Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Zakup i dostawa sprzętu laboratoryjnego.

Numer zamówienia:

350/123/2018

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania

Poznań, dnia 13.12.2018
EZ/350/123/2018/1133


Wg rozdzielnika:
do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne.nr 123/2018
dotyczy: Zakup i dostawa sprzętu laboratoryjnego.




Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż wpłynęły zapytania, na które poniżej udzielamy odpowiedzi.

PYTANIE
Dot. zapisów SIWZ rozdz. IV pkt 2 i 4
Zwracamy się z prośbą o Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o odstąpienie od możliwości składania zamówień telefonicznie i pozostawienia jedynie wymogu złożenia pisemnego zamówienia (faksem lub mailem), zgodnie z zapisem w Umowie § 2 ust. 1. W rozmowie telefonicznej trudno jest zweryfikować osobę dzwoniącą co do jej upoważnienia do składania zamówień w imieniu placówki. Pisemne złożenie zamówienia jest również dokumentem łatwiejszym do zweryfikowania w przypadku spraw spornych lub reklamacji.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę na powyższe i odstępuje od wymogu zamówień telefonicznych. Zamówienia składane będą wyłącznie faxem lub droga mailową.

PYTANIE
Dot. zapisów umowy § 2 ust. 7
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację Projektu Umowy poprzez dopisanie: „przy jednorazowym zamówieniu powyżej 150,00 zł netto”
Prośbę motywujemy tym, że dla zamówień poniżej 150,00 zł, koszty transportu, na które składają się m.in. koszty opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych, koszty dostarczenia towaru do przewoźnika, są wyższe niż wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć aktualnych potrzeb dotyczących realizacji przedmiotowej umowy. Dostawy będą odbywały się sukcesywnie w miarę potrzeb po uprzednim zamówieniu przez Zamawiającego.
Jednocześnie koryguje zapis powyższego akapitu wykreślając słowo „ Apteki”

PYTANIE
Dot. zapisów umowy § 7
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację zapisów § 7 w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości netto a nie brutto. VAT jest należnością publicznoprawną, którą wykonawca jest zobowiązany odprowadzić do urzędu skarbowego. Ponadto sama kwota podatku VAT wliczona do ceny oferty nie ma wpływu na korzyści ekonomiczne osiągane przez wykonawcę z tytułu wykonania zamówienia.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe. Wartością oferty jaki umowy jest wartość brutto. Stanowi ona podstawę do wyboru oferty najkorzystniejszej a co za tym idzie jest wartością całkowitą podpisanej umowy.

PYTANIE
Dotyczy: formularz ofertowy (zał nr 1) , projekt umowy, opis przedmiotu zamówienia (zał 7):
Wnosimy do Zamawiającego o poprawę omyłki pisarskiej w nazewnictwie dyrektywy CE IVD wg której produkowane są wymagane produkty. Jest 09/79/WE , winno być 98/79/CE.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i koryguje omyłkę pisarską na zapis 98/79/CE.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 1 – szkiełka nakrywkowe:
Zwracamy się z wnioskiem o wyjaśnienie dlaczego w załączniku nr 7 Zamawiający dla pakietu 1 wymaga oświadczenia producenta , że szkiełka są przeznaczone do użycia w automatach i kompatybilne z nakrywarką automatyczną Leica CV5030 podczas gdy przy postepowaniach prowadzonych wcześniej wystarczyło , że takie oświadczenie przedłoży oferent?.
Zrozumiałym jest wymóg przedstawienia oświadczenia producenta w zakresie norm ISO wg których produkowane są szkiełka, jednak wymóg posiadania wiedzy przez producenta i poświadczenia tej wiedzy na piśmie w jakim urządzeniu i czy w ogóle w urządzeniu będą stosowane szkiełka jest naruszeniem przepisów PZP. Producent wytwarza szkiełka w oparciu o narzucone normy (de facto wskazane przez Zamawiającego), nie może mieć jednak wiedzy w jakim urządzeniu na rynku światowym szkiełka będą używane. Wnosimy o modyfikację zapisu poprzez wykreślenie słowa „producenta” i zastąpienie go słowem „wykonawcy” tj. oświadczenie wykonawcy , że szkiełka są przeznaczone do użycia w automatach i kompatybilne z nakrywarką automatyczną Leica CV5030. Taki zapis pozostaje w zgodzie z Rozdziałem VI SIWZ w którym to Zamawiający nie określa kto ma wystawić takie oświadczenie.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający koryguje powyższy zapis wyjaśniając jednocześnie, iż wymaga oświadczenia Wykonawcy a nie producenta.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 4 – medium do przymrażania :
Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania media do przymrażania o właściwościach opisanych przez Zamawiającego lecz w opakowaniach 100 ml z odpowiednim przeliczeniem zamawianej ilości t. 24 op. po 100 ml?.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający wyraża zgodę i dopuszcza powyższe z odpowiednim przeliczeniem ilości.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 6 – tusze:
Czy Zamawiający dopuści tusze do oznaczania marginesu chirurgicznego o właściwościach opisanych przez Zamawiajacego lecz w ampułkach 3 ml w kolorach: czarny, niebieski, czerwony, zółty, zielony i fioletowy w ilości 3000 ampułek? Takie przeliczenie ilości w zupełności pokryje zapotrzebowanie Zamawiajacego w zakresie ilości tuszy w przeliczeniu na 1 ml.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody i nie dopuszcza powyższego. Wymaga się 7 kolorów.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 7 – probówki :
Czy Zamawiający dopuści probówki wirówkowe 50 ml wykonane z PP z zakrętką HDPE z odpornością temperaturową probówki wykonanej z PP w zakresie -10 do +110 °C oraz zakrętki z HDPE w zakresie – 50 do +80°C? Podany przez Zamawiającego zakres temperatur uniemożliwia zaproponowania probówek wykonanych z PP z zakrętką HDPE tz. probówek wirówkowych typu Falcon, na które wskazuje pierwsza część opisu a tym samym zaproponowanie konkurencyjnych ofert.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe. Zamawiane probówki są dostępne na rynku dostaw.

PYTANIE
Dotyczy pakietu nr 8 – archiwum do szkiełek histopatologicznych :
Archiwum opisane przez Zamawiającego w załączniku nr 7 w pakiecie nr 8 jest wyrobem ogólnolaboratoryjnym tj. niemedycznym w myśl ustawy o wyr. med z 20.05.2010r i nie podlega obowiązkowi wpisu do rejestru wyrobów medycznych. Dla produktów ogólnolaboratoryjnych producent nie ma obowiązku wystawiania Deklaracji Zgodności określonego przez Zamawiającego Certyfikatem IVD. Nie podlega również kwalifikacji jako wyrób medyczny w rozumieniu ustawy z dn 20 maja 2010 r o wyrobach medycznych i zostało przez polskiego ustawodawcę obłożone 23 % stawką VAT. Nie dyskwalifikuje to jednak większości archiwów dostępnych na rynku do stosowania w placówkach lecznictwa. Prosimy zatem o odstąpienie od wymogu posiadania Certyfikatu/ Deklaracji IVD w zakresie pakietu nr 8.
ODPOWIEDŹ
Zamawiający nie zgadzam się z opinia oferenta. Jesteśmy w posiadaniu modułów takie jak wymagane- z IVD. Ponad to, szafy muszą być kompatybilne z wymaganiami placówek medycznych. Jakiekolwiek pojemniki używane w diagnostyce in-vitro muszą być zgodne z IVD (Dyrektywa 98/79/WE z dnia 27.10.1998 (Art 1 ust 2b) i Rozporządzenia UE 2017/745 (Art 2. pkt 2 i 3). W dodatku, rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 18 grudnia 2017 r. o standardach organizacyjnych opieki zdrowotnej w dziedzinie patomorfologii wymaga aby szkiełka były przechowywane minimum 20 lat. Aby zagwarantować, że szkiełka będą dobrze przechowywane przez tyle lat, trzeba mieć odpowiednie rodzaje szaf, projektowane do celu, a nie tylko jak proponuje Wykonawca "ogólnolaboratoryjne niemedyczne". Warto podkreślić, że archiwum takie nie jest "martwe" i jest ciągle używane przez wiele lat - musi, więc, być traktowany jako pojemnik na materiału do badania - bo właśnie takim jest.






Z poważaniem,
z-ca Dyr. ds. eksploatacyjnych



inż. Małgorzata Kołodziej- Sarna



Opracował: Sylwia Krzywiak, Dział zamówień publicznych i zaopatrzenia, tel. 061 8850 644; zaopatrzenie@wco,.pl

« Powrót do szczegółów zamówienia