Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii WCO.

Numer zamówienia:

350/76/2018

« Powrót do szczegółów zamówienia

odpowiedzi na pytania - 28/8/2018

Poznań, dnia 2018-08-28
EZ/350/76/2018/…802….



Wg rozdzielnika: do wszystkich zainteresowanych i uczestników postępowania o zamówienie publiczne


dotyczy: Modernizacja pomieszczeń Zakładu Radiologii Wielkopolskiego Centrum Onkologii 76/2018

ODPOWIEDZI NA PYTANIA.

Wielkopolskie Centrum Onkologii uprzejmie informuje, iż udzielamy odpowiedzi na kolejne zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pyt. 1. Czy można zastosować fabryczną automatykę producenta dla central wentylacyjnych oraz klimatyzacji pomieszczeniowej?

Odp. 1. Ze względu na sposób zaprojektowania oraz wymagania techniczne WCO, nie dopuszcza się zastosowania fabrycznej automatyki dla central wentylacyjnych. Szczegółowe wytyczne w dokumentacji przetargowej: część IV-Elektryczna, punkt 4.4.3. Klimatyzacja pomieszczeniowa (system VRF) wyposażona powinna zostać w fabryczne sterowanie umożliwiające pracę urządzeń, ale z pominięciem nastawników fabrycznych. Rolę nastawników klimatyzacji pełnić będą uniwersalne nastawniki pomieszczeniowe dostarczone i zamontowane przez branżę BMS. Wykonawca klimatyzacji pomieszczeniowej zobowiązany jest do dostarczenia, montażu i uruchomienia bramki komunikacyjnej umożliwiającej integrację systemu klimatyzacji z BMS.

Pyt. 2. Czy pomieszczenia wyposażone w system klimatyzacji pomieszczeniowej (VRF) będą posiadały fabryczne nastawniki będące integralną częścią systemu klimatyzacji

Odp. 2. Pomieszczenia wyposażone w system klimatyzacji pomieszczeniowej (VRF) nie będą posiadały fabrycznych nastawników będących integralną częścią systemu klimatyzacji. Funkcję lokalnego sterowania zapewnią nastawniki pomieszczeniowe zapewnione przez wykonawcę BMS.

Pyt. 3. Czy można zastosować system bez redundancji sterowników głównych?

Odp. 3. Nie dopuszcza się możliwości zastosowania instalacji sterowników głównych z pominięciem funkcji redundancji. Wszystkie centrale wentylacyjne oraz wszystkie pomieszczenia muszą być obsługiwane przez układ redundantnych sterowników. Układ dla zapewnienia większej pewności działania musi być fizycznie połączony zgodnie z projektem w zamkniętą pętlę.

Pyt. 4. Czy w pomieszczeniach można zastosować sterowniki zamiast nastawników podłączonych do redundantnych sterowników głównych?
Odp. 4. Zgodnie z dokumentacją wszystkie pomieszczenia w zakresie automatyki muszą być obsługiwane przez system redundantnych sterowników, więc jedyną możliwością zamiany nastawników podłączonych do redundantnych sterowników głównych jest zastąpienie każdego nastawnika parą redundantnych sterowników pomieszczeniowych połączonych zamkniętą pętlą komunikacyjną z instalacją BMS? Wybierając ew. zastępcze urządzenia należy zastosować rozwiązanie zapewniające parametry komunikacyjne nie gorsze niż zaprojektowane (np. max odległość pomiędzy urządzeniami).

Pyt. 5. Czy dopuszczalne jest zastosowanie sterowników systemu oświetlenia DALI innego producenta niż dostawca pozostałych elementów systemu BMS?

Odp. 5. Ze względu na wymóg spójności systemu oraz łatwości obsługi i serwisowania całości instalacji BMS, nie dopuszcza się zastosowania sterowników przewidzianych do sterowania DALI pochodzących z oferty innego producenta niż producent oprogramowania nadzorczego oraz pozostałych sterowników BMS.

Pyt. 6. Czy do zaprojektowanej instalacji BMS można zainstalować oddzielny system nadzorczy, który nie będzie zintegrowany z istniejącym systemem?

Odp. 6. System nadzorczy dla Zakładu Radiologii WCO musi być zintegrowany z istniejącą instalacją BMS. Oprogramowanie nadzorcze oraz oprogramowanie do podnoszenia efektywności energetycznej musi być oparte o modernizację obecnie wykorzystywanych systemów uwzględniając rozbudowę i aktualizację hardware oraz software.

Pyt. 7. Czy aplikacja do zarządzania energią może pochodzić od innego dostawcy niż pozostałe elementy systemu BMS?

Odp. 7. W ramach realizacji zadań opisanych w dokumentacji przetargowej należy zaktualizować oprogramowanie dostawcy systemu. Aplikacja służąca do przetwarzania danych i podnoszenia efektywności energetycznej musi pochodzić z oferty tego samego producenta, co główne oprogramowanie nadzorcze wykorzystywane obecnie przez WCO, czyli DEOS OpenWeb/Deos OpenView.

Pyt 8. Proszę o określenie w jakich pomieszczeniach należy przewidzieć sygnalizację "Nie wchodzić" oraz z jakich elementów ma się składać system dla danego pomieszczenia. W przedmiarach jest np 7szt lampek z transformatorem a tylko 1 tabliczka informacyjna na całość zadania.

Odp. 8 Pomieszczenia objęte sygnalizacją "Nie Wchodzić" są to gabinety ilość 6szt.
Przed gabinetem : Lampka czerwona z buczkiem + Transformator + Tabliczka informacyjna.
W gabinecie: Włącznik nabiurkowy

Pyt 9. Proszę o określenie w ilu pomieszczeniach należy zainstalować system przyzywowy WC? Ponadto w przedmiarze jest jedynie przycisk pociągowy 1szt - bez niezbędnych elementów systemu (centrali, przycisku kasującego itp). Czy należy doliczyć?

Odp. 9 Pomieszczenia objęte systemem przyzywowym są to wszystkie łazienki - ilość 5szt.
Skład zestawu w łazience: Przycisk przywoławczy szt. 2 (dla pomieszczenia P/17B szt. 1) + Przycisk kasujący szt. 1 + lampka sygnalizacyjna z regulowanym buczkiem ( nad drzwiami do łazienki). W pomieszczeniu Rejestracji – Centrala 10 obwodów + zasilacz.
W załączeniu karta katalogowa stosowanego w WCO systemu.


___________________________________________________________________________

Pytania 1-8 zostały opracowane odpowiedziami z dnia 07-08-2019 – pismem nr EZ/30/76/2018/722.

Poniżej pytania 9-34.

9. W związku z rozbieżnościami w opisie technicznym i STWIOR proszę o sprecyzowanie, jakie farby należy przyjąć do wyceny – lateksowe, czy silikatowe. Proszę także o wskazanie przykładowej farby jaką należy zastosować na pasach przy oświetleniu obwodowym oraz uzupełnienie o nią przedmiarów.
Ad 9. Do wyceny należy przyjąć farby lateksowe. Przykładowa farba – CapaSilan.

10. W związku z rozbieżnościami w opisie technicznym, na rzucie posadzek i w STWIOR dotyczącymi parametrów wykładzin proszę o sprecyzowanie, jakie wykładziny należy przyjąć w ofercie:
a. dla wykładzin homogenicznych wykładziny zaproponowane w opisie i na rzucie są spójne, ale nie spełniają wymagań STWIOR, proszę o potwierdzenie, że należy wycenić zgodnie z opisem
b. dla wykładzin homogenicznych wykładziny zaproponowane w opisie i na rzucie są spójne, ale nie spełniają wymagań STWIOR, proszę o potwierdzenie, że należy wycenić zgodnie z opisem
c. dla wykładzin elektrostatycznych wykładzina zaproponowana na rzucie nie spełnia wymagań opisu technicznego ani STWIOR, dla spełnienia właściwości elektrostatycznych z opisu technicznego musiałaby to być wykładzina typu Tarkett Toro SC (a nie wykładzina SD). W związku z tym proszę o informację, czy należy zastosować wykładzinę typu SD (bez elementów grafitowych), czy wykładzinę typu SC o lepszych właściwościach elektrostatycznych? Proszę też o potwierdzenie, że przedmiotowa wykładzina ma być w rolce.
Ad 10. Sprecyzowanie poniżej:
a. w ofercie należy przyjąć propozycje znajdujące się w opisie i na rzucie
b. w ofercie należy przyjąć propozycje znajdujące się w opisie i na rzucie
c. dla wykładzin elektrostatycznych należy zastosować wykładzinę z elementami grafitowymi o lepszych właściwościach elektrostatycznych – wykładzina refernecyjna IQ TARKETT TORO SC.

11. W związku z rozbieżnościami w opisie technicznym i w STWIOR dotyczącymi parametrów płytek podłogowych proszę o potwierdzenie, że należy zastosować płytki zgodne z dokumentacją projektową (opis i rysunek).
Ad 11. Należy zastosować płytki zgodnie z dokumentacją projektową (opis i rzut).

12. W opisie technicznym opisano parapety wewnętrzne, nie zostały one jednak uwzględnione w przedmiarze. Uprzejmie proszę o informację, czy ich wymiana wchodzi w zakres postępowania, jeżeli tak, proszę o uzupełnienie przedmiaru i podanie parametrów koniecznych do wyceny (ilość i wymiary).
Ad 12. Wymiana parapetów wewnętrznych wchodzi w zakres postępowania. Uwzględniono w przedmiarze.

13. Zgodnie z dokumentacją projektową i technologią w łazienkach należy zastosować izolację z folii w płynie, prace te nie zostały ujęte w przedmiarze. Uprzejmie proszę o uzupełnienie przedmiaru.
Ad 13. Uwzględniono w przedmiarze.

14. Zgodnie z dokumentacją projektową i technologią należy zastosować wzmocnienia ścianek z profili UA oraz płyty OSB, prace te nie zostały ujęte w przedmiarze. Uprzejmie proszę o uzupełnienie przedmiaru.
Ad 14. Uwzględniono w przedmiarze.

15. Zgodnie z opisem technicznym pkt. 2.8. „Na etapie budowy należy przeprowadzić odkrywki w istniejących pomieszczeniach, nie podlegających modernizacji, w obrębie całej strefy pożarowej i zabezpieczyć przejścia istniejących instalacji przez stropy – zgodnie z opisem warunków ochrony przeciwpożarowej.” Proszę o wyjaśnienie powyższego zapisu i informację, czy odkryte miejsca należy pozostawić bez wyprawek? Proszę o wskazanie orientacyjnej ilości koniecznych do wykonania odkrywek i informację o zakresie prac koniecznych do ujęcia w ofercie.
Ad 15. Konieczne do wykonania odkrywki dotyczą pomieszczeń Zakładu Radiologii, które nie zostały objęte pracami modernizacyjnymi, ale znajdują się w obrębie projektowanej strefy pożarowej – t.j. gabinetów tomografii, sterowni, gabinetu USG, gabinetu mammografii, gabinetu opisowego, gabinetu Kierownika Zakładu oraz gabinetu pielęgniarskiego. Zakres odkrywek musi pozwolić na dostosowanie tej części kondygnacji do wymogów warunków ochrony przeciwpożarowej, czyli zapewnienie odpowiedniej klasy odporności ogniowej stropów i ścian, zapewnienie wymaganych instalacji oraz zabezpieczenie przejść i przepustów przez elementy oddzielenia przeciwpożarowego do projektowanej klasy odporności ogniowej tych oddzieleń.

16. Zgodnie z opisem technicznym należy wykonać parapet zewnętrzny z elewacyjnych płytek ceramicznych przy nowo montowanych oknie. Prace te nie zostały ujęte w przedmiarze, czy należy doliczyć?
Ad 16. W przedmiarze należy ująć komplet robót związanych z montażem okna, wraz z pracami elewacyjnymi w zakresie niezbędnym do odtworzenia stanu pierwotnego.

17. W zakres postępowania wchodzi wykonanie zabudowy rejestracji. Z uwagi na rozbieżność materiałowe między przedmiarem a projektem uprzejmie proszę o potwierdzenie, że zabudowę należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i rysunkiem.
Ad 17. Zabudowę należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i rysunkiem.

18. W przedmiarze ujęto 2 sztuki zabudowy rejestracji, uprzejmie proszę o potwierdzenie, że należy wycenić 1 szt. jako pełen komplet.
Ad 18. Zabudowę rejestracji należy wykonać jako komplet

19. W przedmiarze nie uwzględniono wymaganych technologicznie prac przy wykonywaniu posadzki – gruntowanie i szlifowanie, czy należy doliczyć?
Ad 19. Uwzględniono w przedmiarze.

20. W przedmiarze nie uwzględniono gruntowania pod płytki ,czy należy doliczyć?
Ad 20. Uwzględniono w przedmiarze.
21. Uprzejmie prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza aby fasady przeciwpożarowe były wykonane na systemie okiennym, a nie fasadowym, umożliwiającym spełnienie wymagań ppoż.
Ad 21. Zmiana dopuszczalna pod warunkiem zachowania właściwej estetyki.

22. Uprzejmie prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza, aby fasada FW2 miała współczynnik przenikania ciepła na poziomie ok. U=1,9 W/m2K. Ze względu na budowę szkła przeciwpożarowego nie ma możliwości uzyskania bardziej korzystnego współczynnika przenikania ciepła.
Ad 22. Fasady należy wykonać zgodnie z obowiązującymi wartościami wskazanymi w Załączniku nr 2. Wymagania izolacyjności cieplnej i inne wymagania związane z oszczędnością energii do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity Dz. U. 2015 poz. 1422 z późniejszymi zmianami).

23. Z uwagi na rozbieżności w dokumentacji projektowej i przedmiarach dotyczących ościeżnic dla drzwi DLLP.2 uprzejmie prosimy o potwierdzenie, że należy wycenić 4szt. ościeżnice obejmujące zgodnie z zestawieniem stolarki.
Ad 23. Poprawna ilość podana jest w zestawieniu stolarki drzwiowej; należy zatem wycenić 4 sztuki drzwi DLLP.2;

24. Wg przedmiaru należy zamontować 3szt. drzwi DLGH.8a, wg rysunku zestawienia drzwi i rzutu parteru należy zamontować 2 szt. drzwi o takiej nazwie. Uprzejmie prosimy o sprecyzowanie w jakiej ilości należy zamontować drzwi DLGH.8a
Ad 24. Poprawna ilość podana jest w zestawieniu stolarki drzwiowej; należy wycenić 2 sztuki drzwi DLGH.8a

25. Uprzejmie prosimy o sprecyzowanie czy drzwi DLML.2a, DLML.2b mają mieć kratkę wentylacyjną.
Ad 25. Tak. Drzwi DLML.2a i DLML.2b mają zostać wyposażone w kratkę wentylacyjną.

26. Uprzejmie prosimy o sprecyzowanie czy drzwi DLML.8 mają mieć kratkę wentylacyjną i samozamykacz.
Ad 26. Tak. Drzwi DLML.8 mają być wyposażone w kratkę wentylacyjną i samozamykacz. Drzwi otwierają się na drogę ewakuacyjną i muszą posiadać samozamykacz ze względu na warunki ochrony pożarowej. Typ samozamykacza „A” ze specyfikacją opisany na rysunku. Zgodnie z zestawieniem stolarki drzwiowej.

27. Uprzejmie prosimy o sprecyzowanie czy drzwi DLML.9 mają być wyposażone w samozamykacz.
Ad 27.Tak. Drzwi DLML.9 mają być wyposażone w samozamykacz. Drzwi otwierają się na drogę ewakuacyjną i muszą posiadać samozamykacz ze względu na warunki ochrony pożarowej. Typ samozamykacza „A” ze specyfikacją opisany na rysunku. Zgodnie z zestawieniem stolarki drzwiowej.

28. Uprzejmie prosimy o informacje, czy drzwi DLOr.2a-1, DLOr.2b-2 mają być wyposażone w samozamykacz, elektrozaczep, kontrolę dostępu, kontraktron?
Ad 28.Tak. Drzwi DLOr.2a-1 oraz DLOr.2a-2 to drzwi z ochroną radiologiczną, wyposażone w kontrolę dostępu jednostronną, samozamykacz, elektrozaczep oraz kontaktron, zgodnie z zestawieniem stolarki drzwiowej.

29. Uprzejmie proszę o informacje, czy drzwi DaKo14 oraz drzwi DaKo15 mają być wyposażone w elektrotrzymacze?
Ad 29. Tak. Drzwi DAKo.14 i DAKo.15 mają zostać wyposażone w elektrotrzymacze, zgodnie z zestawieniem stolarki drzwiowej.

30. Czy drzwi DLGH.9c mają być wyposażone w system masterkey?
Ad 30. Tak.

31. W przedmiarze ujęto za małą ilość przegród szklanych przy zabudowie rejestracji, proszę o potwierdzenie, że w pozycji należy ująć szyby wzdłuż zabudowy oraz oddzielające stanowiska. Proszę o zweryfikowanie ilości przedmiarowej.
Ad 31. Potwierdzenie; w przedmiarze należy ująć szyby wzdłuż zabudowy oraz oddzielające stanowiska.

32. Uprzejmie prosimy o sprecyzowanie co należy wycenić w poz. 189 przedmiaru budowlanego - drzwi całoszklane. Jakiego rodzaju są to drzwi, gdzie sie znajdują? Jeżeli w pozycji tej należy wycenić drzwi do rejestracji, uprzejmie proszę o potwierdzenie, że należy zwiększyć obmiar (2x0,09).
Ad 32. Są to drzwi do rejestracji. Została zaprojektowana 1 sztuka drzwi o wymiarach 94,5 cmx180 cm, zgodnie z rysunkiem technicznym nr IP207_10_PW_ZS_DR_0003.
33. Uprzejmie prosimy o informacje, czy drzwi wg rysunku rzutu parteru o nazwie DLOr1b-4 to te same drzwi z rysunku zestawienia drzwi i przedmiaru budowlanego tylko o nazwie DLOr1a-4.
Ad 33. Rysunek i zestawienie drzwi pozostają spójne i nie zawierają drzwi o oznaczeniu DLOr.1a-4. Zarówno na rysunku rzutu parteru jak i na zestawieniu drzwi występują jedynie drzwi o symbolu DLOr.1b-4.
34. Uprzejmie proszę o potwierdzenie, że w zakres postępowania wchodzi jedynie wykonanie drzwi i okien ujętych w zestawieniu stolarki, a pozostałe drzwi i okna ujęte na rzucie i opisane jako istniejące nie podlegają żadnej ingerencji ze strony Wykonawcy.
Ad 34. Drzwi istniejące wymagające wyposażenia w samozamykacz z uwagi na warunki ochrony przeciwpożarowej opisano na rysunku rzutu parteru i wskazano typ samozamykacza. Specyfikacja typu samozamykacza została ujęta na rysunku stolarki drzwiowej.



ZMIANA TERMINÓW POSTĘPOWANIA.

Zamawiający dokonuje zmiany terminów postępowania. Ustala się:

- Termin składania ofert do dnia 11-09-2018 r. do godz. 09.00
- Termin otwarcia ofert w dniu 11-09-2018 r. o godz. 10.00

Odpowiedzi na pozostałe pytania w terminie niezwłocznym.



Z poważaniem,
inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna


Z-ca Dyrektora ds. Eksploatacyjnych

« Powrót do szczegółów zamówienia