Zamówienia publiczne

Przedmiot zamówienia:

Obsługa serwisowa aparatu Mobetron do napromieniania śródoperacyjnego

Numer zamówienia:

350/58/2018

« Powrót do szczegółów zamówienia

Odpowiedzi na pytania

Poznań, dn. 03.07.2018r
350/58/2018/ 632

Wg rozdzielnia

Dotyczy: pytania do SIWZ i wniosek o przedłużenie terminu składania ofert w przetargu nieograniczonym 58/2018.
Na podstawie art. 38 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych zwracam się z uprzejmym wnioskiem o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej: SIWZ) w przetargu nieograniczonym 58/2018 „Obsługa serwisowa aparatu Mobetron do napromieniowania śródoperacyjnego” , a mianowicie:
1) czy pkt III.2. SIWZ, zgodnie z którym „Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę kierownika serwisu w zakresie realizacji usług” oraz punkt 7 Formularza ofertowego (załącznik nr 1 do SIWZ), zgodnie z którym „Oświadczam/my, iż zatrudniam/my na podstawie umowy o pracę kierownika serwisu przy realizacji usługi” należy rozumieć w ten sposób, że kierownik serwisu musi być zatrudniony przez Wykonawcę, czy też możliwe jest alternatywnie zatrudnienie go przez podwykonawcę Wykonawcy na podstawie umowy o pracę przy realizacji usługi.
Wnoszę o nadanie pkt III.2. SIWZ brzmienia:
„Zamawiający wymaga zatrudnienia, przez Wykonawcę albo podwykonawcę Wykonawcy, na podstawie umowy o pracę kierownika serwisu w zakresie realizacji usług”.
Odp. Zgodnie z wymogami zapisanymi w siwz zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę wykonawcy - kierownika serwisu przy realizacji usługi w okresie realizacji umowy (patrz. §6 ust. 1 umowy)

Wnoszę o nadanie pkt 7 Formularza ofertowego brzmienia:

„Oświadczam/my, iż zatrudniam/my / nasz podwykonawca zatrudnia (niepotrzebne skreślić) na podstawie umowy o pracę kierownika serwisu przy realizacji usługi”.
Odp. Zamawiający dopuszcza w formularzu ofertowym złożenie przez wykonawcę oświadczenia dotyczącego zatrudnienia przez podwykonawcę na podstawie umowy o prace kierownika serwisu przy realizacji usługi .
2) czy pkt 11 Formularza ofertowego (załącznik nr 1 do SIWZ), w zakresie w jakim stanowi:
„Dokumenty:
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
………………………………………………………………….
………………………………………………………………….
………………………………………………………………….”


należy rozumieć w ten sposób, że wymagane jest załączenie do oferty:
a) dowodu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę kierownika serwisu przy realizacji usługi (pkt III.2. SIWZ),
Odp. Nie jest wymagane załączenie do oferty dowodu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę kierownika serwisu lub serwisantów. W projekcie umowy w §6 wskazane jest, że cyt.
„W trakcie realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie do spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.”
Składając formularz ofertowy wykonawca oświadcza, że warunek jest spełniony.
oraz

b) dowodu autoryzacji producenta sprzętu objętego umową lub jego przedstawiciela w UE w zakresie obsługi serwisowej sprzętu objętego umową na terytorium UE dysponującego upoważnieniem producenta oraz autoryzację dla personelu Wykonawcy do wykonywania czynności serwisu na terytorium UE lub Polski wydaną przez producenta sprzętu objętego umową lub przedstawiciela producenta w UE dysponującego upoważnieniem producenta (pkt III.3.SIWZ).
Odp. Dokument zgodnie z pkt. VII winien być złożony na wezwanie Zamawiającego i będzie obligowało wyłącznie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.


Czy wymagane jest na podstawie punktu 11 Formularza ofertowego załączenie do oferty innych dokumentów albo dodatkowo jeszcze innych dokumentów niż wskazane w lit a) i b) powyżej?
Odp. Do oferty należy załączyć dokumenty zgodnie z siwz.
Wymienione w pkt. a i b dokumenty będą wymagane odpowiednio - a) w okresie realizacji umowy na wezwanie zamawiającego i -b) na wezwanie zamawiającego przed dokonaniem wyboru ofert. W podanym punkcie formularza ofertowego ww dokumenty nie są wymagane przy składaniu ofert (patrz wyjaśnienia w siwz i odpowiedziach na pytania).

3) Wniosek o przedłużenie terminu składania ofert.
W związku z powyższymi pytaniami oraz ze skomplikowaną charakterystyką przedmiotu zamówienia, uprzejmie wnoszę o przedłużenie terminu składania ofert w przedmiotowym przetargu nieograniczonym 58/2018 o 14 dni tj. do dnia 25.07.2018 roku do godz. 09:00.
Odpowiedź na pytania oraz przedłużenie terminu składania ofert zwiększa prawdopodobieństwo nie-odrzucenia ewentualnej oferty wykonawcy, a zatem jest korzystna dla Zamawiającego, konkurencji na rynku i w konsekwencji dla finansów publicznych.
Odp. Nie, zamawiający nie wyraża zgody ze względu na pilną potrzebę realizacji usługi.
Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. eksploatacyjnych

inż. Małgorzata Kołodziej-Sarna

« Powrót do szczegółów zamówienia