulacją art. 85 ust. 2, gdy Wykonawca chce być dalej uczestnikiem postępowania winien samodzielnie złożyć oświadczenie o przedłużeniu terminu związania z ofertą, czego Państwo nie dokonaliście.
Wykonawca natomiast może samodzielnie przedłużać okres związania ofertą bez żadnych ograniczeń.
W sytuacji gdy Zamawiający skorzystał już ze swojego prawa do przedłużenia terminu związania z ofertą jedyna możliwością potwierdzenia, iż firma jest nadal zainteresowana ofertą jest jej samodzielne przedłużenie przez Wykonawcę. Firma samodzielnie nie przedłużająca terminu związania z ofertą byłaby w stosunku do firm które tej czynności dokonały, uprzywilejowana, co skutkowałoby nierówne traktowanie stron w postępowaniu.
Związanie wykonawcy złożoną ofertą oznacza obowiązek pozostawania w gotowości do wyboru oferty jako najkorzystniejszej, a w konsekwencji do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Według opinii Urzędu Zamówień Publicznych upływ terminu związania ofertą sprawia, że nie można już mówić o istnieniu tej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przepisy Pzp jednoznacznie precyzują, iż upływ terminu związania ofertą skutkuje odrzuceniem takiej oferty.
Podstawa prawna art. 89 ust. 1pkt. 7a ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający odrzuca ofertę firmy OSS Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku.
Zamawiający zgodnie z art. 85 ust. 2 został ograniczony przez Ustawodawcę do jednokrotnego zwrócenia się do Wykonawców o zgodę na przedłużenie terminu związania z ofertą, co uczynił pismem z 19.03.2019 nr EZ/350/5/2019/166 zwracając się do Wykonawców o zgodę na przedłużenie terminu związania z ofertą o maksymalny dla Zamawiającego przewidziany termin tj. 30 dni. Oferta została przedłużona na o kolejne 30 dni.
Po tym terminie zgodnie z regulacją art. 85 ust. 2, gdy Wykonawca chce być dalej uczestnikiem postępowania winien samodzielnie złożyć oświadczenie o przedłużeniu terminu związania z ofertą, czego Państwo nie dokonaliście.
Wykonawca natomiast może samodzielnie przedłużać okres związania ofertą bez żadnych ograniczeń.
W sytuacji gdy Zamawiający skorzystał już ze swojego prawa do przedłużenia terminu związania z ofertą jedyna możliwością potwierdzenia, iż firma jest nadal zainteresowana ofertą jest jej samodzielne przedłużenie przez Wykonawcę. Firma samodzielnie nie przedłużająca terminu związania z ofertą byłaby w stosunku do firm które tej czynności dokonały, uprzywilejowana, co skutkowałoby nierówne traktowanie stron w postępowaniu.
Związanie wykonawcy złożoną ofertą oznacza obowiązek pozostawania w gotowości do wyboru oferty jako najkorzystniejszej, a w konsekwencji do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Według opinii Urzędu Zamówień Publicznych upływ terminu związania ofertą sprawia, że nie można już mówić o istnieniu tej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przepisy Pzp jednoznacznie precyzują, iż upływ terminu związania ofertą skutkuje odrzuceniem takiej oferty.
Podstawa prawna art. 89 ust. 1pkt. 7a ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający odrzuca ofertę firmy Tuttomed Farmacja Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu jako niezgodną z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Zamawiający wymagał przesłania w terminie do 25.03.2019 roku następujących dokumentów: Ulotka informacyjna; Karta charakterystyki preparatu; Dokumenty potwierdzające działanie bójcze; Dokumenty dopuszczające przedmiot zamówienia do obrotu.
W Pakiecie 3, poz. 1 firma Tuttomed zaproponowała preparat Propano AF, który jest niezgodny z wymaganiami SIWZ. Zamawiający wymagał dokumentów dopuszczających przedmiot zamówienia do obrotu. Propano AF jest wyrobem medycznym i jako taki powinien posiadać kompletną i aktualną dokumentację dopuszczającą do obrotu (zgodnie z Ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 roku Dz. U. 2019, poz. 175) oraz Dyrektywą o wyrobach medycznych 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 roku, tj. Certyfikat CE wydany przez jednostkę notyfikowaną, deklarację CE wystawioną przez wytwórcę/producenta oraz Zgłoszenie/Powiadomienie do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Firma Tuttomed przesłała jedynie zgłoszenie do URPLWMiPB oraz nieważny certyfikat CE. Certyfikat CE jest nieważny, gdyż jednostka notyfikowana BSI wystawiająca ten certyfikat straciła autoryzację w zakresie wyrobów medycznych z dniem 30.06.2016 roku. Producent środka firma Esteer zgodnie z Ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 roku, art. 34, powinien znaleźć inną odpowiednią jednostkę notyfikowaną posiadającą ważną autoryzację w zakresie wyrobów medycznych.
Na ulotce produktu Propano AF znajduje się oznakowanie CE niezgodne z Ustawą o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 roku art. 11. Jeżeli ocena zgodności była przeprowadzona z udziałem jednostki notyfikowanej, obok znaku CE umieszcza się numer identyfikacyjny tej jednostki, w tym przypadku dla jednostki BSI jest to numer „0503”. Usunięcie tego numeru sugeruje, że ktoś mógł dokonać tego celowo, właśnie ze względu na utratę autoryzacji w zakresie wyrobów medycznych przez firmę BSI w dniu 30.06.2016 roku.
W Pakiecie 3, poz. 2 firma Tuttomed zaoferowała preparat Detrosan AF. W wymaganym terminie Tuttomed przesłał ulotkę dla preparatu Detrosan AF, z której jasno wynikało, że preparat jest bezalkoholowym sprayem i stosowany jest w postaci aerozolu. Z żadnego z przesłanych dokumentów nie wynikało, że preparat jest pianką a Zamawiający wymagał preparatu w postaci pianki, stwierdzono więc niezgodność z wymaganiami SIWZ. Dopiero po informacji o odrzuceniu oferty firma Tuttomed dosłała etykietę na preparat Detrosan AF, natomiast etykieta nie była dokumentem wymaganym przez Zamawiającego jako dokument potwierdzający spełnienie wymagań zawartych w SIWZ i jako taki nie może być brana pod uwagę. Dodatkowo dokument ten został przesłany po terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. po 25.03.2019.
W wymaganym przez Zamawiającego terminie 25.03.2019 firma Tuttomed przesłała kartę charakterystyki dla „skoncentrowanego środka do dezynfekcji powierzchni Detrosan AF” natomiast zaoferowany produkt to zgodnie z przesłaną ulotką „roztwór Detrosan AF”. Nie można nazwać takiej niezgodności „omyłką pisarską”, gdyż są to dwa określenia zupełnie różnych środków: koncentratu i roztworu.
Wobec powyższego oferta podlega odrzuceniu.
Podstawa prawna art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dziękujemy za udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Wybranego oferenta prosimy o przygotowanie umowy załączonej do niniejszego pisma.Umowa dostępna w formie elektronicznej – prośbę proszę wysłać na adres: zaopatrzenie@wco.pl. Data podpisania umowy 24.04.2019.


Z poważaniem,
Z-ca Dyr. ds. ekonomicznych



Mgr inż. Magdalena Kraszewska


Pismo przygotował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644









Proszę o potwierdzenie otrzymania treści pisma nr fax 061 8850 698

Potwierdzam otrzymanie pisma- informacji o wyborze ofert w postępowaniu nr 5/2019- Zakup i dostawa środków dezynfekujących





……………………………... ………..………………………………….
Podpis i pieczątka

« Powrót do szczegółów zamówienia